ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Στις αγορές της τελευταίας στιγμής ελπίζουν οι έμποροι

Κίνηση στους δρόμους υπάρχει, από τις αρχές της εβδομάδας με τους πολίτες να έχουν ξεκινήσει –συντηρητικά- κατά κύριο λόγο τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους

 22/12/2022 07:00

Της Μαρίας Αραμπατζή

Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία... για τους εμπόρους της Θεσσαλονίκης οι οποίοι ελπίζουν πως τις τρεις που απομένουν μέχρι τα Χριστούγεννα οι καταναλωτές θα βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη αλλάζοντας έτσι το κλίμα στην αγορά.

Κίνηση στους δρόμους υπάρχει, από τις αρχές της εβδομάδας με τους πολίτες να έχουν ξεκινήσει –συντηρητικά- κατά κύριο λόγο τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους. Καταναλωτές κάνουν πέρασμα από τα μαγαζιά, κοιτούν βιτρίνες, άλλοι έχουν ξεκινήσει να ψωνίζουν και άλλοι κάνουν ακόμη έρευνα αγοράς. Παρ’ όλο που οι προσδοκίες των εμπόρων για πραγματική αύξηση τζίρου παραμένουν ανεκπλήρωτες, οι τελευταίοι εμφανίζονται αισιόδοξοι, πως όσο πλησιάζουμε προς την πρεμιέρα των εορτών, αυτός θα αυξηθεί.

Ύστερα από δύο δύσκολα χρόνια λειτουργείας που αναγκαστικά η αγορά χρειάστηκε να προσαρμόσει τον τρόπο λειτουργείας της, σύμφωνα με ένα διαφορετικό και πρωτόγνωρο μοντέλο (clickaway, clickin) επέστρεψε στους κανονικούς της ρυθμούς όσον αφορά τον τρόπο λειτουργείας της, αλλά η εκτίναξη των τιμών σε βασικά αγαθά και ενέργεια δεν την άφησε να επιστρέψει στους κανονικούς της ρυθμούς όσον αφορά την κίνηση. Οι καταναλωτές, εκπληρώνουν τις ανάγκες τους κατά προτεραιότητα, βάζοντας σε τρίτη και τέταρτη μοίρα τα έξοδα για προσωπική ένδυση και υπόδηση, καθώς έχουν καθημερινές βασικές ανάγκες που πρέπει να καλύψουν, αλλά και επειδή προτιμούν να δώσουν προτεραιότητα στα έξοδα των δώρων.

«Δυστυχώς είναι πολύ πεσμένη η αγορά, αλλά όχι όσον αφορά την κινητικότητα. Η αγορά είναι πεσμένη όσον αφορά την αγοραστική δύναμη. Ο κόσμος προτιμάει να κάνει αγορές από μεγάλες αλυσίδες, και όχι από τα κλασικά μαγαζιά της πόλης, επισήμανε ο κ. Έκτορας Ηλιόπουλος, ιδιοκτήτης καταστήματος ένδυσης.

ektoras-iliopoylos.jpg

Λίγο οι στολισμένες βιτρίνες με χριστουγεννιάτικα αλλά και με ρούχα κατάλληλα για το γιορτινό τραπέζι και λίγοτο γιορτινό πνεύμα που αιωρείται στην ατμόσφαιρα, σπρώχνουν τους Θεσσαλονικείς μέσα στα καταστήματα. Αν και το μπάτζετ φέτος είναι αρκετά μικρό σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, αυτό δεν στέκει εμπόδιο στο να κάνουν ένα δώρο στους αγαπημένους τους. Προτιμούν δώρα μέχρι 20 ευρώ, ενώ άλλες χρονιές το μπάτζετ που θα διέθεταν για ένα δώρο θα ξεκινούσε από τα 50 ευρώ και θα έφτανε μέχρι και τα 100 ευρώ. Για τους εαυτούς τους ωστόσο αν ψωνίσουν κάτι προσπαθούν η αξία να είναι χαμηλότερη από τα 20 ευρώ.

efthimiadoy-anna.jpg

«Ψωνίζουν, αλλά αρκετά συντηρητικά. Το πρώτο πράγμα που ρωτάνε είναι τί τιμή έχει και από κει κρίνουν αν θα το αγοράσουν ή όχι. Δεν μπαίνουν δηλαδή στα θέλω τους απευθείας, είναι κατά βάση η τιμή που θα καθορίσει τα θέλω τους», αναφέρει η κ. Άννα Ευθυμιάδου, υπεύθυνη καταστήματος ένδυσης.

«Ο κόσμος είναι φρικαρισμένος» αναφέρει χιουμοριστικά η κ. Μάγδα Ουζουνίδου, υπάλληλος καταστήματος. «Δεν ξέρουν τι θέλουν, έχουν νεύρα, δεν τους αρέσουν οι τιμές και γκρινιάζουν μονίμως γι’ αυτές, αλλά παρόλα αυτά από το Σάββατο έχουν αρχίσει να ψωνίζουν λίγο παραπάνω» αναφέρει η ίδια.

oyzoynidoy-maghda.jpg

Ένα καλό δείγμα για το τί να περιμένουν εν όψη εορτών, οι καταστηματάρχες αποτέλεσε η blackFridayπου βρέθηκε πρόσφατα στο προσκήνιο της αγοράς.

«Υπήρχε μια σχετική αύξηση στην blackFriday,όχι ακριβώς αυτή που περιμέναμε, αλλά υπήρχε, γι’ αυτό και τώρα είμαστε αισιόδοξοι ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα όσο πλησιάζουμε στη μέρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς» δήλωσε ο κ. Νίκος Κορδοκούζης, ιδιοκτήτης καταστήματος κοσμημάτων.

kordokouzis-nikos.jpg


Ελπίδα στους εμπόρους δίνει και ο 13ος μισθός που αναμένεται να κατατεθεί και να δώσει μια ανάσα στο αγοραστικό και εμπορικό κοινό. Όπως άλλωστε έχει πει σε δηλώσεις του και ο Γενικός Γραμματέας της ΠΟΒΕΚ, Στέφανος Κουρσάρης, «η εορταστική ατμόσφαιρα, σε όλες τις πόλεις, προσελκύει μικρούς και μεγάλους και με τον 13ο μισθό που θα πάρουν οι εργαζόμενοι θα δοθεί περεταίρω ώθηση στην αγορά και θα συμβάλει στην αύξηση του τζίρου των καταστημάτων».

Της Μαρίας Αραμπατζή

Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία... για τους εμπόρους της Θεσσαλονίκης οι οποίοι ελπίζουν πως τις τρεις που απομένουν μέχρι τα Χριστούγεννα οι καταναλωτές θα βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη αλλάζοντας έτσι το κλίμα στην αγορά.

Κίνηση στους δρόμους υπάρχει, από τις αρχές της εβδομάδας με τους πολίτες να έχουν ξεκινήσει –συντηρητικά- κατά κύριο λόγο τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους. Καταναλωτές κάνουν πέρασμα από τα μαγαζιά, κοιτούν βιτρίνες, άλλοι έχουν ξεκινήσει να ψωνίζουν και άλλοι κάνουν ακόμη έρευνα αγοράς. Παρ’ όλο που οι προσδοκίες των εμπόρων για πραγματική αύξηση τζίρου παραμένουν ανεκπλήρωτες, οι τελευταίοι εμφανίζονται αισιόδοξοι, πως όσο πλησιάζουμε προς την πρεμιέρα των εορτών, αυτός θα αυξηθεί.

Ύστερα από δύο δύσκολα χρόνια λειτουργείας που αναγκαστικά η αγορά χρειάστηκε να προσαρμόσει τον τρόπο λειτουργείας της, σύμφωνα με ένα διαφορετικό και πρωτόγνωρο μοντέλο (clickaway, clickin) επέστρεψε στους κανονικούς της ρυθμούς όσον αφορά τον τρόπο λειτουργείας της, αλλά η εκτίναξη των τιμών σε βασικά αγαθά και ενέργεια δεν την άφησε να επιστρέψει στους κανονικούς της ρυθμούς όσον αφορά την κίνηση. Οι καταναλωτές, εκπληρώνουν τις ανάγκες τους κατά προτεραιότητα, βάζοντας σε τρίτη και τέταρτη μοίρα τα έξοδα για προσωπική ένδυση και υπόδηση, καθώς έχουν καθημερινές βασικές ανάγκες που πρέπει να καλύψουν, αλλά και επειδή προτιμούν να δώσουν προτεραιότητα στα έξοδα των δώρων.

«Δυστυχώς είναι πολύ πεσμένη η αγορά, αλλά όχι όσον αφορά την κινητικότητα. Η αγορά είναι πεσμένη όσον αφορά την αγοραστική δύναμη. Ο κόσμος προτιμάει να κάνει αγορές από μεγάλες αλυσίδες, και όχι από τα κλασικά μαγαζιά της πόλης, επισήμανε ο κ. Έκτορας Ηλιόπουλος, ιδιοκτήτης καταστήματος ένδυσης.

ektoras-iliopoylos.jpg

Λίγο οι στολισμένες βιτρίνες με χριστουγεννιάτικα αλλά και με ρούχα κατάλληλα για το γιορτινό τραπέζι και λίγοτο γιορτινό πνεύμα που αιωρείται στην ατμόσφαιρα, σπρώχνουν τους Θεσσαλονικείς μέσα στα καταστήματα. Αν και το μπάτζετ φέτος είναι αρκετά μικρό σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, αυτό δεν στέκει εμπόδιο στο να κάνουν ένα δώρο στους αγαπημένους τους. Προτιμούν δώρα μέχρι 20 ευρώ, ενώ άλλες χρονιές το μπάτζετ που θα διέθεταν για ένα δώρο θα ξεκινούσε από τα 50 ευρώ και θα έφτανε μέχρι και τα 100 ευρώ. Για τους εαυτούς τους ωστόσο αν ψωνίσουν κάτι προσπαθούν η αξία να είναι χαμηλότερη από τα 20 ευρώ.

efthimiadoy-anna.jpg

«Ψωνίζουν, αλλά αρκετά συντηρητικά. Το πρώτο πράγμα που ρωτάνε είναι τί τιμή έχει και από κει κρίνουν αν θα το αγοράσουν ή όχι. Δεν μπαίνουν δηλαδή στα θέλω τους απευθείας, είναι κατά βάση η τιμή που θα καθορίσει τα θέλω τους», αναφέρει η κ. Άννα Ευθυμιάδου, υπεύθυνη καταστήματος ένδυσης.

«Ο κόσμος είναι φρικαρισμένος» αναφέρει χιουμοριστικά η κ. Μάγδα Ουζουνίδου, υπάλληλος καταστήματος. «Δεν ξέρουν τι θέλουν, έχουν νεύρα, δεν τους αρέσουν οι τιμές και γκρινιάζουν μονίμως γι’ αυτές, αλλά παρόλα αυτά από το Σάββατο έχουν αρχίσει να ψωνίζουν λίγο παραπάνω» αναφέρει η ίδια.

oyzoynidoy-maghda.jpg

Ένα καλό δείγμα για το τί να περιμένουν εν όψη εορτών, οι καταστηματάρχες αποτέλεσε η blackFridayπου βρέθηκε πρόσφατα στο προσκήνιο της αγοράς.

«Υπήρχε μια σχετική αύξηση στην blackFriday,όχι ακριβώς αυτή που περιμέναμε, αλλά υπήρχε, γι’ αυτό και τώρα είμαστε αισιόδοξοι ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα όσο πλησιάζουμε στη μέρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς» δήλωσε ο κ. Νίκος Κορδοκούζης, ιδιοκτήτης καταστήματος κοσμημάτων.

kordokouzis-nikos.jpg


Ελπίδα στους εμπόρους δίνει και ο 13ος μισθός που αναμένεται να κατατεθεί και να δώσει μια ανάσα στο αγοραστικό και εμπορικό κοινό. Όπως άλλωστε έχει πει σε δηλώσεις του και ο Γενικός Γραμματέας της ΠΟΒΕΚ, Στέφανος Κουρσάρης, «η εορταστική ατμόσφαιρα, σε όλες τις πόλεις, προσελκύει μικρούς και μεγάλους και με τον 13ο μισθό που θα πάρουν οι εργαζόμενοι θα δοθεί περεταίρω ώθηση στην αγορά και θα συμβάλει στην αύξηση του τζίρου των καταστημάτων».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία