ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Οι αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων καίνε καταναλωτές και καταστηματάρχες

Ο κόσμος πλέον ψωνίζει πιο μικρές ποσότητες και για λιγότερες μέρες

 30/08/2024 07:00

Της Βάλιας Σταυρίδου

Η ακρίβεια εξακολουθεί να πληγώνει την αγορά της Θεσσαλονίκης και να σπρώχνει τους καταναλωτές να αγοράζουν λιγότερες ποσότητες για να μπορέσουν να τα βγάλουν πέρα.

Με μια ματιά στις κεντρικές αγορές της πόλης θα παρατηρήσει κανείς εμφανώς μειωμένη κίνηση στους πάγκους των επαγγελματιών, φαινόμενο που γίνεται εντονότερο τους μήνες του καλοκαιριού, όπως λένε στην makthes.gr οι καταστηματάρχες.

Οι τιμές στην τοπική αγορά

Για τους πολίτες που συνεχίζουν να επιλέγουν τοπικά καταστήματα οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής: Όσον αφορά το κρέας, στα 13,80 ευρώ το κιλό φτάνει το μοσχάρι, στα 4,20 ευρώ το κοτόπουλο και στα 7,90 ευρώ οι χοιρινές μπριζόλες, επιλογές που προτιμούν περισσότερο οι καταναλωτές.

Παρ' όλα αυτά όπως εξηγεί ο Ζήσης, υπάλληλος του «Κρεοπωλείο Παραδοσιακό ο Μιχάλης» υπάρχει κίνηση στο μαγαζί αφού οι ίδιοι δεν έχουν ανεβάσει τις τιμές από πέρσι. Μάλιστα τονίζει πως «από τότε που βγήκε η πανώλη δεν φέρνουμε αιγοπρόβατα» αν και το συγκεκριμένο κρέας δεν ήταν ψηλά στις προτιμήσεις του κόσμου.

Το κοτόπουλο ανέρχεται στα 3 με 6 ευρώ και στο μαγαζί του Βασίλη Γκόσιου. Ο ίδιος χαρακτηρίζει την κίνηση υποτονική την στιγμή που ο κόσμος ψάχνει «το φθηνό».

Στα τυροκομικά οι τιμές κυμαίνονται στα 8 με 10 ευρώ το κιλό, με την προτίμηση των καταναλωτών να παραμένει στην φέτα. «Προσπαθούμε να είμαστε προσιτοί και κοντά στον πελάτη» τονίζει η Μαίρη από τον «Αγροτικό συνεταιρισμό Μεσοτόπου-Λέσβου» με την ίδια να λέει πως υπάρχουν προσφορές στα προϊόντα ώστε να συνεχίσει να υπάρχει κίνηση στο μαγαζί.

Στα αλλαντικά και ντελικατέσεν οι τιμές σημειώνουν άνοδο αφού ξεκινάνε από τα 15 ευρώ και πάνω. Ο υπεύθυνος του καταστήματος «Εδώδιμον», Ορφέας εξηγεί πως «ο κόσμος παίρνει πολύ μικρότερες ποσότητες πλέον, όμως ακόμα κι έτσι όσοι έρχονται επιλέγουν ποιοτικά προϊόντα».

agora-trofima-2.jfif

Σχετικά με τα ψάρια οι τιμές ξεκινάνε από τα 8 ευρώ σε τσιπούρα και σαρδέλα, αύξηση 10-20% σε σχέση με την περσινή χρονιά. «Ο κόσμος πλέον προτιμά πιο «ψιλά» και οικονομικά ψάρια. Η κατανάλωση των πιο ακριβών ψαριών έχει μειωθεί» εξηγεί ο Χρήστος Νικολόπουλος, ιχθυοπώλης και πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου. «Κάθε χρόνο υπάρχει άνοδος στην μείωση της κίνησης» συμπληρώνει λέγοντας επίσης πως ο κόσμος πλέον ψωνίζει πιο μικρές ποσότητες και για λιγότερες μέρες, τη στιγμή που στην τοπική αγορά υπάρχουν πελάτες και από βαλκανικές χώρες.

Σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της αγοράς έχουν διαδραματίσει και άλλοι παράγοντες όπως η πανδημία του κορονοϊού σε συνδυασμό με τις πολλές επιλογές που έχουν οι πολίτες στην διάθεσή τους. «Η αγορά που χτίστηκε από τους παππούδες μας δεν υπάρχει πια. Τουλάχιστον 40 καταστήματα είναι κλειστά» λέει ο Ανέστης, χρόνια επαγγελματίας στην κατηγορία των οπωρολαχανικών.

agora-trofima-3.jfif


«Όλα είναι πανάκριβα»

Όσο οι τιμές στα βασικά είδη τροφίμων ανεβαίνουν, τόσο οι πολίτες προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στις νέες συνθήκες. Τη στιγμή που λογαριασμοί και καύσιμα ανεβαίνουν στα ύψη, η ανοδική πορεία στις τιμές των τροφίμων έρχεται να δυσκολέψει όλο και περισσότερο την καθημερινότητα του κόσμου.

«Δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στις τιμές» αναφέρει η Ράνια, που τα ψώνια της είναι κυρίως γαλακτοκομικά και λαχανικά. « Καμιά φορά επιλέγουμε κάτι πιο οικονομικό έναντι του πιο ποιοτικού» συνεχίζει.

Η κατάσταση στην αγορά ωθεί τους καταναλωτές να φτιάχνουν ένα πλάνο μηνιαίων εξόδων για τα ψώνια τους. «Όλα είναι πανάκριβα. Ξοδεύουμε περίπου 300 ευρώ τον μήνα» λέει ο σύζυγος της Ράνιας ενώ τονίζει πως «πρέπει να μειωθούν οι τιμές και οι φόροι».

«Προσπαθώ να ψωνίζω απ' όλα αλλά λίγο» δηλώνει χαρακτηριστικά η Αναστασία, συνταξιούχος. «Μένω μόνη μου αλλά τη στιγμή που ανεβαίνουν οι λογαριασμοί και οι τιμές, τα λεφτά δεν φτάνουν».

Από την άλλη το καλάθι του νοικοκυριού που έρχεται να δώσει ένα χέρι βοηθείας στους καταναλωτές, «καίει» την ίδια στιγμή τους επαγγελματίες της τοπικής αγοράς, αφού ο ανταγωνισμός μεταξύ αυτών και των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ είναι μεγάλος. Αποτέλεσμα αυτού, να κλείνουν τα τοπικά μαγαζιά και οι κεντρικές αγορές της Θεσσαλονίκης να έχουν όλο και λιγότερο κόσμο.

Της Βάλιας Σταυρίδου

Η ακρίβεια εξακολουθεί να πληγώνει την αγορά της Θεσσαλονίκης και να σπρώχνει τους καταναλωτές να αγοράζουν λιγότερες ποσότητες για να μπορέσουν να τα βγάλουν πέρα.

Με μια ματιά στις κεντρικές αγορές της πόλης θα παρατηρήσει κανείς εμφανώς μειωμένη κίνηση στους πάγκους των επαγγελματιών, φαινόμενο που γίνεται εντονότερο τους μήνες του καλοκαιριού, όπως λένε στην makthes.gr οι καταστηματάρχες.

Οι τιμές στην τοπική αγορά

Για τους πολίτες που συνεχίζουν να επιλέγουν τοπικά καταστήματα οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής: Όσον αφορά το κρέας, στα 13,80 ευρώ το κιλό φτάνει το μοσχάρι, στα 4,20 ευρώ το κοτόπουλο και στα 7,90 ευρώ οι χοιρινές μπριζόλες, επιλογές που προτιμούν περισσότερο οι καταναλωτές.

Παρ' όλα αυτά όπως εξηγεί ο Ζήσης, υπάλληλος του «Κρεοπωλείο Παραδοσιακό ο Μιχάλης» υπάρχει κίνηση στο μαγαζί αφού οι ίδιοι δεν έχουν ανεβάσει τις τιμές από πέρσι. Μάλιστα τονίζει πως «από τότε που βγήκε η πανώλη δεν φέρνουμε αιγοπρόβατα» αν και το συγκεκριμένο κρέας δεν ήταν ψηλά στις προτιμήσεις του κόσμου.

Το κοτόπουλο ανέρχεται στα 3 με 6 ευρώ και στο μαγαζί του Βασίλη Γκόσιου. Ο ίδιος χαρακτηρίζει την κίνηση υποτονική την στιγμή που ο κόσμος ψάχνει «το φθηνό».

Στα τυροκομικά οι τιμές κυμαίνονται στα 8 με 10 ευρώ το κιλό, με την προτίμηση των καταναλωτών να παραμένει στην φέτα. «Προσπαθούμε να είμαστε προσιτοί και κοντά στον πελάτη» τονίζει η Μαίρη από τον «Αγροτικό συνεταιρισμό Μεσοτόπου-Λέσβου» με την ίδια να λέει πως υπάρχουν προσφορές στα προϊόντα ώστε να συνεχίσει να υπάρχει κίνηση στο μαγαζί.

Στα αλλαντικά και ντελικατέσεν οι τιμές σημειώνουν άνοδο αφού ξεκινάνε από τα 15 ευρώ και πάνω. Ο υπεύθυνος του καταστήματος «Εδώδιμον», Ορφέας εξηγεί πως «ο κόσμος παίρνει πολύ μικρότερες ποσότητες πλέον, όμως ακόμα κι έτσι όσοι έρχονται επιλέγουν ποιοτικά προϊόντα».

agora-trofima-2.jfif

Σχετικά με τα ψάρια οι τιμές ξεκινάνε από τα 8 ευρώ σε τσιπούρα και σαρδέλα, αύξηση 10-20% σε σχέση με την περσινή χρονιά. «Ο κόσμος πλέον προτιμά πιο «ψιλά» και οικονομικά ψάρια. Η κατανάλωση των πιο ακριβών ψαριών έχει μειωθεί» εξηγεί ο Χρήστος Νικολόπουλος, ιχθυοπώλης και πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου. «Κάθε χρόνο υπάρχει άνοδος στην μείωση της κίνησης» συμπληρώνει λέγοντας επίσης πως ο κόσμος πλέον ψωνίζει πιο μικρές ποσότητες και για λιγότερες μέρες, τη στιγμή που στην τοπική αγορά υπάρχουν πελάτες και από βαλκανικές χώρες.

Σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της αγοράς έχουν διαδραματίσει και άλλοι παράγοντες όπως η πανδημία του κορονοϊού σε συνδυασμό με τις πολλές επιλογές που έχουν οι πολίτες στην διάθεσή τους. «Η αγορά που χτίστηκε από τους παππούδες μας δεν υπάρχει πια. Τουλάχιστον 40 καταστήματα είναι κλειστά» λέει ο Ανέστης, χρόνια επαγγελματίας στην κατηγορία των οπωρολαχανικών.

agora-trofima-3.jfif


«Όλα είναι πανάκριβα»

Όσο οι τιμές στα βασικά είδη τροφίμων ανεβαίνουν, τόσο οι πολίτες προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στις νέες συνθήκες. Τη στιγμή που λογαριασμοί και καύσιμα ανεβαίνουν στα ύψη, η ανοδική πορεία στις τιμές των τροφίμων έρχεται να δυσκολέψει όλο και περισσότερο την καθημερινότητα του κόσμου.

«Δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στις τιμές» αναφέρει η Ράνια, που τα ψώνια της είναι κυρίως γαλακτοκομικά και λαχανικά. « Καμιά φορά επιλέγουμε κάτι πιο οικονομικό έναντι του πιο ποιοτικού» συνεχίζει.

Η κατάσταση στην αγορά ωθεί τους καταναλωτές να φτιάχνουν ένα πλάνο μηνιαίων εξόδων για τα ψώνια τους. «Όλα είναι πανάκριβα. Ξοδεύουμε περίπου 300 ευρώ τον μήνα» λέει ο σύζυγος της Ράνιας ενώ τονίζει πως «πρέπει να μειωθούν οι τιμές και οι φόροι».

«Προσπαθώ να ψωνίζω απ' όλα αλλά λίγο» δηλώνει χαρακτηριστικά η Αναστασία, συνταξιούχος. «Μένω μόνη μου αλλά τη στιγμή που ανεβαίνουν οι λογαριασμοί και οι τιμές, τα λεφτά δεν φτάνουν».

Από την άλλη το καλάθι του νοικοκυριού που έρχεται να δώσει ένα χέρι βοηθείας στους καταναλωτές, «καίει» την ίδια στιγμή τους επαγγελματίες της τοπικής αγοράς, αφού ο ανταγωνισμός μεταξύ αυτών και των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ είναι μεγάλος. Αποτέλεσμα αυτού, να κλείνουν τα τοπικά μαγαζιά και οι κεντρικές αγορές της Θεσσαλονίκης να έχουν όλο και λιγότερο κόσμο.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία