Θεσσαλονίκη: Προσπαθούν να ξετυλίξουν το κουβάρι του κοινού εισιτηρίου για μετρό και ΟΑΣΘ
10/02/2023 13:00
10/02/2023 13:00
Λύση στο πρόβλημα του σχεδιασμού ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου για όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη επιχειρεί να δώσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όπως επανειλημμένως έχει γράψει το makthes.gr το πρόβλημα συνίσταται στο γεγονός ότι ο κάθε συγκοινωνιακός φορέας κάνει το δικό του ξεχωριστό σχεδιασμό.
Έτσι, άλλο εισιτήριο σχεδιάζεται για τη βασική γραμμή του μετρό, το οποίο μάλιστα έχει προχωρήσει αρκετά, άλλο σχεδιάζει ο ΟΑΣΘ, αν και ακόμη δεν έχει ξεκινήσει η όλη διαδικασία και ένα τρίτο πρόκειται να σχεδιαστεί για την επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά. Το χειρότερο είναι ότι μεταξύ αυτών των τριών δεν προβλέπεται να υπάρχει διαλειτουργικότητα με συνέπεια ο χρήστης να χρειάζεται να αγοράζει τρία διαφορετικά εισιτήρια, αντί ενός.
Το ζήτημα αυτό αποτέλεσε αντικείμενο πολλών συσκέψεων μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Παρά, όμως, τις επανειλημμένες συσκέψεις, λύση έως τώρα δεν είχε βρεθεί και πλέον ο χρόνος άρχισε να πιέζει ασφυκτικά.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του makthes.gr, τις τελευταίες ημέρες πραγματοποιήθηκαν άλλες δύο τέτοιες συσκέψεις σε μια προσπάθεια να ξεμπλοκάρει η υπόθεση και να τρέξει επιτέλους ο σχεδιασμός ενός ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ενιαίου για μετρό και ΟΑΣΘ, καθώς και για τα ΚΤΕΛ τα οποία εκτελούν αστική συγκοινωνία.
Οι συσκέψεις έγιναν μέσω τηλεδιάσκεψης και συμμετείχαν σε αυτές εκπρόσωποι από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (Αττικό Μετρό, ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ, υπουργείο Μεταφορών, Κοινωνία της Πληροφορίας).
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στις συσκέψεις αυτές αποφασίστηκε τα συστήματα του μετρό (κύρια γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά) να έρθουν και να κουμπώσουν πάνω στο σύστημα το οποίο θα σχεδιάσει η κοινοπραξία “ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ΑΒΕΤΕ – Indigital Α.Ε. - Amco Ολοκληρωμένα Συστήματα Υψηλής Τεχνολογίας ΑΒΕΕ” για λογαριασμό του ΟΑΣΘ.
Σημειώνεται ότι η λύση αυτή είναι διαφορετική από εκείνη η οποία είχε προκριθεί, έπειτα από απανωτές αντίστοιχες συσκέψεις, στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού. Τότε είχε αποφασιστεί το σχεδιασμό του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου να τον αναλάβει η Αττικό Μετρό, μέσω του διαγωνισμού για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στην επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά.
Προκειμένου, δε, να κουμπώσει σε όλο αυτό και ο ΟΑΣΘ είχε συμφωνηθεί η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή να παράσχει τεχνική υποστήριξη κατά το στάδιο της εκπόνησης των τευχών της διακήρυξης για το διαγωνισμό της επέκτασης προς Καλαμαριά ώστε να υπάρχει συνάφεια με το υπό σχεδιασμό εισιτήριο στον ΟΑΣΘ. Τώρα, όμως, συμφωνήθηκε να συμβεί ακριβώς το αντίστροφο.
Το πρόβλημα, ωστόσο, με τη συγκεκριμένη λύση είναι ότι ο σχεδιασμός του ηλεκτρονικού εισιτηρίου για τον ΟΑΣΘ, αποτελεί μέρος μιας μεγαλύτερης σύμβασης που αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Οργανισμού, η οποία όμως, έχει βαλτώσει εδώ και σχεδόν δύο χρόνια. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη σύσκεψη διατυπώθηκαν φόβοι μήπως η υπόθεση αυτή συμπαρασύρει προς τα πίσω και το θέμα του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Στην παρέμβασή του ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς τόνισε ότι το θέμα του εισιτηρίου θα πρέπει να προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς, ξεχωριστά με τα υπόλοιπα τα οποία προβλέπονται στη σύμβαση ψηφιακού μετασχηματισμού του ΟΑΣΘ.
Έτσι, συμφωνήθηκε να υπάρξει στενή συνεργασία ανάμεσα στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και στον υπεργολάβο (μια αμερικανική εταιρεία) η οποία έχει ήδη τρέξει την υπόθεση του ενιαίου εισιτηρίου για την βασική γραμμή του μετρό. Στη συνέχεια, οι κοινές προδιαγραφές θα περιληφθούν και στο διαγωνισμό για το εισιτήριο της επέκτασης προς Καλαμαριά ώστε να επιτευχθεί ο στόχος για κοινό εισιτήριο για όλα τα μέσα μεταφοράς.
05/03/2023 13:00
Λύση στο πρόβλημα του σχεδιασμού ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου για όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη επιχειρεί να δώσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όπως επανειλημμένως έχει γράψει το makthes.gr το πρόβλημα συνίσταται στο γεγονός ότι ο κάθε συγκοινωνιακός φορέας κάνει το δικό του ξεχωριστό σχεδιασμό.
Έτσι, άλλο εισιτήριο σχεδιάζεται για τη βασική γραμμή του μετρό, το οποίο μάλιστα έχει προχωρήσει αρκετά, άλλο σχεδιάζει ο ΟΑΣΘ, αν και ακόμη δεν έχει ξεκινήσει η όλη διαδικασία και ένα τρίτο πρόκειται να σχεδιαστεί για την επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά. Το χειρότερο είναι ότι μεταξύ αυτών των τριών δεν προβλέπεται να υπάρχει διαλειτουργικότητα με συνέπεια ο χρήστης να χρειάζεται να αγοράζει τρία διαφορετικά εισιτήρια, αντί ενός.
Το ζήτημα αυτό αποτέλεσε αντικείμενο πολλών συσκέψεων μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Παρά, όμως, τις επανειλημμένες συσκέψεις, λύση έως τώρα δεν είχε βρεθεί και πλέον ο χρόνος άρχισε να πιέζει ασφυκτικά.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του makthes.gr, τις τελευταίες ημέρες πραγματοποιήθηκαν άλλες δύο τέτοιες συσκέψεις σε μια προσπάθεια να ξεμπλοκάρει η υπόθεση και να τρέξει επιτέλους ο σχεδιασμός ενός ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ενιαίου για μετρό και ΟΑΣΘ, καθώς και για τα ΚΤΕΛ τα οποία εκτελούν αστική συγκοινωνία.
Οι συσκέψεις έγιναν μέσω τηλεδιάσκεψης και συμμετείχαν σε αυτές εκπρόσωποι από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (Αττικό Μετρό, ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ, υπουργείο Μεταφορών, Κοινωνία της Πληροφορίας).
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στις συσκέψεις αυτές αποφασίστηκε τα συστήματα του μετρό (κύρια γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά) να έρθουν και να κουμπώσουν πάνω στο σύστημα το οποίο θα σχεδιάσει η κοινοπραξία “ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ΑΒΕΤΕ – Indigital Α.Ε. - Amco Ολοκληρωμένα Συστήματα Υψηλής Τεχνολογίας ΑΒΕΕ” για λογαριασμό του ΟΑΣΘ.
Σημειώνεται ότι η λύση αυτή είναι διαφορετική από εκείνη η οποία είχε προκριθεί, έπειτα από απανωτές αντίστοιχες συσκέψεις, στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού. Τότε είχε αποφασιστεί το σχεδιασμό του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου να τον αναλάβει η Αττικό Μετρό, μέσω του διαγωνισμού για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στην επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά.
Προκειμένου, δε, να κουμπώσει σε όλο αυτό και ο ΟΑΣΘ είχε συμφωνηθεί η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή να παράσχει τεχνική υποστήριξη κατά το στάδιο της εκπόνησης των τευχών της διακήρυξης για το διαγωνισμό της επέκτασης προς Καλαμαριά ώστε να υπάρχει συνάφεια με το υπό σχεδιασμό εισιτήριο στον ΟΑΣΘ. Τώρα, όμως, συμφωνήθηκε να συμβεί ακριβώς το αντίστροφο.
Το πρόβλημα, ωστόσο, με τη συγκεκριμένη λύση είναι ότι ο σχεδιασμός του ηλεκτρονικού εισιτηρίου για τον ΟΑΣΘ, αποτελεί μέρος μιας μεγαλύτερης σύμβασης που αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Οργανισμού, η οποία όμως, έχει βαλτώσει εδώ και σχεδόν δύο χρόνια. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη σύσκεψη διατυπώθηκαν φόβοι μήπως η υπόθεση αυτή συμπαρασύρει προς τα πίσω και το θέμα του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Στην παρέμβασή του ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς τόνισε ότι το θέμα του εισιτηρίου θα πρέπει να προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς, ξεχωριστά με τα υπόλοιπα τα οποία προβλέπονται στη σύμβαση ψηφιακού μετασχηματισμού του ΟΑΣΘ.
Έτσι, συμφωνήθηκε να υπάρξει στενή συνεργασία ανάμεσα στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και στον υπεργολάβο (μια αμερικανική εταιρεία) η οποία έχει ήδη τρέξει την υπόθεση του ενιαίου εισιτηρίου για την βασική γραμμή του μετρό. Στη συνέχεια, οι κοινές προδιαγραφές θα περιληφθούν και στο διαγωνισμό για το εισιτήριο της επέκτασης προς Καλαμαριά ώστε να επιτευχθεί ο στόχος για κοινό εισιτήριο για όλα τα μέσα μεταφοράς.
ΣΧΟΛΙΑ