Υπερδιπλασιάσια κοντέινερς θα μπορεί να εξυπηρετεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (βίντεο)
22/03/2019 14:14
22/03/2019 14:14
Υπερδιπλασιάσιο αριθμό κοντέινερς θα μπορεί να εξυπηρετεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την προμήθεια δώδεκα οχημάτων στοιβασίας και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (straddle carriers) που έθεσε σήμερα σε λειτουργία η ΟΛΘ ΑΕ.
Μέχρι τώρα το λιμάνι είχε σε λειτουργία εννέα τέτοιων μηχανημάτων, τα οποία μπορούσαν να στοιβάζουν μόνο δύο κοντέινερ το ένα πάνω στο άλλο. Τα δώδεκα νέα μηχανήματα μπορούν να στοιβάζουν μέχρι και τρία γεμάτα κοντέινερ καθ ύψος. Δηλαδή εκτός του ότι πλέον ο αριθμός των μηχανημάτων που θα παραλαμβάνει τα κοντέινερ είναι υπερδιπλάσιος, αυξάνεται κατά 50% και η δυνατότητα στοιβασίας και άρα η χωρητικότητα αποθήκευσης εντός του λιμανιού
Επιπλέον, μέχρι σήμερα όταν υπήρχαν εμπορευματοκιβώτια προς εξαγωγή έπρεπε να δεσμεύεται η γερανογέφυρα την ώρα που έφταναν τα φορτηγά, να τα παραλαμβάνει και να τα εναποθέτει και αν υπάρχει «νεκρός χρόνος» η γερανογέφυρα σταματούσε να δουλεύει. Τώρα, εκτός τα κοντέινερ προς εξαγωγή θα μπορούν να αποθηκεύονται μέσα στο λιμάνι και όποτε έρθει η ώρα της φόρτωσης θα μεταφέρονται στη γερανογέφυρα, η λειτουργία της οποίας δεν θα εξαρτάται από το πότε καταφθάνουν τα φορτηγά. Έτσι γίνεται εξοικονόμηση και χώρου και χρόνου.
«Προσθέτουμε στον εξοπλισμό του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων επτά trailers και πέντε αρπάγες εμπορευματοκιβωτίων (spreaders). Είναι η πρώτη φάση της αναβάθμισης του εξοπλισμού του λιμανιού. Δεν ανήκει στις υποχρεωτικές επενδύσεις. Πήραμε την πρωτοβουλία να το κάνουμε γιατί είχαμε απόλυτη ανάγκη να διατηρήσουμε και να αυξήσουμε το επίπεδο εξυπηρέτησης του λιμανιού» τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Σωτήρης Θεοφάνης.
«Θα αποθηκεύουμε τα προς εξαγωγή κοντέινερ εντός του λιμανιού και θα βελτιωθεί πολύ η ποιότητα των υπηρεσιών προς τις ναυτιλιακές εταιρείες και την αλυσίδα των logistics. Ο εξοπλισμός αυξάνει τη δυνατότητα αποθήκευσης, είναι υβριδικός και άρα φιλικός προς το περιβάλλον» τόνισε από την πλευρά του ο διευθυντής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Μαρκ Ριοντέλ.
Η επένδυση για τα 12 οχήματα στοιβασίας ξεπερνά τα 8,5 εκατ και μαζί με τον υπόλοιπο εξοπλισμό φτάνει τα 10 εκατ. ευρώ. Παράλληλα η εταιρεία ξεκίνησε διαδικασία προμήθειας και ενός ελαστιχοφόρου γερανού και στο επόμενο διάστημα θα προκηρύξει διαγωνισμό για δύο γερανογέφυρες προς αντικατάσταση δύο πεπαλαιωμένων.
Τον Σεπτέμβριο ανάδοχος για τον έκτο προβλήτα
Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε προ ημερών την επίσημη έναρξη υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων. «Στόχος είναι να υλοποιήσουμε έγκαιρα τις υποχρεωτικές επενδύσεις και να κάνουμε όλοι, εργαζόμενοι και διοικητική ομάδα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ένα πρότυπο λιμάνι και στη Βαλκανική και στην Ανατολική Μεσόγειο αλλά και στην Ευρώπη συνολικότερα» τόνισε ο κ. Θεοφάνης.
Όπως ανακοίνωσε ο ίδιος, η ΟΛΘ ΑΕ θα επικαιροποιήσει τη μελέτη για την επέκταση του έκτου προβλήτα και στη συνέχεια, μετά την έγκριση της οριστικής μελέτη,ς θα προχωρήσει στο διαγωνισμό. «Πρόθεσή μας είναι το Σεπτέμβρη να υπάρχει εργολάβος για την εκτέλεση του μεγάλου αυτού έργου. Παράλληλα προχωρούμε στην προετοιμασία για την προμήθεια του εξοπλισμού, ταυτόχρονα με όλες τις άλλες υποχρεωτικές επενδύσεις» τόνισε ο κ. Θεοφάνης.
«Είμαστε σε μια διαδικασία αναδιοργάνωσης του λιμανιού. Είναι ένα σημαντικό στοίχημα. Προχωράμε με ένα συγκροτημένο σχέδιο για να κάνουμε το λιμάνι αποτελεσματικότερο» κατέληξε.
Υπερδιπλασιάσιο αριθμό κοντέινερς θα μπορεί να εξυπηρετεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την προμήθεια δώδεκα οχημάτων στοιβασίας και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (straddle carriers) που έθεσε σήμερα σε λειτουργία η ΟΛΘ ΑΕ.
Μέχρι τώρα το λιμάνι είχε σε λειτουργία εννέα τέτοιων μηχανημάτων, τα οποία μπορούσαν να στοιβάζουν μόνο δύο κοντέινερ το ένα πάνω στο άλλο. Τα δώδεκα νέα μηχανήματα μπορούν να στοιβάζουν μέχρι και τρία γεμάτα κοντέινερ καθ ύψος. Δηλαδή εκτός του ότι πλέον ο αριθμός των μηχανημάτων που θα παραλαμβάνει τα κοντέινερ είναι υπερδιπλάσιος, αυξάνεται κατά 50% και η δυνατότητα στοιβασίας και άρα η χωρητικότητα αποθήκευσης εντός του λιμανιού
Επιπλέον, μέχρι σήμερα όταν υπήρχαν εμπορευματοκιβώτια προς εξαγωγή έπρεπε να δεσμεύεται η γερανογέφυρα την ώρα που έφταναν τα φορτηγά, να τα παραλαμβάνει και να τα εναποθέτει και αν υπάρχει «νεκρός χρόνος» η γερανογέφυρα σταματούσε να δουλεύει. Τώρα, εκτός τα κοντέινερ προς εξαγωγή θα μπορούν να αποθηκεύονται μέσα στο λιμάνι και όποτε έρθει η ώρα της φόρτωσης θα μεταφέρονται στη γερανογέφυρα, η λειτουργία της οποίας δεν θα εξαρτάται από το πότε καταφθάνουν τα φορτηγά. Έτσι γίνεται εξοικονόμηση και χώρου και χρόνου.
«Προσθέτουμε στον εξοπλισμό του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων επτά trailers και πέντε αρπάγες εμπορευματοκιβωτίων (spreaders). Είναι η πρώτη φάση της αναβάθμισης του εξοπλισμού του λιμανιού. Δεν ανήκει στις υποχρεωτικές επενδύσεις. Πήραμε την πρωτοβουλία να το κάνουμε γιατί είχαμε απόλυτη ανάγκη να διατηρήσουμε και να αυξήσουμε το επίπεδο εξυπηρέτησης του λιμανιού» τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Σωτήρης Θεοφάνης.
«Θα αποθηκεύουμε τα προς εξαγωγή κοντέινερ εντός του λιμανιού και θα βελτιωθεί πολύ η ποιότητα των υπηρεσιών προς τις ναυτιλιακές εταιρείες και την αλυσίδα των logistics. Ο εξοπλισμός αυξάνει τη δυνατότητα αποθήκευσης, είναι υβριδικός και άρα φιλικός προς το περιβάλλον» τόνισε από την πλευρά του ο διευθυντής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Μαρκ Ριοντέλ.
Η επένδυση για τα 12 οχήματα στοιβασίας ξεπερνά τα 8,5 εκατ και μαζί με τον υπόλοιπο εξοπλισμό φτάνει τα 10 εκατ. ευρώ. Παράλληλα η εταιρεία ξεκίνησε διαδικασία προμήθειας και ενός ελαστιχοφόρου γερανού και στο επόμενο διάστημα θα προκηρύξει διαγωνισμό για δύο γερανογέφυρες προς αντικατάσταση δύο πεπαλαιωμένων.
Τον Σεπτέμβριο ανάδοχος για τον έκτο προβλήτα
Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε προ ημερών την επίσημη έναρξη υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων. «Στόχος είναι να υλοποιήσουμε έγκαιρα τις υποχρεωτικές επενδύσεις και να κάνουμε όλοι, εργαζόμενοι και διοικητική ομάδα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ένα πρότυπο λιμάνι και στη Βαλκανική και στην Ανατολική Μεσόγειο αλλά και στην Ευρώπη συνολικότερα» τόνισε ο κ. Θεοφάνης.
Όπως ανακοίνωσε ο ίδιος, η ΟΛΘ ΑΕ θα επικαιροποιήσει τη μελέτη για την επέκταση του έκτου προβλήτα και στη συνέχεια, μετά την έγκριση της οριστικής μελέτη,ς θα προχωρήσει στο διαγωνισμό. «Πρόθεσή μας είναι το Σεπτέμβρη να υπάρχει εργολάβος για την εκτέλεση του μεγάλου αυτού έργου. Παράλληλα προχωρούμε στην προετοιμασία για την προμήθεια του εξοπλισμού, ταυτόχρονα με όλες τις άλλες υποχρεωτικές επενδύσεις» τόνισε ο κ. Θεοφάνης.
«Είμαστε σε μια διαδικασία αναδιοργάνωσης του λιμανιού. Είναι ένα σημαντικό στοίχημα. Προχωράμε με ένα συγκροτημένο σχέδιο για να κάνουμε το λιμάνι αποτελεσματικότερο» κατέληξε.
ΣΧΟΛΙΑ