ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Πάνω 1 εκατ. επιβάτες στο μετρό από την έναρξη λειτουργίας του - Λιγότερα ΙΧ στους κεντρικούς δρόμους

Κατά 30% αυξήθηκε η κίνηση στην αγορά

 30/12/2024 13:06

Θεσσαλονίκη: Πάνω 1 εκατ. επιβάτες στο μετρό από την έναρξη λειτουργίας του - Λιγότερα ΙΧ στους κεντρικούς δρόμους

Αλκίνοος Βλαχόπουλος

Οι θετικές επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό ζήτημα της Θεσσαλονίκης καθώς και η απόδοση των μέτρων που τέθηκαν σε ισχύ από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνεδρίασης του Συντονιστικού Συμβουλίου για το Fly Over που συγκλήθηκε σήμερα το πρωί στο Διοικητήριο.

Ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατεί τον τελευταίο μήνα στην πόλη, είναι τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο της συνεδρίασης και αφορούν στην μείωση της κίνησης στους δρόμους αλλά και στον αριθμό των επιβατών που χρησιμοποίησε το μετρό.

Συγκεκριμένα, περισσότεροι από ένα εκατομμύριο επιβάτες χρησιμοποίησαν το μετρό από την έναρξη λειτουργίας του. Με βάση τα ίδια στοιχεία που παρουσίασε το ΙΜΕΤ ΕΚΕΤΑ, καταγράφεται μια σημαντική αύξηση στην εμπορική κίνηση που επικρατεί στην πόλη από εδώ και περίπου έναν μήνα ενώ οι οδικές αρτηρίες παρουσιάζουν μια τάση αποσυμφόρησης με τον όγκο των αυτοκινήτων να έχει μειωθεί περίπου κατά 15.000. Αύξηση στους χρήστες του μετρό καταγράφεται κυρίως τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες με τους νέους ηλικιακά ανθρώπους να επιλέγουν το συγκεκριμένο μέσο για τις μετακινήσεις τους.

Γκιουλέκας: «Προσπαθούμε να λύσουμε το ζήτημα της στάθμευσης»

Μετά την επέκταση της Καλαμαριάς και την ένταξη περισσότερων συρμών στην κυκλοφορία θα υπάρξει ελαχιστοποίηση της αναμονής των επιβατών στους σταθμούς τόνισε ο Υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας Θράκης Κώστας Γκιουλέκας.

metro-ena-mina-4.jpg


Στην σύσκεψη συζητήθηκε επίσης το ζήτημα της στάθμευσης περιμετρικά των σταθμών του μετρό και όπως ανέφερε ο κ. Γκιουλέκας «είναι ένα ζήτημα το οποίο προσπαθούμε να το λύσουμε σε συνεργασία παράλληλα των δήμων με το μετρό. Ήδη στην οδό Ψελλού ετοιμάζεται από τοn Δήμο Θεσσαλονίκης ένας χώρος στάθμευσης 400 θέσεων ενώ ανοίγει η οδός Κανελλοπούλου». Κώστας Γκιουλέκας τόνισε επίσης ότι ο ΟΣΕ σχεδιάζει τώρα τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη.

Αϋφαντοπούλου: «Βλέπουμε μείωση του αριθμού των οχημάτων»

«Σύμφωνα με τις μετρήσεις που έχουν γίνει έχουμε σώσει γύρω στα 12.000 αυτοκίνητα από την ζώνη του κέντρου» επισήμανε από την πλευρά της η Διευθυντρια Ινστιτούτου Μεταφορών ΕΚΕΤΑ Γεωργία Αυφαντοπούλου.

metro-ena-mina-1.jpg


Όμως τόνισε η ίδια καθημερινά υπάρχουν γύρω στα 120 με 125 χιλιάδες αυτοκίνητα που κινούνται από την οδό Γ´ Σεπτεμβρίου και τελειώνει στον Βαρδάρη. «Καταγράφουμε μια αύξηση στον αριθμό των οχημάτων που περνούν την περιοχή της Βούλγαρη με τα αυτοκίνητα που παρκάρουν γύρω από τους τρεις πρώτους σταθμούς από Ανατολικά να φτάνουν τις 3,5 χιλιάδες. Συζητήσαμε τον τρόπο με τον οποίο θα διασφαλίσουμε την ασφάλεια για τους οδηγούς που έρχονται από Ανατολικά. Υπάρχει μείωση στον αριθμό των οχημάτων που έρχονται από δυτικά γεγονός που δείχνει ότι οι πολίτες είναι έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν το μετρό ενώ μπορούν να βρουν ευκολότερα χώρους στάθμευσης για να μεταβούν στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό» ανέφερε.

