Θεσσαλονίκη - κυκλοφοριακό: Οι συσκέψεις με την ΕΛ.ΑΣ., τα πασαλάκια και οι φορτοεκφορτώσεις. Του Νίκου Ηλιάδη
03/06/2022 06:09
03/06/2022 06:09
Από τις πρώτες συσκέψεις που έκανε αυτόν το μήνα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ήταν το μεσημέρι της Τετάρτης όταν συνάντησε στο γραφείο του τον Γενικό Επιθεωρητή Αστυνομίας Βορείου Ελλάδας, Γεώργιο Δούβαλη και τον Γενικό Αστυνομικό Διευθυντή Θεσσαλονίκης, Χρήστο Μπουλούμπαση, παρουσία και του Εντεταλμένου Δημοτικού Συμβούλου για δράσεις που αφορούν τη Δημοτική Αστυνομία, Δημήτρη Δαγκλή. Αντικείμενο της συζήτησης που είχαν ήταν η λήψη μέτρων για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού, με τον Κωνσταντίνο Ζέρβα να το χαρακτηρίζει “αίτημα πρώτης γραμμής για τον Δήμο και την πόλη της Θεσσαλονίκης”.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά τη συνάντηση, ο δήμαρχος ζήτησε “ταχύτητα και αποτελεσματικότητα στην αντιμετώπιση του προβλήματος που ταλαιπωρεί τόσο σημαντικά τους πολίτες”. Ειδικότερα, ζήτησε “να υπάρξουν μέτρα για τη διευκόλυνση της κίνησης ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής και κατά προτεραιότητα σε κόμβους όπου καταγράφονται υψηλοί κυκλοφοριακοί φόρτοι”.
Ορθώς ο δήμαρχος διατυπώνει αιτήματα και απαιτεί από την ΕΛ.ΑΣ. να λάβει μέτρα. Όμως, μερίδιο ευθύνης για το κυκλοφοριακό έχει και ο ίδιος ο δήμος. Θα αναφέρω δύο μόνο παραδείγματα. Είναι γνωστό τοις πάσι ότι σημαντικό ρόλο στην επιβάρυνση του κυκλοφοριακού παίζουν οι φορτοεκφορτώσεις, δηλαδή τα εκατοντάδες μικρά φορτηγάκια τα οποία πλημμυρίζουν τους δρόμους της πόλης για την τροφοδοσία της αγοράς. Σε πάρα πολλές ευρωπαϊκές πόλεις αυτό γίνεται συνήθως νυχτερινές ώρες, προκειμένου να μην επιβαρύνεται το κυκλοφοριακό σε ώρες αιχμής. Αντιθέτως εδώ, ενώ υπάρχει το κανονιστικό πλαίσιο το οποίο επιβάλλει η τροφοδοσία της αγοράς να γίνεται εκτός ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, αυτό δεν εφαρμόζεται. Η διοίκηση Ζέρβα, όπως και οι προηγούμενες, ανέχονται το χάος προκειμένου να αποφύγουν το πολιτικό κόστος, μη θέλοντας να τα χαλάσουν με τους καταστηματάρχες.
Το δεύτερο παράδειγμα, αφορά κάποιες σημειακές παρεμβάσεις τις οποίες είχε κάνει η διοίκηση Μπουτάρη οι οποίες, όπως αποδείχθηκε στην πράξη, είχαν βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες. Αναφέρομαι στα γνωστά πασαλάκια τα οποία είχαν τοποθετηθεί σε ορισμένους κεντρικούς δρόμους, εμποδίζοντας το διπλοπαρκάρισμα. Από τις πρώτες κινήσεις στις οποίες προχώρησε η διοίκηση Ζέρβα ήταν να ξηλώσει αυτά τα πασαλάκια από ορισμένους δρόμους, προς τέρψη συγκεκριμένων επαγγελματιών οι οποίοι τυγχάνουν να είναι υποστηρικτές του.
Όταν λοιπόν, απαιτείς, και ορθώς, από την ΕΛ.ΑΣ. να λάβει αποτελεσματικότερα μέτρα για την καλύτερη αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, οφείλεις πρώτος εσύ, να δώσεις το καλό παράδειγμα.
Από τις πρώτες συσκέψεις που έκανε αυτόν το μήνα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ήταν το μεσημέρι της Τετάρτης όταν συνάντησε στο γραφείο του τον Γενικό Επιθεωρητή Αστυνομίας Βορείου Ελλάδας, Γεώργιο Δούβαλη και τον Γενικό Αστυνομικό Διευθυντή Θεσσαλονίκης, Χρήστο Μπουλούμπαση, παρουσία και του Εντεταλμένου Δημοτικού Συμβούλου για δράσεις που αφορούν τη Δημοτική Αστυνομία, Δημήτρη Δαγκλή. Αντικείμενο της συζήτησης που είχαν ήταν η λήψη μέτρων για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού, με τον Κωνσταντίνο Ζέρβα να το χαρακτηρίζει “αίτημα πρώτης γραμμής για τον Δήμο και την πόλη της Θεσσαλονίκης”.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά τη συνάντηση, ο δήμαρχος ζήτησε “ταχύτητα και αποτελεσματικότητα στην αντιμετώπιση του προβλήματος που ταλαιπωρεί τόσο σημαντικά τους πολίτες”. Ειδικότερα, ζήτησε “να υπάρξουν μέτρα για τη διευκόλυνση της κίνησης ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής και κατά προτεραιότητα σε κόμβους όπου καταγράφονται υψηλοί κυκλοφοριακοί φόρτοι”.
Ορθώς ο δήμαρχος διατυπώνει αιτήματα και απαιτεί από την ΕΛ.ΑΣ. να λάβει μέτρα. Όμως, μερίδιο ευθύνης για το κυκλοφοριακό έχει και ο ίδιος ο δήμος. Θα αναφέρω δύο μόνο παραδείγματα. Είναι γνωστό τοις πάσι ότι σημαντικό ρόλο στην επιβάρυνση του κυκλοφοριακού παίζουν οι φορτοεκφορτώσεις, δηλαδή τα εκατοντάδες μικρά φορτηγάκια τα οποία πλημμυρίζουν τους δρόμους της πόλης για την τροφοδοσία της αγοράς. Σε πάρα πολλές ευρωπαϊκές πόλεις αυτό γίνεται συνήθως νυχτερινές ώρες, προκειμένου να μην επιβαρύνεται το κυκλοφοριακό σε ώρες αιχμής. Αντιθέτως εδώ, ενώ υπάρχει το κανονιστικό πλαίσιο το οποίο επιβάλλει η τροφοδοσία της αγοράς να γίνεται εκτός ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, αυτό δεν εφαρμόζεται. Η διοίκηση Ζέρβα, όπως και οι προηγούμενες, ανέχονται το χάος προκειμένου να αποφύγουν το πολιτικό κόστος, μη θέλοντας να τα χαλάσουν με τους καταστηματάρχες.
Το δεύτερο παράδειγμα, αφορά κάποιες σημειακές παρεμβάσεις τις οποίες είχε κάνει η διοίκηση Μπουτάρη οι οποίες, όπως αποδείχθηκε στην πράξη, είχαν βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες. Αναφέρομαι στα γνωστά πασαλάκια τα οποία είχαν τοποθετηθεί σε ορισμένους κεντρικούς δρόμους, εμποδίζοντας το διπλοπαρκάρισμα. Από τις πρώτες κινήσεις στις οποίες προχώρησε η διοίκηση Ζέρβα ήταν να ξηλώσει αυτά τα πασαλάκια από ορισμένους δρόμους, προς τέρψη συγκεκριμένων επαγγελματιών οι οποίοι τυγχάνουν να είναι υποστηρικτές του.
Όταν λοιπόν, απαιτείς, και ορθώς, από την ΕΛ.ΑΣ. να λάβει αποτελεσματικότερα μέτρα για την καλύτερη αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, οφείλεις πρώτος εσύ, να δώσεις το καλό παράδειγμα.
ΣΧΟΛΙΑ