Θεσσαλονίκη: Με 90 λεωφορεία λιγότερα γίνεται η αστική συγκοινωνία - Ακόμη ψάχνουν οδηγούς
21/09/2023 06:52
21/09/2023 06:52
Κατά την επίσκεψή του στην 85η ΔΕΘ, τη δεύτερη υπό την ιδιότητα του πρωθυπουργού, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε πει ότι “φέτος δεν είδα κανέναν να μου διαμαρτυρηθεί για την αστική συγκοινωνία”. Ήταν η εποχή που ο δημόσιος φορέας αστικής συγκοινωνίας στην πόλη εξέπεμπε αυτάρεσκα, αλλά και παραπλανητικά, το σύνθημα “Ο ΟΑΣΘ τα έχει... 500!”.
Πράγματι, την εποχή εκείνη στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης υπήρχαν διαθέσιμα περί τα 500 λεωφορεία, αν και δεν ήταν όλα του ΟΑΣΘ, καθώς γύρω στα 120 με 130 ανήκαν στα ΚΤΕΛ τα οποία εκτελούσαν το συγκοινωνιακό έργο στις λεωφορειακές γραμμές εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος. Αυτή ήταν η πρώτη παραπλάνηση και η πλέον αθώα.
Η δεύτερη και σπουδαιότερη ήταν ότι από τα περίπου 370 οχήματα που είχε στη διάθεσή του ο ΟΑΣΘ, μερικές δεκάδες απ' αυτά παρέμεναν στα αμαξοστάσια καθώς δεν υπήρχαν οδηγοί για να τα οδηγήσουν. Μάλιστα, τα 260 ήταν μισθωμένα από ιδιώτη. Δηλαδή, ο Οργανισμός πλήρωνε, και εξακολουθεί να πληρώνει, ημερήσιο μίσθωμα για οχήματα τα οποία δεν μπορούσε να αξιοποιήσει.
Δύο χρόνια μετά, στην 87η ΔΕΘ, ο πρωθυπουργός, σε μια από τις ελάχιστες αναφορές του στα ζητήματα της Θεσσαλονίκης είπε ότι σύντομα η πόλη θα αποκτήσει 240 ηλεκτρικά λεωφορεία και θα προσληφθούν και οδηγοί.
Προφανώς ο κ. Μητσοτάκης ήταν λάθος πληροφορημένος ως προς τον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων, αφού στη Θεσσαλονίκη θα έρθουν τα 110 από τα 240 λεωφορεία, τα υπόλοιπα θα κυκλοφορήσουν στην Αθήνα. Όσον αφορά τις προσλήψεις οδηγών, οι πληροφορίες λένε ότι για το θέμα αυτό δεν έχει γίνει ακόμη το παραμικρό.
Ο ΟΑΣΘ και σήμερα τα έχει... 500, για την ακρίβεια διαθέτει περί τα 380, αν αφαιρεθούν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ, με τη διαφορά όμως, ότι περίπου 100 εξ αυτών, παραμένουν καθημερινά μέσα στα αμαξοστάσια επειδή δεν υπάρχουν οδηγοί για να τα βγάλουν στους δρόμους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, καθημερινά δρομολογούνται μετά βίας περί τα 270 οχήματα, όταν για την εκτέλεση του χειμερινού προγράμματος απαιτούνται τουλάχιστον 360 λεωφορεία.
Συνεπώς, καθημερινά λείπουν από το πολεοδομικό συγκρότημα 90 οχήματα, δηλαδή το 25% των απαιτούμενων λεωφορείων.
Το πρόβλημα είναι σε γνώση του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όμως, προς το παρόν, δεν έχει γίνει καμία ενέργεια ώστε να δοθεί κάποια λύση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο να εκχωρήσει στα ΚΤΕΛ μερικές ακόμη λεωφορειακές γραμμές, ώστε να εξοικονομήσει οδηγούς στον ΟΑΣΘ, μπας και βελτιωθεί η κατάσταση.
Όμως το θέμα αυτό θα πρέπει να περάσει και από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το υπουργείο πρόκειται έτσι κι αλλιώς να αιτηθεί παράταση κατά ένα χρόνο της σύμβασης εκχώρησης στα ΚΤΕΛ των περιαστικών γραμμών, η οποία λήγει τον προσεχή Δεκέμβριο.
Σε αυτό μπορεί να προστεθούν και άλλες πέντε δέκα γραμμές τις οποίες εκτελεί σήμερα ο ΟΑΣΘ.
Η αίτηση παράτασης της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ κατά ένα χρόνο πρόκειται να υποβληθεί προς το Ελεγκτικό Συνέδριο καθώς δεν είναι ακόμη έτοιμη η διακήρυξη για το διεθνή διαγωνισμό παραχώρησης όλου του συγκοινωνιακού έργου εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος σε ιδιώτες, για διάστημα δέκα ετών.
Κατά πληροφορίες, ο συγκεκριμένος διαγωνισμός αναμένεται να βγει στον αέρα μέσα στον Νοέμβριο. Άρα πρόκειται να τελεσφορήσει κάποια στιγμή μέσα στο 2024.
Στο υπουργείο αισιοδοξούν ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο θα δώσει την έγκρισή του για την παράταση της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ με την επιχειρηματολογία ότι η Θεσσαλονίκη αναμένει μέχρι τον Απρίλιο του 2024 τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, μέχρι το φθινόπωρο του ίδιου έτους την εμπορική λειτουργία του μετρό και το νέο συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης κ.ο.κ.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, η πόλη θα εξακολουθήσει να στερείται τα 90 λεωφορεία που έχει άμεση ανάγκη, τουλάχιστον ως το τέλος του 2023 και βλέπουμε...
03/09/2023 15:35
Κατά την επίσκεψή του στην 85η ΔΕΘ, τη δεύτερη υπό την ιδιότητα του πρωθυπουργού, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε πει ότι “φέτος δεν είδα κανέναν να μου διαμαρτυρηθεί για την αστική συγκοινωνία”. Ήταν η εποχή που ο δημόσιος φορέας αστικής συγκοινωνίας στην πόλη εξέπεμπε αυτάρεσκα, αλλά και παραπλανητικά, το σύνθημα “Ο ΟΑΣΘ τα έχει... 500!”.
Πράγματι, την εποχή εκείνη στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης υπήρχαν διαθέσιμα περί τα 500 λεωφορεία, αν και δεν ήταν όλα του ΟΑΣΘ, καθώς γύρω στα 120 με 130 ανήκαν στα ΚΤΕΛ τα οποία εκτελούσαν το συγκοινωνιακό έργο στις λεωφορειακές γραμμές εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος. Αυτή ήταν η πρώτη παραπλάνηση και η πλέον αθώα.
Η δεύτερη και σπουδαιότερη ήταν ότι από τα περίπου 370 οχήματα που είχε στη διάθεσή του ο ΟΑΣΘ, μερικές δεκάδες απ' αυτά παρέμεναν στα αμαξοστάσια καθώς δεν υπήρχαν οδηγοί για να τα οδηγήσουν. Μάλιστα, τα 260 ήταν μισθωμένα από ιδιώτη. Δηλαδή, ο Οργανισμός πλήρωνε, και εξακολουθεί να πληρώνει, ημερήσιο μίσθωμα για οχήματα τα οποία δεν μπορούσε να αξιοποιήσει.
Δύο χρόνια μετά, στην 87η ΔΕΘ, ο πρωθυπουργός, σε μια από τις ελάχιστες αναφορές του στα ζητήματα της Θεσσαλονίκης είπε ότι σύντομα η πόλη θα αποκτήσει 240 ηλεκτρικά λεωφορεία και θα προσληφθούν και οδηγοί.
Προφανώς ο κ. Μητσοτάκης ήταν λάθος πληροφορημένος ως προς τον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων, αφού στη Θεσσαλονίκη θα έρθουν τα 110 από τα 240 λεωφορεία, τα υπόλοιπα θα κυκλοφορήσουν στην Αθήνα. Όσον αφορά τις προσλήψεις οδηγών, οι πληροφορίες λένε ότι για το θέμα αυτό δεν έχει γίνει ακόμη το παραμικρό.
Ο ΟΑΣΘ και σήμερα τα έχει... 500, για την ακρίβεια διαθέτει περί τα 380, αν αφαιρεθούν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ, με τη διαφορά όμως, ότι περίπου 100 εξ αυτών, παραμένουν καθημερινά μέσα στα αμαξοστάσια επειδή δεν υπάρχουν οδηγοί για να τα βγάλουν στους δρόμους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, καθημερινά δρομολογούνται μετά βίας περί τα 270 οχήματα, όταν για την εκτέλεση του χειμερινού προγράμματος απαιτούνται τουλάχιστον 360 λεωφορεία.
Συνεπώς, καθημερινά λείπουν από το πολεοδομικό συγκρότημα 90 οχήματα, δηλαδή το 25% των απαιτούμενων λεωφορείων.
Το πρόβλημα είναι σε γνώση του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όμως, προς το παρόν, δεν έχει γίνει καμία ενέργεια ώστε να δοθεί κάποια λύση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο να εκχωρήσει στα ΚΤΕΛ μερικές ακόμη λεωφορειακές γραμμές, ώστε να εξοικονομήσει οδηγούς στον ΟΑΣΘ, μπας και βελτιωθεί η κατάσταση.
Όμως το θέμα αυτό θα πρέπει να περάσει και από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το υπουργείο πρόκειται έτσι κι αλλιώς να αιτηθεί παράταση κατά ένα χρόνο της σύμβασης εκχώρησης στα ΚΤΕΛ των περιαστικών γραμμών, η οποία λήγει τον προσεχή Δεκέμβριο.
Σε αυτό μπορεί να προστεθούν και άλλες πέντε δέκα γραμμές τις οποίες εκτελεί σήμερα ο ΟΑΣΘ.
Η αίτηση παράτασης της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ κατά ένα χρόνο πρόκειται να υποβληθεί προς το Ελεγκτικό Συνέδριο καθώς δεν είναι ακόμη έτοιμη η διακήρυξη για το διεθνή διαγωνισμό παραχώρησης όλου του συγκοινωνιακού έργου εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος σε ιδιώτες, για διάστημα δέκα ετών.
Κατά πληροφορίες, ο συγκεκριμένος διαγωνισμός αναμένεται να βγει στον αέρα μέσα στον Νοέμβριο. Άρα πρόκειται να τελεσφορήσει κάποια στιγμή μέσα στο 2024.
Στο υπουργείο αισιοδοξούν ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο θα δώσει την έγκρισή του για την παράταση της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ με την επιχειρηματολογία ότι η Θεσσαλονίκη αναμένει μέχρι τον Απρίλιο του 2024 τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, μέχρι το φθινόπωρο του ίδιου έτους την εμπορική λειτουργία του μετρό και το νέο συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης κ.ο.κ.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, η πόλη θα εξακολουθήσει να στερείται τα 90 λεωφορεία που έχει άμεση ανάγκη, τουλάχιστον ως το τέλος του 2023 και βλέπουμε...
ΣΧΟΛΙΑ