ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Θεσσαλονίκη: Νέος δρόμος από Ανατολική Περιφερειακή για Πολύγυρο και Σιθωνία

Η δήλωση Ταχιάου και το σχέδιο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας - Κοντά στα 60 εκατ. το Τμήμα Α'

 08/11/2023 07:00

Θεσσαλονίκη: Νέος δρόμος από Ανατολική Περιφερειακή για Πολύγυρο και Σιθωνία

Άννη Καρολίδου

Η κατασκευή ενός νέου οδικού άξονα, που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τον Πολύγυρο Χαλκιδικής και, στη συνέχεια, με τη Σιθωνία, ανακοινώθηκε για πρώτη φορά από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το βράδυ της περασμένης Δευτέρας, κατά την παρουσίαση του έργου του FlyOver, δια στόματος του αρμόδιου υφυπουργού, Νίκου Ταχιάου.

Την ανάγκη κατασκευής του συγκεκριμένου έργου, υποστηρίζει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς πλέον συντρέχουν οι προαπαιτούμενες συνθήκες για να αντιμετωπισθούν ολιστικά οι κυκλοφοριακοί φόρτοι από Θεσσαλονίκη προς Χαλκιδική και αντίστροφα. Όπως δε, φάνηκε από την τοποθέτηση του κ. Ταχιάου, το ΥΠΥΜΕ πλέον εντάσσει τον νέο οδικό άξονα Θεσσαλονίκη-Πολύγυρος-Σιθωνία-Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης, στα έργα της επόμενης γενιάς.

Όπως επισήμανε στο makthes.gr o Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών & Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας κ. Πάρις Μπίλλιας, η Περιφέρεια επιδιώκει μία ολοκληρωμένη αντιμετώπιση-βελτίωση των οδικών συνδέσεων Θεσσαλονίκης-Χαλκιδικής, τώρα πλέον που αρχίζουν οι εργασίες για την Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης – FlyOver (ως έργο ΣΔΙΤ) , ενώ επιπλέον έχει δημοπρατηθεί η μετατροπή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο του τμήματος της ε.ο. Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών από τον ανισόπεδο κόμβο Κ12 (συμβολή με Περιφερειακή) έως τον Α/Κ Θέρμης.

Να σημειωθεί ότι η αναβάθμιση της ε.ο. Θεσσαλονίκης-Νέων Μουδανιών, προϋπολογισμού 37 εκατ. με ΦΠΑ, έχει ενταχθεί με το ποσό των 30 εκατ. ευρώ στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης.

Συμπληρωματικός ο νέος δρόμος

«Η αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, εκτιμούμε ότι θα αυξήσει τις μετακινήσεις προς Χαλκιδική, ενώ το έργο της αναβάθμισης της ε.ο. Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, στο συγκεκριμένο τμήμα, αν και πολύ σημαντικό για τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας και την ασφαλή εξυπηρέτηση παρόδιων αστικών επεκτάσεων και επιχειρήσεων, δεν προβλέπει διαπλάτυνση.

«Συνεπώς, η χωρητικότητα της ε.ο. Θεσσαλονίκης- Νέων Μουδανιών δεν θα αυξηθεί, οπότε ουσιαστικά ο νέος δρόμος Θεσσαλονίκης-Πολυγύρου και σε επόμενη φάση, Σιθωνίας, θα είναι συμπληρωματικός της ε.ο. Θεσσαλονίκης- Νέων Μουδανιών αφού θα παραλαμβάνει μέρος των κυκλοφοριακών φόρτων. Βεβαίως, όταν κατασκευαστεί και το Τμήμα Β, από Πολύγυρο έως Νικήτη, θα μπορεί να εξασφαλιστεί και η απ’ ευθείας σύνδεσης της Σιθωνίας και της Κεντρικής Μακεδονίας με το Αεροδρόμιο Μακεδονία (συνδετήριος Ραιδεστού με Αεροδρόμιο), χωρίς διέλευση από την ε.ο. Θεσσαλονίκης – Μουδανιών», εξήγησε ο κ. Μπίλλιας.

