Θεσσαλονίκη: Καλύτερη συγκοινωνία στην Άνω Πόλη ζητά ο δήμος από τον ΟΑΣΘ - Τι απέγιναν τα λεωφορεία της Λειψίας
22/02/2024 06:40
22/02/2024 06:40
Ένα από τα ζητήματα τα οποία έθεσαν οι κάτοικοι της Άνω Πόλης στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη σε πρόσφατη συνάντησή τους στην περιοχή, στην οποία άλλωστε κατοικεί και ο ίδιος, ήταν η βελτίωση της αστικής συγκοινωνίας.
Όπως του είπαν, οι διαδρομές τις οποίες ακολουθούν σήμερα οι δύο λεωφορειακές γραμμές Νο22 και Νο23 που εξυπηρετούν την Άνω Πόλη, αφήνουν εκτός κάποιες γειτονιές.
Για παράδειγμα, όσοι κατοικούν στην περιοχή της Μονής Βλατάδων και προς την αριστερή Πορτάρα, δεν εξυπηρετούνται καθόλου από την αστική συγκοινωνία καθώς, εδώ και κάποια χρόνια, το τμήμα αυτό της διαδρομής που ακολουθούσε η γραμμή Νο22 καταργήθηκε.
Προβληματική είναι η εξυπηρέτηση και στο Τσινάρι. Όπως, μάλιστα σημείωσαν οι κάτοικοι, στις συγκεκριμένες περιοχές μένουν και αρκετοί ηλικιωμένοι οι οποίοι δεν μπορούν να μετακινηθούν με άλλο τρόπο, πέραν της αστικής συγκοινωνίας.
Το δεύτερο πρόβλημα αφορά τη σύνδεση της Άνω Πόλης με το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Σήμερα, τα λεωφορεία αυτών των δύο γραμμών φτάνουν το πολύ ως την Εγνατία. Οι κάτοικοι ζητούν επέκταση των δρομολογίων ώστε να τους μεταφέρουν πλησιέστερα προς το κέντρο, για παράδειγμα να κατεβαίνουν ως την πλατεία Ελευθερίας.
Όλα αυτά τα θέματα ετέθησαν από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης στη συνάντηση που είχε χθες στο δημαρχείο με αντιπροσωπεία του ΟΑΣΘ στην οποία συμμετείχαν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Κώστας Ταγγίρης και ο διευθυντής Κίνησης, Σίμος Παπαδόπουλος. Ο κ. Αγγελούδης ζήτησε από τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ να κάνουν ό,τι είναι δυνατόν προκειμένου να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση των κατοίκων της Άνω Πόλης από την αστική συγκοινωνία. Όπως σημείωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης υπάρχουν ολόκληρες γειτονιές που δεν εξυπηρετούνται από τα αστικά λεωφορεία και σε ορισμένες περιπτώσεις χρειάζεται οι κάτοικοι να διανύσουν κοντά στα επτακόσια μέτρα για να πάνε στην πλησιέστερη στάση, και όλο αυτό σε μια περιοχή με δύσκολο ανάγλυφο.
Όπως δήλωσε στο makthes.gr ο κ. Ταγγίρης ο ΟΑΣΘ αναγνωρίζει ότι “πράγματι υπάρχει πρόβλημα σε ορισμένες περιοχές της Άνω Πόλης και θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν ώστε να αυξήσουμε το επίπεδο εξυπηρέτησης των κατοίκων της περιοχής”. Υπενθυμίζει, παράλληλα, ότι εκτός από τις δύο λεωφορειακές γραμμές Νο22 και Νο23, υπάρχουν και τα μικρολεωφορεία του Οργανισμού τα οποία εξυπηρετούν γειτονιές στις οποίες είναι αδύνατον να κυκλοφορήσει 12μετρο λεωφορείο.
Ο κ. Αγγελούδης πρότεινε επίσης, να διερευνηθεί η δυνατότητα προβολής μηνυμάτων στις στάσεις του ΟΑΣΘ, μέσω της τηλεματικής, τα οποία να ενημερώνουν τους πολίτες για θερμοκρασίες και ατμοσφαιρικούς ρύπους, κυρίως όταν υπάρχουν ακραίες τιμές.
Δήμος και ΟΑΣΘ συμφώνησαν επίσης να προχωρήσουν στη χρονική επέκταση δύο χρησιδανείων. Το πρώτο αφορά τα 49 λεωφορεία της Λειψίας τα οποία είχαν αγοραστεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή του Κωνσταντίνου Ζέρβα. Συμφωνήθηκε επέκταση του χρησιδανείου, σε πρώτη φάση έως το τέλος του 2024 οπότε λήγει το σημερινό καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία του ΟΑΣΘ. Σημειώνεται ότι από τα 49 λεωφορεία της Λειψίας τα τέσσερα είναι παντελώς άχρηστα καθώς έχουν βαρύτατες βλάβες και από τα υπόλοιπα 45 τα οποία είναι διαθέσιμα, καθημερινά κυκλοφορούν κατά περίπτωση περί τα 25.
Τέλος, αντίστοιχη χρονική επέκταση του χρησιδανείου θα γίνει και για τη χρήση ενός 12θεσιου οχήματος το οποίο έχει διαθέσει ο ΟΑΣΘ στον δήμο για την εξυπηρέτηση εντός των Κοιμητηρίων Αναστάσεως του Κυρίου.
Ένα από τα ζητήματα τα οποία έθεσαν οι κάτοικοι της Άνω Πόλης στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη σε πρόσφατη συνάντησή τους στην περιοχή, στην οποία άλλωστε κατοικεί και ο ίδιος, ήταν η βελτίωση της αστικής συγκοινωνίας.
Όπως του είπαν, οι διαδρομές τις οποίες ακολουθούν σήμερα οι δύο λεωφορειακές γραμμές Νο22 και Νο23 που εξυπηρετούν την Άνω Πόλη, αφήνουν εκτός κάποιες γειτονιές.
Για παράδειγμα, όσοι κατοικούν στην περιοχή της Μονής Βλατάδων και προς την αριστερή Πορτάρα, δεν εξυπηρετούνται καθόλου από την αστική συγκοινωνία καθώς, εδώ και κάποια χρόνια, το τμήμα αυτό της διαδρομής που ακολουθούσε η γραμμή Νο22 καταργήθηκε.
Προβληματική είναι η εξυπηρέτηση και στο Τσινάρι. Όπως, μάλιστα σημείωσαν οι κάτοικοι, στις συγκεκριμένες περιοχές μένουν και αρκετοί ηλικιωμένοι οι οποίοι δεν μπορούν να μετακινηθούν με άλλο τρόπο, πέραν της αστικής συγκοινωνίας.
Το δεύτερο πρόβλημα αφορά τη σύνδεση της Άνω Πόλης με το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Σήμερα, τα λεωφορεία αυτών των δύο γραμμών φτάνουν το πολύ ως την Εγνατία. Οι κάτοικοι ζητούν επέκταση των δρομολογίων ώστε να τους μεταφέρουν πλησιέστερα προς το κέντρο, για παράδειγμα να κατεβαίνουν ως την πλατεία Ελευθερίας.
Όλα αυτά τα θέματα ετέθησαν από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης στη συνάντηση που είχε χθες στο δημαρχείο με αντιπροσωπεία του ΟΑΣΘ στην οποία συμμετείχαν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Κώστας Ταγγίρης και ο διευθυντής Κίνησης, Σίμος Παπαδόπουλος. Ο κ. Αγγελούδης ζήτησε από τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ να κάνουν ό,τι είναι δυνατόν προκειμένου να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση των κατοίκων της Άνω Πόλης από την αστική συγκοινωνία. Όπως σημείωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης υπάρχουν ολόκληρες γειτονιές που δεν εξυπηρετούνται από τα αστικά λεωφορεία και σε ορισμένες περιπτώσεις χρειάζεται οι κάτοικοι να διανύσουν κοντά στα επτακόσια μέτρα για να πάνε στην πλησιέστερη στάση, και όλο αυτό σε μια περιοχή με δύσκολο ανάγλυφο.
Όπως δήλωσε στο makthes.gr ο κ. Ταγγίρης ο ΟΑΣΘ αναγνωρίζει ότι “πράγματι υπάρχει πρόβλημα σε ορισμένες περιοχές της Άνω Πόλης και θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν ώστε να αυξήσουμε το επίπεδο εξυπηρέτησης των κατοίκων της περιοχής”. Υπενθυμίζει, παράλληλα, ότι εκτός από τις δύο λεωφορειακές γραμμές Νο22 και Νο23, υπάρχουν και τα μικρολεωφορεία του Οργανισμού τα οποία εξυπηρετούν γειτονιές στις οποίες είναι αδύνατον να κυκλοφορήσει 12μετρο λεωφορείο.
Ο κ. Αγγελούδης πρότεινε επίσης, να διερευνηθεί η δυνατότητα προβολής μηνυμάτων στις στάσεις του ΟΑΣΘ, μέσω της τηλεματικής, τα οποία να ενημερώνουν τους πολίτες για θερμοκρασίες και ατμοσφαιρικούς ρύπους, κυρίως όταν υπάρχουν ακραίες τιμές.
Δήμος και ΟΑΣΘ συμφώνησαν επίσης να προχωρήσουν στη χρονική επέκταση δύο χρησιδανείων. Το πρώτο αφορά τα 49 λεωφορεία της Λειψίας τα οποία είχαν αγοραστεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή του Κωνσταντίνου Ζέρβα. Συμφωνήθηκε επέκταση του χρησιδανείου, σε πρώτη φάση έως το τέλος του 2024 οπότε λήγει το σημερινό καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία του ΟΑΣΘ. Σημειώνεται ότι από τα 49 λεωφορεία της Λειψίας τα τέσσερα είναι παντελώς άχρηστα καθώς έχουν βαρύτατες βλάβες και από τα υπόλοιπα 45 τα οποία είναι διαθέσιμα, καθημερινά κυκλοφορούν κατά περίπτωση περί τα 25.
Τέλος, αντίστοιχη χρονική επέκταση του χρησιδανείου θα γίνει και για τη χρήση ενός 12θεσιου οχήματος το οποίο έχει διαθέσει ο ΟΑΣΘ στον δήμο για την εξυπηρέτηση εντός των Κοιμητηρίων Αναστάσεως του Κυρίου.
ΣΧΟΛΙΑ