Θεσσαλονίκη: Tα επόμενα βήματα για κέντρο logistics στον Γκόνο – Το προφίλ των επενδυτών και το στοίχημα των 200 εκατ.
24/12/2024 07:00
24/12/2024 07:00
Δέλεαρ για μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους αποτελεί το logistic center στον Γκόνο με το ενδιαφέρον (στο αρχικό στάδιο των μη δεσμευτικών προσφορών) για το project να είναι ισχυρό, στον διαγωνισμό που τρέχει η μονάδα των συμβάσεων στρατηγικής σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ.
Το ύψος της επένδυσης ανάλογα με το μείγμα χρήσεων logistics και μεταποίησης που θα επιλεγεί υπολογίζεται μεταξύ 200 και 260 εκατ. ευρώ.
Ενδιαφέρον για το έργο εκδήλωσαν τα εξής σχήματα:
1. Ένωση GoldairCargo - Aktor Όμιλος Εταιρειών.
2. Ένωση Νομικών Προσώπων TRADELOGISTICSAEBE - ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε.
3. ΝΟΒΑΛ ΠΡΟΠΕΡΤΥ Ανώνυμη Εταιρεία Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία.
4. Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.
Οικοσύστημα logistics χτίζει ο ΟΛΘ
Δεν θεωρείται πάντως δεδομένο πως όσοι εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον θα υποβάλουν και δεσμευτικές προσφορές, με την στάση του ΟΛΘ να είναι καθοριστική. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πάντως εκτιμάται πως θα διεκδικήσει σθεναρά τον Γκόνο μέχρι τέλους, «χτίζοντας» το δικό του οικοσύστημα logistics καθώς έχει στα σκαριά logistic center μέσα στον χώρο του λιμανιού, συνδέεται σιδηροδρομικά με Σερβία, Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία ενώ στις ράγες έχει μπει και η επέκταση του έκτου προβλήτα (θα αναβαθμίσει πολλαπλά τον λιμένα) με το νέο έτος να αναμένεται η έκδοση του πολυπόθητου Προεδρικού Διατάγματος.
Παράλληλα, ο ΟΛΘ έχει αποκτήσει το λιμάνι του Βόλου (η Goldair που επίσης διεκδικεί τον Γκόνο έχει κινηθεί δικαστικά με την απόφαση να εκκρεμεί), διευρύνοντας το αποτύπωμά του στις εμπορευματικές μεταφορές.
Το who is who των ενδιαφερόμενων, πέρα από τον ΟΛΘ
Goldair - ΑΚΤΟR (κοινοπραξία)
Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει η ένωση δυνάμεων Goldair - ΑΚΤΟΡ για την διεκδίκηση του Γκόνου.
Η Goldair, με ηγετική θέση στον κλάδο των logistics, εντός του 2025 θα ξεκινήσει το κατασκευαστικό έργο για την ανάπτυξη, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τεσσάρων ετών, του μεγαλύτερου και πιο σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, επιφανείας 265.000 τμ, στο Θριάσιο Πεδίο στην Αττική.
Επιπλέον, η ΘΕΚ (Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο) εξασφάλισε συμφωνία χρηματοδότησης από τον Αμερικανικό Κρατικό Επενδυτικό βραχίονα, DFC, για το σύνολο της χρηματοδότησης του έργου, μια εξέλιξη ιδιαίτερα σημαντική, καθώς το έργο καθίσταται πλέον στρατηγικού χαρακτήρα για τον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή.
Ο ΑΚΤΟR (πρώην Intrakat) που συνέβαλε τα μέγιστα στην κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης, στοχεύει να μετεξελιχθεί σε έναν κορυφαίο παίκτη της αγοράς των υποδομών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, εφαρμόζοντας έναν στρατηγικό σχεδιασμό, που περιλαμβάνει έναν εταιρικό μετασχηματισμό – πρότυπο για τα ελληνικά δεδομένα, σημαντικές εξαγορές και επενδύσεις ύψους 2 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών τομέων, αναπτυξιακή Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου ύψους 200 εκατ. ευρώ και μία νέα εταιρική ταυτότητα, η οποία σηματοδοτεί μία νέα εποχή.
Trade Estates – Ιντερκάτ (κοινοπραξία)
Με στραμμένα τα ραντάρ της στα εμπορικά πάρκα και τα logistics μεγάλης επιφάνειας, η Trade Estates του ομίλου Φουρλή, «τρέχει» επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 220 εκατ. ευρώ με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027, το οποίο αφορά την ανάπτυξη τριών εμπορικών πάρκων σε Ελληνικό, Πάτρα και Ηράκλειο Κρήτης, καθώς και και δύο συγκροτημάτων logistics συνολικής επιφανείας 50.000 τ.μ. έκαστο, σε Ελευσίνα και Ασπρόπυργο.
Τα επόμενα χρόνια, η μικτή εμπορική αξία του χαρτοφυλακίου της εταιρείας προβλέπεται να αγγίξει το 1 δισ. ευρώ.
H Iντερκάτ ιδρύθηκε το 2003 και ξεκίνησε ως εταιρεία 3ης τάξης και πλέον έχει πτυχίο 6ης τάξης, γεγονός και το οποίο της επιτρέπει να συμμετέχει σε όλους τους διαγωνισμούς για μεγάλα έργα που δημοπρατεί το Δημόσιο και το Υπουργείο Υποδομών.
Έχει ξεκινήσει και συνεχίζει να αναλάβει ως υπεργολάβος για την υλοποίηση μεγάλων έργων ιδιωτικών και δημόσιων, για λογαριασμό όλων των κορυφαίων μεγάλων κατασκευαστών, όπως οι ΑΒΑΞ και Ελλάκτωρ. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται το αεροδρόμιο Μακεδονία, o E65, τα ορυχεία της ΔΕΗ.
Νoval Property
Η Noval Property, θυγατρική της Viohalco, αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη Ανώνυμη Εταιρεία Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (AEΕΑΠ) στην Ελλάδα, κατέχοντας ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο 60 ακινήτων συνολικής εύλογης αξίας 609,33 εκατ. ευρώ. Το 88% του χαρτοφυλακίου των ακινήτων βρίσκεται στην Αθήνα ενώ το 1,6% είναι στη Θεσσαλονίκη.
Σε κάθε περίπτωση, εκτιμάται πως όποιος κι αν ανακηρυχτεί ανάδοχος θα αναζητήσει συμπράξεις και συμμαχίες με τον ΟΛΘ για να ισχυροποιήσει την παρουσία του στις εμπορευματικές μεταφορές και να ανοίξει διαύλους με μεγάλες αγορές στις οποίες έχει ήδη ρίξει… άγκυρα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Το roadmap
H Α’ Φάση του διαγωνισμού θα ολοκληρωθεί με την αξιολόγηση των υποβληθέντων φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος και την προεπιλογή των υποψήφιων που θα συνεχίσουν στη Β’ Φάση, η οποία αποτελείται από τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου και την υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών.
Στόχος είναι μέσα στο 2025 να έχει ανακηρυχτεί ο ανάδοχος ούτως ώστε το 2026 να ξεκινήσουν τα έργα, ένα χρονοδιάγραμμα βέβαια που μπορεί ανά πάσα στιγμή να ανατραπεί.
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Επιχειρηματικού Πάρκου στο πρώην Στρατόπεδο Γκόνου, συνολικής έκτασης 672.000 τ.μ..
Ευρώπη – Μέση Ανατολή… μέσω Θεσσαλονίκης
Η κατασκευή και λειτουργία Επιχειρηματικού Πάρκου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου με επίκεντρο την εφοδιαστική αλυσίδα και τα logistics θα αναδείξει τη Θεσσαλονίκη σε πύλη εμπορευματικών μεταφορών διεθνούς εμβέλειας.
Ειδικότερα, αναμένεται να διευρύνει το αποτύπωμα της ελληνικής αγοράς στα Βαλκάνια και να καταστήσει τη Θεσσαλονίκη και γενικότερα τη Βόρεια Ελλάδα, ως hub για logistics και διαμεταφορές υπερεθνικού βεληνεκούς, μέσα σε ένα ευμετάβλητο σκηνικό παγκόσμιας αστάθειας, με πολλαπλά οφέλη για το σύνολο της εθνικής οικονομίας.
Το πρώην Στρατόπεδο Γκόνου επιφανείας 672 στρεμμάτων, βρίσκεται στο δυτικό τμήμα του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, σε μία ευρύτερη περιοχή, όπου δραστηριοποιούνται όλοι οι κλάδοι της επιχειρηματικότητας πλησίον ενός εκτεταμένου δικτύου συνδυασμένων μεταφορών. Το ακίνητο, ιδιοκτησίας του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το οποίο έχει παραχωρηθεί κατά χρήση στη ΓΑΙΑΟΣΕ διαθέτει στρατηγική θέση αφενός λόγω του μεγέθους του και αφετέρου λόγω της άμεσης σύνδεσης και εγγύτητας με συνδυασμένες μεταφορές.
Μετά από χρόνια φαγούρας και πλείστες προσπάθειες αξιοποίησης που στέφθηκαν από πλήρη… αποτυχία, οι συνθήκες πλέον ωριμάζουν για να εισέλθει η επένδυση στις ράγες της υλοποίησης.
Εφόσον αυτό γίνει πραγματικότητα, η Θεσσαλονίκη θα εξελιχτεί σε παίκτη - βαρόμετρο για το διεθνές εμπόριο, ανοίγοντας διάπλατα τους αναπτυξιακούς ορίζοντες της Βόρειας Ελλάδας, η οποία μπορεί να μετατραπεί σε γέφυρα εισόδου που θα ενώσει την Ευρώπη με μεγάλες αγορές και οικονομικές υπερδυνάμεις, όπως η Σαουδική Αραβία, τα Εμιράτα, η Ινδία οι οποίες αναζητούν διόδους για να στέλνουν τα προϊόντα τους στην ευρωπαϊκή αγορά.
Τα οφέλη
Μέσω των συνεργειών που αναμένεται να αναπτυχθούν στην περιοχή από την ανάπτυξη του πρώην στρατοπέδου, θα τονωθεί σε σημαντικό βαθμό το εξαγωγικό προφίλ της Θεσσαλονίκης ώστε να καταστεί εμπορευματικός κόμβος της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, την ώρα που θα ανοίξουν πάνω από 3.000 νέες θέσεις εργασίας.
Συνδυαστικά με την δημιουργία αντίστοιχου κέντρου στην Αττική στην περιοχή της Φυλής με αντίστοιχες υποδομές και συνδέσεις, η Ελλάδα δύναται να μετατραπεί σε δίοδο για την μεταφορά προϊόντων στις αγορές της Ευρώπης
Υπό αυτό το πρίσμα, η δημιουργία ενός σύγχρονου διεθνούς μεταφορικού συστήματος συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών, η ανάπτυξη των εθνικών εμπορευματικών μεταφορών – logistics και η ενίσχυση της εξωστρέφειας της εθνικής οικονομίας περιλαμβάνονται μεταξύ των παράπλευρων ωφελειών, εφόσον πάρει σαρκά και οστά η επένδυση στον Γκόνο.
23/12/2024 16:00
Δέλεαρ για μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους αποτελεί το logistic center στον Γκόνο με το ενδιαφέρον (στο αρχικό στάδιο των μη δεσμευτικών προσφορών) για το project να είναι ισχυρό, στον διαγωνισμό που τρέχει η μονάδα των συμβάσεων στρατηγικής σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ.
Το ύψος της επένδυσης ανάλογα με το μείγμα χρήσεων logistics και μεταποίησης που θα επιλεγεί υπολογίζεται μεταξύ 200 και 260 εκατ. ευρώ.
Ενδιαφέρον για το έργο εκδήλωσαν τα εξής σχήματα:
1. Ένωση GoldairCargo - Aktor Όμιλος Εταιρειών.
2. Ένωση Νομικών Προσώπων TRADELOGISTICSAEBE - ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε.
3. ΝΟΒΑΛ ΠΡΟΠΕΡΤΥ Ανώνυμη Εταιρεία Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία.
4. Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.
Οικοσύστημα logistics χτίζει ο ΟΛΘ
Δεν θεωρείται πάντως δεδομένο πως όσοι εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον θα υποβάλουν και δεσμευτικές προσφορές, με την στάση του ΟΛΘ να είναι καθοριστική. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πάντως εκτιμάται πως θα διεκδικήσει σθεναρά τον Γκόνο μέχρι τέλους, «χτίζοντας» το δικό του οικοσύστημα logistics καθώς έχει στα σκαριά logistic center μέσα στον χώρο του λιμανιού, συνδέεται σιδηροδρομικά με Σερβία, Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία ενώ στις ράγες έχει μπει και η επέκταση του έκτου προβλήτα (θα αναβαθμίσει πολλαπλά τον λιμένα) με το νέο έτος να αναμένεται η έκδοση του πολυπόθητου Προεδρικού Διατάγματος.
Παράλληλα, ο ΟΛΘ έχει αποκτήσει το λιμάνι του Βόλου (η Goldair που επίσης διεκδικεί τον Γκόνο έχει κινηθεί δικαστικά με την απόφαση να εκκρεμεί), διευρύνοντας το αποτύπωμά του στις εμπορευματικές μεταφορές.
Το who is who των ενδιαφερόμενων, πέρα από τον ΟΛΘ
Goldair - ΑΚΤΟR (κοινοπραξία)
Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει η ένωση δυνάμεων Goldair - ΑΚΤΟΡ για την διεκδίκηση του Γκόνου.
Η Goldair, με ηγετική θέση στον κλάδο των logistics, εντός του 2025 θα ξεκινήσει το κατασκευαστικό έργο για την ανάπτυξη, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τεσσάρων ετών, του μεγαλύτερου και πιο σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, επιφανείας 265.000 τμ, στο Θριάσιο Πεδίο στην Αττική.
Επιπλέον, η ΘΕΚ (Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο) εξασφάλισε συμφωνία χρηματοδότησης από τον Αμερικανικό Κρατικό Επενδυτικό βραχίονα, DFC, για το σύνολο της χρηματοδότησης του έργου, μια εξέλιξη ιδιαίτερα σημαντική, καθώς το έργο καθίσταται πλέον στρατηγικού χαρακτήρα για τον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή.
Ο ΑΚΤΟR (πρώην Intrakat) που συνέβαλε τα μέγιστα στην κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης, στοχεύει να μετεξελιχθεί σε έναν κορυφαίο παίκτη της αγοράς των υποδομών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, εφαρμόζοντας έναν στρατηγικό σχεδιασμό, που περιλαμβάνει έναν εταιρικό μετασχηματισμό – πρότυπο για τα ελληνικά δεδομένα, σημαντικές εξαγορές και επενδύσεις ύψους 2 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών τομέων, αναπτυξιακή Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου ύψους 200 εκατ. ευρώ και μία νέα εταιρική ταυτότητα, η οποία σηματοδοτεί μία νέα εποχή.
Trade Estates – Ιντερκάτ (κοινοπραξία)
Με στραμμένα τα ραντάρ της στα εμπορικά πάρκα και τα logistics μεγάλης επιφάνειας, η Trade Estates του ομίλου Φουρλή, «τρέχει» επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 220 εκατ. ευρώ με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027, το οποίο αφορά την ανάπτυξη τριών εμπορικών πάρκων σε Ελληνικό, Πάτρα και Ηράκλειο Κρήτης, καθώς και και δύο συγκροτημάτων logistics συνολικής επιφανείας 50.000 τ.μ. έκαστο, σε Ελευσίνα και Ασπρόπυργο.
Τα επόμενα χρόνια, η μικτή εμπορική αξία του χαρτοφυλακίου της εταιρείας προβλέπεται να αγγίξει το 1 δισ. ευρώ.
H Iντερκάτ ιδρύθηκε το 2003 και ξεκίνησε ως εταιρεία 3ης τάξης και πλέον έχει πτυχίο 6ης τάξης, γεγονός και το οποίο της επιτρέπει να συμμετέχει σε όλους τους διαγωνισμούς για μεγάλα έργα που δημοπρατεί το Δημόσιο και το Υπουργείο Υποδομών.
Έχει ξεκινήσει και συνεχίζει να αναλάβει ως υπεργολάβος για την υλοποίηση μεγάλων έργων ιδιωτικών και δημόσιων, για λογαριασμό όλων των κορυφαίων μεγάλων κατασκευαστών, όπως οι ΑΒΑΞ και Ελλάκτωρ. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται το αεροδρόμιο Μακεδονία, o E65, τα ορυχεία της ΔΕΗ.
Νoval Property
Η Noval Property, θυγατρική της Viohalco, αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη Ανώνυμη Εταιρεία Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (AEΕΑΠ) στην Ελλάδα, κατέχοντας ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο 60 ακινήτων συνολικής εύλογης αξίας 609,33 εκατ. ευρώ. Το 88% του χαρτοφυλακίου των ακινήτων βρίσκεται στην Αθήνα ενώ το 1,6% είναι στη Θεσσαλονίκη.
Σε κάθε περίπτωση, εκτιμάται πως όποιος κι αν ανακηρυχτεί ανάδοχος θα αναζητήσει συμπράξεις και συμμαχίες με τον ΟΛΘ για να ισχυροποιήσει την παρουσία του στις εμπορευματικές μεταφορές και να ανοίξει διαύλους με μεγάλες αγορές στις οποίες έχει ήδη ρίξει… άγκυρα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Το roadmap
H Α’ Φάση του διαγωνισμού θα ολοκληρωθεί με την αξιολόγηση των υποβληθέντων φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος και την προεπιλογή των υποψήφιων που θα συνεχίσουν στη Β’ Φάση, η οποία αποτελείται από τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου και την υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών.
Στόχος είναι μέσα στο 2025 να έχει ανακηρυχτεί ο ανάδοχος ούτως ώστε το 2026 να ξεκινήσουν τα έργα, ένα χρονοδιάγραμμα βέβαια που μπορεί ανά πάσα στιγμή να ανατραπεί.
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Επιχειρηματικού Πάρκου στο πρώην Στρατόπεδο Γκόνου, συνολικής έκτασης 672.000 τ.μ..
Ευρώπη – Μέση Ανατολή… μέσω Θεσσαλονίκης
Η κατασκευή και λειτουργία Επιχειρηματικού Πάρκου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου με επίκεντρο την εφοδιαστική αλυσίδα και τα logistics θα αναδείξει τη Θεσσαλονίκη σε πύλη εμπορευματικών μεταφορών διεθνούς εμβέλειας.
Ειδικότερα, αναμένεται να διευρύνει το αποτύπωμα της ελληνικής αγοράς στα Βαλκάνια και να καταστήσει τη Θεσσαλονίκη και γενικότερα τη Βόρεια Ελλάδα, ως hub για logistics και διαμεταφορές υπερεθνικού βεληνεκούς, μέσα σε ένα ευμετάβλητο σκηνικό παγκόσμιας αστάθειας, με πολλαπλά οφέλη για το σύνολο της εθνικής οικονομίας.
Το πρώην Στρατόπεδο Γκόνου επιφανείας 672 στρεμμάτων, βρίσκεται στο δυτικό τμήμα του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, σε μία ευρύτερη περιοχή, όπου δραστηριοποιούνται όλοι οι κλάδοι της επιχειρηματικότητας πλησίον ενός εκτεταμένου δικτύου συνδυασμένων μεταφορών. Το ακίνητο, ιδιοκτησίας του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το οποίο έχει παραχωρηθεί κατά χρήση στη ΓΑΙΑΟΣΕ διαθέτει στρατηγική θέση αφενός λόγω του μεγέθους του και αφετέρου λόγω της άμεσης σύνδεσης και εγγύτητας με συνδυασμένες μεταφορές.
Μετά από χρόνια φαγούρας και πλείστες προσπάθειες αξιοποίησης που στέφθηκαν από πλήρη… αποτυχία, οι συνθήκες πλέον ωριμάζουν για να εισέλθει η επένδυση στις ράγες της υλοποίησης.
Εφόσον αυτό γίνει πραγματικότητα, η Θεσσαλονίκη θα εξελιχτεί σε παίκτη - βαρόμετρο για το διεθνές εμπόριο, ανοίγοντας διάπλατα τους αναπτυξιακούς ορίζοντες της Βόρειας Ελλάδας, η οποία μπορεί να μετατραπεί σε γέφυρα εισόδου που θα ενώσει την Ευρώπη με μεγάλες αγορές και οικονομικές υπερδυνάμεις, όπως η Σαουδική Αραβία, τα Εμιράτα, η Ινδία οι οποίες αναζητούν διόδους για να στέλνουν τα προϊόντα τους στην ευρωπαϊκή αγορά.
Τα οφέλη
Μέσω των συνεργειών που αναμένεται να αναπτυχθούν στην περιοχή από την ανάπτυξη του πρώην στρατοπέδου, θα τονωθεί σε σημαντικό βαθμό το εξαγωγικό προφίλ της Θεσσαλονίκης ώστε να καταστεί εμπορευματικός κόμβος της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, την ώρα που θα ανοίξουν πάνω από 3.000 νέες θέσεις εργασίας.
Συνδυαστικά με την δημιουργία αντίστοιχου κέντρου στην Αττική στην περιοχή της Φυλής με αντίστοιχες υποδομές και συνδέσεις, η Ελλάδα δύναται να μετατραπεί σε δίοδο για την μεταφορά προϊόντων στις αγορές της Ευρώπης
Υπό αυτό το πρίσμα, η δημιουργία ενός σύγχρονου διεθνούς μεταφορικού συστήματος συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών, η ανάπτυξη των εθνικών εμπορευματικών μεταφορών – logistics και η ενίσχυση της εξωστρέφειας της εθνικής οικονομίας περιλαμβάνονται μεταξύ των παράπλευρων ωφελειών, εφόσον πάρει σαρκά και οστά η επένδυση στον Γκόνο.
ΣΧΟΛΙΑ