Η νέα οδός έχει ήδη αναγνωριστικά μελετηθεί ενώ έχει συζητηθεί διεξοδικά και με τους Δήμους από τους οποίους θα διέρχεται, δηλαδή Πυλαίας- Χορτιάτη και Θέρμης. Πέραν αυτού, στην αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής, έχει συμπεριληφθεί και ο Α/Κ 11A , ένας ακόμη ανισόπεδος κόμβος μετά τον Α/Κ 11 ( κόμβος Πυλαίας- Πανοράματος) και πριν τον Α/Κ12

Κοντά στα 60 εκατ. το κόστος

Ο νέος δρόμος, μήκους περίπου 16,5 χλμ. εκτιμάται ότι θα έχει κόστος κατασκευής περί τα 50-60 εκατ. ευρώ, καθώς θα πρέπει επίσης να αποκατασταθούν, με νέα τμήματα, περίπου 12,5 χλμ από τμήματα υφιστάμενων οδών.

Ο νέος δρόμος στο χάρτη

O A/K11 Α, πρόκειται να κατασκευαστεί στην οδό Εγνατίας στην Πυλαία και στο σημείο που η προέκτασή της συναντάται με την Περιφερειακή οδό. Με την κατασκευή του Α/Κ11 Α, θα υπάρχει η αναμονή για το νέο δρόμο προς Νέα Ραιδεστό- ΕΟ16 (Θέρμη-Γαλάτιστα-Πολύγυρος)-Κεντρική Χαλκιδική και Σιθωνία. Το Τμήμα Α, της νέας σύνδεσης θα είναι από τον Α/Κ 11 Α ως τα Βασιλικά, από τα Βασιλικά ως τον Πολύγυρο η κίνηση θα γίνεται από το υπάρχον, καλό οδικό δίκτυο και, το Τμήμα Β, θα αφορά τη σύνδεση Πολυγύρου με Νικήτη, είτε με τη βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του τμήματος από διασταύρωση Γερακινής μέχρι Νικήτη, είτε με νέο δρόμο από Γερακινή για Βατοπέδι και βελτίωση της οδικής σύνδεσης Βατοπεδίου-Νικήτης.

Υπόγεια σήραγγα για την παράκαμψη Νικήτης

Ο κ. Μπίλλιας έκανε δύο κρίσιμες επισημάνσεις. Στο Τμήμα Α του νέου δρόμου, παρότι η οδός θα διέλθει από εκτός σχεδίου περιοχές των Δήμων Πυλαίας – Χορτιάτη και Θέρμης, η ανάπτυξη της οικοδομικής δραστηριότητας πιέζει για την προώθηση του έργου, οπότε το ΥΠΥΜΕ θα πρέπει είτε να προκηρύξει διαγωνισμό για την ανάθεση της μελέτης, είτε να αναθέσει τη μελέτη, σε σύμβουλο του Υπουργείου, αξιοποιώντας υφιστάμενη συμφωνία-πλαίσιο. Στο Τμήμα Β, όλοι οι μελετητές που προσέγγισαν το έργο, υποστηρίζουν ότι ο τρόπος για να λυθεί το λεγόμενο «πρόβλημα των φαναριών στη Νικήτη», είναι η κατασκευή υπόγειας σήραγγας για την παράκαμψη του οικισμού.

Σε ό,τι αφορά στη σύνδεση με το αεροδρόμιο Μακεδονία, αυτή θα επιτευχθεί με την κατασκευή ενός κλάδου, που θα συνδέει τη Νέα Ραιδεστό ( Δήμος Θέρμης) με τον Α/Κ Αεροδρομίου και το Αεροδρόμιο, κάτι που θα δώσει τη δυνατότητα απ’ ευθείας σύνδεσης της Κεντρικής Χαλκιδικής και της Σιθωνίας με το «Μακεδονία», χωρίς διέλευση από την ε.ο. Θεσσαλονίκης – Μουδανιών.

Αυτή η νέα οδός, θα μπορεί να διοχετεύει απευθείας κίνηση και στον νέο τερματικό του Μετρό στη Μίκρα, εάν στο ύψος του CEDEFOP συνδεθεί με τον εγκάρσιο άξονα της Γιάννου Κρανιδιώτη και, στη συνέχεια με τη Μαρίνου Αντύπα.

Θα «ησυχάσουν» Νέα Ραιδεστός και Θέρμη

Να σημειωθεί ότι σε προηγούμενο χρόνο, ένα τμήμα του δρόμου που προτείνεται να κατασκευαστεί, στην περιοχή από Ραιδεστό μέχρι την οδό Θέρμης – Πανοράματος, είχε προκαταρκτικά μελετηθεί ενώ είχε περιβαλλοντικά αδειοδοτηθεί το τμήμα από την οδό Θέρμης–Τριαδίου μέχρι την οδό προς Πολύγυρο.

Mε το νέο δρόμο, όπως προσέθεσε ο κ. Μπίλλιας, για τις υπερτοπικές μετακινήσεις, θα παρακάμπτονται η Θέρμη και η Νέα Ραιδεστός, κάτι πολύ σημαντικό καθώς θα αποφευχθεί η επιβάρυνση του εσωτερικού δικτύου των συγκεκριμένων οικισμών και, θα βελτιωθούν ουσιωδώς οι συνθήκες οδικής ασφάλειας.

Επίσης, η νέα οδός, σε τοπικό επίπεδο θα παρέχει τη δυνατότητα επιπλέον συνδέσεων με την Ανατολική Περιφερειακή, τόσο του Πανοράματος (πέραν της υφιστάμενης μέσω Τζων Κέννεντυ), μέσω των οδών Θέρμης-Πανοράματος και Μακεδονομάχων και αφετέρου της Θέρμης, μέσω της Θέρμης-Πανοράματος, χωρίς διέλευση από την ε.ο. Θεσσαλονίκης- Ν. Μουδανιών.

Ο νέος δρόμος, εφ’ όσον κατασκευαστεί, θα εξυπηρετεί:

-Aπευθείας σύνδεση με την Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, παραλαμβάνοντας μεγάλο μέρος του κυκλοφοριακού φόρτου της Χαλκιδικής, καθώς η Θεσσαλονίκης- Νέων Μουδανιών εξαντλεί τη χωρητικότητά της κατά την θερινή περίοδο.

-Θα εξυπηρετεί το Πανόραμα με μία δεύτερη είσοδο, από το νότιο τμήμα του οικισμού

-Θα παρακάμπτει τη Θέρμη, θα παρακάμπτει τη Νέα Ραιδεστό.

-Θα συνδέει απευθείας το Αεροδρόμιο με τη Χαλκιδική, χωρίς τα οχήματα να πρέπει να κινηθούν στην ε.ο. Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών

-Από τον κόμβο στην περιοχή του CEDEFOP, θα είναι δυνατή η απευθείας οδική σύνδεση με τον τερματικό σταθμό του Μετρό που θα κατασκευαστεί στη Μίκρα, σταθμός που θα πρέπει να συνδεθεί με τη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής.

Η κατασκευή ενός νέου οδικού άξονα, που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τον Πολύγυρο Χαλκιδικής και, στη συνέχεια, με τη Σιθωνία, ανακοινώθηκε για πρώτη φορά από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το βράδυ της περασμένης Δευτέρας, κατά την παρουσίαση του έργου του FlyOver, δια στόματος του αρμόδιου υφυπουργού, Νίκου Ταχιάου.

Την ανάγκη κατασκευής του συγκεκριμένου έργου, υποστηρίζει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς πλέον συντρέχουν οι προαπαιτούμενες συνθήκες για να αντιμετωπισθούν ολιστικά οι κυκλοφοριακοί φόρτοι από Θεσσαλονίκη προς Χαλκιδική και αντίστροφα. Όπως δε, φάνηκε από την τοποθέτηση του κ. Ταχιάου, το ΥΠΥΜΕ πλέον εντάσσει τον νέο οδικό άξονα Θεσσαλονίκη-Πολύγυρος-Σιθωνία-Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης, στα έργα της επόμενης γενιάς.

Όπως επισήμανε στο makthes.gr o Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών & Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας κ. Πάρις Μπίλλιας, η Περιφέρεια επιδιώκει μία ολοκληρωμένη αντιμετώπιση-βελτίωση των οδικών συνδέσεων Θεσσαλονίκης-Χαλκιδικής, τώρα πλέον που αρχίζουν οι εργασίες για την Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης – FlyOver (ως έργο ΣΔΙΤ) , ενώ επιπλέον έχει δημοπρατηθεί η μετατροπή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο του τμήματος της ε.ο. Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών από τον ανισόπεδο κόμβο Κ12 (συμβολή με Περιφερειακή) έως τον Α/Κ Θέρμης.

Να σημειωθεί ότι η αναβάθμιση της ε.ο. Θεσσαλονίκης-Νέων Μουδανιών, προϋπολογισμού 37 εκατ. με ΦΠΑ, έχει ενταχθεί με το ποσό των 30 εκατ. ευρώ στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης.

Συμπληρωματικός ο νέος δρόμος

«Η αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, εκτιμούμε ότι θα αυξήσει τις μετακινήσεις προς Χαλκιδική, ενώ το έργο της αναβάθμισης της ε.ο. Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, στο συγκεκριμένο τμήμα, αν και πολύ σημαντικό για τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας και την ασφαλή εξυπηρέτηση παρόδιων αστικών επεκτάσεων και επιχειρήσεων, δεν προβλέπει διαπλάτυνση.

«Συνεπώς, η χωρητικότητα της ε.ο. Θεσσαλονίκης- Νέων Μουδανιών δεν θα αυξηθεί, οπότε ουσιαστικά ο νέος δρόμος Θεσσαλονίκης-Πολυγύρου και σε επόμενη φάση, Σιθωνίας, θα είναι συμπληρωματικός της ε.ο. Θεσσαλονίκης- Νέων Μουδανιών αφού θα παραλαμβάνει μέρος των κυκλοφοριακών φόρτων. Βεβαίως, όταν κατασκευαστεί και το Τμήμα Β, από Πολύγυρο έως Νικήτη, θα μπορεί να εξασφαλιστεί και η απ’ ευθείας σύνδεσης της Σιθωνίας και της Κεντρικής Μακεδονίας με το Αεροδρόμιο Μακεδονία (συνδετήριος Ραιδεστού με Αεροδρόμιο), χωρίς διέλευση από την ε.ο. Θεσσαλονίκης – Μουδανιών», εξήγησε ο κ. Μπίλλιας.

Η νέα οδός έχει ήδη αναγνωριστικά μελετηθεί ενώ έχει συζητηθεί διεξοδικά και με τους Δήμους από τους οποίους θα διέρχεται, δηλαδή Πυλαίας- Χορτιάτη και Θέρμης. Πέραν αυτού, στην αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής, έχει συμπεριληφθεί και ο Α/Κ 11A , ένας ακόμη ανισόπεδος κόμβος μετά τον Α/Κ 11 ( κόμβος Πυλαίας- Πανοράματος) και πριν τον Α/Κ12

Κοντά στα 60 εκατ. το κόστος

Ο νέος δρόμος, μήκους περίπου 16,5 χλμ. εκτιμάται ότι θα έχει κόστος κατασκευής περί τα 50-60 εκατ. ευρώ, καθώς θα πρέπει επίσης να αποκατασταθούν, με νέα τμήματα, περίπου 12,5 χλμ από τμήματα υφιστάμενων οδών.

Ο νέος δρόμος στο χάρτη

O A/K11 Α, πρόκειται να κατασκευαστεί στην οδό Εγνατίας στην Πυλαία και στο σημείο που η προέκτασή της συναντάται με την Περιφερειακή οδό. Με την κατασκευή του Α/Κ11 Α, θα υπάρχει η αναμονή για το νέο δρόμο προς Νέα Ραιδεστό- ΕΟ16 (Θέρμη-Γαλάτιστα-Πολύγυρος)-Κεντρική Χαλκιδική και Σιθωνία. Το Τμήμα Α, της νέας σύνδεσης θα είναι από τον Α/Κ 11 Α ως τα Βασιλικά, από τα Βασιλικά ως τον Πολύγυρο η κίνηση θα γίνεται από το υπάρχον, καλό οδικό δίκτυο και, το Τμήμα Β, θα αφορά τη σύνδεση Πολυγύρου με Νικήτη, είτε με τη βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του τμήματος από διασταύρωση Γερακινής μέχρι Νικήτη, είτε με νέο δρόμο από Γερακινή για Βατοπέδι και βελτίωση της οδικής σύνδεσης Βατοπεδίου-Νικήτης.

Υπόγεια σήραγγα για την παράκαμψη Νικήτης

Ο κ. Μπίλλιας έκανε δύο κρίσιμες επισημάνσεις. Στο Τμήμα Α του νέου δρόμου, παρότι η οδός θα διέλθει από εκτός σχεδίου περιοχές των Δήμων Πυλαίας – Χορτιάτη και Θέρμης, η ανάπτυξη της οικοδομικής δραστηριότητας πιέζει για την προώθηση του έργου, οπότε το ΥΠΥΜΕ θα πρέπει είτε να προκηρύξει διαγωνισμό για την ανάθεση της μελέτης, είτε να αναθέσει τη μελέτη, σε σύμβουλο του Υπουργείου, αξιοποιώντας υφιστάμενη συμφωνία-πλαίσιο. Στο Τμήμα Β, όλοι οι μελετητές που προσέγγισαν το έργο, υποστηρίζουν ότι ο τρόπος για να λυθεί το λεγόμενο «πρόβλημα των φαναριών στη Νικήτη», είναι η κατασκευή υπόγειας σήραγγας για την παράκαμψη του οικισμού.

Σε ό,τι αφορά στη σύνδεση με το αεροδρόμιο Μακεδονία, αυτή θα επιτευχθεί με την κατασκευή ενός κλάδου, που θα συνδέει τη Νέα Ραιδεστό ( Δήμος Θέρμης) με τον Α/Κ Αεροδρομίου και το Αεροδρόμιο, κάτι που θα δώσει τη δυνατότητα απ’ ευθείας σύνδεσης της Κεντρικής Χαλκιδικής και της Σιθωνίας με το «Μακεδονία», χωρίς διέλευση από την ε.ο. Θεσσαλονίκης – Μουδανιών.

Αυτή η νέα οδός, θα μπορεί να διοχετεύει απευθείας κίνηση και στον νέο τερματικό του Μετρό στη Μίκρα, εάν στο ύψος του CEDEFOP συνδεθεί με τον εγκάρσιο άξονα της Γιάννου Κρανιδιώτη και, στη συνέχεια με τη Μαρίνου Αντύπα.

Θα «ησυχάσουν» Νέα Ραιδεστός και Θέρμη

Να σημειωθεί ότι σε προηγούμενο χρόνο, ένα τμήμα του δρόμου που προτείνεται να κατασκευαστεί, στην περιοχή από Ραιδεστό μέχρι την οδό Θέρμης – Πανοράματος, είχε προκαταρκτικά μελετηθεί ενώ είχε περιβαλλοντικά αδειοδοτηθεί το τμήμα από την οδό Θέρμης–Τριαδίου μέχρι την οδό προς Πολύγυρο.

Mε το νέο δρόμο, όπως προσέθεσε ο κ. Μπίλλιας, για τις υπερτοπικές μετακινήσεις, θα παρακάμπτονται η Θέρμη και η Νέα Ραιδεστός, κάτι πολύ σημαντικό καθώς θα αποφευχθεί η επιβάρυνση του εσωτερικού δικτύου των συγκεκριμένων οικισμών και, θα βελτιωθούν ουσιωδώς οι συνθήκες οδικής ασφάλειας.

Επίσης, η νέα οδός, σε τοπικό επίπεδο θα παρέχει τη δυνατότητα επιπλέον συνδέσεων με την Ανατολική Περιφερειακή, τόσο του Πανοράματος (πέραν της υφιστάμενης μέσω Τζων Κέννεντυ), μέσω των οδών Θέρμης-Πανοράματος και Μακεδονομάχων και αφετέρου της Θέρμης, μέσω της Θέρμης-Πανοράματος, χωρίς διέλευση από την ε.ο. Θεσσαλονίκης- Ν. Μουδανιών.

Ο νέος δρόμος, εφ’ όσον κατασκευαστεί, θα εξυπηρετεί:

-Aπευθείας σύνδεση με την Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, παραλαμβάνοντας μεγάλο μέρος του κυκλοφοριακού φόρτου της Χαλκιδικής, καθώς η Θεσσαλονίκης- Νέων Μουδανιών εξαντλεί τη χωρητικότητά της κατά την θερινή περίοδο.

-Θα εξυπηρετεί το Πανόραμα με μία δεύτερη είσοδο, από το νότιο τμήμα του οικισμού

-Θα παρακάμπτει τη Θέρμη, θα παρακάμπτει τη Νέα Ραιδεστό.

-Θα συνδέει απευθείας το Αεροδρόμιο με τη Χαλκιδική, χωρίς τα οχήματα να πρέπει να κινηθούν στην ε.ο. Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών

-Από τον κόμβο στην περιοχή του CEDEFOP, θα είναι δυνατή η απευθείας οδική σύνδεση με τον τερματικό σταθμό του Μετρό που θα κατασκευαστεί στη Μίκρα, σταθμός που θα πρέπει να συνδεθεί με τη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία