Θεσσαλονίκη: Bλέπει 200 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στην επόμενη διετία
26/04/2023 13:23
26/04/2023 13:23
Για τα ανοιχτά νερά της κρουαζιέρας, σαλπάρει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αφού στην επόμενη διετία, οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στον ΟΛΘ υπολογίζεται ότι θα φτάσουν τις 150-200, από τις 69 που είναι προγραμματισμένες για φέτος, ενώ η αμερικανική Crystal Cruises, που από το 2024 θα πιάνει Θεσσαλονίκη, το 2025 θα κάνει το λιμάνι home port για κρουαζιέρες της στη Μεσόγειο.
Τα παραπάνω ήταν ορισμένες από τις πολύ ενδιαφέρουσες ειδήσεις που βγήκαν κατά τη δεύτερη ημέρα του Posidonia Forum που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, με την ΟΛΘ Α.Ε. να ετοιμάζεται πυρετωδώς για να δεχθεί μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια, καθώς ως τις 18 Ιουνίου , το κρηπίδωμα ‘10’ θα έχει αναβαθμιστεί, με το μήκος του να φθάνει στα 320 μέτρα και το βάθος της λεκάνης στα 10 μέτρα.
Έσοδα 11 εκατ. από την κρουαζιέρα
Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας θα φέρει στην Θεσσαλονίκη έσοδα και θέσεις απασχόλησης.
Σχεδόν 11 εκατ. ευρώ θα εισρεύσουν στην οικονομία της πόλης, στη διάρκεια ενός έτους, δημιουργώντας 111 θέσεις εργασίας, αλλά και σημαντικές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης αφού από τους επισκέπτες που γνωρίζουν την πόλη, το 90% θα πρότεινε τον προορισμό σε φίλους και γνωστούς.
Η μελέτη, που ανέθεσαν η ΟΛΘ ΑΕ και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκη θα ολοκληρωθεί τον επόμενο χρόνο, αλλά από τα στοιχεία που συλλέχθηκαν κατά τη χειμερινή σεζόν, από Νοέμβριο 2022 ως και Απρίλιο 2023, προκύπτουν ορισμένα ενδιαφέροντα πρώτα συμπεράσματα.
Στη διάρκεια της τελευταίας αυτής χειμερινής σεζόν, στα κρηπιδώματα του ΟΛΘ έπιασαν 13 κρουαζιερόπλοια, με 439 επιβάτες και 134 άτομα πλήρωμα. Αυτή η περιορισμένη χειμερινή κίνηση, εισέφερε στην οικονομία της πόλης 1,3 εκατ. ευρώ και στήριξε 35 θέσεις πλήρους απασχόλησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τους τουρίστες της χειμερινής σεζόν, το 93,2% επισκέφθηκε τη Θεσσαλονίκη πρώτη φορά και το 57,2% την Ελλάδα για πρώτη φορά.
Ξοδεύουν σε ψώνια, εκδρομές και φαγητό
Οι τουρίστες κρουαζιέρας, κατά μέσο όρο ξοδεύουν ανά άτομο, στην έξοδο τους στην πόλη, 54,5 ευρώ, για εκδρομές 98,9 ευρώ και στη διάρκεια της εκδρομής αυτής επιπλέον 15,1 ευρώ για ψώνια και φαγητό.
Το εντυπωσιακό είναι, ότι τα μέλη των πληρωμάτων που βγαίνουν την πόλη, ξοδεύουν πολύ περισσότερα από τους τουρίστες, αφού η μέση δαπάνη ανά άτομο φτάνει στα 105,4 ευρώ, σε σύγκριση με τα 54,5 ευρώ των επισκεπτών. Τα μισά περίπου έξοδα (56,4 ευρώ) πηγαίνουν για ψώνια. Να σημειωθεί ωστόσο ότι από το πλοίο, βγαίνει για βόλτα στην πόλη, ένα μέρος του πληρώματος.
Αύξηση 20% στον Τουρισμό, 15% στην κρουαζιέρα
Οι εργασίες της δεύτερης ημέρας του Posidonia Forum άνοιξαν με την ομιλία της κας. Ολυμπίας Αναστασοπούλου, γενική γραμματέος Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, η οποία αφού τόνισε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης, για την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας, είπε ότι βάσει προκρατήσεων, η τουριστική κίνηση το 2023 αναμένεται να αυξηθεί κατά 20% και, ειδικά σε ό,τι αφορά στην κρουαζιέρα, κατά 15%.
Η κα. Αναστασοπούλου αναφέρθηκε στα έργα αναβάθμισης 27 τουριστικών λιμανιών της χώρας, κατά το τελευταίο 12μηνο, για να προσθέσει το μεγάλο αναπτυξιακό ενδιαφέρον που εκδηλώνεται για την αξιοποίηση λιμενικών υποδομών, από Έλληνες και ξένους επενδυτές.
Καλαφάτης: Η Θεσσαλονίκη λιμάνι home port
Στο σύντομο χαιρετισμό του ο υφυπουργός Εσωτερικών /ΥΜΑΘ κ. Σταύρος Καλαφάτης, μίλησε για την ανάπτυξη που γνώρισε η κρουαζιέρα στην Ελλάδα μετά την άρση του καμποτάζ, ενώ εστίασε στη σημασία του home porting για τη Θεσσαλονίκη, καθώς οι τουρίστες κρουαζιέρας θα μένουν περισσότερο χρόνο στην πόλη.
Τα όσα έχει να προσφέρει η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία, στους επισκέπτες και τουρίστες, παρουσίασε από πλευράς Περιφέρειας Κ.Μ. η κα. Ελισάβετ Σιαρίδου, υπεύθυνη του Τμήματος Τουριστικής Προώθησης.
Έργα στον ΟΛΘ- νέοι προορισμοί
Στο πάνελ για τις υποδομές στα λιμάνια και τις προκλήσεις της βιώσιμης ανάπτυξης, η κα Θεοδώρα Ρήγα , γενική εμπορική διευθύντρια της ΟΛΘ Α.Ε. και διευθύντρια εταιρικής επικοινωνίας, αναφέρθηκε στην επένδυση των 20 εκατ. ευρώ που θα πραγματοποιηθεί για την αποκατάσταση του διατηρητέου του Παλιού Τελωνείου, στο οποίο και λειτουργεί το τέρμιναλ των επιβατών, ενώ όπως είπε έχει ήδη διαμορφωθεί σε επιβατικό σταθμό η Αποθήκη ‘8’, η οποία θα αρχίσει να δέχεται επιβάτες κρουαζιεροπλοίων από τις 4 Ιουνίου.
Οι προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων στην επόμενη διετία θα αυξηθούν σημαντικά, σχεδόν θα διπλασιαστούν σε σύγκριση με αυτές του 2023, υποστήριξαν τόσο ο κ Aziz Gungor, γενικός διευθυτής του τουρκικού λιμένα του Κουσούνταση, όπως επίσης ο κ. Σπύρος Αλμπέρτης, αντιπρόεδρος του τομέα Port Operations της Crystal Cruises, αλλά και ο κ. Νικόλας Παγώνης, αντιπρόεδρος της Royal Caribbean Group.
O κ. Gungor είπε μάλιστα ότι Ελλάδα και Τουρκία στον τουρισμό κρουαζιέρας πρέπει να αναπτύξουν από κοινού προϊόντα, ενώ κ. Αλμπέρτης μίλησε για την αναζήτηση νέων προορισμών από τις εταιρείες κρουαζιέρας, σε μικρότερα νησιά από τα ήδη δημοφιλή, κάτι που απαιτεί συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου κ. Μηνάς Παπαδάκης, δήλωσε ότι το λιμάνι είναι πολυθεματικό, με πολύ ισχυρή την παρουσία της ακτοπλοίας, αλλά παράλληλα μεγάλη εμπορική κίνηση και ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας. Επίσης ο κ. Παπαδάκης αναφέρθηκε στην πράσινη μετάβαση του λιμανιού, το οποίο, σημειωτέον, βρίσκεται στη Β’ φάση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίησή του.
26/04/2023 12:40
Για τα ανοιχτά νερά της κρουαζιέρας, σαλπάρει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αφού στην επόμενη διετία, οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στον ΟΛΘ υπολογίζεται ότι θα φτάσουν τις 150-200, από τις 69 που είναι προγραμματισμένες για φέτος, ενώ η αμερικανική Crystal Cruises, που από το 2024 θα πιάνει Θεσσαλονίκη, το 2025 θα κάνει το λιμάνι home port για κρουαζιέρες της στη Μεσόγειο.
Τα παραπάνω ήταν ορισμένες από τις πολύ ενδιαφέρουσες ειδήσεις που βγήκαν κατά τη δεύτερη ημέρα του Posidonia Forum που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, με την ΟΛΘ Α.Ε. να ετοιμάζεται πυρετωδώς για να δεχθεί μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια, καθώς ως τις 18 Ιουνίου , το κρηπίδωμα ‘10’ θα έχει αναβαθμιστεί, με το μήκος του να φθάνει στα 320 μέτρα και το βάθος της λεκάνης στα 10 μέτρα.
Έσοδα 11 εκατ. από την κρουαζιέρα
Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας θα φέρει στην Θεσσαλονίκη έσοδα και θέσεις απασχόλησης.
Σχεδόν 11 εκατ. ευρώ θα εισρεύσουν στην οικονομία της πόλης, στη διάρκεια ενός έτους, δημιουργώντας 111 θέσεις εργασίας, αλλά και σημαντικές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης αφού από τους επισκέπτες που γνωρίζουν την πόλη, το 90% θα πρότεινε τον προορισμό σε φίλους και γνωστούς.
Η μελέτη, που ανέθεσαν η ΟΛΘ ΑΕ και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκη θα ολοκληρωθεί τον επόμενο χρόνο, αλλά από τα στοιχεία που συλλέχθηκαν κατά τη χειμερινή σεζόν, από Νοέμβριο 2022 ως και Απρίλιο 2023, προκύπτουν ορισμένα ενδιαφέροντα πρώτα συμπεράσματα.
Στη διάρκεια της τελευταίας αυτής χειμερινής σεζόν, στα κρηπιδώματα του ΟΛΘ έπιασαν 13 κρουαζιερόπλοια, με 439 επιβάτες και 134 άτομα πλήρωμα. Αυτή η περιορισμένη χειμερινή κίνηση, εισέφερε στην οικονομία της πόλης 1,3 εκατ. ευρώ και στήριξε 35 θέσεις πλήρους απασχόλησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τους τουρίστες της χειμερινής σεζόν, το 93,2% επισκέφθηκε τη Θεσσαλονίκη πρώτη φορά και το 57,2% την Ελλάδα για πρώτη φορά.
Ξοδεύουν σε ψώνια, εκδρομές και φαγητό
Οι τουρίστες κρουαζιέρας, κατά μέσο όρο ξοδεύουν ανά άτομο, στην έξοδο τους στην πόλη, 54,5 ευρώ, για εκδρομές 98,9 ευρώ και στη διάρκεια της εκδρομής αυτής επιπλέον 15,1 ευρώ για ψώνια και φαγητό.
Το εντυπωσιακό είναι, ότι τα μέλη των πληρωμάτων που βγαίνουν την πόλη, ξοδεύουν πολύ περισσότερα από τους τουρίστες, αφού η μέση δαπάνη ανά άτομο φτάνει στα 105,4 ευρώ, σε σύγκριση με τα 54,5 ευρώ των επισκεπτών. Τα μισά περίπου έξοδα (56,4 ευρώ) πηγαίνουν για ψώνια. Να σημειωθεί ωστόσο ότι από το πλοίο, βγαίνει για βόλτα στην πόλη, ένα μέρος του πληρώματος.
Αύξηση 20% στον Τουρισμό, 15% στην κρουαζιέρα
Οι εργασίες της δεύτερης ημέρας του Posidonia Forum άνοιξαν με την ομιλία της κας. Ολυμπίας Αναστασοπούλου, γενική γραμματέος Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, η οποία αφού τόνισε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης, για την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας, είπε ότι βάσει προκρατήσεων, η τουριστική κίνηση το 2023 αναμένεται να αυξηθεί κατά 20% και, ειδικά σε ό,τι αφορά στην κρουαζιέρα, κατά 15%.
Η κα. Αναστασοπούλου αναφέρθηκε στα έργα αναβάθμισης 27 τουριστικών λιμανιών της χώρας, κατά το τελευταίο 12μηνο, για να προσθέσει το μεγάλο αναπτυξιακό ενδιαφέρον που εκδηλώνεται για την αξιοποίηση λιμενικών υποδομών, από Έλληνες και ξένους επενδυτές.
Καλαφάτης: Η Θεσσαλονίκη λιμάνι home port
Στο σύντομο χαιρετισμό του ο υφυπουργός Εσωτερικών /ΥΜΑΘ κ. Σταύρος Καλαφάτης, μίλησε για την ανάπτυξη που γνώρισε η κρουαζιέρα στην Ελλάδα μετά την άρση του καμποτάζ, ενώ εστίασε στη σημασία του home porting για τη Θεσσαλονίκη, καθώς οι τουρίστες κρουαζιέρας θα μένουν περισσότερο χρόνο στην πόλη.
Τα όσα έχει να προσφέρει η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία, στους επισκέπτες και τουρίστες, παρουσίασε από πλευράς Περιφέρειας Κ.Μ. η κα. Ελισάβετ Σιαρίδου, υπεύθυνη του Τμήματος Τουριστικής Προώθησης.
Έργα στον ΟΛΘ- νέοι προορισμοί
Στο πάνελ για τις υποδομές στα λιμάνια και τις προκλήσεις της βιώσιμης ανάπτυξης, η κα Θεοδώρα Ρήγα , γενική εμπορική διευθύντρια της ΟΛΘ Α.Ε. και διευθύντρια εταιρικής επικοινωνίας, αναφέρθηκε στην επένδυση των 20 εκατ. ευρώ που θα πραγματοποιηθεί για την αποκατάσταση του διατηρητέου του Παλιού Τελωνείου, στο οποίο και λειτουργεί το τέρμιναλ των επιβατών, ενώ όπως είπε έχει ήδη διαμορφωθεί σε επιβατικό σταθμό η Αποθήκη ‘8’, η οποία θα αρχίσει να δέχεται επιβάτες κρουαζιεροπλοίων από τις 4 Ιουνίου.
Οι προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων στην επόμενη διετία θα αυξηθούν σημαντικά, σχεδόν θα διπλασιαστούν σε σύγκριση με αυτές του 2023, υποστήριξαν τόσο ο κ Aziz Gungor, γενικός διευθυτής του τουρκικού λιμένα του Κουσούνταση, όπως επίσης ο κ. Σπύρος Αλμπέρτης, αντιπρόεδρος του τομέα Port Operations της Crystal Cruises, αλλά και ο κ. Νικόλας Παγώνης, αντιπρόεδρος της Royal Caribbean Group.
O κ. Gungor είπε μάλιστα ότι Ελλάδα και Τουρκία στον τουρισμό κρουαζιέρας πρέπει να αναπτύξουν από κοινού προϊόντα, ενώ κ. Αλμπέρτης μίλησε για την αναζήτηση νέων προορισμών από τις εταιρείες κρουαζιέρας, σε μικρότερα νησιά από τα ήδη δημοφιλή, κάτι που απαιτεί συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου κ. Μηνάς Παπαδάκης, δήλωσε ότι το λιμάνι είναι πολυθεματικό, με πολύ ισχυρή την παρουσία της ακτοπλοίας, αλλά παράλληλα μεγάλη εμπορική κίνηση και ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας. Επίσης ο κ. Παπαδάκης αναφέρθηκε στην πράσινη μετάβαση του λιμανιού, το οποίο, σημειωτέον, βρίσκεται στη Β’ φάση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίησή του.
ΣΧΟΛΙΑ