Θεσσαλονίκη: Οι Βαλκάνιοι αγαπάνε το χρυσό
14/12/2023 13:45
14/12/2023 13:45
Ανοδικά έτρεξε το 2023 για τον κλάδο αργυροχρυσοχοίας, με τις πωλήσεις , σε αξία, να καταγράφουν αύξηση 15% και σε ποσότητα, 10%, σε σύγκριση με του 2022.
Ειδικά η αγορά της Θεσσαλονίκης κινείται σε σημαντικό βαθμό από τους Βαλκάνιους που έχουν αγάπη στον χρυσό και το κόσμημα.
Τα παραπάνω δήλωσε ο κ. Πέτρος Καλπακίδης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αργυροχρυσοχόων, Κοσμηματοπωλών, Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ) σε συνάντηση με δημοσιογράφους.
Το 2023, πήγε καλά από πλευράς πωλήσεων για τον κλάδο παρότι διαψεύστηκαν οι μεγάλες προσδοκίες , για υψηλούς τζίρους στις τουριστικές περιοχές.
Επισημάνθηκε ότι οι έμμεσες εξαγωγές, δηλαδή οι πωλήσεις σε τουρίστες, ξεπερνούν και το 50% των πωλήσεων λιανικής.
Στα θετικά της φετινής χρονιάς, ήταν η ανάπτυξη της αγοράς του ωρολογιού, που αποτελεί δυναμικό κομμάτι της συνολικής πίτας πωλήσεων του κλάδου.
Η ανάκαμψη της οικονομίας, αντικατοπτρίζεται και στην αύξηση της μέσης τιμής, κάθε αγοράς, που πλέον διαμορφώνεται κοντά στα 500 ευρώ, από τα περίπου 300 ευρώ που ήταν στα χρόνια της κρίσης.
Σε ό,τι αφορά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, αυτές στρέφονται στις βέρες, τα δακτυλίδια, τα βαπτιστικά κοσμήματα όπως και του προσκυνηματικού χαρακτήρα είδη (εικόνες, σταυροί) που μάλιστα κρατούν τα σκήπτρα στις πωλήσεις.
Να σημειωθεί ότι με πρωτοβουλία της ΠΟΒΑΚΩ δημιουργείται ντοκιμαντέρ μικρού μήκους για το ελληνικό κόσμημα, με σκοπό την προβολή του στη διεθνή αγορά. Σκηνοθέτιδα είναι η Ειρήνη Στείρου, επιστημονική συνεργάτιδα η λαογράφος Αικατερίνη Καμηλάκη. Υπεύθυνος για την ΠΟΒΑΚΩ είναι Γ. Γραμματέας Τριαντάφυλλος Παπαθανασίου.
Στη συνάντηση με τους δημοσιογράφους παρούσα ήταν και η αντιπρόεδρος Ελένη Τεζαψίδου και εκτελεστική αντιπρόεδρος του ΚΕΚ της ΓΣΕΒΕΕ.
05/12/2023 18:04
Ανοδικά έτρεξε το 2023 για τον κλάδο αργυροχρυσοχοίας, με τις πωλήσεις , σε αξία, να καταγράφουν αύξηση 15% και σε ποσότητα, 10%, σε σύγκριση με του 2022.
Ειδικά η αγορά της Θεσσαλονίκης κινείται σε σημαντικό βαθμό από τους Βαλκάνιους που έχουν αγάπη στον χρυσό και το κόσμημα.
Τα παραπάνω δήλωσε ο κ. Πέτρος Καλπακίδης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αργυροχρυσοχόων, Κοσμηματοπωλών, Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ) σε συνάντηση με δημοσιογράφους.
Το 2023, πήγε καλά από πλευράς πωλήσεων για τον κλάδο παρότι διαψεύστηκαν οι μεγάλες προσδοκίες , για υψηλούς τζίρους στις τουριστικές περιοχές.
Επισημάνθηκε ότι οι έμμεσες εξαγωγές, δηλαδή οι πωλήσεις σε τουρίστες, ξεπερνούν και το 50% των πωλήσεων λιανικής.
Στα θετικά της φετινής χρονιάς, ήταν η ανάπτυξη της αγοράς του ωρολογιού, που αποτελεί δυναμικό κομμάτι της συνολικής πίτας πωλήσεων του κλάδου.
Η ανάκαμψη της οικονομίας, αντικατοπτρίζεται και στην αύξηση της μέσης τιμής, κάθε αγοράς, που πλέον διαμορφώνεται κοντά στα 500 ευρώ, από τα περίπου 300 ευρώ που ήταν στα χρόνια της κρίσης.
Σε ό,τι αφορά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, αυτές στρέφονται στις βέρες, τα δακτυλίδια, τα βαπτιστικά κοσμήματα όπως και του προσκυνηματικού χαρακτήρα είδη (εικόνες, σταυροί) που μάλιστα κρατούν τα σκήπτρα στις πωλήσεις.
Να σημειωθεί ότι με πρωτοβουλία της ΠΟΒΑΚΩ δημιουργείται ντοκιμαντέρ μικρού μήκους για το ελληνικό κόσμημα, με σκοπό την προβολή του στη διεθνή αγορά. Σκηνοθέτιδα είναι η Ειρήνη Στείρου, επιστημονική συνεργάτιδα η λαογράφος Αικατερίνη Καμηλάκη. Υπεύθυνος για την ΠΟΒΑΚΩ είναι Γ. Γραμματέας Τριαντάφυλλος Παπαθανασίου.
Στη συνάντηση με τους δημοσιογράφους παρούσα ήταν και η αντιπρόεδρος Ελένη Τεζαψίδου και εκτελεστική αντιπρόεδρος του ΚΕΚ της ΓΣΕΒΕΕ.
ΣΧΟΛΙΑ