ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Online επικοινωνία γονέων, μαθητών, εκπαιδευτικών και προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης της βίας

Οι καινοτόμες δράσεις που θα τρέξει άμεσα η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας

 28/09/2023 14:17

Θεσσαλονίκη: Online επικοινωνία  γονέων, μαθητών, εκπαιδευτικών και προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης της βίας

Έλενα Καραβασίλη

Με στόχο τη δημιουργία ενός σχολείου ανοιχτού στην κοινωνία, τη συχνή και άμεση επικοινωνία με γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ετοιμάζεται να τρέξει ένα σύνολο καινοτόμων δράσεων που θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε σχολεία της Θεσσαλονίκης.

«Η χρονιά ξεκίνησε με όλα τα σχολεία ανοιχτά και η συνεργασία με όλους τους δήμους και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι εξαιρετική», σημείωσε ο Αλέξανδρος Κόπτσης, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που παραχωρήθηκε σήμερα. Μη παραλείποντας να αναφέρει ότι υπάρχουν ζητήματα χρόνια όπως για παράδειγμα το κτηριακό, είπε ότι «φροντίζομαι να είμαστε πάνω από το πρόβλημα και να το λύνουμε».

  Αναφορικά με τα κενά που υπάρχουν σε εκπαιδευτικούς, ο κ. Κόπτσης εξήγησε ότι «την τελευταία τετραετία προχωρήσαμε σε 30.000 διορισμούς και οι αναπληρωτές πλέον ανακοινώνονται στα τέλη Αυγούστου, ώστε να ξεκινούν αμέσως. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να καλύπτουμε όλα τα οργανικά κενά και τη συντριπτική πλειοψηφία των λειτουργικών κενών που προκύπτουν. Όμως, πρόκειται για μία δυναμική κατάσταση, όπου έχουμε αναπληρωτές που δεν δέχονται να αναλάβουν. Έχουμε πολλές άδειες και ασθένειες μακροχρόνιες». Σύμφωνα με τον ίδιο, την ερχόμενη εβδομάδα θα ολοκληρωθεί η δεύτερη φάση των προσλήψεων όπου θα καλυφθούν τα κενά που αγγίζουν το 20%. Για την ώρα, σύμφωνα με τον κ. Κόπτση, αυτά τα κενά καλύπτονται «εκ των έσω και με αναδιαρθρώσεις τμημάτων. Έχουμε στείλει στο Υπουργείο όλα τα κενά που υπάρχουν και εκτιμώ ότι δεν θα έχουμε ζητήματα». Όπως ανέφερε, τα μεγαλύτερα ζητήματα εντοπίζονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στη δυτική Θεσσαλονίκη, "κι αυτό γιατί πολύ αποσπάστηκαν εκπαιδευτικοί που το δικαιούνται, στην ανατολική Θεσσαλονίκη. Όμως, και αυτά τα κενά θα καλυφτούν. Δεν υπάρχει πρόβλημα λειτουργίας των σχολείων ". Για την παράλληλη στήριξη, εξήγησε ότι "υπάρχει μία τρομερή αύξηση. Στην Κ. Μακεδονία, έχουν διοριστεί 1.000 άτομα στην παράλληλη στήριξη. Όπου εδώ δεν μιλάμε για τα Ειδικά Σχολεία. Στόχος είναι να αυτονομηθούν τα παιδιά και μνα ενταχθούν στην τάξη. Οι περιπτώσεις όπου είναι ειδικές, ρυθμίζονται σε συνεργασία με τον διευθυντή εκπαίδευσης, τον σύμβουλο ειδικής αγωγής και τον προϊστάμενο του ΚΕΔΑΣΥ. Δεν υπάρχει σχολείο στην Κ. Μακεδονία που να μην έχει παράλληλη στήριξη", υπογράμμισε. Για το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό είπε ότι "στόχος μας είναι σε κάθε σχολείο να υπάρχει ένα νοσηλευτής. Στη συντριπτική πλειοψηφία, όπου υπήρχε αίτημα καλύφθηκε και όπου υπάρχουν κενά έχουμε κάνει αίτημα στο Υπουργείο και αναμένουμε και αυτές οι θέσεις, να καλυφθούν άμεσα".  

Καινοτομίες στα σχολεία

Ο κ. Κόπτσης ανέπτυξε τις καινοτομίες που θα εφαρμοστούν άμεσα σε σχολεία που έχουν επιλεγεί με στόχο να δημιουργηθεί ένα «σχολείο συμπεριληπτικό, ανοιχτό στην κοινωνία. Για κανένα παιδί, συμπεριλαμβανομένων των προσφύγων, δεν θέλουμε να υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές».

