ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Στα 0,60 ευρώ η τιμή των εισιτηρίων σε μετρό και ΟΑΣΘ για έξι μήνες (βίντεο)

Αύριο η δημοσίευση της απόφασης- Τι δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών

 04/11/2024 17:53

Θεσσαλονίκη: Στα 0,60 ευρώ η τιμή των εισιτηρίων σε μετρό και ΟΑΣΘ για έξι μήνες (βίντεο)

Σοφία Χριστοφορίδου

Σολομώντεια λύση στο πρόβλημα του... ενιαίου εισιτηρίου μετρό και ΟΑΣΘ. Αντί για ένα ενιαίο εισιτήριο- που υπό τις παρούσες συνθήκες δεν θα μπορούσε να εφαρμοστεί, αφού τα λειτουργικά συστήματα έκδοσης εισιτηρίων των δύο μέσων δεν «κουμπώνουν» μεταξύ τους - οι επιβάτες θα κόβουν ξεχωριστό εισιτήριο για τα αστικά και ξεχωριστό για το μετρό. Για έξι μήνες, το κάθε ένα από αυτά τα εισιτήρια προσδιορίστηκε στα 0,60 ευρώ.

«Επιλέγεται μια οικονομικά ορθολογική και μεταφορικά ελκυστική πολιτική κομίστρου ώστε να ενισχυθεί η χρήση των δύο μέσων μαζικής μεταφοράς από τους πολίτες» υποστήριξε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας. Διαβεβαίωσε ότι θα αξιοποιηθούν τα 2 εκατομμύρια εισιτήρια και οι 200.000 κάρτες που προμηθεύτηκε ο ΟΣΕΘ (και εκ των υστέρων διαπιστώθηκε ότι δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε ένα ενιαίο σύστημα κομίστρου). Ήδη, όπως είπε τα πρώτα 32.000 εισιτήρια έχουν παραληφθεί από ρτην εταιρεία λειτουργίας του μετρό.

Οι τιμές για τους επόμενους έξι μήνες

Μετά από έξι μήνες θα επαναξιολογηθούν τα δεδομένα από την χρήση του νέου μέσου. Μέχρι τότε:

-Το βασικό εισιτήριο στο μετρό διαμορφώνεται στα 0,60 ευρώ και στα 0,80 ευρώ στις περιαστικές γραμμές

-Η τιμή της δέσμης 10=1 βασικών εισιτηρίων στα 5,80 ευρώ

«Ενισχύεται έτσι η ελκυστικότητα του νέου μέσου στο επιβατικό κοινό» σχολίασε ο κ. Σταϊκούρας.

-Το εισιτήριο στα λεωφορεία, για την αστική ζώνη, περιορίζεται στα 0,60 ευρώ, από 0,90 ευρώ που είναι σήμερα.

-Η τιμή της δέσμης 10+1 βασικών εισιτηρίων, για την αστική ζώνη, ορίζεται στα 5,80 ευρώ.

«Δημιουργείται, έτσι, ένα σαφέστατο επιπλέον κίνητρο για τη χρήση των λεωφορείων, αλλά και για τη συνδυαστική χρήση των μέσων» σημείωσε ο υπουργός.

Η τιμή της προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών 30 ημερών για τη μετακίνηση των επιβατών με χρήση λεωφορείων ορίζεται στα 16 ευρώ, από 27 ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα.

Η τιμή της προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών 30 ημερών για τη μετακίνηση των επιβατών με χρήση του Μετρό ορίζεται στα 16 ευρώ.

Αύριο αναμένεται να δημοσιευτεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση με τις αναλυτικές τιμές εισιτηρίων, και τα προγράμματα για φοιτητές, ανέργους, τις τριμηνιαίες κάρτες κλπ

Πώς δικαιολογεί το υπουργείο το εξάμηνο

Με δεδομένο ότι απομένουν 26 ημέρες μέχρι να δοθεί το μετρό σε κυκλοφορία, διάστημα στο οποίο δεν προλαβαίνουν να συντονιστούν τα δύο συστήματα κομίστρου, ΟΑΣΘ και μετρό, έπρεπε να βρεθεί μια λύση. Για μερικές ημέρες η χρήση του μετρό θα είναι δωρεάν- αν και ο κ. Σταϊκούρας δεν διευκρίνισε για πόσες- αλλά για τη συνέχεια η εξήγηση που δόθηκε ήταν ότι «αυτή η εξαιρετικά δελεαστική τιμολογιακή πολιτική κομίστρου στη Θεσσαλονίκη» δίνεται για «να εμπεδωθεί από κάθε καθημερινό ή νέο δυνητικό χρήστη το σύστημα κομίστρου» και «να μην υπάρξει επιβάρυνση του επιβάτη με ένα ενιαίο, υψηλότερο από ότι ίσχυε μέχρι σήμερα, εισιτήριο στα λεωφορεία, για κάποιον που χρησιμοποιεί μόνο ένα μέσο».

Αν υπήρχε ενιαίο εισιτήριο, όσοι χρησιμοποιούσαν μόνο τον ΟΑΣΘ θα επιβαρύνονταν σημαντικά από το 0,90 ευρώ στο 1,10 ευρώ ή 1,20 ευρώ. Προς το παρόν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών δεν έχει καταλήξει το αν στη Θεσσαλονίκη θα ισχύσει το ενιαίο εισιτήριο, αν θα φτάνει στα επίπεδα της Αθήνας (1,20 ευρώ) ή αν παράλληλα με το ενιαίο θα υπάρχουν και τα ξεχωριστά, μειωμένης τιμής εισιτήρια για το μετρό και για τον ΟΑΣΘ. Αυτό θα εξαρτηθεί από το πόσοι τελικά θα χρησιμοποιούν συνδυαστικά και τα δύο μέσα.

Σε έξι μήνες θα επαναξιολογηθεί το πώς λειτούργησαν τα δύο μέσα και ποια θα είναι η οριστική τιμολογιακή πολιτική. Το αν μετά το εξάμηνο τα δύο συστήματα «κουμπώσουν» τελικά δεν είναι βέβαιο. Εκτός των άλλων θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να καλυφθεί το κενό- καθώς κατά το παρελθόν υπογράφηκαν δύο διαφορετικές συμβάσεις, καμία από τις οποίες δεν προέβλεπε την διαλειτουργικότητα των συστημάτων. Ενδεχομένως να χρειαστεί μια συμπληρωματική σύμβαση

Ταυτόχρονα με τα δύο συστήματα εισιτηρίου που θα πρέπει να «συνεργαστούν» θα πρέπει να υπάρξει προετοιμασία του συστήματος για την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης προς την Καλαμαριά, μέχρι το τέλος του 2025.

Σε 26 ημέρες το μετρό

Ο κ. Σταϊκούρας διαβεβαίωσε ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης «φαρμόζει την πλέον σύγχρονη τεχνολογία, σε συνδυασμό με τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας» και επανέλαβε ότι «θα αποδοθεί στην κοινωνία σε 26 ημέρες. Οι δοκιμές των συστημάτων ξεκίνησαν, σε manual mode, το καλοκαίρι του 2021, σε αυτόματη λειτουργία των συρμών τον Οκτώβριο του 2022, και ολοκληρώνονται, στο σύνολό τους, τις προσεχείς εβδομάδες. Παράλληλα ο Ανάδοχος της Λειτουργίας και Συντήρησης έχει ξεκινήσει τη δοκιμαστική λειτουργία στις αρχές Σεπτεμβρίου, και όλο το Νοέμβριο θα υλοποιεί – αποκλειστικά – την τελευταία φάση της προσομοίωσης της εμπορικής λειτουργίας, καθ’ όλη την ημέρα». Ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ακόμη ότι τόσο η ασφάλεια του συστήματος και των τρένων όσο και η επάρκεια της Εταιρείας Λειτουργίας και Συντήρησης και των διαδικασιών της, συμπεριλαμβανομένου του προγράμματος εκπαίδευσης του προσωπικού της, είναι σε διαδικασία αξιολόγησης από διεθνή ανεξάρτητο αξιολογητή ασφαλείας, ο οποίος και θα προβεί στην πιστοποίησή τους. «Συνεπώς, όλες οι δοκιμές των συστημάτων και τρένων, αλλά και η δοκιμαστική λειτουργία πραγματοποιούνται, σύμφωνα με το πρόγραμμα και με συνέπεια, στο πλάνο που υπαγορεύουν οι προδιαγραφές και οι απαιτήσει» πρόσθεσε.


