Θεσσαλονίκη: Ανανεώνεται κατά 50% ο στόλος του ΟΑΣΘ - 159 νέα λεωφορεία με χρονομίσθωση για τρία χρόνια
13/11/2024 12:06
13/11/2024 12:06
Από την 1η Ιανουαρίου 2025 ο στόλος του ΟΑΣΘ θα είναι ανανεωμένος κατά 50%, με την προσθήκη 159 νέων λεωφορείων, για τα οποία σήμερα υπογράφηκε σύμβαση χρονομίσθωσης (Leasing) για τρία χρόνια.
Ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι 7,3 έτη, όταν ο σημερινός μέσος όρος των λεωφορείων που δρομολογεί ο ΟΑΣΘ μέσω leasing είναι 14 έτη. Τα 41 από τα 159 λεωφορεία της σύμβασης είναι ολοκαίνουρια και θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά. Έτσι, μαζί με τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που κυκλοφορούν από τον περασμένο Μάιο, συνολικά 151 λεωφορεία, τα οποία αποτελούν το 50% του στόλου του Οργανισμού, την 1η Ιανουαρίου θα είναι καινούρια!
Με τη μέθοδο της χρονομίσθωσης ο Οργανισμός θα προμηθευτεί 80 αρθρωτά λεωφορεία 18 μέτρων, 45 κανονικά λεωφορεία 12 μέτρων, 26 μεσαία λεωφορεία οκτώ έως δέκα μέτρων, πέντε μικρά λεωφορεία έξι έως επτά μέτρων, καθώς και τρία ειδικού τύπου οχήματα, τα οποία θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη δωρεάν μετακίνηση των Ατόμων με Αναπηρία.
Η σύμβαση υπογράφηκε με την εταιρεία Μet Βus & Τruck του ομίλου Παπαδάκη, για 30 μήνες με προαίρεση ανανέωσης για 6 επιπλέον μήνες. Τα λεωφορεία είναι γερμανικής κατασκευής.
Αναφορικά με το κόμιστρο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επανέλαβε ότι από τον Δεκέμβριο και για τους επόμενους έξι μήνες θα είναι στα 60 λεπτά του ευρώ και στη συνέχεια θα γίνει αξιολόγηση της χρήσης των λεωφορείων και του μετρό για να αποφασιστεί στη συνέχεια αν θα εφαρμοστεί ενιαίο εισιτήριο για τα δύο μέσα στο 1,20 ευρώ, ή αν θα υπάρχουν ξεχωριστά εισιτήρια. Σημαντικό ρόλο στον επαναπροσδιορισμό της τιμής των εισιτηρίων το β' εξάμηνο του 2025 θα παίξει η πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής. Όπως σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας, πλέον οι πολίτες δεν θα έχουν δικαιολογία γιατί θα έχουν στη διάθεση τους ένα υπερσύγχρονο μετρό και έναν ανανεωμένο στόλο λεωφορείων. Ήδη με τους 130 ελεγκτές στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 600.000 ευρώ, από 1,7 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο σε 2,3 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο του 2024. Αύριο θα γίνει αναλυτική παρουσίαση της πολιτικής κομίστρου από τον ΟΣΕΘ, τον ΟΑΣΘ και την Ελληνικό Μετρό.
Από την 1η Ιανουαρίου 2025 ο στόλος του ΟΑΣΘ θα είναι ανανεωμένος κατά 50%, με την προσθήκη 159 νέων λεωφορείων, για τα οποία σήμερα υπογράφηκε σύμβαση χρονομίσθωσης (Leasing) για τρία χρόνια.
Ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι 7,3 έτη, όταν ο σημερινός μέσος όρος των λεωφορείων που δρομολογεί ο ΟΑΣΘ μέσω leasing είναι 14 έτη. Τα 41 από τα 159 λεωφορεία της σύμβασης είναι ολοκαίνουρια και θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά. Έτσι, μαζί με τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που κυκλοφορούν από τον περασμένο Μάιο, συνολικά 151 λεωφορεία, τα οποία αποτελούν το 50% του στόλου του Οργανισμού, την 1η Ιανουαρίου θα είναι καινούρια!
Με τη μέθοδο της χρονομίσθωσης ο Οργανισμός θα προμηθευτεί 80 αρθρωτά λεωφορεία 18 μέτρων, 45 κανονικά λεωφορεία 12 μέτρων, 26 μεσαία λεωφορεία οκτώ έως δέκα μέτρων, πέντε μικρά λεωφορεία έξι έως επτά μέτρων, καθώς και τρία ειδικού τύπου οχήματα, τα οποία θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη δωρεάν μετακίνηση των Ατόμων με Αναπηρία.
Η σύμβαση υπογράφηκε με την εταιρεία Μet Βus & Τruck του ομίλου Παπαδάκη, για 30 μήνες με προαίρεση ανανέωσης για 6 επιπλέον μήνες. Τα λεωφορεία είναι γερμανικής κατασκευής.
Αναφορικά με το κόμιστρο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επανέλαβε ότι από τον Δεκέμβριο και για τους επόμενους έξι μήνες θα είναι στα 60 λεπτά του ευρώ και στη συνέχεια θα γίνει αξιολόγηση της χρήσης των λεωφορείων και του μετρό για να αποφασιστεί στη συνέχεια αν θα εφαρμοστεί ενιαίο εισιτήριο για τα δύο μέσα στο 1,20 ευρώ, ή αν θα υπάρχουν ξεχωριστά εισιτήρια. Σημαντικό ρόλο στον επαναπροσδιορισμό της τιμής των εισιτηρίων το β' εξάμηνο του 2025 θα παίξει η πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής. Όπως σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας, πλέον οι πολίτες δεν θα έχουν δικαιολογία γιατί θα έχουν στη διάθεση τους ένα υπερσύγχρονο μετρό και έναν ανανεωμένο στόλο λεωφορείων. Ήδη με τους 130 ελεγκτές στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 600.000 ευρώ, από 1,7 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο σε 2,3 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο του 2024. Αύριο θα γίνει αναλυτική παρουσίαση της πολιτικής κομίστρου από τον ΟΣΕΘ, τον ΟΑΣΘ και την Ελληνικό Μετρό.
ΣΧΟΛΙΑ