Online πλατφόρμα

Θα τεθεί σε εφαρμογή την Πέμπτη 12/10/2023 και ώρα 13.30-15.00, όπου εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς μπορούν να θέτουν τα ερωτήματά τους, τα οποία θα απαντώνται την ίδια στιγμή και θα παραμένουν αναρτημένες στην ιστοσελίδα. Επιπλέον, θα υπάρχει κάθε 15 ημέρες επικοινωνία μέσω webex. «Θέλουμε να αφουγκραζόμαστε την κοινωνία. Να ξέρει ο κόσμος τι κάνουμε και να μας μεταφέρει τους προβληματισμούς του», τόνισε ο κ. Κόπτσης.

Επισκέψεις σε σχολικές μονάδες

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης θα πραγματοποιεί επισκέψεις σε σχολικές μονάδες ανά δεκαπέντε ημέρες με στόχο την άμεση και έγκαιρη ενημέρωσή του για θέματα που απασχολούν εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Συναντήσεις με Διευθυντές Εκπαίδευσης και Διευθυντές Σχολείων

Σκοπός των επισκέψεων είναι να συζητηθούν θέματα οργάνωσης και εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων. Ο Περιφερειακός Διευθυντής θα παρουσιάζει τις προτάσεις του και τον προγραμματισμό της Περιφερειακής Διεύθυνσης όσον αφορά στα σχολεία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, συζητώντας τα προβλήματα, τις ανησυχίες και τις προτάσεις των Διευθυντών των σχολικών μονάδων με στόχο την αντιμετώπιση και επίλυσή τους.

Θυρίδα Ενημέρωσης και Έγκαιρης Παρέμβασης

Για πρώτη φορά καθιερώνεται online θυρίδα ενημέρωσης και έγκαιρης παρέμβασης στη σελίδα της ΠΔΕ, όπου εκπαιδευτικοί μπορούν να εκφράζουν τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους με στόχο την καταγραφή τους, καθώς και την ενημέρωση και την άμεση ενημέρωση της ΠΔΕ. «Θα έχει με τη μορφή κουτιού παραπόνων. Θα είναι αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς ώστε να έχουμε άμεση εικόνα των προβλημάτων και να δρομολογούμε λύσεις».

Γραμμή Στήριξης Υποψηφίων Πανελλαδικών Εξετάσεων

Δημιουργείται γραμμή υποστήριξης για τις πανελλαδικές εξετάσεις που θα αφορά όλα τα στάδια, για θέματα γνωστικού περιεχομένου. Θα υπάρχει επίσης άμεση επικοινωνία με τα ΚΕΔΑΣΥ για την υποστήριξη μαθητών και γονέων, ώστε να παρεμβαίνουν όπου υπάρχει ζήτημα. «Θέλουμε να επιλύουμε προβλήματα. Θέλουμε να αφουγκραζόμαστε τη φωνή κάθε εκπαιδευτικού και κάθε μαθητή. Υπάρχει ένα οργανωμένο κράτος, μια οργανωμένη περιφερειακή εκπαίδευση που θέλουμε να είναι δίπλα και να παρεμβαίνει όπου μπορεί».

kop.jpg


Πιλοτικά προγράμματα με στόχο την πρόληψη

Ο κ. Κόπτσης ανέφερε μερικά από τα σημαντικότερα προγράμματα που θα τρέξουν πιλοτικά σε δήμου της Θεσσαλονίκης και στόχο έχουν την πρόληψη.

Πρόγραμμα «Σώζω Ζωές»

Η ΠΔΕ σε συνεργασία με δήμους και την ανθρωπιστική οργάνωση κοινωνίας πολιτών KIDS SAVE LIVES – Τα Παιδιά Σώζουν Ζωές, υλοποιούν από κοινού το πιλοτικό πρόγραμμα ανάπτυξης ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΡΩΤΩΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΟΜΕΝΩΝ σε 11 σχολικές μονάδες κεντρικού δήμου του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης με σκοπό την επιμόρφωση και πιστοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών σε θέματα πρώτων βοηθειών και ΚΑΡΠΑ καθώς και τον εξοπλισμό σχολικών μονάδων με σύγχρονους απινιδωτές. Ταυτόχρονα, θα υπάρχει χρήση εφαρμογής έγκαιρης παρέμβασης με τη χρήση νέων τεχνολογιών. «Το πρόγραμμα ξεκινά μέσα στον Οκτώβριο όπου θα επιμορφωθούν και θα διαπιστευτούν εκπαιδευτικοί ώστε να σώζουν ζωές. Επίσης, σε κάθε τμήμα θα επιμορφωθούν δυο μαθητές τουλάχιστον. Στόχος είναι σε περίπτωση που συμβεί κάτι, να παρέχονται οι πρώτες βοήθειες ώστε μέχρι να φτάσει ασθενοφόρο ή άλλος φορέας η ζωή να έχει σωθεί». Θα αξιοποιηθεί η υπάρχουσα εφαρμογή του KIDS SAVE LIVES στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές και εκπαιδευτικού και «με το πάτημα ενός κουμπιού, όποιος φορέας, ασθενοφόρο είναι κοντά θα λαμβάνει το στίγμα ώστε να σπεύσει».

Σχολές Γονέων

Η ΠΔΕ σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και τα ΚΕΔΑΣΥ δημιουργεί Σχολές Γονέων, με στόχο να υπάρξει πρόληψη και αντιμετώπιση των περιστατικών βίας. Ήδη ιδρύονται τέσσερις σχολές γονέων όπου έχουν οριστεί ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί. Στο πλαίσιο αυτών των εργαστηρίων που θα γίνονται ανά 15 ημέρες, με τη συμμετοχή 20 περίπου ατόμων, ειδικοί επιστήμονες θα συζητούν με τους γονείς θέματα που αφορούν στην αποτελεσματική διαχείριση προβλημάτων των παιδιών και εφήβων, στις σχέσεις και την επικοινωνία μέσα στην οικογένεια, στην κοινωνικοποίηση, στη διατροφή, στις εξαρτήσεις, στη διαχείριση των συναισθημάτων, στην ενδυνάμωση των παιδιών και των εφήβων με αξίες και αγαθά που θα συμβάλουν στην ομαλή ένταξή τους στην κοινωνία και στην ψηφιακή εποχή.

Πρόγραμμα Διαμεσολάβησης

Η Διαμεσολάβηση είναι μια μορφή έγκαιρης παρέμβασης σε επίπεδο πρόληψης ώστε να επιλύονται οι διαφορές μεταξύ μαθητών και να αποφεύγονται περιστατικά βίας. Η ΠΔΕ σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και τα ΚΕΔΑΣΥ θα επιμορφώσουν συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς και μαθητές που θα αποτελούν τους πυλώνες στους οποίους θα αναφέρονται οι μαθητές για να επιλύουν προβλήματα που θα δημιουργούνται στα σχολεία. «Στόχος είναι η πρόληψη και η αντιμετώπιση της σχολικής βίας», εξήγησε ο κ. Κόπτσης. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα ξεκινήσει σε δύο εβδομάδες.

Συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες

Στόχος είναι να υιοθετηθούν δράσεις και βιωματικές συμπεριφορές όλων όσων έχουν ανάγκη ειδικής υποστήριξης. Στην πρώτη φάση του προγράμματος θα επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί για την καλύτερη κατανόηση των ζητημάτων της προσφυγικής εκπαίδευσης και την αναζήτηση λύσεων στην προοπτική ενός σύγχρονου συμπεριληπτικού σχολείου και στη δεύτερη θα υλοποιήσουν βιωματικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες στην τάξη.

ΠΡΟ.ΘΕ.ΣΥ-SWPBS

Πρόκειται για ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα που αφορά στη δημιουργία σχολικών ευρυζωνικών, θετικών και ισότιμων μαθησιακών περιβαλλόντων, με στόχο την υιοθέτηση θετικών συμπεριφορών. Έχει ήδη εφαρμοστεί σε 110 σχολεία με στόχο την υιοθέτηση καλών συμπεριφορών.

ΚΥΚΛΟΙ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Μήνας Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

Η ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας διοργανώνει μήνα ενημερωτικών ημερίδων για τους εκπαιδευτικούς και μαθητές με θέματα:

• Τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό

• Την παρουσίαση Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων για την έγκαιρη πληροφόρηση των μαθητών/τριών για τις σπουδές τους σε αυτά και τη μετέπειτα επαγγελματική τους πορεία.

• Την μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και από το Γυμνάσιο στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης σχετικά με τις διαφορετικές επιλογές σε Γυμνάσια, Λύκεια και Επαγγελματικές Σχολές.

Πανελλαδικές Εξετάσεις

Η ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας στηρίζει τους/τις υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων και πραγματοποιεί ενημερωτικές συναντήσεις:

• για την προετοιμασία των υποψηφίων για τις εξετάσεις και την υποστήριξή τους σε θέματα διαχείρισης άγχους και την ενημέρωσή τους για τη συμπλήρωση της αίτησης-δήλωσης.

• για τη διαδικασία των εξετάσεων και τον τρόπο εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

• σχετικά με τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και του παράλληλου Μηχανογραφικού για την εισαγωγή σε Δημόσια ΙΕΚ.

Εβδομάδα ΕΠΑΛ-ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ

Τα ΕΠΑΛ ανοίγουν προοπτική στην αγορά εργασίας με εξαιρετικά πολλούς τομείς και ειδικότητες. Θα υλοποιηθούν ημερίδες και επιμορφώσεις για την ενημέρωση εκπαιδευτικών και μαθητών. «Το ΕΠΑΛ είναι ένα παρεξηγημένο σχολείο. Έχουν ανοίξει παρά πολλές ειδικότητες, προσφέρει ουσιαστικές γνώσεις και ανοίγει δρόμους για την αγορά εργασίες», τόνισε ο κ. Κόπτσης.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΙ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

• 9o Μαθητικό Φεστιβάλ Ρομποτικής

Κάθε χρόνο πραγματοποιείται Φεστιβάλ Ρομποτικής και Διαδικτυακής Έκθεσης Μαθητικής Καινοτομίας με την έγκριση του ΥΠΑΙΘΑ. Η σημαντικότερη καινοτομία του ΜΦΡ αφορά στο γεγονός ότι στοχεύει στην ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης και επινοητικότητας των μαθητών /ριών. Όλοι οι μαθητές/τριες μπορούν να συμμετάσχουν σε αυτό με οποιοδήποτε ρομποτικό ή ηλεκτρονικό εξοπλισμό και να αξιοποιήσουν κάθε υλικό για να δημιουργήσουν το τελικό αποτέλεσμα.

• Φεστιβάλ Ρομποτικής Νηπίων

Για πρώτη φορά θα διεξαχθεί Φεστιβάλ Ρομποτικής Νηπίων με σκοπό την εξοικείωση των μαθητών του Νηπιαγωγείου με τις Νέες Τεχνολογίες με τρόπο παιγνιώδη.

• 16ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Στο Συνέδριο συμμετέχουν περισσότεροι από 1600 μαθητές σύνεδροι και 240 επιβλέποντες εκπαιδευτικοί από 94 σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και άλλων περιοχών της Ελλάδας με συμμετοχές σχολείων της Νότιας Γαλλίας.

Ειδική Αγωγή και καινοτόμα προγράμματα

1. EyeHarp

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας υλοποιεί Πιλοτικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: «Αξιοποίηση του Ηλεκτρονικού Μουσικού Οργάνου EyeHarp για Μαθητές με Σπαστική Τετραπληγία ή και Εγκεφαλική Παράλυση στην Ειδική Αγωγή και τη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση» στις σχολικές μονάδες της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας κατά το διδακτικό έτος 2023-2024. Πρόκειται για ένα ψηφιακό μουσικό όργανο για ανθρώπους με αναπηρίες που επιτρέπει την μουσική έκφραση με κινήσεις των ματιών ή του κεφαλιού, το οποίο απευθύνεται σε μαθητές/τριες όλων των τάξεων.

2. Ιστορίες Συμπερίληψης στη Φυσική Αγωγή

Στόχος του προγράμματος είναι να εντάξει μαθητές με αναπηρία που φοιτούν σε ειδικά σχολεία με μαθητές χωρίς αναπηρία στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο γενικό σχολείο. Το συμπεριληπτικό μοντέλο προσφέρει στα παιδιά με αναπηρία και χωρίς αναπηρία τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους, γεγονός που τους βοηθά να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες, να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους και να αποκτήσουν φίλους. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ενισχύει τις δεξιότητες των συμμετεχόντων στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και προσδίδει περαιτέρω δεξιότητες διαχείρισης των ατομικών και των συλλογικών δυσκολιών που μπορεί να αντιμετωπίσουν.