Σολομώντεια λύση στο πρόβλημα του... ενιαίου εισιτηρίου μετρό και ΟΑΣΘ. Αντί για ένα ενιαίο εισιτήριο- που υπό τις παρούσες συνθήκες δεν θα μπορούσε να εφαρμοστεί, αφού τα λειτουργικά συστήματα έκδοσης εισιτηρίων των δύο μέσων δεν «κουμπώνουν» μεταξύ τους - οι επιβάτες θα κόβουν ξεχωριστό εισιτήριο για τα αστικά και ξεχωριστό για το μετρό. Για έξι μήνες, το κάθε ένα από αυτά τα εισιτήρια προσδιορίστηκε στα 0,60 ευρώ.

«Επιλέγεται μια οικονομικά ορθολογική και μεταφορικά ελκυστική πολιτική κομίστρου ώστε να ενισχυθεί η χρήση των δύο μέσων μαζικής μεταφοράς από τους πολίτες» υποστήριξε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας. Διαβεβαίωσε ότι θα αξιοποιηθούν τα 2 εκατομμύρια εισιτήρια και οι 200.000 κάρτες που προμηθεύτηκε ο ΟΣΕΘ (και εκ των υστέρων διαπιστώθηκε ότι δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε ένα ενιαίο σύστημα κομίστρου). Ήδη, όπως είπε τα πρώτα 32.000 εισιτήρια έχουν παραληφθεί από ρτην εταιρεία λειτουργίας του μετρό.

Οι τιμές για τους επόμενους έξι μήνες

Μετά από έξι μήνες θα επαναξιολογηθούν τα δεδομένα από την χρήση του νέου μέσου. Μέχρι τότε:

-Το βασικό εισιτήριο στο μετρό διαμορφώνεται στα 0,60 ευρώ και στα 0,80 ευρώ στις περιαστικές γραμμές

-Η τιμή της δέσμης 10=1 βασικών εισιτηρίων στα 5,80 ευρώ

«Ενισχύεται έτσι η ελκυστικότητα του νέου μέσου στο επιβατικό κοινό» σχολίασε ο κ. Σταϊκούρας.

-Το εισιτήριο στα λεωφορεία, για την αστική ζώνη, περιορίζεται στα 0,60 ευρώ, από 0,90 ευρώ που είναι σήμερα.

-Η τιμή της δέσμης 10+1 βασικών εισιτηρίων, για την αστική ζώνη, ορίζεται στα 5,80 ευρώ.

«Δημιουργείται, έτσι, ένα σαφέστατο επιπλέον κίνητρο για τη χρήση των λεωφορείων, αλλά και για τη συνδυαστική χρήση των μέσων» σημείωσε ο υπουργός.

Η τιμή της προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών 30 ημερών για τη μετακίνηση των επιβατών με χρήση λεωφορείων ορίζεται στα 16 ευρώ, από 27 ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα.

Η τιμή της προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών 30 ημερών για τη μετακίνηση των επιβατών με χρήση του Μετρό ορίζεται στα 16 ευρώ.

Αύριο αναμένεται να δημοσιευτεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση με τις αναλυτικές τιμές εισιτηρίων, και τα προγράμματα για φοιτητές, ανέργους, τις τριμηνιαίες κάρτες κλπ

Πώς δικαιολογεί το υπουργείο το εξάμηνο

Με δεδομένο ότι απομένουν 26 ημέρες μέχρι να δοθεί το μετρό σε κυκλοφορία, διάστημα στο οποίο δεν προλαβαίνουν να συντονιστούν τα δύο συστήματα κομίστρου, ΟΑΣΘ και μετρό, έπρεπε να βρεθεί μια λύση. Για μερικές ημέρες η χρήση του μετρό θα είναι δωρεάν- αν και ο κ. Σταϊκούρας δεν διευκρίνισε για πόσες- αλλά για τη συνέχεια η εξήγηση που δόθηκε ήταν ότι «αυτή η εξαιρετικά δελεαστική τιμολογιακή πολιτική κομίστρου στη Θεσσαλονίκη» δίνεται για «να εμπεδωθεί από κάθε καθημερινό ή νέο δυνητικό χρήστη το σύστημα κομίστρου» και «να μην υπάρξει επιβάρυνση του επιβάτη με ένα ενιαίο, υψηλότερο από ότι ίσχυε μέχρι σήμερα, εισιτήριο στα λεωφορεία, για κάποιον που χρησιμοποιεί μόνο ένα μέσο».

Αν υπήρχε ενιαίο εισιτήριο, όσοι χρησιμοποιούσαν μόνο τον ΟΑΣΘ θα επιβαρύνονταν σημαντικά από το 0,90 ευρώ στο 1,10 ευρώ ή 1,20 ευρώ. Προς το παρόν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών δεν έχει καταλήξει το αν στη Θεσσαλονίκη θα ισχύσει το ενιαίο εισιτήριο, αν θα φτάνει στα επίπεδα της Αθήνας (1,20 ευρώ) ή αν παράλληλα με το ενιαίο θα υπάρχουν και τα ξεχωριστά, μειωμένης τιμής εισιτήρια για το μετρό και για τον ΟΑΣΘ. Αυτό θα εξαρτηθεί από το πόσοι τελικά θα χρησιμοποιούν συνδυαστικά και τα δύο μέσα.

Σε έξι μήνες θα επαναξιολογηθεί το πώς λειτούργησαν τα δύο μέσα και ποια θα είναι η οριστική τιμολογιακή πολιτική. Το αν μετά το εξάμηνο τα δύο συστήματα «κουμπώσουν» τελικά δεν είναι βέβαιο. Εκτός των άλλων θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να καλυφθεί το κενό- καθώς κατά το παρελθόν υπογράφηκαν δύο διαφορετικές συμβάσεις, καμία από τις οποίες δεν προέβλεπε την διαλειτουργικότητα των συστημάτων. Ενδεχομένως να χρειαστεί μια συμπληρωματική σύμβαση

Ταυτόχρονα με τα δύο συστήματα εισιτηρίου που θα πρέπει να «συνεργαστούν» θα πρέπει να υπάρξει προετοιμασία του συστήματος για την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης προς την Καλαμαριά, μέχρι το τέλος του 2025.

Σε 26 ημέρες το μετρό

Ο κ. Σταϊκούρας διαβεβαίωσε ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης «φαρμόζει την πλέον σύγχρονη τεχνολογία, σε συνδυασμό με τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας» και επανέλαβε ότι «θα αποδοθεί στην κοινωνία σε 26 ημέρες. Οι δοκιμές των συστημάτων ξεκίνησαν, σε manual mode, το καλοκαίρι του 2021, σε αυτόματη λειτουργία των συρμών τον Οκτώβριο του 2022, και ολοκληρώνονται, στο σύνολό τους, τις προσεχείς εβδομάδες. Παράλληλα ο Ανάδοχος της Λειτουργίας και Συντήρησης έχει ξεκινήσει τη δοκιμαστική λειτουργία στις αρχές Σεπτεμβρίου, και όλο το Νοέμβριο θα υλοποιεί – αποκλειστικά – την τελευταία φάση της προσομοίωσης της εμπορικής λειτουργίας, καθ’ όλη την ημέρα». Ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ακόμη ότι τόσο η ασφάλεια του συστήματος και των τρένων όσο και η επάρκεια της Εταιρείας Λειτουργίας και Συντήρησης και των διαδικασιών της, συμπεριλαμβανομένου του προγράμματος εκπαίδευσης του προσωπικού της, είναι σε διαδικασία αξιολόγησης από διεθνή ανεξάρτητο αξιολογητή ασφαλείας, ο οποίος και θα προβεί στην πιστοποίησή τους. «Συνεπώς, όλες οι δοκιμές των συστημάτων και τρένων, αλλά και η δοκιμαστική λειτουργία πραγματοποιούνται, σύμφωνα με το πρόγραμμα και με συνέπεια, στο πλάνο που υπαγορεύουν οι προδιαγραφές και οι απαιτήσει» πρόσθεσε.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία