ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη - ΟΑΣΘ: Το Ελεγκτικό Συνέδριο έβαλε STOP στο διαγωνισμό για τα ηλεκτρικά λεωφορεία

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Κώστας Ταγγίρης ερωτηθείς από το makthes.gr γι’ αυτήν την εξέλιξη επιφυλάχθηκε να πει οτιδήποτε πριν να ενημερωθεί επισήμως από το αρμόδιο υπουργείο

 15/06/2023 11:37

Θεσσαλονίκη - ΟΑΣΘ: Το Ελεγκτικό Συνέδριο έβαλε STOP στο διαγωνισμό για τα ηλεκτρικά λεωφορεία
Φωτ. αρχείου

Νίκος Ηλιάδης

Ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα, στα τόσα τα οποία έχει να αντιμετωπίσει μέσα στους προσεχείς μήνες ο ΟΑΣΘ, προστίθεται με την απόφαση 214/2023 του ΣΤ’ κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την οποία απορρίπτεται το σχέδιο σύμβασης για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων.

Πρόκειται για το τμήμα 5 του μεγάλου διαγωνισμού για την προμήθεια λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης, το οποίο αφορά ειδικότερα την αγορά 250 ηλεκτρικών οχημάτων, 12 μέτρων, με ελάχιστη αυτονομία 180 χιλιόμετρα. Ο συνολικός προϋπολογισμός είναι 124.695.000 ευρώ και από τα 250 οχήματα, ο ΟΑΣΘ πρόκειται να πάρει τα 130.

Προσωρινός ανάδοχος ανακηρύχθηκε η εταιρεία YUTONG BUS CO. LTD η οποία κατέθεσε προσφορά ύψους 110.825.000 και το σχέδιο σύμβασης κατατέθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση. 

Σύμφωνα όμως με την 15σελιδη απόφαση 214/2023 του ΣΤ’ κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου που αποκάλυψε η ιστοσελίδα «Συγκοινωνιακά Νέα» και η οποία ελήφθη κατά πλειοψηφία, το σχέδιο σύμβασης απορρίφθηκε.

Μεταξύ των λόγων που αναφέρονται στην επίμαχη απόφαση «συνέτρεξε ουσιώδης νομική πλημμέλεια στην ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία, συνιστάμενη στη συμμετοχή (πολλώ δε μάλλον και στην κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού), του οικονομικού φορέα YUTONG BUS CO. LTD ο οποίος δεν ανήκει στους δικαιούμενους συμμετοχής σε διαγωνιστικές διαδικασίες, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 255 παρ. 1 του νόμου 4412/2016».

Η εξέλιξη αυτή, συνδυαζόμενη και με τις υπόλοιπες σοβαρές εκκρεμότητες που ταλανίζουν τον ΟΑΣΘ, δημιουργεί συνθήκες ασφυξίας στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Το σημερινό καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία του Οργανισμού έχει ημερομηνία λήξης το τέλος του 2023. Την ίδια ημερομηνία λήγουν και οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί με τα ΚΤΕΛ για την εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου στις γραμμές εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος, όπως λήγουν και οι συμβάσεις μίσθωσης των 260 λεωφορείων από τον όμιλο Παπαδάκη. Η συμμετοχή των οχημάτων του ΟΑΣΘ στο συγκοινωνιακό έργο είναι περιορισμένη καθώς το μεγάλο βάρος σηκώνουν τα ΚΤΕΛ και τα μισθωμένα λεωφορεία.

Ο Οργανισμός πόνταρε στα 130 ηλεκτρικά οχήματα για να ανανεώσει το στόλο του και ήδη μάλιστα είχε ξεκινήσει και τις διαδικασίες καθορισμού των χώρων φόρτισης αυτών των οχημάτων.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης ερωτηθείς από το makthes.gr γι’ αυτήν την εξέλιξη επιφυλάχθηκε να πει οτιδήποτε πριν να ενημερωθεί επισήμως από το αρμόδιο υπουργείο. Τόνισε ωστόσο, ότι ο Οργανισμός έχει προχωρήσει τη διαδικασία χωροθέτησης των φορτιστών για τα ηλεκτρικά λεωφορεία οι οποίοι θα τοποθετηθούν στα δύο αμαξοστάσια, σε Φοίνικα και Σταυρούπολη, αλλά και σε επιλεγμένους χώρους κατά μήκος της διαδρομής. 

Όλα αυτά, βεβαίως, «παγώνουν» προς το παρόν, μετά την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και περιπλέκουν ακόμη περισσότερο το κουβάρι της αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης. Σημειώνεται ότι, εκτός από την επάρκεια σε λεωφορεία, μείζον πρόβλημα αποτελεί και η έλλειψη οδηγών, θέμα για το οποίο δεν έχει γίνει το παραμικρό.

Ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα, στα τόσα τα οποία έχει να αντιμετωπίσει μέσα στους προσεχείς μήνες ο ΟΑΣΘ, προστίθεται με την απόφαση 214/2023 του ΣΤ’ κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την οποία απορρίπτεται το σχέδιο σύμβασης για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων.

Πρόκειται για το τμήμα 5 του μεγάλου διαγωνισμού για την προμήθεια λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης, το οποίο αφορά ειδικότερα την αγορά 250 ηλεκτρικών οχημάτων, 12 μέτρων, με ελάχιστη αυτονομία 180 χιλιόμετρα. Ο συνολικός προϋπολογισμός είναι 124.695.000 ευρώ και από τα 250 οχήματα, ο ΟΑΣΘ πρόκειται να πάρει τα 130.

Προσωρινός ανάδοχος ανακηρύχθηκε η εταιρεία YUTONG BUS CO. LTD η οποία κατέθεσε προσφορά ύψους 110.825.000 και το σχέδιο σύμβασης κατατέθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση. 

Σύμφωνα όμως με την 15σελιδη απόφαση 214/2023 του ΣΤ’ κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου που αποκάλυψε η ιστοσελίδα «Συγκοινωνιακά Νέα» και η οποία ελήφθη κατά πλειοψηφία, το σχέδιο σύμβασης απορρίφθηκε.

Μεταξύ των λόγων που αναφέρονται στην επίμαχη απόφαση «συνέτρεξε ουσιώδης νομική πλημμέλεια στην ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία, συνιστάμενη στη συμμετοχή (πολλώ δε μάλλον και στην κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού), του οικονομικού φορέα YUTONG BUS CO. LTD ο οποίος δεν ανήκει στους δικαιούμενους συμμετοχής σε διαγωνιστικές διαδικασίες, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 255 παρ. 1 του νόμου 4412/2016».

Η εξέλιξη αυτή, συνδυαζόμενη και με τις υπόλοιπες σοβαρές εκκρεμότητες που ταλανίζουν τον ΟΑΣΘ, δημιουργεί συνθήκες ασφυξίας στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Το σημερινό καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία του Οργανισμού έχει ημερομηνία λήξης το τέλος του 2023. Την ίδια ημερομηνία λήγουν και οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί με τα ΚΤΕΛ για την εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου στις γραμμές εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος, όπως λήγουν και οι συμβάσεις μίσθωσης των 260 λεωφορείων από τον όμιλο Παπαδάκη. Η συμμετοχή των οχημάτων του ΟΑΣΘ στο συγκοινωνιακό έργο είναι περιορισμένη καθώς το μεγάλο βάρος σηκώνουν τα ΚΤΕΛ και τα μισθωμένα λεωφορεία.

Ο Οργανισμός πόνταρε στα 130 ηλεκτρικά οχήματα για να ανανεώσει το στόλο του και ήδη μάλιστα είχε ξεκινήσει και τις διαδικασίες καθορισμού των χώρων φόρτισης αυτών των οχημάτων.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης ερωτηθείς από το makthes.gr γι’ αυτήν την εξέλιξη επιφυλάχθηκε να πει οτιδήποτε πριν να ενημερωθεί επισήμως από το αρμόδιο υπουργείο. Τόνισε ωστόσο, ότι ο Οργανισμός έχει προχωρήσει τη διαδικασία χωροθέτησης των φορτιστών για τα ηλεκτρικά λεωφορεία οι οποίοι θα τοποθετηθούν στα δύο αμαξοστάσια, σε Φοίνικα και Σταυρούπολη, αλλά και σε επιλεγμένους χώρους κατά μήκος της διαδρομής. 

Όλα αυτά, βεβαίως, «παγώνουν» προς το παρόν, μετά την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και περιπλέκουν ακόμη περισσότερο το κουβάρι της αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης. Σημειώνεται ότι, εκτός από την επάρκεια σε λεωφορεία, μείζον πρόβλημα αποτελεί και η έλλειψη οδηγών, θέμα για το οποίο δεν έχει γίνει το παραμικρό.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία