Θεσσαλονίκη: Στο «μικροσκόπιο» νέα μέτρα για να αποσυμφορηθεί το κυκλοφοριακό, λόγω των εργασιών του Fly Over
07/09/2023 13:39
07/09/2023 13:39
Νέα μέτρα, τα οποία θα δώσουν τη δυνατότητα μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα επιβαρυνθεί σημαντικά με την έναρξη εργασιών του Flyover, εισηγείται να εξεταστούν άμεσα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Την ανησυχία του για το γεγονός ότι με την έναρξη κατασκευής του Flyover θα δημιουργηθούν αρκετά προβλήματα στη Θεσσαλονίκη και η ζωή των πολιτών θα γίνει αβίωτη εξέφρασε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, μιλώντας στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας.
«Επειδή η διάρκεια του έργου θα είναι τέσσερα χρόνια, δεν μπορεί η πόλη να γίνει αβίωτη. Στόχος λοιπόν είναι να βρούμε τρόπους που θα αμβλύνουν αυτά τα προβλήματα. Είναι ανάγκη να εξετάσουμε και άλλα μέτρα μείωσης της κυκλοφορίας στον αστικό ιστό, προκειμένου να πετύχουμε τη βιώσιμη αστική κινητικότητα. Όμως θα πρέπει να λάβουμε υπόψη τη διερχόμενη κυκλοφορία, η οποία πρέπει κάπως να εξυπηρετείται στην πόλη» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μπίλλιας.
«Δεν μπορούμε να μένουμε διαρκώς κολλημένοι στο παρελθόν. Πρέπει να δούμε μπροστά πώς εξελίσσεται η πόλη. Πρέπει να ξεκινήσουν οι επεκτάσεις του Μετρό και να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για τον δυτικό προαστιακό σιδηρόδρομο πουμπορεί να ολοκληρωθεί σε μια τριετία και να ανακουφίσει όλη τη δυτική Θεσσαλονίκη» υπογράμμισε ο περιφερειάρχης και πρόσθεσε ότι είναι εξίσου μεγάλη ανάγκη να ενισχυθούν και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη.
Οι προτάσεις που κατατέθηκαν για το κυκλοφοριακό
Παράλληλα, με αφορμή σχετική επερώτηση του επικεφαλής της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση» Σωτήρη Αβραμόπουλο, που αναφέρθηκε στο κυκλοφοριακό χάος που έζησε η Θεσσαλονίκη προ ημερών, ο αντιπεριφερειάρχης παρουσίασε στο σώμα τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, το Ινστιτούτο Μεταφορών και το ΑΠΘ και αφορούν:
*Στην ενίσχυση της διεύθυνσης τροχαίας Θεσσαλονίκης με προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή, συγκεκριμένα 90 τροχονόμοι και 16 δίκυκλα για να αστυνομεύεται το βασικό οδικό δίκτυο της πόλης, όπως οι οδοί Εγνατίας, Ν. Εγνατίας, Τσιμισκή, παραλία νέα και παλιά, και να σταματήσει η παράνομη στάθμευση,
*Η τροποποίηση του προγράμματος φωτεινής σηματοδότησης ώστε να προκύπτει πράσινο κύμα στους βασικούς οδικούς άξονες,
*Η δημιουργία μονοδρομήσεων,
*Η τοποθέτηση φωτεινών πινακίδων στα σημεία εισόδου στην περιφερειακή για να ενημερώνονται οι πολίτες για τους χρόνους διέλευσης,
*Η ενημέρωση των οδηγών μέσα από smartphones,
*Η εφαρμογή των ωραρίων φορτοεκφόρτωσης και
*Η διαχείριση της αποκομιδής απορριμμάτων τις βραδινές ώρες.
Ο κ. Μπίλλιας, είπε ακόμη, πως επειδή με την έναρξη κατασκευής των έργων στην περιφερειακή οδό θα δημιουργηθούν αρκετά προβλήματα, γνωστοποίησε στο περιφερειακό συμβούλιο ότι έχει δημιουργηθεί ένα συντονιστικό όργανο που συνεδριάζει εβδομαδιαία προκειμένου να επεξεργαστεί λύσεις που εισηγούνται οι ειδικοί για να αμβλυνθούν τα προβλήματα κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου.
Από την πλευρά του ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Σ. Αβραμόπουλος, τόνισε στην αρχική τοποθέτησή του ότι η κατάστασης που βιώνει η Θεσσαλονίκη δεν είναι ένα φυσικό φαινόμενο, καθώς δεν υπάρχει ΟΑΣΘ, ούτε Μετρό και αυτό, όπως είπε, συμβαίνει με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων.
«Θα μπούμε σε μια πολύ δύσκολη περίοδο. Τα μέτρα αυτά που παρουσιάστηκαν θα έπρεπε να έχουν ληφθεί ήδη, γιατί και τώρα έχουμε κυκλοφοριακά προβλήματα πολύ σοβαρά. Η ελάχιστη εκκίνηση θα ήταν η ουσιαστική ενίσχυση του ΟΑΣΘ, η ολοκλήρωση της κεντρικής γραμμής του μετρό, ιδιαίτερα στα δυτικά της πόλη και προς τα ανατολικά και όχι κούφιες υποσχέσεις που ακούμε στη ΔΕΘ» τόνισε.
Νέα μέτρα, τα οποία θα δώσουν τη δυνατότητα μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα επιβαρυνθεί σημαντικά με την έναρξη εργασιών του Flyover, εισηγείται να εξεταστούν άμεσα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Την ανησυχία του για το γεγονός ότι με την έναρξη κατασκευής του Flyover θα δημιουργηθούν αρκετά προβλήματα στη Θεσσαλονίκη και η ζωή των πολιτών θα γίνει αβίωτη εξέφρασε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, μιλώντας στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας.
«Επειδή η διάρκεια του έργου θα είναι τέσσερα χρόνια, δεν μπορεί η πόλη να γίνει αβίωτη. Στόχος λοιπόν είναι να βρούμε τρόπους που θα αμβλύνουν αυτά τα προβλήματα. Είναι ανάγκη να εξετάσουμε και άλλα μέτρα μείωσης της κυκλοφορίας στον αστικό ιστό, προκειμένου να πετύχουμε τη βιώσιμη αστική κινητικότητα. Όμως θα πρέπει να λάβουμε υπόψη τη διερχόμενη κυκλοφορία, η οποία πρέπει κάπως να εξυπηρετείται στην πόλη» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μπίλλιας.
«Δεν μπορούμε να μένουμε διαρκώς κολλημένοι στο παρελθόν. Πρέπει να δούμε μπροστά πώς εξελίσσεται η πόλη. Πρέπει να ξεκινήσουν οι επεκτάσεις του Μετρό και να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για τον δυτικό προαστιακό σιδηρόδρομο πουμπορεί να ολοκληρωθεί σε μια τριετία και να ανακουφίσει όλη τη δυτική Θεσσαλονίκη» υπογράμμισε ο περιφερειάρχης και πρόσθεσε ότι είναι εξίσου μεγάλη ανάγκη να ενισχυθούν και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη.
Οι προτάσεις που κατατέθηκαν για το κυκλοφοριακό
Παράλληλα, με αφορμή σχετική επερώτηση του επικεφαλής της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση» Σωτήρη Αβραμόπουλο, που αναφέρθηκε στο κυκλοφοριακό χάος που έζησε η Θεσσαλονίκη προ ημερών, ο αντιπεριφερειάρχης παρουσίασε στο σώμα τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, το Ινστιτούτο Μεταφορών και το ΑΠΘ και αφορούν:
*Στην ενίσχυση της διεύθυνσης τροχαίας Θεσσαλονίκης με προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή, συγκεκριμένα 90 τροχονόμοι και 16 δίκυκλα για να αστυνομεύεται το βασικό οδικό δίκτυο της πόλης, όπως οι οδοί Εγνατίας, Ν. Εγνατίας, Τσιμισκή, παραλία νέα και παλιά, και να σταματήσει η παράνομη στάθμευση,
*Η τροποποίηση του προγράμματος φωτεινής σηματοδότησης ώστε να προκύπτει πράσινο κύμα στους βασικούς οδικούς άξονες,
*Η δημιουργία μονοδρομήσεων,
*Η τοποθέτηση φωτεινών πινακίδων στα σημεία εισόδου στην περιφερειακή για να ενημερώνονται οι πολίτες για τους χρόνους διέλευσης,
*Η ενημέρωση των οδηγών μέσα από smartphones,
*Η εφαρμογή των ωραρίων φορτοεκφόρτωσης και
*Η διαχείριση της αποκομιδής απορριμμάτων τις βραδινές ώρες.
Ο κ. Μπίλλιας, είπε ακόμη, πως επειδή με την έναρξη κατασκευής των έργων στην περιφερειακή οδό θα δημιουργηθούν αρκετά προβλήματα, γνωστοποίησε στο περιφερειακό συμβούλιο ότι έχει δημιουργηθεί ένα συντονιστικό όργανο που συνεδριάζει εβδομαδιαία προκειμένου να επεξεργαστεί λύσεις που εισηγούνται οι ειδικοί για να αμβλυνθούν τα προβλήματα κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου.
Από την πλευρά του ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Σ. Αβραμόπουλος, τόνισε στην αρχική τοποθέτησή του ότι η κατάστασης που βιώνει η Θεσσαλονίκη δεν είναι ένα φυσικό φαινόμενο, καθώς δεν υπάρχει ΟΑΣΘ, ούτε Μετρό και αυτό, όπως είπε, συμβαίνει με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων.
«Θα μπούμε σε μια πολύ δύσκολη περίοδο. Τα μέτρα αυτά που παρουσιάστηκαν θα έπρεπε να έχουν ληφθεί ήδη, γιατί και τώρα έχουμε κυκλοφοριακά προβλήματα πολύ σοβαρά. Η ελάχιστη εκκίνηση θα ήταν η ουσιαστική ενίσχυση του ΟΑΣΘ, η ολοκλήρωση της κεντρικής γραμμής του μετρό, ιδιαίτερα στα δυτικά της πόλη και προς τα ανατολικά και όχι κούφιες υποσχέσεις που ακούμε στη ΔΕΘ» τόνισε.
ΣΧΟΛΙΑ