ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Πώς θα μπει «στοπ» στην άναρχη κυκλοφορία με τα πατίνια - Συγκλονίζει θύμα τροχαίου που τον παρέσυρε ΙΧ

Έλεγχοι, νέα κανονιστική και πρόστιμα στους αναβάτες που δεν τηρούν τους κανόνες, σε μία προσπάθεια να μειωθούν τα ατυχήματα στους δρόμους της πόλης

 17/09/2024 06:53

Θεσσαλονίκη: Πώς θα μπει «στοπ» στην άναρχη κυκλοφορία με τα πατίνια - Συγκλονίζει θύμα τροχαίου που τον παρέσυρε ΙΧ

Θεολόγος Ηλιού

Τα ηλεκτρικά πατίνια άρχισαν να πρωτοεμφανίζονται δειλά-δειλά πριν μερικά χρόνια, στη συνέχεια εξελίχθηκαν σε μόδα και κυκλοφορούσαν ολοένα και περισσότερο στους δρόμους, συνηθίσαμε να συνυπάρχουν με αυτοκίνητα χωρίς να τραβούν τα βλέμματα. Κατέληξαν ωστόσο να αποτελούν άμεσο κίνδυνο για τον αναβάτη αλλά και τους υπόλοιπους, καθώς κινούνταν χωρίς να τηρείται το πλαίσιο κανονισμών. 

Απασχόλησαν τη νομοθεσία για πρώτη φορά το 2021 και δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ το πρώτο ρυθμιστικό πλαίσιο με συγκεκριμένα μέτρα και κανόνες που αφορούν τα οχήματα μικροκινητικότητας, στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα ηλεκτρικά πατίνια. Ωστόσο, όπως φαίνεται, μέχρι σήμερα δεν τηρείται κανένα μέτρο και οι αναβάτες κινούνται ανεξέλεγκτα σε πεζοδρόμια, δρόμους, λεωφόρους αλλά ακόμα και στον περιφερειακό.

«Στοπ» στην άναρχη κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών αναμένεται βάζουν από τη Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου ο δήμος Θεσσαλονίκης και η Τροχαία. Θα κυκλοφορούν στην πόλη μεικτά κλιμάκια, θα ελέγχουν τους αναβάτες, θα βεβαιώνουν παραβάσεις και θα επιβάλλουν πρόστιμα σε όσους δεν τηρούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τους κανονισμούς για Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ). 

Χαρακτηριστικό για όσα συμβαίνουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης είναι το γεγονός ότι κατά τη δοκιμαστική περίοδο ελέγχων της Δημοτικής Αστυνομίας τις περασμένες εβδομάδες, διαπιστώθηκε ότι η παραβατικότητα στη χρήση πατινιών φτάνει το 90%.

Ποιοι είναι οι κανόνες για τα πατίνια

Οι κανόνες, την εφαρμογή των οποίων θα ελέγχουν τα μεικτά κλιμάκια στη Θεσσαλονίκη, έχουν οριστεί (ΦΕΚ 40 Α’/16-03-2021) στον νόμο 4724/2021. Τα ΕΠΗΟ χωρίζονται σε δύο κατηγορίες με βάση την ταχύτητα. Δηλαδή αν δεν ξεπερνούν τα 6 χλμ./ώρα θεωρούνται «πεζοί» και η χρήση τους επιτρέπεται σε άτομα άνω των 12 ετών. Αν όμως η μέγιστη ταχύτητά τους είναι από 6 έως 25 χλμ./ώρα, θεωρούνται και κυκλοφορούν ως ποδήλατα και η χρήση τους επιτρέπεται σε άτομα άνω των 15 ετών.

Τους δρόμους στους οποίους μπορούν να κυκλοφορούν τα πατίνια καθορίζει η μέγιστη ταχύτητα, δηλαδή αν κινούνται με 6 έως 25 χλμ./ώρα υποχρεούνται να κυκλοφορούν σε ποδηλατοδρόμους -εφόσον υπάρχουν- αλλιώς πρέπει πάντα να κινούνται στο δεξί άκρο του οδοστρώματος. Σε κάθε περίπτωση, απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε δρόμους με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ./ώρα.

Βάσει νόμου οι αναβάτες απαγορεύεται να χρησιμοποιούν εν κινήσει ακουστικά ή κινητά τηλέφωνα. Απαγορεύεται σαφώς η χρήση από δύο αναβάτες ταυτόχρονα και η χρήση πρέπει να είναι προσωπική, δηλαδή οι οδηγοί πρέπει να έχουν μαζί τους οποιοδήποτε νόμιμο έγγραφο ταυτοποίησης.

Οι οδηγοί όλων των ΕΠΗΟ υποχρεούνται να κρατούν με τα δυο τους χέρια το τιμόνι, εκτός εάν δίνουν σήμα για την αλλαγή κατεύθυνσής τους. Σε χώρους που κυκλοφορούν πεζοί, οι οδηγοί υποχρεούνται να κινούνται με ταχύτητα ανάλογη των πεζών και να τους παραχωρούν προτεραιότητα, ενώ όταν υπάρχουν εμπόδια ή κίνδυνοι, οι οδηγοί πρέπει να κατέβουν από το πατίνι και να το κινούν βαδίζοντας.

Από τις 16 Μαρτίου του 2021 η χρήση κράνους είναι υποχρεωτική για όποιον κινείται με πατίνι ενώ τη νύχτα πρέπει να χρησιμοποιούνται αντανακλαστικά είδη ρουχισμού (πχ γιλέκο, περιβραχιόνιο). Επιπλέον, οι χρήστες πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με κουδούνι, ένα λευκό ή κίτρινο φως μπροστά και ένα ερυθρό αντανακλαστικό φως πίσω.

Ο τρόπος ελέγχου και τα πρόστιμα

Tα μεικτά κλιμάκια της Δημοτικής Αστυνομίας και της Τροχαίας Θεσσαλονίκης θα κυκλοφορούν σε όλη την πόλη και θα ελέγχουν αναβάτες και πατίνια. Αν διαπιστωθεί ότι ο αναβάτης δεν φοράει κράνος θα επιβάλλεται πρόστιμο 40 ευρώ, ενώ αν δεν έχει απαραίτητα έγγραφα ταυτοποίησης θα επιβάλλεται πρόστιμο των 20 ευρώ.

Αν οι αναβάτες υπερβαίνουν τα επιτρεπτά όρια ταχύτητας, ειδικά αυτοί που έχουν δικά τους πατίνια και τρέχουν ακόμα περισσότερο, θα επιβάλλεται πρόστιμο των 100 ευρώ. Μάλιστα, αν οδηγούν σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας όπου δεν επιτρέπεται ή αν δεν κινούνται στο δεξί άκρο μεγάλων δρόμων, όπως η Τσιμισκή ή Εγνατία, το πρόστιμο θα διπλασιάζεται και θα αναγκάζονται να καταβάλλουν 200 ευρώ.

«Μέχρι πρότινος κανείς δεν τηρούσε κανένα μέτρο. Την τελευταία περίοδο που η Δημοτική Αστυνομία κάνει ελέγχους, διαπιστώθηκε 90% παραβατικότητα κατά τη χρήση πατινιών. Μετά τους ελέγχους βλέπουμε μία συμμόρφωση αλλά πλέον θα μπει μια τάξη και όσοι δεν ακολουθούν τους κανόνες θα πληρώνουν πρόστιμα», δηλώνει στη «ΜτΚ» ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Κοινοτήτων, Κώστας Τσιαπακίδης.

Ο κ. Τσιαπακίδης, κάνει ειδική μνεία στους ανήλικους που οδηγούν πατίνια και ζητά τη βοήθεια γονέων και κηδεμόνων για να περιοριστεί το φαινόμενο. «Πρέπει με κάποιο τρόπο να ελεγχθεί η χρήση από ανήλικους κάτω των 15 ετών και σε αυτό ζητάμε να συμμαχήσουν μαζί μας και οι γονείς και κηδεμόνες. Ανήλικοι δηλώνουν στις εταιρείες ότι είναι μεγαλύτεροι και νοικιάζουν πατίνια, χωρίς να μπορεί κανείς να διαπιστώσει την αλήθεια. Επίσης χρησιμοποιούν κάρτες τρίτων για να τα μισθώσουν. Το ανησυχητικό είναι ότι μόλις δουν τη Δημοτική Αστυνομία και της ΕΛΑΣ, οι ανήλικοι πετάνε το πατίνι και τρέχουν όπου βρουν στον δρόμο. Αυτό είναι διπλά επικίνδυνο» τονίζει ο κ. Τσιαπακίδης.

Στο τελευταίο στάδιο διαμόρφωσης βρίσκεται και η νέα κανονιστική του δήμου Θεσσαλονίκης για τα πατίνια και την κυκλοφορία τους στην πόλη. «Με την νέα κανονιστική, μεταξύ άλλων, απελευθερώνεται η δημοτική αστυνομία σχετικά με κάποιες αρμοδιότητες και δράσεις που μέχρι σήμερα υπάρχει ερωτηματικό αν μπορεί να τις έχει» σημειώνει ο κ. Τσιαπακίδης.

Σημαντική για τον δήμο Θεσσαλονίκης είναι και η χρήση κοινόχρηστών χώρων για τη στάθμευση πατινιών, ώστε να μην τα αφήνει ο καθένας όπου θέλει, μετά τη χρήση. «Έχουμε αιτηθεί στις εταιρείες ενοικίασης να υποχρεώνουν τους αναβάτες να αφήνουν τα πατίνια σε συγκεκριμένους χώρους και να υπάρχει χρέωση αν δεν το τηρούν. Πρέπει να σταματήσουν να τα αφήνουν άναρχα, παντού στην πόλη. Έχουμε προτείνει χώρους προς χρήση για τη στάθμευση», αναφέρει ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Κοινοτήτων του δήμου Θεσσαλονίκης.

Θύμα τροχαίου στη «ΜτΚ»: «Το όχημα μας τίναξε στον αέρα»

Στις 23 Αυγούστου σημειώθηκε ένα πολύ σοβαρό τροχαίο, στο οποίο ενεπλάκησαν ΙΧ αυτοκίνητο και πατίνι στην οδό Μαρίας Κάλλας, κοντά στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Δύο νέοι επέβαιναν παρανόμως σε ένα πατίνι και προσπάθησαν να διασχίσουν τον δρόμο, από τη μία μεριά στην άλλη. Τότε ένα ΙΧ έπεσε πάνω τους με αποτέλεσμα ο 17χρονος οδηγός να πέσει κάτω και ο 18χρονος συνεπιβάτης να εκτιναχθεί και να τραυματιστεί σοβαρά. Μέχρι και σήμερα ο 18χρονος νοσηλεύεται στη ΜΕΘ και χρειάστηκε να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση στο πόδι.

Ο 17χρονος οδηγός, μιλώντας στη «ΜτΚ», αναγνωρίζει το λάθος τους να ανέβουν δύο άτομα σε ένα πατίνι, αλλά ζητά και ο ίδιος να ληφθούν μέτρα για τη σωστή κυκλοφορία στην πόλη. «Το αυτοκίνητο φαινόταν ότι ήταν μακριά. Δεν καταλάβαμε για πότε έπεσε πάνω μας. Εγώ οδηγούσα και μετά τη σύγκρουση έπεσα πλάγια και με πλάκωσε το πατίνι. Ο φίλος μου πετάχτηκε και τραυματίστηκε σοβαρά», περιγράφει ο 17χρονος. «Ευτυχώς τώρα ο φίλος μου είναι καλύτερα και περιμένουμε να βγει από το νοσοκομείο, αλλά το στρες που βίωσε και αυτός και εγώ δεν περιγράφεται», τονίζει.

«Τα πατίνια στους δρόμους είναι εξαιρετικά επικίνδυνα, διότι δεν έχουμε κατάλληλες προδιαγραφές για να τα υποστηρίξουμε, ούτε τους κατάλληλους κανόνες για να κυκλοφορούν στην πόλη. Πρέπει να μπουν μέτρα για την ασφάλεια όλων», σημειώνει.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 14-15.09.2024

Τα ηλεκτρικά πατίνια άρχισαν να πρωτοεμφανίζονται δειλά-δειλά πριν μερικά χρόνια, στη συνέχεια εξελίχθηκαν σε μόδα και κυκλοφορούσαν ολοένα και περισσότερο στους δρόμους, συνηθίσαμε να συνυπάρχουν με αυτοκίνητα χωρίς να τραβούν τα βλέμματα. Κατέληξαν ωστόσο να αποτελούν άμεσο κίνδυνο για τον αναβάτη αλλά και τους υπόλοιπους, καθώς κινούνταν χωρίς να τηρείται το πλαίσιο κανονισμών. 

Απασχόλησαν τη νομοθεσία για πρώτη φορά το 2021 και δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ το πρώτο ρυθμιστικό πλαίσιο με συγκεκριμένα μέτρα και κανόνες που αφορούν τα οχήματα μικροκινητικότητας, στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα ηλεκτρικά πατίνια. Ωστόσο, όπως φαίνεται, μέχρι σήμερα δεν τηρείται κανένα μέτρο και οι αναβάτες κινούνται ανεξέλεγκτα σε πεζοδρόμια, δρόμους, λεωφόρους αλλά ακόμα και στον περιφερειακό.

«Στοπ» στην άναρχη κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών αναμένεται βάζουν από τη Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου ο δήμος Θεσσαλονίκης και η Τροχαία. Θα κυκλοφορούν στην πόλη μεικτά κλιμάκια, θα ελέγχουν τους αναβάτες, θα βεβαιώνουν παραβάσεις και θα επιβάλλουν πρόστιμα σε όσους δεν τηρούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τους κανονισμούς για Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ). 

Χαρακτηριστικό για όσα συμβαίνουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης είναι το γεγονός ότι κατά τη δοκιμαστική περίοδο ελέγχων της Δημοτικής Αστυνομίας τις περασμένες εβδομάδες, διαπιστώθηκε ότι η παραβατικότητα στη χρήση πατινιών φτάνει το 90%.

Ποιοι είναι οι κανόνες για τα πατίνια

Οι κανόνες, την εφαρμογή των οποίων θα ελέγχουν τα μεικτά κλιμάκια στη Θεσσαλονίκη, έχουν οριστεί (ΦΕΚ 40 Α’/16-03-2021) στον νόμο 4724/2021. Τα ΕΠΗΟ χωρίζονται σε δύο κατηγορίες με βάση την ταχύτητα. Δηλαδή αν δεν ξεπερνούν τα 6 χλμ./ώρα θεωρούνται «πεζοί» και η χρήση τους επιτρέπεται σε άτομα άνω των 12 ετών. Αν όμως η μέγιστη ταχύτητά τους είναι από 6 έως 25 χλμ./ώρα, θεωρούνται και κυκλοφορούν ως ποδήλατα και η χρήση τους επιτρέπεται σε άτομα άνω των 15 ετών.

Τους δρόμους στους οποίους μπορούν να κυκλοφορούν τα πατίνια καθορίζει η μέγιστη ταχύτητα, δηλαδή αν κινούνται με 6 έως 25 χλμ./ώρα υποχρεούνται να κυκλοφορούν σε ποδηλατοδρόμους -εφόσον υπάρχουν- αλλιώς πρέπει πάντα να κινούνται στο δεξί άκρο του οδοστρώματος. Σε κάθε περίπτωση, απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε δρόμους με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ./ώρα.

Βάσει νόμου οι αναβάτες απαγορεύεται να χρησιμοποιούν εν κινήσει ακουστικά ή κινητά τηλέφωνα. Απαγορεύεται σαφώς η χρήση από δύο αναβάτες ταυτόχρονα και η χρήση πρέπει να είναι προσωπική, δηλαδή οι οδηγοί πρέπει να έχουν μαζί τους οποιοδήποτε νόμιμο έγγραφο ταυτοποίησης.

Οι οδηγοί όλων των ΕΠΗΟ υποχρεούνται να κρατούν με τα δυο τους χέρια το τιμόνι, εκτός εάν δίνουν σήμα για την αλλαγή κατεύθυνσής τους. Σε χώρους που κυκλοφορούν πεζοί, οι οδηγοί υποχρεούνται να κινούνται με ταχύτητα ανάλογη των πεζών και να τους παραχωρούν προτεραιότητα, ενώ όταν υπάρχουν εμπόδια ή κίνδυνοι, οι οδηγοί πρέπει να κατέβουν από το πατίνι και να το κινούν βαδίζοντας.

Από τις 16 Μαρτίου του 2021 η χρήση κράνους είναι υποχρεωτική για όποιον κινείται με πατίνι ενώ τη νύχτα πρέπει να χρησιμοποιούνται αντανακλαστικά είδη ρουχισμού (πχ γιλέκο, περιβραχιόνιο). Επιπλέον, οι χρήστες πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με κουδούνι, ένα λευκό ή κίτρινο φως μπροστά και ένα ερυθρό αντανακλαστικό φως πίσω.

Ο τρόπος ελέγχου και τα πρόστιμα

Tα μεικτά κλιμάκια της Δημοτικής Αστυνομίας και της Τροχαίας Θεσσαλονίκης θα κυκλοφορούν σε όλη την πόλη και θα ελέγχουν αναβάτες και πατίνια. Αν διαπιστωθεί ότι ο αναβάτης δεν φοράει κράνος θα επιβάλλεται πρόστιμο 40 ευρώ, ενώ αν δεν έχει απαραίτητα έγγραφα ταυτοποίησης θα επιβάλλεται πρόστιμο των 20 ευρώ.

Αν οι αναβάτες υπερβαίνουν τα επιτρεπτά όρια ταχύτητας, ειδικά αυτοί που έχουν δικά τους πατίνια και τρέχουν ακόμα περισσότερο, θα επιβάλλεται πρόστιμο των 100 ευρώ. Μάλιστα, αν οδηγούν σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας όπου δεν επιτρέπεται ή αν δεν κινούνται στο δεξί άκρο μεγάλων δρόμων, όπως η Τσιμισκή ή Εγνατία, το πρόστιμο θα διπλασιάζεται και θα αναγκάζονται να καταβάλλουν 200 ευρώ.

«Μέχρι πρότινος κανείς δεν τηρούσε κανένα μέτρο. Την τελευταία περίοδο που η Δημοτική Αστυνομία κάνει ελέγχους, διαπιστώθηκε 90% παραβατικότητα κατά τη χρήση πατινιών. Μετά τους ελέγχους βλέπουμε μία συμμόρφωση αλλά πλέον θα μπει μια τάξη και όσοι δεν ακολουθούν τους κανόνες θα πληρώνουν πρόστιμα», δηλώνει στη «ΜτΚ» ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Κοινοτήτων, Κώστας Τσιαπακίδης.

Ο κ. Τσιαπακίδης, κάνει ειδική μνεία στους ανήλικους που οδηγούν πατίνια και ζητά τη βοήθεια γονέων και κηδεμόνων για να περιοριστεί το φαινόμενο. «Πρέπει με κάποιο τρόπο να ελεγχθεί η χρήση από ανήλικους κάτω των 15 ετών και σε αυτό ζητάμε να συμμαχήσουν μαζί μας και οι γονείς και κηδεμόνες. Ανήλικοι δηλώνουν στις εταιρείες ότι είναι μεγαλύτεροι και νοικιάζουν πατίνια, χωρίς να μπορεί κανείς να διαπιστώσει την αλήθεια. Επίσης χρησιμοποιούν κάρτες τρίτων για να τα μισθώσουν. Το ανησυχητικό είναι ότι μόλις δουν τη Δημοτική Αστυνομία και της ΕΛΑΣ, οι ανήλικοι πετάνε το πατίνι και τρέχουν όπου βρουν στον δρόμο. Αυτό είναι διπλά επικίνδυνο» τονίζει ο κ. Τσιαπακίδης.

Στο τελευταίο στάδιο διαμόρφωσης βρίσκεται και η νέα κανονιστική του δήμου Θεσσαλονίκης για τα πατίνια και την κυκλοφορία τους στην πόλη. «Με την νέα κανονιστική, μεταξύ άλλων, απελευθερώνεται η δημοτική αστυνομία σχετικά με κάποιες αρμοδιότητες και δράσεις που μέχρι σήμερα υπάρχει ερωτηματικό αν μπορεί να τις έχει» σημειώνει ο κ. Τσιαπακίδης.

Σημαντική για τον δήμο Θεσσαλονίκης είναι και η χρήση κοινόχρηστών χώρων για τη στάθμευση πατινιών, ώστε να μην τα αφήνει ο καθένας όπου θέλει, μετά τη χρήση. «Έχουμε αιτηθεί στις εταιρείες ενοικίασης να υποχρεώνουν τους αναβάτες να αφήνουν τα πατίνια σε συγκεκριμένους χώρους και να υπάρχει χρέωση αν δεν το τηρούν. Πρέπει να σταματήσουν να τα αφήνουν άναρχα, παντού στην πόλη. Έχουμε προτείνει χώρους προς χρήση για τη στάθμευση», αναφέρει ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Κοινοτήτων του δήμου Θεσσαλονίκης.

Θύμα τροχαίου στη «ΜτΚ»: «Το όχημα μας τίναξε στον αέρα»

Στις 23 Αυγούστου σημειώθηκε ένα πολύ σοβαρό τροχαίο, στο οποίο ενεπλάκησαν ΙΧ αυτοκίνητο και πατίνι στην οδό Μαρίας Κάλλας, κοντά στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Δύο νέοι επέβαιναν παρανόμως σε ένα πατίνι και προσπάθησαν να διασχίσουν τον δρόμο, από τη μία μεριά στην άλλη. Τότε ένα ΙΧ έπεσε πάνω τους με αποτέλεσμα ο 17χρονος οδηγός να πέσει κάτω και ο 18χρονος συνεπιβάτης να εκτιναχθεί και να τραυματιστεί σοβαρά. Μέχρι και σήμερα ο 18χρονος νοσηλεύεται στη ΜΕΘ και χρειάστηκε να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση στο πόδι.

Ο 17χρονος οδηγός, μιλώντας στη «ΜτΚ», αναγνωρίζει το λάθος τους να ανέβουν δύο άτομα σε ένα πατίνι, αλλά ζητά και ο ίδιος να ληφθούν μέτρα για τη σωστή κυκλοφορία στην πόλη. «Το αυτοκίνητο φαινόταν ότι ήταν μακριά. Δεν καταλάβαμε για πότε έπεσε πάνω μας. Εγώ οδηγούσα και μετά τη σύγκρουση έπεσα πλάγια και με πλάκωσε το πατίνι. Ο φίλος μου πετάχτηκε και τραυματίστηκε σοβαρά», περιγράφει ο 17χρονος. «Ευτυχώς τώρα ο φίλος μου είναι καλύτερα και περιμένουμε να βγει από το νοσοκομείο, αλλά το στρες που βίωσε και αυτός και εγώ δεν περιγράφεται», τονίζει.

«Τα πατίνια στους δρόμους είναι εξαιρετικά επικίνδυνα, διότι δεν έχουμε κατάλληλες προδιαγραφές για να τα υποστηρίξουμε, ούτε τους κατάλληλους κανόνες για να κυκλοφορούν στην πόλη. Πρέπει να μπουν μέτρα για την ασφάλεια όλων», σημειώνει.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 14-15.09.2024

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία