Θεσσαλονίκη: Τέλος Οκτωβρίου θα διατεθούν οι 800 θέσεις πρόσκαιρης στάθμευσης (βίντεο)
17/10/2024 13:21
17/10/2024 13:21
Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου εκτιμάται ότι θα διατεθούν περί τις 800 θέσεις στάθμευσης περιμετρικά του κέντρου της Θεσσαλονίκης και θα δρομολογηθεί το κυκλικό δρομολόγιο του ΟΑΣΘ που θα μεταφέρει τους οδηγούς σε πιο κεντρικά σημεία, προκειμένου να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος σε βασικές οδικές αρτηρίες. Αυτό έγινε γνωστό ο υφυπουργός Εσωτερικών Κώστας Γκιουλέκας μετά την τακτική συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την κατασκευή του flyover.
Πρόκειται για θέσεις πρόσκαιρης στάθμευσης στη ΔΕΘ, το λιμάνι και σε δύο οικόπεδα της ΓΑΙΑΟΣΕ στην περιοχή της δυτικής εισόδου της πόλης, ενώ όπως είπε ο κ. Γκιουλέκας γίνονται συζητήσεις και για ένα ακόμη οικόπεδο. Η ΔΕΘ θα διαθέσει ένα από τα περίπτερα της όπου θα μπορούν να σταθμεύουν τα αυτοκίνητα όλο το χρόνο, με εξαίρεση την περίοδο της γενικής έκθεσης του Σεπτεμβρίου. Στο χώρο του λιμανιού, θα δημιουργηθεί χώρος στάθμευσης πίσω από το ήδη υπάρχον ιδιωτικό πάρκινγκ. Επειδή το λιμάνι είναι υπό τη διαχείριση της ΟΛΘ ΑΕ, που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο, η στάθμευση δεν θα είναι δωρεάν αλλά θα υπάρχει ένα τίμημα της τάξης των τριών ευρώ. Σε όλους τους υπόλοιπους χώρους η στάθμευση θα είναι δωρεάν για τις ώρες αιχμής (7 το πρωί με 4-5 το απόγευμα). Εκτός αυτού του ωραρίου θα αναλαμβάνει... η τροχαία, που θα μπορεί να επιβάλλει πρόστιμο για παράνομη στάθμευση.
Η δημιουργία θέσεων πρόσκαιρης στάθμευσης είναι κάτι που είχε προαναγγελθεί από τον περασμένο Αύγουστο. Όπως είπε ο κ. Γκιουλέκας απομένουν κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες (πχ ρύθμιση φωτεινών σηματοδοτών για είσοδο και έξοδο στους χώρους στάθμευσης, τελικές ρυθμίσεις από τον ΟΑΣΘ για τις στάσεις του κυκλικού δρομολογίου) ώστε να διατεθούν από τα τέλη Οκτωβρίου
«Είμαστε και σε αναζήτηση και νέων οικοπέδων γύρω γύρω από τη Θεσσαλονίκη, τόσο από τη δυτική όσο και από την ανατολική πλευρά, για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τους Θεσσαλονικείς να έχουν τη δυνατότητα τις ώρες αιχμής να μη συνωστίζονται όλοι στο κέντρο, αλλά να μπορούν να χρησιμοποιούν αυτούς τους χώρους. Παράλληλα με τον εκπρόσωπο του ΟΑΣΘ συζητήσαμε για την κυκλική συγκοινωνία, ούτως ώστε να υπάρχει μία διαρκής κυκλική συγκοινωνία των των λεωφορείων από και προς αυτούς τους χώρους» ανέφερε ο υφυπουργός.
Το ίδιο διάστημα, δηλαδή στα τέλη Οκτωβρίου θα έχει ολοκληρωθεί και η εφαρμογή για τα κινητά τηλέφωνα, που θα ενημερώνει τους οδηγούς για τις κεντρικές οδούς όπου υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση.
«Αυτό το οποίο ζητήσαμε από όλους ως συντονιστικό συμβούλιο της πόλης, είναι ο καθένας να αναλάβει ένα μερίδιο της κοινωνικής ευθύνης που αναλογεί σε όλη την πόλη και κυρίως στους φορείς, για να μπορέσουμε να κάνουμε καλύτερη τη ζωή μας μέχρι να παραδοθεί αυτό το έργο» είπε ο κ. Γκιουλέκας, υπενθυμίζοντας ότι 30 Νοεμβρίου «δίδεται το μετρό στην κυκλοφορία, κόβεται το πρώτο εισιτήριο, δεν υπάρχει κάποια άλλη αναβολή. Άρα και αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό, γιατί θα συμβάλει αφενός μεν στην εκτόνωση ενός μεγάλου μέρους του κυκλοφοριακού και αφετέρου όλο αυτό θα φέρει και νέες ρυθμίσεις στην πόλη, δηλαδή τα δρομολόγια των λεωφορείων».
Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου εκτιμάται ότι θα διατεθούν περί τις 800 θέσεις στάθμευσης περιμετρικά του κέντρου της Θεσσαλονίκης και θα δρομολογηθεί το κυκλικό δρομολόγιο του ΟΑΣΘ που θα μεταφέρει τους οδηγούς σε πιο κεντρικά σημεία, προκειμένου να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος σε βασικές οδικές αρτηρίες. Αυτό έγινε γνωστό ο υφυπουργός Εσωτερικών Κώστας Γκιουλέκας μετά την τακτική συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την κατασκευή του flyover.
Πρόκειται για θέσεις πρόσκαιρης στάθμευσης στη ΔΕΘ, το λιμάνι και σε δύο οικόπεδα της ΓΑΙΑΟΣΕ στην περιοχή της δυτικής εισόδου της πόλης, ενώ όπως είπε ο κ. Γκιουλέκας γίνονται συζητήσεις και για ένα ακόμη οικόπεδο. Η ΔΕΘ θα διαθέσει ένα από τα περίπτερα της όπου θα μπορούν να σταθμεύουν τα αυτοκίνητα όλο το χρόνο, με εξαίρεση την περίοδο της γενικής έκθεσης του Σεπτεμβρίου. Στο χώρο του λιμανιού, θα δημιουργηθεί χώρος στάθμευσης πίσω από το ήδη υπάρχον ιδιωτικό πάρκινγκ. Επειδή το λιμάνι είναι υπό τη διαχείριση της ΟΛΘ ΑΕ, που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο, η στάθμευση δεν θα είναι δωρεάν αλλά θα υπάρχει ένα τίμημα της τάξης των τριών ευρώ. Σε όλους τους υπόλοιπους χώρους η στάθμευση θα είναι δωρεάν για τις ώρες αιχμής (7 το πρωί με 4-5 το απόγευμα). Εκτός αυτού του ωραρίου θα αναλαμβάνει... η τροχαία, που θα μπορεί να επιβάλλει πρόστιμο για παράνομη στάθμευση.
Η δημιουργία θέσεων πρόσκαιρης στάθμευσης είναι κάτι που είχε προαναγγελθεί από τον περασμένο Αύγουστο. Όπως είπε ο κ. Γκιουλέκας απομένουν κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες (πχ ρύθμιση φωτεινών σηματοδοτών για είσοδο και έξοδο στους χώρους στάθμευσης, τελικές ρυθμίσεις από τον ΟΑΣΘ για τις στάσεις του κυκλικού δρομολογίου) ώστε να διατεθούν από τα τέλη Οκτωβρίου
«Είμαστε και σε αναζήτηση και νέων οικοπέδων γύρω γύρω από τη Θεσσαλονίκη, τόσο από τη δυτική όσο και από την ανατολική πλευρά, για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τους Θεσσαλονικείς να έχουν τη δυνατότητα τις ώρες αιχμής να μη συνωστίζονται όλοι στο κέντρο, αλλά να μπορούν να χρησιμοποιούν αυτούς τους χώρους. Παράλληλα με τον εκπρόσωπο του ΟΑΣΘ συζητήσαμε για την κυκλική συγκοινωνία, ούτως ώστε να υπάρχει μία διαρκής κυκλική συγκοινωνία των των λεωφορείων από και προς αυτούς τους χώρους» ανέφερε ο υφυπουργός.
Το ίδιο διάστημα, δηλαδή στα τέλη Οκτωβρίου θα έχει ολοκληρωθεί και η εφαρμογή για τα κινητά τηλέφωνα, που θα ενημερώνει τους οδηγούς για τις κεντρικές οδούς όπου υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση.
«Αυτό το οποίο ζητήσαμε από όλους ως συντονιστικό συμβούλιο της πόλης, είναι ο καθένας να αναλάβει ένα μερίδιο της κοινωνικής ευθύνης που αναλογεί σε όλη την πόλη και κυρίως στους φορείς, για να μπορέσουμε να κάνουμε καλύτερη τη ζωή μας μέχρι να παραδοθεί αυτό το έργο» είπε ο κ. Γκιουλέκας, υπενθυμίζοντας ότι 30 Νοεμβρίου «δίδεται το μετρό στην κυκλοφορία, κόβεται το πρώτο εισιτήριο, δεν υπάρχει κάποια άλλη αναβολή. Άρα και αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό, γιατί θα συμβάλει αφενός μεν στην εκτόνωση ενός μεγάλου μέρους του κυκλοφοριακού και αφετέρου όλο αυτό θα φέρει και νέες ρυθμίσεις στην πόλη, δηλαδή τα δρομολόγια των λεωφορείων».
ΣΧΟΛΙΑ