3. Ευρωπαϊκό πρόγραμμα BeAusome

Το BeAusome είναι ένα Erasmus+ Ευρωπαϊκό πρόγραμμα με στόχο την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων για παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος μέσω της ενσωμάτωσης καινοτόμων και διαδραστικών τεχνολογικών εργαλείων στη μαθησιακή τους διαδικασία.

Με στόχο τη δημιουργία ενός σχολείου ανοιχτού στην κοινωνία, τη συχνή και άμεση επικοινωνία με γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ετοιμάζεται να τρέξει ένα σύνολο καινοτόμων δράσεων που θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε σχολεία της Θεσσαλονίκης.

«Η χρονιά ξεκίνησε με όλα τα σχολεία ανοιχτά και η συνεργασία με όλους τους δήμους και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι εξαιρετική», σημείωσε ο Αλέξανδρος Κόπτσης, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που παραχωρήθηκε σήμερα. Μη παραλείποντας να αναφέρει ότι υπάρχουν ζητήματα χρόνια όπως για παράδειγμα το κτηριακό, είπε ότι «φροντίζομαι να είμαστε πάνω από το πρόβλημα και να το λύνουμε».

  Αναφορικά με τα κενά που υπάρχουν σε εκπαιδευτικούς, ο κ. Κόπτσης εξήγησε ότι «την τελευταία τετραετία προχωρήσαμε σε 30.000 διορισμούς και οι αναπληρωτές πλέον ανακοινώνονται στα τέλη Αυγούστου, ώστε να ξεκινούν αμέσως. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να καλύπτουμε όλα τα οργανικά κενά και τη συντριπτική πλειοψηφία των λειτουργικών κενών που προκύπτουν. Όμως, πρόκειται για μία δυναμική κατάσταση, όπου έχουμε αναπληρωτές που δεν δέχονται να αναλάβουν. Έχουμε πολλές άδειες και ασθένειες μακροχρόνιες». Σύμφωνα με τον ίδιο, την ερχόμενη εβδομάδα θα ολοκληρωθεί η δεύτερη φάση των προσλήψεων όπου θα καλυφθούν τα κενά που αγγίζουν το 20%. Για την ώρα, σύμφωνα με τον κ. Κόπτση, αυτά τα κενά καλύπτονται «εκ των έσω και με αναδιαρθρώσεις τμημάτων. Έχουμε στείλει στο Υπουργείο όλα τα κενά που υπάρχουν και εκτιμώ ότι δεν θα έχουμε ζητήματα». Όπως ανέφερε, τα μεγαλύτερα ζητήματα εντοπίζονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στη δυτική Θεσσαλονίκη, "κι αυτό γιατί πολύ αποσπάστηκαν εκπαιδευτικοί που το δικαιούνται, στην ανατολική Θεσσαλονίκη. Όμως, και αυτά τα κενά θα καλυφτούν. Δεν υπάρχει πρόβλημα λειτουργίας των σχολείων ". Για την παράλληλη στήριξη, εξήγησε ότι "υπάρχει μία τρομερή αύξηση. Στην Κ. Μακεδονία, έχουν διοριστεί 1.000 άτομα στην παράλληλη στήριξη. Όπου εδώ δεν μιλάμε για τα Ειδικά Σχολεία. Στόχος είναι να αυτονομηθούν τα παιδιά και μνα ενταχθούν στην τάξη. Οι περιπτώσεις όπου είναι ειδικές, ρυθμίζονται σε συνεργασία με τον διευθυντή εκπαίδευσης, τον σύμβουλο ειδικής αγωγής και τον προϊστάμενο του ΚΕΔΑΣΥ. Δεν υπάρχει σχολείο στην Κ. Μακεδονία που να μην έχει παράλληλη στήριξη", υπογράμμισε. Για το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό είπε ότι "στόχος μας είναι σε κάθε σχολείο να υπάρχει ένα νοσηλευτής. Στη συντριπτική πλειοψηφία, όπου υπήρχε αίτημα καλύφθηκε και όπου υπάρχουν κενά έχουμε κάνει αίτημα στο Υπουργείο και αναμένουμε και αυτές οι θέσεις, να καλυφθούν άμεσα".  

Καινοτομίες στα σχολεία

Ο κ. Κόπτσης ανέπτυξε τις καινοτομίες που θα εφαρμοστούν άμεσα σε σχολεία που έχουν επιλεγεί με στόχο να δημιουργηθεί ένα «σχολείο συμπεριληπτικό, ανοιχτό στην κοινωνία. Για κανένα παιδί, συμπεριλαμβανομένων των προσφύγων, δεν θέλουμε να υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές».

Online πλατφόρμα

Θα τεθεί σε εφαρμογή την Πέμπτη 12/10/2023 και ώρα 13.30-15.00, όπου εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς μπορούν να θέτουν τα ερωτήματά τους, τα οποία θα απαντώνται την ίδια στιγμή και θα παραμένουν αναρτημένες στην ιστοσελίδα. Επιπλέον, θα υπάρχει κάθε 15 ημέρες επικοινωνία μέσω webex. «Θέλουμε να αφουγκραζόμαστε την κοινωνία. Να ξέρει ο κόσμος τι κάνουμε και να μας μεταφέρει τους προβληματισμούς του», τόνισε ο κ. Κόπτσης.

Επισκέψεις σε σχολικές μονάδες

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης θα πραγματοποιεί επισκέψεις σε σχολικές μονάδες ανά δεκαπέντε ημέρες με στόχο την άμεση και έγκαιρη ενημέρωσή του για θέματα που απασχολούν εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Συναντήσεις με Διευθυντές Εκπαίδευσης και Διευθυντές Σχολείων

Σκοπός των επισκέψεων είναι να συζητηθούν θέματα οργάνωσης και εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων. Ο Περιφερειακός Διευθυντής θα παρουσιάζει τις προτάσεις του και τον προγραμματισμό της Περιφερειακής Διεύθυνσης όσον αφορά στα σχολεία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, συζητώντας τα προβλήματα, τις ανησυχίες και τις προτάσεις των Διευθυντών των σχολικών μονάδων με στόχο την αντιμετώπιση και επίλυσή τους.

Θυρίδα Ενημέρωσης και Έγκαιρης Παρέμβασης

Για πρώτη φορά καθιερώνεται online θυρίδα ενημέρωσης και έγκαιρης παρέμβασης στη σελίδα της ΠΔΕ, όπου εκπαιδευτικοί μπορούν να εκφράζουν τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους με στόχο την καταγραφή τους, καθώς και την ενημέρωση και την άμεση ενημέρωση της ΠΔΕ. «Θα έχει με τη μορφή κουτιού παραπόνων. Θα είναι αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς ώστε να έχουμε άμεση εικόνα των προβλημάτων και να δρομολογούμε λύσεις».

Γραμμή Στήριξης Υποψηφίων Πανελλαδικών Εξετάσεων

Δημιουργείται γραμμή υποστήριξης για τις πανελλαδικές εξετάσεις που θα αφορά όλα τα στάδια, για θέματα γνωστικού περιεχομένου. Θα υπάρχει επίσης άμεση επικοινωνία με τα ΚΕΔΑΣΥ για την υποστήριξη μαθητών και γονέων, ώστε να παρεμβαίνουν όπου υπάρχει ζήτημα. «Θέλουμε να επιλύουμε προβλήματα. Θέλουμε να αφουγκραζόμαστε τη φωνή κάθε εκπαιδευτικού και κάθε μαθητή. Υπάρχει ένα οργανωμένο κράτος, μια οργανωμένη περιφερειακή εκπαίδευση που θέλουμε να είναι δίπλα και να παρεμβαίνει όπου μπορεί».

kop.jpg


Πιλοτικά προγράμματα με στόχο την πρόληψη

Ο κ. Κόπτσης ανέφερε μερικά από τα σημαντικότερα προγράμματα που θα τρέξουν πιλοτικά σε δήμου της Θεσσαλονίκης και στόχο έχουν την πρόληψη.

Πρόγραμμα «Σώζω Ζωές»

Η ΠΔΕ σε συνεργασία με δήμους και την ανθρωπιστική οργάνωση κοινωνίας πολιτών KIDS SAVE LIVES – Τα Παιδιά Σώζουν Ζωές, υλοποιούν από κοινού το πιλοτικό πρόγραμμα ανάπτυξης ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΡΩΤΩΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΟΜΕΝΩΝ σε 11 σχολικές μονάδες κεντρικού δήμου του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης με σκοπό την επιμόρφωση και πιστοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών σε θέματα πρώτων βοηθειών και ΚΑΡΠΑ καθώς και τον εξοπλισμό σχολικών μονάδων με σύγχρονους απινιδωτές. Ταυτόχρονα, θα υπάρχει χρήση εφαρμογής έγκαιρης παρέμβασης με τη χρήση νέων τεχνολογιών. «Το πρόγραμμα ξεκινά μέσα στον Οκτώβριο όπου θα επιμορφωθούν και θα διαπιστευτούν εκπαιδευτικοί ώστε να σώζουν ζωές. Επίσης, σε κάθε τμήμα θα επιμορφωθούν δυο μαθητές τουλάχιστον. Στόχος είναι σε περίπτωση που συμβεί κάτι, να παρέχονται οι πρώτες βοήθειες ώστε μέχρι να φτάσει ασθενοφόρο ή άλλος φορέας η ζωή να έχει σωθεί». Θα αξιοποιηθεί η υπάρχουσα εφαρμογή του KIDS SAVE LIVES στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές και εκπαιδευτικού και «με το πάτημα ενός κουμπιού, όποιος φορέας, ασθενοφόρο είναι κοντά θα λαμβάνει το στίγμα ώστε να σπεύσει».

Σχολές Γονέων

Η ΠΔΕ σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και τα ΚΕΔΑΣΥ δημιουργεί Σχολές Γονέων, με στόχο να υπάρξει πρόληψη και αντιμετώπιση των περιστατικών βίας. Ήδη ιδρύονται τέσσερις σχολές γονέων όπου έχουν οριστεί ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί. Στο πλαίσιο αυτών των εργαστηρίων που θα γίνονται ανά 15 ημέρες, με τη συμμετοχή 20 περίπου ατόμων, ειδικοί επιστήμονες θα συζητούν με τους γονείς θέματα που αφορούν στην αποτελεσματική διαχείριση προβλημάτων των παιδιών και εφήβων, στις σχέσεις και την επικοινωνία μέσα στην οικογένεια, στην κοινωνικοποίηση, στη διατροφή, στις εξαρτήσεις, στη διαχείριση των συναισθημάτων, στην ενδυνάμωση των παιδιών και των εφήβων με αξίες και αγαθά που θα συμβάλουν στην ομαλή ένταξή τους στην κοινωνία και στην ψηφιακή εποχή.

Πρόγραμμα Διαμεσολάβησης

Η Διαμεσολάβηση είναι μια μορφή έγκαιρης παρέμβασης σε επίπεδο πρόληψης ώστε να επιλύονται οι διαφορές μεταξύ μαθητών και να αποφεύγονται περιστατικά βίας. Η ΠΔΕ σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και τα ΚΕΔΑΣΥ θα επιμορφώσουν συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς και μαθητές που θα αποτελούν τους πυλώνες στους οποίους θα αναφέρονται οι μαθητές για να επιλύουν προβλήματα που θα δημιουργούνται στα σχολεία. «Στόχος είναι η πρόληψη και η αντιμετώπιση της σχολικής βίας», εξήγησε ο κ. Κόπτσης. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα ξεκινήσει σε δύο εβδομάδες.

Συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες

Στόχος είναι να υιοθετηθούν δράσεις και βιωματικές συμπεριφορές όλων όσων έχουν ανάγκη ειδικής υποστήριξης. Στην πρώτη φάση του προγράμματος θα επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί για την καλύτερη κατανόηση των ζητημάτων της προσφυγικής εκπαίδευσης και την αναζήτηση λύσεων στην προοπτική ενός σύγχρονου συμπεριληπτικού σχολείου και στη δεύτερη θα υλοποιήσουν βιωματικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες στην τάξη.

ΠΡΟ.ΘΕ.ΣΥ-SWPBS

Πρόκειται για ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα που αφορά στη δημιουργία σχολικών ευρυζωνικών, θετικών και ισότιμων μαθησιακών περιβαλλόντων, με στόχο την υιοθέτηση θετικών συμπεριφορών. Έχει ήδη εφαρμοστεί σε 110 σχολεία με στόχο την υιοθέτηση καλών συμπεριφορών.

ΚΥΚΛΟΙ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Μήνας Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

Η ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας διοργανώνει μήνα ενημερωτικών ημερίδων για τους εκπαιδευτικούς και μαθητές με θέματα:

• Τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό

• Την παρουσίαση Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων για την έγκαιρη πληροφόρηση των μαθητών/τριών για τις σπουδές τους σε αυτά και τη μετέπειτα επαγγελματική τους πορεία.

• Την μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και από το Γυμνάσιο στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης σχετικά με τις διαφορετικές επιλογές σε Γυμνάσια, Λύκεια και Επαγγελματικές Σχολές.

Πανελλαδικές Εξετάσεις

Η ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας στηρίζει τους/τις υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων και πραγματοποιεί ενημερωτικές συναντήσεις:

• για την προετοιμασία των υποψηφίων για τις εξετάσεις και την υποστήριξή τους σε θέματα διαχείρισης άγχους και την ενημέρωσή τους για τη συμπλήρωση της αίτησης-δήλωσης.

• για τη διαδικασία των εξετάσεων και τον τρόπο εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

• σχετικά με τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και του παράλληλου Μηχανογραφικού για την εισαγωγή σε Δημόσια ΙΕΚ.

Εβδομάδα ΕΠΑΛ-ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ

Τα ΕΠΑΛ ανοίγουν προοπτική στην αγορά εργασίας με εξαιρετικά πολλούς τομείς και ειδικότητες. Θα υλοποιηθούν ημερίδες και επιμορφώσεις για την ενημέρωση εκπαιδευτικών και μαθητών. «Το ΕΠΑΛ είναι ένα παρεξηγημένο σχολείο. Έχουν ανοίξει παρά πολλές ειδικότητες, προσφέρει ουσιαστικές γνώσεις και ανοίγει δρόμους για την αγορά εργασίες», τόνισε ο κ. Κόπτσης.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΙ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

• 9o Μαθητικό Φεστιβάλ Ρομποτικής

Κάθε χρόνο πραγματοποιείται Φεστιβάλ Ρομποτικής και Διαδικτυακής Έκθεσης Μαθητικής Καινοτομίας με την έγκριση του ΥΠΑΙΘΑ. Η σημαντικότερη καινοτομία του ΜΦΡ αφορά στο γεγονός ότι στοχεύει στην ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης και επινοητικότητας των μαθητών /ριών. Όλοι οι μαθητές/τριες μπορούν να συμμετάσχουν σε αυτό με οποιοδήποτε ρομποτικό ή ηλεκτρονικό εξοπλισμό και να αξιοποιήσουν κάθε υλικό για να δημιουργήσουν το τελικό αποτέλεσμα.

• Φεστιβάλ Ρομποτικής Νηπίων

Για πρώτη φορά θα διεξαχθεί Φεστιβάλ Ρομποτικής Νηπίων με σκοπό την εξοικείωση των μαθητών του Νηπιαγωγείου με τις Νέες Τεχνολογίες με τρόπο παιγνιώδη.

• 16ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Στο Συνέδριο συμμετέχουν περισσότεροι από 1600 μαθητές σύνεδροι και 240 επιβλέποντες εκπαιδευτικοί από 94 σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και άλλων περιοχών της Ελλάδας με συμμετοχές σχολείων της Νότιας Γαλλίας.

Ειδική Αγωγή και καινοτόμα προγράμματα

1. EyeHarp

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας υλοποιεί Πιλοτικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: «Αξιοποίηση του Ηλεκτρονικού Μουσικού Οργάνου EyeHarp για Μαθητές με Σπαστική Τετραπληγία ή και Εγκεφαλική Παράλυση στην Ειδική Αγωγή και τη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση» στις σχολικές μονάδες της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας κατά το διδακτικό έτος 2023-2024. Πρόκειται για ένα ψηφιακό μουσικό όργανο για ανθρώπους με αναπηρίες που επιτρέπει την μουσική έκφραση με κινήσεις των ματιών ή του κεφαλιού, το οποίο απευθύνεται σε μαθητές/τριες όλων των τάξεων.

2. Ιστορίες Συμπερίληψης στη Φυσική Αγωγή

Στόχος του προγράμματος είναι να εντάξει μαθητές με αναπηρία που φοιτούν σε ειδικά σχολεία με μαθητές χωρίς αναπηρία στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο γενικό σχολείο. Το συμπεριληπτικό μοντέλο προσφέρει στα παιδιά με αναπηρία και χωρίς αναπηρία τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους, γεγονός που τους βοηθά να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες, να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους και να αποκτήσουν φίλους. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ενισχύει τις δεξιότητες των συμμετεχόντων στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και προσδίδει περαιτέρω δεξιότητες διαχείρισης των ατομικών και των συλλογικών δυσκολιών που μπορεί να αντιμετωπίσουν.

3. Ευρωπαϊκό πρόγραμμα BeAusome

Το BeAusome είναι ένα Erasmus+ Ευρωπαϊκό πρόγραμμα με στόχο την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων για παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος μέσω της ενσωμάτωσης καινοτόμων και διαδραστικών τεχνολογικών εργαλείων στη μαθησιακή τους διαδικασία.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία