Μονόλογοι
Θεσσαλονίκη: ο νυχτερινός ημιμαραθώνιος, ο γολγοθάς των οδηγών σε δυτική είσοδο και περιφερειακή και ένα κουίζ. Γράφει ο Σαλονικιός
30/08/2024 09:57
Θα θυμάστε, φαντάζομαι, τη σκόνη που είχε σηκωθεί γύρω από τον Νυχτερινό Ημιμαραθώνιο όταν ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης διεμήνυσε προς τους διοργανωτές ότι δεν επιθυμεί αυτός να πραγματοποιείται στο κέντρο της πόλης, επισημαίνοντας ότι ο δήμος θέλει δύο μόνον διοργανώσεις σε αυτόν τον τομέα, τον Διεθνή Μαραθώνιο «Μέγας Αλέξανδρος» ο οποίος πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο και το Olympic Day Run το οποίο θα γίνει φέτος στις 29 Σεπτεμβρίου. Σε επιστολή που είχε στείλει τον περασμένο Απρίλιο προς τη «Μακεδονία», με αφορμή άρθρο που είχε δημοσιευτεί στο makthes.gr γι’ αυτό το θέμα ο Αγγελούδης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι “πρέπει να γίνει από όλους κατανοητό, πως η αντίληψη που έχει επικρατήσει σε πολλούς για μια Θεσσαλονίκη - ξέφραγο αμπέλι ανήκει πλέον στο παρελθόν. Η πόλη δεν μπορεί να υπακούει στις ιδιοκτησιακές λογικές κάποιων που αντιλαμβάνονται ως δεδομένο, ότι μπορούν να αποφασίζουν αυθαίρετα για το πότε και το πώς θα διοργανώνεται μια δράση, για το πότε και το πώς θα λειτουργεί η πόλη”.
Το μήνυμα είχε ως παραλήπτη τον ΜΕΑΣ ΤΡΙΤΩΝ ο οποίος είναι ο διοργανωτής και του μαραθωνίου «Μέγας Αλέξανδρος» και του Νυχτερινού Ημιμαραθωνίου, ενώ το Olympic Day Run διοργανώνεται από την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, τη Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία, το Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης, τον Δήμο Θεσσαλονίκης, τον ΣΕΓΑΣ κ.ά. Έπειτα απ’ αυτό ο ΜΕΑΣ ΤΡΙΤΩΝ αναζήτησε εναλλακτική λύση και τη βρήκε. Η παρουσίασή της θα γίνει την προσεχή Τρίτη, σε συνέντευξη Τύπου σε γνωστό ξενοδοχείο της δυτικής Θεσσαλονίκης. Η επιλογή του ξενοδοχείου έχει να κάνει με το πεδίο στο οποίο θα αναπτυχθεί ο 12ος Νυχτερινός Ημιμαραθώνιος που θα είναι η δυτική πλευρά της πόλης.
Εύχομαι η διοργάνωση να στεφθεί με επιτυχία. Άλλωστε χρειάζονται και οι δυτικές συνοικίες τέτοιου είδους εκδηλώσεις. Παράλληλα, ελπίζω να μην επαναληφθούν αυτή τη φορά οι οργανωτικές αδυναμίες των προηγούμενων διοργανώσεων κι επίσης, μετά το πέρας της εκδήλωσης οι διοργανωτές να παρουσιάσουν αυτή τη φορά έναν πλήρη οικονομικό απολογισμό. Το αναφέρω αυτό καθώς, ως γνωστόν, οι δύο εκδηλώσεις τις οποίες διοργανώνει ο ΜΕΑΣ ΤΡΙΤΩΝ κάνουν τζίρο, από τις συνδρομές που καταβάλουν όσοι θέλουν να συμμετάσχουν καθώς και από χορηγούς, ο οποίος σύμφωνα με εκτιμήσεις ίσως αγγίζει ακόμη και το ένα εκατομμύριο ευρώ ετησίως.
Πενήντα λεπτά για πεντακόσια μέτρα
Άκουσα την περασμένη Τρίτη την ηγεσία τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα να αναφέρει ότι τα κυκλοφοριακά προβλήματα τα οποία δημιουργήθηκαν εξαιτίας του Flyover έχουν περιοριστεί σε σχέση με την κατάσταση που επικρατούσε κατά την έναρξη των εργασιών στην περιφερειακή. Προς επίρρωση των ισχυρισμών του επικαλέστηκε και κάποια στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η φέρουσα ικανότητα της εσωτερικής περιφερειακής είχε μειωθεί κατά 40%, όταν ξεκίνησαν οι εργασίες, επιβαρύνοντας την καθημερινότητα του πολίτη περίπου σε ένα ποσοστό χρονικά, της τάξεως του 45%, αλλά πλέον, όπως είπε ο Σταϊκούρας, η κατάσταση έει βελτιωθεί αισθητά.
Δεν ξέρω από που αντλεί αυτά τα συμπεράσματα ο υπουργός, θα περιμένουμε να δούμε αναλυτικά, με συγκεκριμένους χρόνους, τα στοιχεία τα οποία επικαλείται. Ωστόσο, η εικόνα σε ορισμένα σημεία του πολεοδομικού συγκροτήματος παραμένει το ίδιο άσχημη, όπως ήταν και στο τέλος του 2023. Θα το καταλάβαινε αυτό και ο ίδιος ο Σταϊκούρας, αλλά και οι υπόλοιποι υπουργοί και ο πρωθυπουργός εάν, για παράδειγμα, η εκδήλωση της περασμένης Δευτέρας, αντί για το Μέγαρο Μουσικής γινόταν σε κάποιο από τα ξενοδοχεία της δυτικής Θεσσαλονίκης. Θα αντιλαμβάνονταν τότε, ότι για να διανύσεις μία απόσταση περίπου πεντακοσίων μέτρων στην 26ης Οκτωβρίου, ως το φανάρι των Δικαστηρίων, μετά τις 3 το μεσημέρι, χρειάζεσαι περίπου πενήντα λεπτά. Άλλα περίπου είκοσι λεπτά απαιτούνται για να φτάσει κανείς ως τη Λεωφόρο Νίκης. Η ίδια άσχημη κατάσταση επικρατεί και στην είσοδο της πόλης από την ΠΑΘΕ.
Επίσης, τις τελευταίες ημέρες υπάρχουν σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα και στην περιφερειακή καθώς σημειώνονται σχεδόν καθημερινά ατυχήματα. Καλές είναι οι στατιστικές, αλλά η εικόνα στο πεδίο δεν είναι τόσο ρόδινη.
Η παράδοση της ΔΕΘ
Ανακοινώθηκε χθες από τα υπουργεία Υγείας και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ότι η διυπουργική επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα ενέκρινε την κατασκευή του νέου αντικαρκινικού νοσοκομείου στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με την ανακοίνωση των δύο υπουργείων το έργο θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ, με αναθέτουσα Αρχή το νοσοκομείο «Θεαγένειο», με προϋπολογισμό περίπου 350 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ, με τη συνολική διάρκεια της Σύμβασης Σύμπραξης να ανέρχεται σε 30 έτη.
Η έγκριση από τη διυπουργική αποτελεί ασφαλώς θετική εξέλιξη, αλλά δεν λέει και πολλά πράγματα. Είναι προφανές ότι εντάσσεται στη συνήθη τακτική όλων των κυβερνήσεων να προσπαθούν κάτι να εμφανίσουν πάντοτε πριν από τη ΔΕΘ, για τα ζητήματα της Θεσσαλονίκης που έχουν παραμείνει στάσιμα. Σε αυτήν την κατηγορία εντάσσεται και η κατασκευή του νέου αντικαρκινικού νοσοκομείου. Η πρώτη ανακοίνωση είχε γίνει από το βήμα της ΔΕΘ, από τον πρωθυπουργό τον Σεπτέμβριο του 2021. Χρειάστηκε να περάσουν περίπου δύο χρόνια για να επιλεγεί ο χώρος που θα γίνει, στο πρώην στρατόπεδο Καρατάσιου, αλλά στο μεταξύ δεν έγινε σχεδόν τίποτε ώστε ο χώρος αυτός να περάσει στην κυριότητα της αναθέτουσας Αρχής ή έστω του υπουργείου Υγείας. Και έρχεται τώρα η κυβέρνηση και ανακοινώνει άρον άρον ότι η διυπουργική ενέκρινε την κατασκευή του έργου. Χωρίς, όμως, να παρουσιάσει κάποιο δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα των επόμενων ενεργειών. Υπομονή, η επόμενη ΔΕΘ απέχει μόλις δώδεκα μήνες.
Κουίζ
Ποιος δήμαρχος του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης καθυστέρησε περισσότερες από δύο ώρες να προσέλθει στη εκδήλωση της περασμένης Δευτέρας στο Μέγαρο Μουσικής, όπου παρουσιάστηκε η εθνική στρατηγική για την περιφερειακή ανάπτυξη και το περίφημο erga.gov.gr; Για να σας βοηθήσω, θα σας πως ότι δεν πρόκειται για δήμαρχο με πολλές θητείες, είναι σχετικά νεαρός και αρέσκεται σε μεταμεσονύκτιες εξόδους, εντός, ακόμη και εκτός συνόρων. Εξ ου και η αργοπορία του.