Θεσσαλονίκη: Μάγεψε το κοινό η όπερα «I pagliacci» στο Φεστιβάλ Επταπυργίου (φωτ.)
15/07/2024 15:38
15/07/2024 15:38
Μαγικές βραδιές έζησαν όσοι παρακολούθησαν στις 10, 12, 13 και 14/7 στο Φεστιβάλ Επταπυργίου 2024 τις τέσσερις sold out παραστάσεις της όπερας «I pagliacci» του Ruggero Leoncavallo σε σκηνοθεσία Αθανάσιου Κολαλά, με την εξαιρετική Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, σε διεύθυνση Γιώργου Βράνου.
Περισσότεροι από 100 συντελεστές παρουσίασαν ένα από τα γνωστότερα πρώιμα έργα του ιταλικού βερισμού, που αγαπήθηκε από την πρώτη στιγμή και εξακολουθεί να αποτελεί έργο ρεπερτορίου σε όλα τα μεγάλα λυρικά θέατρα.
O κ. Κολαλάς με την ευρηματική σκηνοθεσία του γοήτεψε το κοινό και κατάφερε να μας συγκινήσει καταθέτοντας μια διαφορετική σκηνοθετική ανάγνωση της ιστορίας, πάντα με σεβασμό στο κείμενο και τη μουσική.
Μετέδωσε με μαεστρία την οπτική του στους πρωταγωνιστές του, και εκείνοι με τις ερμηνείες τους συγκίνησαν τους θεατές.
Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης υπό την μουσική διεύθυνση του Γιώργου Βράνου απογείωσε τη μουσική και η άρτια Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης σε Διεύθυνση Μαίρης Κωνσταντινίδου, μαζί με την ζωηρή Παιδική Χορωδία Ι.Ν. Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου σε διεύθυνση Μαρίας Μελιγκοπούλου - Ελπίδας Τσάμη, ενίσχυσαν τον παλμό της παράστασης.
Η Πένυ Ντάνη σχεδίασε προσεγμένα κοστούμια που έφεραν στο νου την δεκαετία του ’50 στην οποία μεταφέρθηκε η ιστορία, ενώ η Τατιάνα Παπαδοπούλου στυλιζάρισε με κινήσεις της Comedia del arte κάποιους χαρακτήρες στο δεύτερο μέρος. Με θετικό πρόσημο και οι φωτισμοί του Σαράντου Ζουρντού.
Οι θεατές παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον την όπερα και όταν έπεσε η αυλαία χάρισαν το πιο θερμό τους χειροκρότημα.
Το έργο παρακολουθεί τη σχέση των δύο πρωταγωνιστών ενός περιοδεύοντος θιάσου της Commedia del Arte.
Ο βίαιος χαρακτήρας του Canio και η ανάγκη της Nedda να ξεφύγει προς μια πλασματική ελευθερία, μέσω της αγκαλιάς ενός άλλου άνδρα, αποτελούν ένα εκρηκτικό συνδυασμό, που πυροδοτείται από τον Tonio, ένα χαρακτήρα που βρίσκεται εκεί για να καθορίσει την εξέλιξη της ιστορίας, ωθώντας τους πρωταγωνιστές στα όρια των αντοχών τους και οδηγώντας τους σε μια παρανοϊκή βουτιά.
Η όπερα ανέβηκε σε συμπαραγωγή με την ΚΟΘ και το ΚΘΒΕ.
Μαγικές βραδιές έζησαν όσοι παρακολούθησαν στις 10, 12, 13 και 14/7 στο Φεστιβάλ Επταπυργίου 2024 τις τέσσερις sold out παραστάσεις της όπερας «I pagliacci» του Ruggero Leoncavallo σε σκηνοθεσία Αθανάσιου Κολαλά, με την εξαιρετική Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, σε διεύθυνση Γιώργου Βράνου.
Περισσότεροι από 100 συντελεστές παρουσίασαν ένα από τα γνωστότερα πρώιμα έργα του ιταλικού βερισμού, που αγαπήθηκε από την πρώτη στιγμή και εξακολουθεί να αποτελεί έργο ρεπερτορίου σε όλα τα μεγάλα λυρικά θέατρα.
O κ. Κολαλάς με την ευρηματική σκηνοθεσία του γοήτεψε το κοινό και κατάφερε να μας συγκινήσει καταθέτοντας μια διαφορετική σκηνοθετική ανάγνωση της ιστορίας, πάντα με σεβασμό στο κείμενο και τη μουσική.
Μετέδωσε με μαεστρία την οπτική του στους πρωταγωνιστές του, και εκείνοι με τις ερμηνείες τους συγκίνησαν τους θεατές.
Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης υπό την μουσική διεύθυνση του Γιώργου Βράνου απογείωσε τη μουσική και η άρτια Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης σε Διεύθυνση Μαίρης Κωνσταντινίδου, μαζί με την ζωηρή Παιδική Χορωδία Ι.Ν. Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου σε διεύθυνση Μαρίας Μελιγκοπούλου - Ελπίδας Τσάμη, ενίσχυσαν τον παλμό της παράστασης.
Η Πένυ Ντάνη σχεδίασε προσεγμένα κοστούμια που έφεραν στο νου την δεκαετία του ’50 στην οποία μεταφέρθηκε η ιστορία, ενώ η Τατιάνα Παπαδοπούλου στυλιζάρισε με κινήσεις της Comedia del arte κάποιους χαρακτήρες στο δεύτερο μέρος. Με θετικό πρόσημο και οι φωτισμοί του Σαράντου Ζουρντού.
Οι θεατές παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον την όπερα και όταν έπεσε η αυλαία χάρισαν το πιο θερμό τους χειροκρότημα.
Το έργο παρακολουθεί τη σχέση των δύο πρωταγωνιστών ενός περιοδεύοντος θιάσου της Commedia del Arte.
Ο βίαιος χαρακτήρας του Canio και η ανάγκη της Nedda να ξεφύγει προς μια πλασματική ελευθερία, μέσω της αγκαλιάς ενός άλλου άνδρα, αποτελούν ένα εκρηκτικό συνδυασμό, που πυροδοτείται από τον Tonio, ένα χαρακτήρα που βρίσκεται εκεί για να καθορίσει την εξέλιξη της ιστορίας, ωθώντας τους πρωταγωνιστές στα όρια των αντοχών τους και οδηγώντας τους σε μια παρανοϊκή βουτιά.
Η όπερα ανέβηκε σε συμπαραγωγή με την ΚΟΘ και το ΚΘΒΕ.
ΣΧΟΛΙΑ