Θεσσαλονίκη: Ψηφιακός έλεγχος των επιχειρήσεων σε όλο το φάσμα της αγοράς
10/12/2019 15:28
10/12/2019 15:28
Στην… τσιμπίδα των τάμπλετ -και όχι στα μπλοκ που μέχρι χθες αποτελούσαν το βασικό εργαλείο- θα πιάνονται στο εξής οι επιχειρήσεις στη Θεσσαλονίκη, που ελέγχονται για παραβάσεις φορολογικής, ασφαλιστικής και εργατικής νομοθεσίας, ακόμη και για τήρηση κανόνων υγιεινής από κλιμάκια των διευθύνσεων Εμπορίου και Ανάπτυξης της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Πλέον οι έλεγχοι, που διενεργούνται ήδη σε όλο το φάσμα της αγοράς, καταγράφονται ψηφιακά σε τάμπλετ που έχουν στη διάθεσή τους τα μέλη των κλιμακίων του τμήματος Εμπορίου και της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης.
Οι ελεγκτές κάνοντας χρήση του τάμπλετ και της ειδικής εφαρμογής που έχουν εγκαταστήσει στο κινητό τους τηλέφωνο έχουν, μέσω ασφαλούς σύνδεσης, πρόσβαση και πληροφόρηση για τα στοιχεία και το ιστορικό της επιχείρησης στην οποία πραγματοποιείται ή πρόκειται να πραγματοποιηθεί έλεγχος.
Σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, οι ηλεκτρονικοί έλεγχοι στις επιχειρήσεις άρχισαν το τελευταίο διάστημα σε όλο το φάσμα της αγοράς και θα ενταθούν ενόψει των γιορτών. Ειδικότερα, όπως είπε, την τρέχουσα περίοδο τα κλιμάκια των αρμοδίων υπηρεσιών προβαίνουν στην εντατικοποίηση των ελέγχων στη λιανική και χονδρική πώληση τροφίμων ένδυσης, υπόδησης και σε επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, εστίασης –αναψυχής κ.ά.
«Είναι ένα πρωτοποριακό εγχείρημα που θεωρώ ότι θα συμβάλει στη διαφάνεια, την πάταξη της γραφειοκρατίας και τον αποτελεσματικότερο έλεγχο της αγοράς με στόχο την προστασία των καταναλωτών» υπογράμμισε η κ. Πατουλίδου.
Υποστήριξε ακόμη ότι η μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης και η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συνολικότερα εισέρχονται στην ψηφιακή εποχή για τη διενέργεια ελέγχων, που αποτελούσε, όπως είπε, στόχος της διοίκησης της ΠΚΜ και προσωπικά του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα.
Τι θα κάνουν οι ελεγκτές
Με την εφαρμογή στα τάμπλετ τους οι ελεγκτές θα μπορούν:
* Να προσδιορίζουν το πλήθος των επιχειρήσεων στην περιοχή που κινείται για να πραγματοποιήσει ελέγχους
* Να προσδιορίζουν το ακριβές σημείο της ελεγχόμενης επιχείρησης
* Να καταχωρούν ηλεκτρονικά τις πληροφορίες που αφορούν την ελεγκτική δραστηριότητα
* Να χρησιμοποιούν τα αποθηκευμένα υποστηρικτικά εργαλεία όπως είναι η νομοθεσία οι εγκύκλιοι και οι αποφάσεις και να
* Να επισυνάπτουν στοιχεία με τη δυνατότητα της φωτογράφισης
Όπως ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, ο ψηφιακός τρόπος διενέργειας ελέγχων βασίζεται στο τρίπτυχο Portable-On line-Position και τα οφέλη για την υπηρεσία είναι πολλά. Κυρίως αφορούν στον εμπλουτισμό του Μητρώου Επιχειρήσεων, την ηλεκτρονική διαχείριση των ελέγχων και τη συγκέντρωση όλης της πληροφορίας που ακολουθεί τους αγορανομικούς ελέγχους σε μια βάση δεδομένων.
Επίσης, οφέλη θα υπάρχουν και όσον αφορά την εξαγωγή ποιοτικών και ποσοτικών στατιστικών αναφορών, καθώς και τη βελτίωση του προγραμματισμού των ελέγχων, της αποδοτικότητας, της λήψης αποφάσεων και της αποτελεσματικότητας της Υπηρεσίας.
Διασύνδεση με περιφερειακά συστήματα
Η κ. Πατουλίδου ανέφερε ακόμη ότι η διεύθυνση Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της ΜΕΘ πλέον θα μπορεί να καταγράφει, να παρακολουθεί και να λαμβάνει όλα τα ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία των εργασιών της, κατά τη διάρκεια των ελέγχων και μ' αυτόν τον τρόπο θα μπορεί να παίρνει πιο εύκολα αποφάσεις για τον στρατηγικό σχεδιασμό του έργου της Υπηρεσίας.
Μάλιστα, μέσα στους επόμενους στόχους της αρμόδιας διεύθυνσης είναι η διασύνδεση με περιφερειακά συστήματα μηχανογράφησης και με άλλα πληροφοριακά συστήματα της περιφέρειας και άλλων φορέων.
«Η εποχή της πλήρους ψηφιοποίησης των εργασιών του τμήματος Εμπορίου της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της ΜΕΘ, κλείνει τους δρόμους της γραφειοκρατίας και ανοίγει αυτόν της εξέλιξης αποτελώντας πρότυπο και για τις άλλες περιφέρειες της χώρας», υπογράμμισε η κ. Πατουλίδου.
Στην… τσιμπίδα των τάμπλετ -και όχι στα μπλοκ που μέχρι χθες αποτελούσαν το βασικό εργαλείο- θα πιάνονται στο εξής οι επιχειρήσεις στη Θεσσαλονίκη, που ελέγχονται για παραβάσεις φορολογικής, ασφαλιστικής και εργατικής νομοθεσίας, ακόμη και για τήρηση κανόνων υγιεινής από κλιμάκια των διευθύνσεων Εμπορίου και Ανάπτυξης της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Πλέον οι έλεγχοι, που διενεργούνται ήδη σε όλο το φάσμα της αγοράς, καταγράφονται ψηφιακά σε τάμπλετ που έχουν στη διάθεσή τους τα μέλη των κλιμακίων του τμήματος Εμπορίου και της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης.
Οι ελεγκτές κάνοντας χρήση του τάμπλετ και της ειδικής εφαρμογής που έχουν εγκαταστήσει στο κινητό τους τηλέφωνο έχουν, μέσω ασφαλούς σύνδεσης, πρόσβαση και πληροφόρηση για τα στοιχεία και το ιστορικό της επιχείρησης στην οποία πραγματοποιείται ή πρόκειται να πραγματοποιηθεί έλεγχος.
Σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, οι ηλεκτρονικοί έλεγχοι στις επιχειρήσεις άρχισαν το τελευταίο διάστημα σε όλο το φάσμα της αγοράς και θα ενταθούν ενόψει των γιορτών. Ειδικότερα, όπως είπε, την τρέχουσα περίοδο τα κλιμάκια των αρμοδίων υπηρεσιών προβαίνουν στην εντατικοποίηση των ελέγχων στη λιανική και χονδρική πώληση τροφίμων ένδυσης, υπόδησης και σε επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, εστίασης –αναψυχής κ.ά.
«Είναι ένα πρωτοποριακό εγχείρημα που θεωρώ ότι θα συμβάλει στη διαφάνεια, την πάταξη της γραφειοκρατίας και τον αποτελεσματικότερο έλεγχο της αγοράς με στόχο την προστασία των καταναλωτών» υπογράμμισε η κ. Πατουλίδου.
Υποστήριξε ακόμη ότι η μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης και η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συνολικότερα εισέρχονται στην ψηφιακή εποχή για τη διενέργεια ελέγχων, που αποτελούσε, όπως είπε, στόχος της διοίκησης της ΠΚΜ και προσωπικά του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα.
Τι θα κάνουν οι ελεγκτές
Με την εφαρμογή στα τάμπλετ τους οι ελεγκτές θα μπορούν:
* Να προσδιορίζουν το πλήθος των επιχειρήσεων στην περιοχή που κινείται για να πραγματοποιήσει ελέγχους
* Να προσδιορίζουν το ακριβές σημείο της ελεγχόμενης επιχείρησης
* Να καταχωρούν ηλεκτρονικά τις πληροφορίες που αφορούν την ελεγκτική δραστηριότητα
* Να χρησιμοποιούν τα αποθηκευμένα υποστηρικτικά εργαλεία όπως είναι η νομοθεσία οι εγκύκλιοι και οι αποφάσεις και να
* Να επισυνάπτουν στοιχεία με τη δυνατότητα της φωτογράφισης
Όπως ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, ο ψηφιακός τρόπος διενέργειας ελέγχων βασίζεται στο τρίπτυχο Portable-On line-Position και τα οφέλη για την υπηρεσία είναι πολλά. Κυρίως αφορούν στον εμπλουτισμό του Μητρώου Επιχειρήσεων, την ηλεκτρονική διαχείριση των ελέγχων και τη συγκέντρωση όλης της πληροφορίας που ακολουθεί τους αγορανομικούς ελέγχους σε μια βάση δεδομένων.
Επίσης, οφέλη θα υπάρχουν και όσον αφορά την εξαγωγή ποιοτικών και ποσοτικών στατιστικών αναφορών, καθώς και τη βελτίωση του προγραμματισμού των ελέγχων, της αποδοτικότητας, της λήψης αποφάσεων και της αποτελεσματικότητας της Υπηρεσίας.
Διασύνδεση με περιφερειακά συστήματα
Η κ. Πατουλίδου ανέφερε ακόμη ότι η διεύθυνση Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της ΜΕΘ πλέον θα μπορεί να καταγράφει, να παρακολουθεί και να λαμβάνει όλα τα ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία των εργασιών της, κατά τη διάρκεια των ελέγχων και μ' αυτόν τον τρόπο θα μπορεί να παίρνει πιο εύκολα αποφάσεις για τον στρατηγικό σχεδιασμό του έργου της Υπηρεσίας.
Μάλιστα, μέσα στους επόμενους στόχους της αρμόδιας διεύθυνσης είναι η διασύνδεση με περιφερειακά συστήματα μηχανογράφησης και με άλλα πληροφοριακά συστήματα της περιφέρειας και άλλων φορέων.
«Η εποχή της πλήρους ψηφιοποίησης των εργασιών του τμήματος Εμπορίου της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της ΜΕΘ, κλείνει τους δρόμους της γραφειοκρατίας και ανοίγει αυτόν της εξέλιξης αποτελώντας πρότυπο και για τις άλλες περιφέρειες της χώρας», υπογράμμισε η κ. Πατουλίδου.
ΣΧΟΛΙΑ