Την ίδια ώρα στα τέσσερα λεπτά μειώθηκε ο χρόνος των οδηγών που διασχίζουν την Εγνατία αλλά και την Τσιμισκή. Κατά την πρωινή ώρα αιχμής καταγράφεται αύξηση της τάξης του 25% στον αριθμό των πεζών κάτι που δείχνει ότι συγκεντρώνεται κόσμος γύρω από τους σταθμούς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία οι νέες λεωφορειακές γραμμές παρουσιάζουν μια ομαλή λειτουργία και χρησιμοποιούνται από τους πολίτες ιδιαίτερα στα δυτικά. «Το μετρό παίρνει επιβάτες και από το λεωφορείο κάτι που δείχνει ότι πρέπει να γίνει μια ολοκληρωμένη αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών» τόνισε η Γεωργία Αυφαντοπούλου.

Μάλιστα σε δύο περίπου μήνες θα λειτουργήσει πιλοτικά μια εφαρμογή εξυπηρέτησης πελατών με ταξί μέσω της οποίας οι επιβάτες που θέλουν να μετακινηθούν προς τον σταθμό της Νέας Ελβετίας θα μπορούν να κλείνουν την μέρα και την ώρα μετάβασης και της επιστροφής στα όρια του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη. Μέσω της εφαρμογής, τα ταξί θα μπορούν να εξυπηρετούν περισότερους από έναν επιβάτες

Κουρέτας: «Παιδικές ασθένειες οι δυσλειτουργίες που παρουσιάστηκαν στο Μετρό»

Αναφερόμενος στις δυσλειτουργίες και στα ζητήματα που παρουσιάστηκαν κατά τον πρώτο μήνα λειτουργίας του μετρό ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Νίκος Κουρέτας, έκανε λόγο για παιδικές ασθένειες που διαπιστώθηκαν σε κάποια συστήματα όπως στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, κάτι το οποίο έχει αποκατασταθεί. «Στην περίπτωση του συρμού σταμάτησε τηρήθηκαν όλα τα πρωτόκολλα. Βλέπετε ότι οι πολίτες χρησιμοποιούν ένα νέο μέσο για τις μετακινήσεις τους στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης». 

metro-ena-mina-2.jpg



Ο ίδιος ανέφερε ότι τον πρώτο μήνα λειτουργίας του μετρό εκδόθηκαν περίπου 40.000 προσωποποιημένες κάρτες.

«Η προσαρμογή των πολιτών κατά τον πρώτο μήνα λειτουργίας είναι πάρα πολύ καλή και είμαστε εδώ για να προσφέρουμε ακόμα καλύτερες υπηρεσίες» ανέφερε κλείνοντας ο Νίκος Κουρέτας υπογραμμίζοντας ότι το μέτρο θα γίνει μέρος της καθημερινότητας των Θεσσαλονικέων.

Με γοργούς ρυθμούς προχωράει η κατασκευή του Fly Over

Σχετικά με την πορεία υλοποίησης του υπέργειου οδικού άξονα Fly Over ο ίδιος ανέφερε ότι το έργο προχωράει με γρήγορους ρυθμούς. «Ο κόσμος θα βλέπει στους άξονες τις γέφυρες να μπαίνουν σταδιακά. Στον περιφερειακό η κίνηση είναι πιο ομαλή από το προηγούμενο διάστημα μετά από την έναρξη της λειτουργίας του μετρο, ενώ πολλοί προσαρμόζονται μέσα από το drive thess» υπογράμμισε ο Κώστας Γκιουλέκας.

Στη σημερινή συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου για το Fly Over συμμετείχαν μεταξύ άλλων ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, ο Πρόεδρος της Κ.Ε.Δ.Ε. και Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, εκπρόσωποι των δημάρχων του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, οι Πρόεδροι των Επιμελητηρίων Θεσσαλονίκης, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, οι διοικήσεις των Ο.Α.Σ.Θ., Ο.Σ.Ε.Θ., Εγνατίας Οδού, Τ.Ε.Ε./Τ.Κ.Μ., ΔΕΘ-Helexpo και Ο.Λ.Θ., οι επικεφαλής των Υγειονομικών Περιφερειών και του ΚΕΠΥ-ΕΚΑΒ, η ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ., της Τροχαίας Θεσσαλονίκης και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, εκπρόσωποι του ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ και εκπρόσωποι της κοινοπραξίας του έργου.

Οι θετικές επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό ζήτημα της Θεσσαλονίκης καθώς και η απόδοση των μέτρων που τέθηκαν σε ισχύ από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνεδρίασης του Συντονιστικού Συμβουλίου για το Fly Over που συγκλήθηκε σήμερα το πρωί στο Διοικητήριο.

Ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατεί τον τελευταίο μήνα στην πόλη, είναι τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο της συνεδρίασης και αφορούν στην μείωση της κίνησης στους δρόμους αλλά και στον αριθμό των επιβατών που χρησιμοποίησε το μετρό.

Συγκεκριμένα, περισσότεροι από ένα εκατομμύριο επιβάτες χρησιμοποίησαν το μετρό από την έναρξη λειτουργίας του. Με βάση τα ίδια στοιχεία που παρουσίασε το ΙΜΕΤ ΕΚΕΤΑ, καταγράφεται μια σημαντική αύξηση στην εμπορική κίνηση που επικρατεί στην πόλη από εδώ και περίπου έναν μήνα ενώ οι οδικές αρτηρίες παρουσιάζουν μια τάση αποσυμφόρησης με τον όγκο των αυτοκινήτων να έχει μειωθεί περίπου κατά 15.000. Αύξηση στους χρήστες του μετρό καταγράφεται κυρίως τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες με τους νέους ηλικιακά ανθρώπους να επιλέγουν το συγκεκριμένο μέσο για τις μετακινήσεις τους.

Γκιουλέκας: «Προσπαθούμε να λύσουμε το ζήτημα της στάθμευσης»

Μετά την επέκταση της Καλαμαριάς και την ένταξη περισσότερων συρμών στην κυκλοφορία θα υπάρξει ελαχιστοποίηση της αναμονής των επιβατών στους σταθμούς τόνισε ο Υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας Θράκης Κώστας Γκιουλέκας.

metro-ena-mina-4.jpg


Στην σύσκεψη συζητήθηκε επίσης το ζήτημα της στάθμευσης περιμετρικά των σταθμών του μετρό και όπως ανέφερε ο κ. Γκιουλέκας «είναι ένα ζήτημα το οποίο προσπαθούμε να το λύσουμε σε συνεργασία παράλληλα των δήμων με το μετρό. Ήδη στην οδό Ψελλού ετοιμάζεται από τοn Δήμο Θεσσαλονίκης ένας χώρος στάθμευσης 400 θέσεων ενώ ανοίγει η οδός Κανελλοπούλου». Κώστας Γκιουλέκας τόνισε επίσης ότι ο ΟΣΕ σχεδιάζει τώρα τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη.

Αϋφαντοπούλου: «Βλέπουμε μείωση του αριθμού των οχημάτων»

«Σύμφωνα με τις μετρήσεις που έχουν γίνει έχουμε σώσει γύρω στα 12.000 αυτοκίνητα από την ζώνη του κέντρου» επισήμανε από την πλευρά της η Διευθυντρια Ινστιτούτου Μεταφορών ΕΚΕΤΑ Γεωργία Αυφαντοπούλου.

metro-ena-mina-1.jpg


Όμως τόνισε η ίδια καθημερινά υπάρχουν γύρω στα 120 με 125 χιλιάδες αυτοκίνητα που κινούνται από την οδό Γ´ Σεπτεμβρίου και τελειώνει στον Βαρδάρη. «Καταγράφουμε μια αύξηση στον αριθμό των οχημάτων που περνούν την περιοχή της Βούλγαρη με τα αυτοκίνητα που παρκάρουν γύρω από τους τρεις πρώτους σταθμούς από Ανατολικά να φτάνουν τις 3,5 χιλιάδες. Συζητήσαμε τον τρόπο με τον οποίο θα διασφαλίσουμε την ασφάλεια για τους οδηγούς που έρχονται από Ανατολικά. Υπάρχει μείωση στον αριθμό των οχημάτων που έρχονται από δυτικά γεγονός που δείχνει ότι οι πολίτες είναι έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν το μετρό ενώ μπορούν να βρουν ευκολότερα χώρους στάθμευσης για να μεταβούν στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό» ανέφερε.

Την ίδια ώρα στα τέσσερα λεπτά μειώθηκε ο χρόνος των οδηγών που διασχίζουν την Εγνατία αλλά και την Τσιμισκή. Κατά την πρωινή ώρα αιχμής καταγράφεται αύξηση της τάξης του 25% στον αριθμό των πεζών κάτι που δείχνει ότι συγκεντρώνεται κόσμος γύρω από τους σταθμούς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία οι νέες λεωφορειακές γραμμές παρουσιάζουν μια ομαλή λειτουργία και χρησιμοποιούνται από τους πολίτες ιδιαίτερα στα δυτικά. «Το μετρό παίρνει επιβάτες και από το λεωφορείο κάτι που δείχνει ότι πρέπει να γίνει μια ολοκληρωμένη αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών» τόνισε η Γεωργία Αυφαντοπούλου.

Μάλιστα σε δύο περίπου μήνες θα λειτουργήσει πιλοτικά μια εφαρμογή εξυπηρέτησης πελατών με ταξί μέσω της οποίας οι επιβάτες που θέλουν να μετακινηθούν προς τον σταθμό της Νέας Ελβετίας θα μπορούν να κλείνουν την μέρα και την ώρα μετάβασης και της επιστροφής στα όρια του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη. Μέσω της εφαρμογής, τα ταξί θα μπορούν να εξυπηρετούν περισότερους από έναν επιβάτες

Κουρέτας: «Παιδικές ασθένειες οι δυσλειτουργίες που παρουσιάστηκαν στο Μετρό»

Αναφερόμενος στις δυσλειτουργίες και στα ζητήματα που παρουσιάστηκαν κατά τον πρώτο μήνα λειτουργίας του μετρό ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Νίκος Κουρέτας, έκανε λόγο για παιδικές ασθένειες που διαπιστώθηκαν σε κάποια συστήματα όπως στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, κάτι το οποίο έχει αποκατασταθεί. «Στην περίπτωση του συρμού σταμάτησε τηρήθηκαν όλα τα πρωτόκολλα. Βλέπετε ότι οι πολίτες χρησιμοποιούν ένα νέο μέσο για τις μετακινήσεις τους στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης». 

metro-ena-mina-2.jpg



Ο ίδιος ανέφερε ότι τον πρώτο μήνα λειτουργίας του μετρό εκδόθηκαν περίπου 40.000 προσωποποιημένες κάρτες.

«Η προσαρμογή των πολιτών κατά τον πρώτο μήνα λειτουργίας είναι πάρα πολύ καλή και είμαστε εδώ για να προσφέρουμε ακόμα καλύτερες υπηρεσίες» ανέφερε κλείνοντας ο Νίκος Κουρέτας υπογραμμίζοντας ότι το μέτρο θα γίνει μέρος της καθημερινότητας των Θεσσαλονικέων.

Με γοργούς ρυθμούς προχωράει η κατασκευή του Fly Over

Σχετικά με την πορεία υλοποίησης του υπέργειου οδικού άξονα Fly Over ο ίδιος ανέφερε ότι το έργο προχωράει με γρήγορους ρυθμούς. «Ο κόσμος θα βλέπει στους άξονες τις γέφυρες να μπαίνουν σταδιακά. Στον περιφερειακό η κίνηση είναι πιο ομαλή από το προηγούμενο διάστημα μετά από την έναρξη της λειτουργίας του μετρο, ενώ πολλοί προσαρμόζονται μέσα από το drive thess» υπογράμμισε ο Κώστας Γκιουλέκας.

Στη σημερινή συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου για το Fly Over συμμετείχαν μεταξύ άλλων ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, ο Πρόεδρος της Κ.Ε.Δ.Ε. και Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, εκπρόσωποι των δημάρχων του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, οι Πρόεδροι των Επιμελητηρίων Θεσσαλονίκης, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, οι διοικήσεις των Ο.Α.Σ.Θ., Ο.Σ.Ε.Θ., Εγνατίας Οδού, Τ.Ε.Ε./Τ.Κ.Μ., ΔΕΘ-Helexpo και Ο.Λ.Θ., οι επικεφαλής των Υγειονομικών Περιφερειών και του ΚΕΠΥ-ΕΚΑΒ, η ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ., της Τροχαίας Θεσσαλονίκης και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, εκπρόσωποι του ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ και εκπρόσωποι της κοινοπραξίας του έργου.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία