ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Πάνω από 16.000 κλήσεις για παράνομη στάθμευση μέσα σε 20 ημέρες

Σαρώνουν τροχαία και δημοτική αστυνομία ως αντίβαρο στις εργασίες για την κατασκευή του FlyOver - Οι αριθμοί συγκριτικά με τον Οκτώβριο και τον περσινό Νοέμβριο

 07/12/2023 06:40

Θεσσαλονίκη: Πάνω από 16.000 κλήσεις για παράνομη στάθμευση μέσα σε 20 ημέρες

Θεολόγος Ηλιού

Συνολικά 16.612 κλήσεις και πρόστιμα για παράνομη στάθμευση βεβαιώθηκαν από τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης και τη Δημοτική Αστυνομία του κεντρικού δήμου τις πρώτες 20 ημέρες εργασιών για το FlyOver στην περιφερειακή οδό. 

Πρόκειται για οφθαλμοφανές γεγονός, καθώς σε όλους τους κεντρικούς δρόμους της πόλης, καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και πολλές φορές και της νύχτας υπάρχουν τροχονόμοι, αστυνομικοί και δημοτικοί αστυνομικοί που βεβαιώνουν παραβάσεις. Από τις 10 Νοεμβρίου που άρχισαν οι εργασίες στο ρεύμα του περιφερειακού προς ανατολικά, μεγάλος αριθμός ένστολων βρίσκεται επί ποδός, ώστε να ρυθμίζει την κυκλοφορία και να αποφεύγεται κατά το δυνατόν το κυκλοφοριακό χάος και να αποσυμφορείται το κέντρο της πόλης.

Η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης, από τις 10 Νοεμβρίου έως και τις 28 Νοεμβρίου, βεβαίωσε 7.520 παραβάσεις οδηγών για παράνομη στάθμευση. Ο συνολικός αριθμός των κλήσεων δεν περιλαμβάνει τις πρώτες ημέρες του μήνα (πριν αρχίσουν οι εργασίες του FlyOver) αλλά ούτε και τις τελευταίες δύο ημέρες. Ενδεικτικά, ολόκληρο τον μήνα Οκτώβριο η Τροχαία μοίρασε 8.982 ροζ χαρτάκια σε οχήματα που ήταν παράνομα σταθμευμένα. 

Δηλαδή, έκοψε 1.462 κλήσεις περισσότερες στις 31 ημέρες του Οκτωβρίου συγκριτικά με το διάστημα των 19 ημερών του Νοεμβρίου, με τις εργασίες. Είναι δεδομένο ότι ο τελικός απολογισμός του Νοεμβρίου θα έχει μεγαλύτερο αριθμό βεβαιώσεων, ενώ συγκριτικά με τον Νοέμβριο του 2022 η διαφορά είναι μεγάλη, καθώς πέρυσι τον ίδιο μήνα είχαν βεβαιωθεί 4.237 παραβάσεις.

Στους δρόμους βρίσκεται συνεχώς και η δημοτική αστυνομία του δήμου Θεσσαλονίκης για ελέγχους και βεβαιώσεις παραβάσεων, παρότι δεν έχει κληθεί να συμμετάσχει στον φορέα συντονισμού των μέτρων για την κατασκευή του FlyOver. Οι δημοτικοί αστυνομικοί, από τις 10 έως τις 29 Νοεμβρίου, έκοψαν συνολικά 9.092 κλήσεις για παράνομη στάθμευση στο κέντρο της πόλης. Η δραστηριότητα δεν διαφέρει σε μεγάλο βαθμό με τον περσινό Νοέμβριο, καθώς το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι βεβαίωσε 9.036 παραβάσεις.

Ο αριθμός των κλήσεων από τη δημοτική αστυνομία είναι σχεδόν ίδιος, καθώς το ανθρώπινο δυναμικό της παρέμενε αριθμητικά ίδιο με πέρσι. Αντίθετα, από την Τροχαία βλέπουμε κάτι σαν… άλμα, καθώς ενισχύθηκε εκτάκτως και ειδικά για το Ειδικό Σχέδιο Εντατικής Τροχονομικής Αστυνόμευσης, στο πλαίσιο της κατασκευής του FlyOver.

H ενίσχυση με αστυνομικούς και το σχέδιο της Τροχαίας

Συνολικά 105 αστυνομικοί έχουν αποσπαστεί στην Τροχαία προκειμένου να ενισχυθεί η Διεύθυνση και να εκτελούνται καθημερινοί σαρωτικοί έλεγχοι. «Το τελευταίο διάστημα περίπου 70 άτομα από διάφορες υπηρεσίες μεταφέρθηκαν στη Τροχαία. Επιπλέον, αποσπάστηκαν και 35 αστυνομικοί από την Αθήνα για να βοηθήσουν στο έργο της. 

Έχει δοθεί μεγάλη βαρύτητα στην αποτροπή στάθμευσης σε Εγνατία, λεωφόρο Κωνσταντίνου Καραμανλή, Τσιμισκή και λεωφόρο Νίκης που απορροφούν το σύνολο των οχημάτων στο κέντρο της πόλης», τονίζει ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκη (ΕΑΥΘ), Χρήστος Συμεωνίδης.

Όπως έχει ανακοινώσει η Τροχαία Θεσσαλονίκης, με την έναρξη κατασκευής του FlyΟver εφαρμόζεται Ειδικό Σχέδιο Εντατικής Τροχονομικής Αστυνόμευσης σε τρεις μεγάλους άξονες που διασχίζουν σχεδόν όλη την πόλη. 

Σύμφωνα με το σχέδιο, κάθε παράνομα σταθμευμένο όχημα απομακρύνεται προκειμένου ολόκληρο το οδόστρωμα να αξιοποιείται για την κυκλοφορία των οχημάτων και να μην υπάρχει συμφόρηση. Το σχέδιο αυτό, εκτός από τις παραπάνω οδούς, περιλαμβάνει και τις Μοναστηρίου, Παλαιού Σταθμού, 26ης Οκτωβρίου, Ν. Κουντουριώτη, 30ής Οκτωβρίου, Γ. Παπανδρέου, Αδριανουπόλεως, Ε. Βενιζέλου, Εθν. Αντίστασης, Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής, Β. Όλγας, Β. Γεωργίου, Μ. Ανδρόνικου και Πολυτεχνείου.

«Όλως παραδόξως, στο κέντρο της πόλης τα μέτρα πηγαίνουν πολύ καλά. Το μόνο πρόβλημα εντοπίζεται τα απογεύματα στην 26ης Οκτωβρίου, στο ύψος των δικαστηρίων και στη Ν. Κουντουριώτη. Είναι ένα σημείο όπου καθημερινά παρουσιάζεται πρόβλημα τις συγκεκριμένες ώρες. Στην περιφερειακή, αναλόγως τις ώρες, υπάρχουν προβλήματα σε διαφορετικά σημεία», αναφέρει ο κ. Συμεωνίδης.

Σύμφωνα με πηγές της Τροχαίας το πρόβλημα παρουσιάζεται στην 26ης Οκτωβρίου, στο ύψος των Δικαστηρίων, τις βραδινές ώρες επειδή οι εργαζόμενοι επιστρέφουν προς την ανατολική πλευρά και εκείνη την ώρα υπάρχει σκοτάδι και δεν μπορούν στο σημείο να υπάρχουν τροχονόμοι για λόγους ασφαλείας.

Ανάλογα με τις ώρες, οι δυνάμεις μοιράζονται σε κεντρικούς δρόμους για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού. 

«Σε γενικό πλαίσιο, ένα σημαντικό ποσοστό των δυνάμεων απασχολείται καθημερινά με την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης κατά τις ώρες αιχμής. Δηλαδή νωρίς το πρωί, όταν ο κόσμος πηγαίνει στις δουλείες του, κυρίως από τα ανατολικά προς το δυτικά. Τις μεσημβρινές ώρες χρειάζονται δυνάμεις και προς δυτικά και προς ανατολικά, ενώ τις βραδινές ώρες έχουμε δυνάμεις και στα Λαδάδικα, καθώς υπάρχει μέριμνα για τα σημεία όπου βρίσκονται κέντρα διασκέδασης και γνωρίζουμε ότι θα υπάρχει μεγάλη κίνηση», τονίζει ο κ. Συμεωνίδης -εκφράζοντας δυσαρέσκεια για την έλλειψη συνδρομής από άλλους φορείς.

«Στην προσπάθεια αυτή δεν ενεργοποιήθηκε ακόμα κάνεις, εκτός της αστυνομίας. Δεν βλέπουμε φορείς να βοηθούν προσφέροντας χώρους πάρκινγκ, ενώ μερικοί δήμοι δεν ενισχύουν το έργο μας ούτε με τη δημοτική αστυνομία. Ο ΟΑΣΘ προσπαθεί να βελτιώσει την κατάσταση των συγκοινωνιών και περιμένουμε από 1η Ιανουαρίου να αυξηθούν τα δρομολόγια», σημειώνει ο αν. γενικός γραμματέας της ΕΑΥΘ.

«Στα όρια της υπερβολής…»

Οι Θεσσαλονικείς πλέον βλέπουν όλη την ημέρα τους αστυνομικούς να κόβουν κλήσεις σε κεντρικές οδικές αρτηρίες -πολλές φορές μάλιστα αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο κεντρικότερος δρόμος της πόλης, η Τσιμισκή, να θυμίζει… αεροδρόμιο. Ωστόσο, υπάρχουν φωνές που μιλούν για κάποιον βαθμό υπερβολής.

«Βρισκόμαστε ίσως στα όρια της υπερβολής. Οι βεβαιώσεις παραβάσεων δεν σταματούν ποτέ. Ακόμα και τις Κυριακές βεβαιώνονται παραβάσεις στον λεωφορειόδρομο, αν και το μέτρο απαγόρευσης κανονικά ισχύει για τις καθημερινές. Είναι οξύμωρο τις Κυριακές να βεβαιώνονται παραβάσεις στη δεξιά λωρίδα, ενώ στην αριστερή παρκάρουν», δηλώνει στη «ΜτΚ» ο Αλέξανδρος Σφελινιώτης, μέλος του δ.σ. της ΕΑΥΘ.

«Είναι γεγονός ότι κόβονται υπερβολικά πολλές κλήσεις καθημερινά, αλλά έτσι διασφαλίζεται η καλή κυκλοφορία στους δρόμους», λέει ο Χρήστος Συμεωνίδης.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 03.12.2023

Συνολικά 16.612 κλήσεις και πρόστιμα για παράνομη στάθμευση βεβαιώθηκαν από τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης και τη Δημοτική Αστυνομία του κεντρικού δήμου τις πρώτες 20 ημέρες εργασιών για το FlyOver στην περιφερειακή οδό. 

Πρόκειται για οφθαλμοφανές γεγονός, καθώς σε όλους τους κεντρικούς δρόμους της πόλης, καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και πολλές φορές και της νύχτας υπάρχουν τροχονόμοι, αστυνομικοί και δημοτικοί αστυνομικοί που βεβαιώνουν παραβάσεις. Από τις 10 Νοεμβρίου που άρχισαν οι εργασίες στο ρεύμα του περιφερειακού προς ανατολικά, μεγάλος αριθμός ένστολων βρίσκεται επί ποδός, ώστε να ρυθμίζει την κυκλοφορία και να αποφεύγεται κατά το δυνατόν το κυκλοφοριακό χάος και να αποσυμφορείται το κέντρο της πόλης.

Η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης, από τις 10 Νοεμβρίου έως και τις 28 Νοεμβρίου, βεβαίωσε 7.520 παραβάσεις οδηγών για παράνομη στάθμευση. Ο συνολικός αριθμός των κλήσεων δεν περιλαμβάνει τις πρώτες ημέρες του μήνα (πριν αρχίσουν οι εργασίες του FlyOver) αλλά ούτε και τις τελευταίες δύο ημέρες. Ενδεικτικά, ολόκληρο τον μήνα Οκτώβριο η Τροχαία μοίρασε 8.982 ροζ χαρτάκια σε οχήματα που ήταν παράνομα σταθμευμένα. 

Δηλαδή, έκοψε 1.462 κλήσεις περισσότερες στις 31 ημέρες του Οκτωβρίου συγκριτικά με το διάστημα των 19 ημερών του Νοεμβρίου, με τις εργασίες. Είναι δεδομένο ότι ο τελικός απολογισμός του Νοεμβρίου θα έχει μεγαλύτερο αριθμό βεβαιώσεων, ενώ συγκριτικά με τον Νοέμβριο του 2022 η διαφορά είναι μεγάλη, καθώς πέρυσι τον ίδιο μήνα είχαν βεβαιωθεί 4.237 παραβάσεις.

Στους δρόμους βρίσκεται συνεχώς και η δημοτική αστυνομία του δήμου Θεσσαλονίκης για ελέγχους και βεβαιώσεις παραβάσεων, παρότι δεν έχει κληθεί να συμμετάσχει στον φορέα συντονισμού των μέτρων για την κατασκευή του FlyOver. Οι δημοτικοί αστυνομικοί, από τις 10 έως τις 29 Νοεμβρίου, έκοψαν συνολικά 9.092 κλήσεις για παράνομη στάθμευση στο κέντρο της πόλης. Η δραστηριότητα δεν διαφέρει σε μεγάλο βαθμό με τον περσινό Νοέμβριο, καθώς το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι βεβαίωσε 9.036 παραβάσεις.

Ο αριθμός των κλήσεων από τη δημοτική αστυνομία είναι σχεδόν ίδιος, καθώς το ανθρώπινο δυναμικό της παρέμενε αριθμητικά ίδιο με πέρσι. Αντίθετα, από την Τροχαία βλέπουμε κάτι σαν… άλμα, καθώς ενισχύθηκε εκτάκτως και ειδικά για το Ειδικό Σχέδιο Εντατικής Τροχονομικής Αστυνόμευσης, στο πλαίσιο της κατασκευής του FlyOver.

H ενίσχυση με αστυνομικούς και το σχέδιο της Τροχαίας

Συνολικά 105 αστυνομικοί έχουν αποσπαστεί στην Τροχαία προκειμένου να ενισχυθεί η Διεύθυνση και να εκτελούνται καθημερινοί σαρωτικοί έλεγχοι. «Το τελευταίο διάστημα περίπου 70 άτομα από διάφορες υπηρεσίες μεταφέρθηκαν στη Τροχαία. Επιπλέον, αποσπάστηκαν και 35 αστυνομικοί από την Αθήνα για να βοηθήσουν στο έργο της. 

Έχει δοθεί μεγάλη βαρύτητα στην αποτροπή στάθμευσης σε Εγνατία, λεωφόρο Κωνσταντίνου Καραμανλή, Τσιμισκή και λεωφόρο Νίκης που απορροφούν το σύνολο των οχημάτων στο κέντρο της πόλης», τονίζει ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκη (ΕΑΥΘ), Χρήστος Συμεωνίδης.

Όπως έχει ανακοινώσει η Τροχαία Θεσσαλονίκης, με την έναρξη κατασκευής του FlyΟver εφαρμόζεται Ειδικό Σχέδιο Εντατικής Τροχονομικής Αστυνόμευσης σε τρεις μεγάλους άξονες που διασχίζουν σχεδόν όλη την πόλη. 

Σύμφωνα με το σχέδιο, κάθε παράνομα σταθμευμένο όχημα απομακρύνεται προκειμένου ολόκληρο το οδόστρωμα να αξιοποιείται για την κυκλοφορία των οχημάτων και να μην υπάρχει συμφόρηση. Το σχέδιο αυτό, εκτός από τις παραπάνω οδούς, περιλαμβάνει και τις Μοναστηρίου, Παλαιού Σταθμού, 26ης Οκτωβρίου, Ν. Κουντουριώτη, 30ής Οκτωβρίου, Γ. Παπανδρέου, Αδριανουπόλεως, Ε. Βενιζέλου, Εθν. Αντίστασης, Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής, Β. Όλγας, Β. Γεωργίου, Μ. Ανδρόνικου και Πολυτεχνείου.

«Όλως παραδόξως, στο κέντρο της πόλης τα μέτρα πηγαίνουν πολύ καλά. Το μόνο πρόβλημα εντοπίζεται τα απογεύματα στην 26ης Οκτωβρίου, στο ύψος των δικαστηρίων και στη Ν. Κουντουριώτη. Είναι ένα σημείο όπου καθημερινά παρουσιάζεται πρόβλημα τις συγκεκριμένες ώρες. Στην περιφερειακή, αναλόγως τις ώρες, υπάρχουν προβλήματα σε διαφορετικά σημεία», αναφέρει ο κ. Συμεωνίδης.

Σύμφωνα με πηγές της Τροχαίας το πρόβλημα παρουσιάζεται στην 26ης Οκτωβρίου, στο ύψος των Δικαστηρίων, τις βραδινές ώρες επειδή οι εργαζόμενοι επιστρέφουν προς την ανατολική πλευρά και εκείνη την ώρα υπάρχει σκοτάδι και δεν μπορούν στο σημείο να υπάρχουν τροχονόμοι για λόγους ασφαλείας.

Ανάλογα με τις ώρες, οι δυνάμεις μοιράζονται σε κεντρικούς δρόμους για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού. 

«Σε γενικό πλαίσιο, ένα σημαντικό ποσοστό των δυνάμεων απασχολείται καθημερινά με την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης κατά τις ώρες αιχμής. Δηλαδή νωρίς το πρωί, όταν ο κόσμος πηγαίνει στις δουλείες του, κυρίως από τα ανατολικά προς το δυτικά. Τις μεσημβρινές ώρες χρειάζονται δυνάμεις και προς δυτικά και προς ανατολικά, ενώ τις βραδινές ώρες έχουμε δυνάμεις και στα Λαδάδικα, καθώς υπάρχει μέριμνα για τα σημεία όπου βρίσκονται κέντρα διασκέδασης και γνωρίζουμε ότι θα υπάρχει μεγάλη κίνηση», τονίζει ο κ. Συμεωνίδης -εκφράζοντας δυσαρέσκεια για την έλλειψη συνδρομής από άλλους φορείς.

«Στην προσπάθεια αυτή δεν ενεργοποιήθηκε ακόμα κάνεις, εκτός της αστυνομίας. Δεν βλέπουμε φορείς να βοηθούν προσφέροντας χώρους πάρκινγκ, ενώ μερικοί δήμοι δεν ενισχύουν το έργο μας ούτε με τη δημοτική αστυνομία. Ο ΟΑΣΘ προσπαθεί να βελτιώσει την κατάσταση των συγκοινωνιών και περιμένουμε από 1η Ιανουαρίου να αυξηθούν τα δρομολόγια», σημειώνει ο αν. γενικός γραμματέας της ΕΑΥΘ.

«Στα όρια της υπερβολής…»

Οι Θεσσαλονικείς πλέον βλέπουν όλη την ημέρα τους αστυνομικούς να κόβουν κλήσεις σε κεντρικές οδικές αρτηρίες -πολλές φορές μάλιστα αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο κεντρικότερος δρόμος της πόλης, η Τσιμισκή, να θυμίζει… αεροδρόμιο. Ωστόσο, υπάρχουν φωνές που μιλούν για κάποιον βαθμό υπερβολής.

«Βρισκόμαστε ίσως στα όρια της υπερβολής. Οι βεβαιώσεις παραβάσεων δεν σταματούν ποτέ. Ακόμα και τις Κυριακές βεβαιώνονται παραβάσεις στον λεωφορειόδρομο, αν και το μέτρο απαγόρευσης κανονικά ισχύει για τις καθημερινές. Είναι οξύμωρο τις Κυριακές να βεβαιώνονται παραβάσεις στη δεξιά λωρίδα, ενώ στην αριστερή παρκάρουν», δηλώνει στη «ΜτΚ» ο Αλέξανδρος Σφελινιώτης, μέλος του δ.σ. της ΕΑΥΘ.

«Είναι γεγονός ότι κόβονται υπερβολικά πολλές κλήσεις καθημερινά, αλλά έτσι διασφαλίζεται η καλή κυκλοφορία στους δρόμους», λέει ο Χρήστος Συμεωνίδης.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 03.12.2023

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία