Θεσσαλονίκη - Λ. Μενδώνη: Συγκοινωνούντα δοχεία πολιτισμός και τουρισμός
28/03/2024 21:04
28/03/2024 21:04
Την προοπτική των συνεργασιών που μπορούν να αναπτυχθούν με τον δημόσιο, αλλά κυρίως με τον ιδιωτικό τομέα, προκειμένου τα πολιτιστικά αγαθά της χώρας μας, να μετεξελιχθούν σε τουριστικά προϊόντα, τόνισε σήμερα η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.
Σε βιντεοσκοπημένη συνέντευξή της που προβλήθηκε στο συνέδριο της Marketing Greece στη Θεσσαλονίκη, στην ενότητα «Πολιτισμός και Τουρισμός - Ένα βήμα πιο κοντά», η κ. Μενδώνη είπε ότι οι δύο αυτοί τομείς είναι πάρα πάρα πολύ κοντά ο ένας τον άλλον, προς το παρόν είναι συμπληρωματικοί, αλλά θα πρέπει να γίνουν συγκοινωνούντα δοχεία.
«Η βασική δουλειά του Υπουργείου Πολιτισμού είναι να δημιουργεί υποδομές. Να έχει αρχαιολογικούς χώρους σε καλή κατάσταση, να δημιουργεί νέους αρχαιολογικούς χώρους και το αντίστοιχο να συμβαίνει με τα μουσεία. Από κει και πέρα, αν δημιουργεί τον πολιτιστικό πόλο, αυτό το πολιτιστικό αγαθό θα πρέπει με τη συνέργεια του τουρισμού, είτε του δημοσίου είτε του ιδιωτικού τομέα, να μετεξελίσσεται σε τουριστικό προϊόν», σημείωσε η Λίνα Μενδώνη.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η υπουργός πολιτισμού στις πολιτιστικές διαδρομές, ενώ διευκρίνισε ότι αυτές δεν σημαίνει απλώς το να «ενωθούν» κάποιοι αρχαιολογικοί χώροι, όπως για παράδειγμα το τρίγωνο Δίον - Πέλλα - Βεργίνα. «Εάν λάβουμε υπόψιν ότι το ΥΠΠΟ δημιουργεί αυτές τις υποδομές, μία πολιτιστική διαδρομή πρέπει να συνδυάσει εμπειρίες οι οποίες είναι σχετικές αλλά άπτονται άλλων τομέων και όχι του πολιτισμού», τόνισε για να συμπληρώσει σε άλλο σημείο της ομιλίας της: «Επομένως πρέπει να δημιουργήσουμε τέτοια προϊόντα και εδώ είναι η τεράστια συμβολή του ιδιωτικού τομέα, όπως και της τοπικής αυτοδιοίκησης και των δύο βαθμών, να κάνει μία σωστή διαφήμιση του προϊόντος, συνολικά: Αρχαιολογικός χώρος, οινοποιία, γαστρονομία, φιλοξενία, μυθολογία, παραμύθια, τοπικοί χοροί, πράγματα τα οποίας άλλες χώρες τα έχουν εξελίξει στο μέγιστο», τόνισε.
Όπως ανέφερε η κ. Μενδώνη, αυτήν τη στιγμή η Ελλάδα έχει περίπου 22.000 αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία και κάλεσε τον ιδιωτικό τομέα να τους προβάλλει, για να επιστρέψει το όφελος και στους επιχειρηματίες. «Το πρώτο πράγμα που μπορεί να κάνει ο ιδιωτικός τομέας και θα το θέλαμε πολύ, είναι τα ξενοδοχεία των διαφόρων περιοχών, να μπορούν να καθοδηγούν τον επισκέπτη τους, στο τι πρέπει οπωσδήποτε να δει. Για παράδειγμα στη Θεσσαλονίκη έχουμε ίσως τα σημαντικότερα και περισσότερα συγκεντρωμένα βυζαντινά μνημεία από όλη την Ελλάδα. Νομίζω ότι στα ξενοδοχεία θα μπορούσε να υπάρχει ένας χάρτης ή κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι να να λένε στους φιλοξενούμενούς τους ποια και για ποιο λόγο πρέπει να επισκεφθούν για να γνωρίσουν ένα πολιτισμό», είπε χαρακτηριστικά, λέγοντας πως το ίδιο συμβαίνει και με τα οθωμανικά μνημεία, όπως και με τους φορείς της Θεσσαλονίκης που ασχολούνται με το σύγχρονο πολιτισμό. «Δηλαδή οι επισκέπτες της φθινοπωρινής περιόδου, που εξελίσσεται το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, τα ίδια τα ξενοδοχεία θα μπορούσαν να διαφημίζουν αυτό το προϊόν», πρόσθεσε.
Ανέφερε, ακόμη, ότι αυτή τη στιγμή στην Κεντρική Μακεδονία το Υπουργείο Πολιτισμού από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης επενδύει περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ στους αρχαιολογικούς χώρους, στα μουσεία και στον ψηφιακό μετασχηματισμό των φορέων του σύγχρονου πολιτισμού. «Μαζί με την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας από το 2019 - 2020 μέχρι σήμερα έχουμε διαθέσει περισσότερα από 220 εκατομμύρια σε ουσιαστικές παρεμβάσεις στην πολιτιστική κληρονομιά και στον σύγχρονο πολιτισμό», ενώ υπογράμμισε ότι στην Περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης η επένδυση που γίνεται ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια ευρώ.
Τέλος, η κ. Μενδώνη, απαντώντας σε ερώτηση για την υποχρεωτική εκτέλεση ελληνόφωνων τραγουδιών σε κοινόχρηστους χώρους, διευκρίνισε ότι οι συγκεκριμένες διατάξεις είναι μέρος μιας ευρύτερης νομοθετικής πρωτοβουλίας του Υπουργείου, που αφορά στην προστασία της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς και αφορούν μόνο την περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του τουριστικού καταλύματος θέλει να μεταδίδει μουσική στον ανελκυστήρα ή στον χώρο αναμονής, τότε θα πρέπει να εκπέμπει κατά περίπου 45% ελληνόφωνη ή ορχηστρική ελληνική μουσική. «Δεν έχει καμία σχέση λοιπόν με όλα τα fake news ότι το Υπουργείο Πολιτισμού θα επιβάλει τι θα ακούμε στο πρωινό, στα δωμάτια, στους χώρους εστίασης ή στην πισίνα. Είναι απολύτως προσδιορισμένο χωρικά και χρονικά, στο ασανσέρ και στην αναμονή, εάν θέλει να βάλει ο ξενοδόχος μουσική», επανέλαβε. Όσο για τα μικρότερης κλίμακας ξενοδοχεία που εκπέμπουν από μία πηγή ήχου σε όλους τους χώρους τους, η υπουργός είπε ότι έχει ληφθεί σοβαρά υπόψη και θα εξεταστεί ο τρόπος που θα διατυπωθεί στην τελική διάταξη, ώστε να μην τους δημιουργήσει πρόβλημα.
Την προοπτική των συνεργασιών που μπορούν να αναπτυχθούν με τον δημόσιο, αλλά κυρίως με τον ιδιωτικό τομέα, προκειμένου τα πολιτιστικά αγαθά της χώρας μας, να μετεξελιχθούν σε τουριστικά προϊόντα, τόνισε σήμερα η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.
Σε βιντεοσκοπημένη συνέντευξή της που προβλήθηκε στο συνέδριο της Marketing Greece στη Θεσσαλονίκη, στην ενότητα «Πολιτισμός και Τουρισμός - Ένα βήμα πιο κοντά», η κ. Μενδώνη είπε ότι οι δύο αυτοί τομείς είναι πάρα πάρα πολύ κοντά ο ένας τον άλλον, προς το παρόν είναι συμπληρωματικοί, αλλά θα πρέπει να γίνουν συγκοινωνούντα δοχεία.
«Η βασική δουλειά του Υπουργείου Πολιτισμού είναι να δημιουργεί υποδομές. Να έχει αρχαιολογικούς χώρους σε καλή κατάσταση, να δημιουργεί νέους αρχαιολογικούς χώρους και το αντίστοιχο να συμβαίνει με τα μουσεία. Από κει και πέρα, αν δημιουργεί τον πολιτιστικό πόλο, αυτό το πολιτιστικό αγαθό θα πρέπει με τη συνέργεια του τουρισμού, είτε του δημοσίου είτε του ιδιωτικού τομέα, να μετεξελίσσεται σε τουριστικό προϊόν», σημείωσε η Λίνα Μενδώνη.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η υπουργός πολιτισμού στις πολιτιστικές διαδρομές, ενώ διευκρίνισε ότι αυτές δεν σημαίνει απλώς το να «ενωθούν» κάποιοι αρχαιολογικοί χώροι, όπως για παράδειγμα το τρίγωνο Δίον - Πέλλα - Βεργίνα. «Εάν λάβουμε υπόψιν ότι το ΥΠΠΟ δημιουργεί αυτές τις υποδομές, μία πολιτιστική διαδρομή πρέπει να συνδυάσει εμπειρίες οι οποίες είναι σχετικές αλλά άπτονται άλλων τομέων και όχι του πολιτισμού», τόνισε για να συμπληρώσει σε άλλο σημείο της ομιλίας της: «Επομένως πρέπει να δημιουργήσουμε τέτοια προϊόντα και εδώ είναι η τεράστια συμβολή του ιδιωτικού τομέα, όπως και της τοπικής αυτοδιοίκησης και των δύο βαθμών, να κάνει μία σωστή διαφήμιση του προϊόντος, συνολικά: Αρχαιολογικός χώρος, οινοποιία, γαστρονομία, φιλοξενία, μυθολογία, παραμύθια, τοπικοί χοροί, πράγματα τα οποίας άλλες χώρες τα έχουν εξελίξει στο μέγιστο», τόνισε.
Όπως ανέφερε η κ. Μενδώνη, αυτήν τη στιγμή η Ελλάδα έχει περίπου 22.000 αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία και κάλεσε τον ιδιωτικό τομέα να τους προβάλλει, για να επιστρέψει το όφελος και στους επιχειρηματίες. «Το πρώτο πράγμα που μπορεί να κάνει ο ιδιωτικός τομέας και θα το θέλαμε πολύ, είναι τα ξενοδοχεία των διαφόρων περιοχών, να μπορούν να καθοδηγούν τον επισκέπτη τους, στο τι πρέπει οπωσδήποτε να δει. Για παράδειγμα στη Θεσσαλονίκη έχουμε ίσως τα σημαντικότερα και περισσότερα συγκεντρωμένα βυζαντινά μνημεία από όλη την Ελλάδα. Νομίζω ότι στα ξενοδοχεία θα μπορούσε να υπάρχει ένας χάρτης ή κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι να να λένε στους φιλοξενούμενούς τους ποια και για ποιο λόγο πρέπει να επισκεφθούν για να γνωρίσουν ένα πολιτισμό», είπε χαρακτηριστικά, λέγοντας πως το ίδιο συμβαίνει και με τα οθωμανικά μνημεία, όπως και με τους φορείς της Θεσσαλονίκης που ασχολούνται με το σύγχρονο πολιτισμό. «Δηλαδή οι επισκέπτες της φθινοπωρινής περιόδου, που εξελίσσεται το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, τα ίδια τα ξενοδοχεία θα μπορούσαν να διαφημίζουν αυτό το προϊόν», πρόσθεσε.
Ανέφερε, ακόμη, ότι αυτή τη στιγμή στην Κεντρική Μακεδονία το Υπουργείο Πολιτισμού από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης επενδύει περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ στους αρχαιολογικούς χώρους, στα μουσεία και στον ψηφιακό μετασχηματισμό των φορέων του σύγχρονου πολιτισμού. «Μαζί με την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας από το 2019 - 2020 μέχρι σήμερα έχουμε διαθέσει περισσότερα από 220 εκατομμύρια σε ουσιαστικές παρεμβάσεις στην πολιτιστική κληρονομιά και στον σύγχρονο πολιτισμό», ενώ υπογράμμισε ότι στην Περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης η επένδυση που γίνεται ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια ευρώ.
Τέλος, η κ. Μενδώνη, απαντώντας σε ερώτηση για την υποχρεωτική εκτέλεση ελληνόφωνων τραγουδιών σε κοινόχρηστους χώρους, διευκρίνισε ότι οι συγκεκριμένες διατάξεις είναι μέρος μιας ευρύτερης νομοθετικής πρωτοβουλίας του Υπουργείου, που αφορά στην προστασία της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς και αφορούν μόνο την περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του τουριστικού καταλύματος θέλει να μεταδίδει μουσική στον ανελκυστήρα ή στον χώρο αναμονής, τότε θα πρέπει να εκπέμπει κατά περίπου 45% ελληνόφωνη ή ορχηστρική ελληνική μουσική. «Δεν έχει καμία σχέση λοιπόν με όλα τα fake news ότι το Υπουργείο Πολιτισμού θα επιβάλει τι θα ακούμε στο πρωινό, στα δωμάτια, στους χώρους εστίασης ή στην πισίνα. Είναι απολύτως προσδιορισμένο χωρικά και χρονικά, στο ασανσέρ και στην αναμονή, εάν θέλει να βάλει ο ξενοδόχος μουσική», επανέλαβε. Όσο για τα μικρότερης κλίμακας ξενοδοχεία που εκπέμπουν από μία πηγή ήχου σε όλους τους χώρους τους, η υπουργός είπε ότι έχει ληφθεί σοβαρά υπόψη και θα εξεταστεί ο τρόπος που θα διατυπωθεί στην τελική διάταξη, ώστε να μην τους δημιουργήσει πρόβλημα.
ΣΧΟΛΙΑ