Θεσσαλονίκη: Θεατρικό καλοκαίρι με Όρνιθες και Γκόλφω από το ΚΘΒΕ
20/07/2020 16:57
20/07/2020 16:57
Εν μέσω πρωτόγνωρων συνθηκών λόγω πανδημίας και κορονοϊού οι «Όρνιθες» του ΚΘΒΕ ετοιμάζονται να ανοίξουν τα φτερά τους σε σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα με την πρεμιέρα τους και την περιοδεία που θα ακολουθήσει, ενώ η «Γκόλφω» σε σκηνοθεσία Χρήστου Παπαδημητρίου, η δεύτερη καλοκαιρινή παραγωγή του οργανισμού έκανε ήδη πρεμιέρα την περασμένη Παρασκευή στον αύλειο χώρο της Μονής Λαζαριστών.
Για το δύσκολο φετινό καλοκαίρι και τις συνθήκες σχεδιασμού και προετοιμασίας του έργου του Αριστοφάνη μίλησε σήμερα ο καλλιτεχνικός διευθυντής της δεύτερης κρατικής σκηνής Νίκος Κολοβός, στην πρώτη συνέντευξη Τύπου μετά την τοποθέτησή του. «Με το που αναλάβαμε τον Νοέμβριο έπρεπε μέσα σε τρεις μέρες να ανακοινώσουμε ποιο έργο θα παρουσιάσουμε. Συναντηθήκαμε με τον σκηνοθέτη Γιάννη Ρήγα και αποφασίσαμε να ανεβάσουμε το συγκεκριμένο έργο που είναι ένας μύθος και ως εκ τούτου και πρόκληση. Στην πορεία προέκυψε η συγκυρία και μας ανάγκασε να είμαστε απόντες από τη σκηνή και να κλείσουμε τις πόρτες για να μην παράγουμε. Ήμασταν μια εταιρεία που δεν γνώριζε γιατί υφίσταται. Αντιμετωπίσαμε συνθήκες που ξεκινούσαν από το ερωτηματικό αν είμαστε μια εταιρεία υπό αναστολή ή κάποιο εκ περιτροπής εργαζόμενοι με κάποιοι αντικείμενο προκειμένου να συντηρούμε το όνειρο, διότι δεν μπορεί κανείς να επενδύει στο μέλλον χωρίς να ονειρεύεται και είναι αδύνατο να σχεδιάζει με μειωμένες προσδοκίες. Θα συνεχίσουμε να αυτοσχεδιάζουμε σε σχέση με το πώς θα παίξουμε και πού θα το παρουσιάσουμε», τόνισε.
Με τη γνωστή και διαχρονική κωμωδία το ΚΘΒΕ συμμετέχει στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2020, ενώ θα ξεκινήσει από το Θέατρο Δάσους της Θεσσαλονίκης στις 22 Ιουλίου. Έχοντας εντρυφήσει στο έργο και μέσα από το θρυλικό ανέβασμά του από το Θέατρο Τέχνης Κάρολου Κουν, το οποίο στιγμάτισε το ελληνικό θέατρο, ο Γιάννης Ρήγας μίλησε για τη μοναδικότητα του χαρακτηρίζοντάς το ως το καλύτερο έργο του Αριστοφάνη. «Είναι ένα ποτάμι, ένα κτήνος», είπε χαρακτηριστικά. «Πιστεύω ότι έχει δοκιμαστεί και έχει επιτύχει στο παρελθόν και το αγαπώ γιατί το κουβαλώ, γιατί μεγάλωσα μέσα σε αυτό, γιατί ένιωσα τις πρώτες σπουδαίες και ανεπανάληπτες συγκινήσεις της ζωής μου στο θέατρο. Εκείνη τη μεγάλη παράσταση την έφτιαξαν οι μεγάλοι δάσκαλοι του θεάτρου όπως ο Κουν, ο Χατζιδάκις, η Ζουζού Νικολούδη κ.α. Αισθάνομαι μεγάλη συγκίνηση γιατί είχα δίπλα μου αυτούς τους ανθρώπους και τόλμησα να αρθρώσω λόγο δίπλα τους. Έδωσα την ψυχή μου και το σώμα μου στο έργο αυτό, το αγαπώ σαν μια οφειλή απέναντι στους δασκάλους μου. Τώρα, ξεκινήσαμε να το ανεβάσουμε απενοχοποιημένα. Δεν θέλω να κάνω κάτι διαφορετικό, αλλά αυτό που είμαι εγώ, οι συνεργάτες μου, οι ηθοποιοί μου. Μας λείπει το κοινό για να πάρει φωτιά και να πάμε και στο επόμενο επίπεδο.».
Τους κεντρικούς ρόλους ερμηνεύουν ο Ταξιάρχης Χάνος, ο Γιάννης Σαμψαλάκης και ο Χρήστος Στέργιογλου πλαισιωμένοι από πολυπληθή θίασο ηθοποιών. Η μετάφραση είναι του Κ. Χ. Μύρη, τα σκηνικά του Κέννυ ΜακΛέλλαν, η μουσική του Γιώργου Χριστιανάκη, η χορογραφία του Δημήτρη Σωτηρίου, τα κοστούμια της Δέσποινας Ντάνη.
Εικαστικές «Όρνιθες»
Στο πλαίσιο της παραγωγής ομογενείς καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο παρουσιάζουν μέσα από την εικαστική τους παλέτα και τη φωτογραφική τους ματιά την έκθεση με τίτλο «Ορνιθο/θεομαχία – Νοημοσύνη Σμήνους». Πάνω από 28 ζωγράφοι από την Αμερική, την Αργεντινή, το Μεξικό, την Ιταλία, τη Ρωσία, τη Γαλλία, την Ουγγαρία, το Βέλγιο, την Ιταλία, τη Γερμανία πρωταγωνιστούν σε αυτό το παράλληλο εικαστικό δρώμενα που θα παρουσιαστεί στην πρεμιέρα της παράστασης στις 22 Ιουλίου και στη συνέχεια θα ταξιδέψει στα Αρχαία Θέατρο Δίου και Φιλίππων για να φτάσει στην Επίδαυρο στις 7,8 και 9 Αυγούστου και να καταλήξει ως μόνιμη έκθεση του Βασιλικού Θεάτρου Θεσσαλονίκης. Λίζα Σοτίλις, Φίλιπ Τσιάρας, Γιώργος Νάσσος, Αδάμ Καραμανλής, Στέλιος Παπαγεωργίου είναι μερικά μόνο από τα ονόματα που θα συμμετάσχουν, ενώ τα έργα τους υποδέχονται με τις βαριές υπογραφές των δικών τους «Ορνίθων» οι: Αλέκος Φασιανός, Γιώργος Σταθόπουλος, Άγγελος Παναγιώτου και Γιάννης Μετζικώφ.
Με επιτυχία η πρεμιέρα της Γκόλφως
Η καλοκαιρινή αυλαία όμως άνοιξε για τον οργανισμό με την «Γκόλφω» του Σπυρίδωνος Περεσιάδη. «Είναι μια παραγωγή που φτιάχτηκε για να χωράει παντού και σε όλες τις συνθήκες, έστω και μόνο με τη δειγματοληπτική παρουσία των θεατών. Μπορεί να φιλοξενηθεί από την ταράτσα του Βασιλικού μέχρι και το Θέατρο Δάσους», επεσήμανε ο Νίκος Κολοβός.
Προς το παρόν πάντως η πρεμιέρα της έγινε στον αύλειο χώρο της Μονής Λαζαριστών. «Θέλω να τονίσω ότι ήταν πολύ αισιόδοξο πως ο κόσμος επέστρεψε και είχε όρεξη να επιστρέψει και μάλιστα σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα που τηρήθηκαν όπως έπρεπε. Πρόκειται για έναν πενταμελή θίασο σε πολλαπλή διαδρομή, μια ήσυχη αναπαράσταση του έργου, που παρά τις αντιξοότητες καταφέραμε να το ανεβάσουμε κι ευελπιστώ ότι θα συνεχίσει το ταξίδι του», τόνισε ο σκηνοθέτης Χρήστος Παπαδημητρίου.
Εν μέσω πρωτόγνωρων συνθηκών λόγω πανδημίας και κορονοϊού οι «Όρνιθες» του ΚΘΒΕ ετοιμάζονται να ανοίξουν τα φτερά τους σε σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα με την πρεμιέρα τους και την περιοδεία που θα ακολουθήσει, ενώ η «Γκόλφω» σε σκηνοθεσία Χρήστου Παπαδημητρίου, η δεύτερη καλοκαιρινή παραγωγή του οργανισμού έκανε ήδη πρεμιέρα την περασμένη Παρασκευή στον αύλειο χώρο της Μονής Λαζαριστών.
Για το δύσκολο φετινό καλοκαίρι και τις συνθήκες σχεδιασμού και προετοιμασίας του έργου του Αριστοφάνη μίλησε σήμερα ο καλλιτεχνικός διευθυντής της δεύτερης κρατικής σκηνής Νίκος Κολοβός, στην πρώτη συνέντευξη Τύπου μετά την τοποθέτησή του. «Με το που αναλάβαμε τον Νοέμβριο έπρεπε μέσα σε τρεις μέρες να ανακοινώσουμε ποιο έργο θα παρουσιάσουμε. Συναντηθήκαμε με τον σκηνοθέτη Γιάννη Ρήγα και αποφασίσαμε να ανεβάσουμε το συγκεκριμένο έργο που είναι ένας μύθος και ως εκ τούτου και πρόκληση. Στην πορεία προέκυψε η συγκυρία και μας ανάγκασε να είμαστε απόντες από τη σκηνή και να κλείσουμε τις πόρτες για να μην παράγουμε. Ήμασταν μια εταιρεία που δεν γνώριζε γιατί υφίσταται. Αντιμετωπίσαμε συνθήκες που ξεκινούσαν από το ερωτηματικό αν είμαστε μια εταιρεία υπό αναστολή ή κάποιο εκ περιτροπής εργαζόμενοι με κάποιοι αντικείμενο προκειμένου να συντηρούμε το όνειρο, διότι δεν μπορεί κανείς να επενδύει στο μέλλον χωρίς να ονειρεύεται και είναι αδύνατο να σχεδιάζει με μειωμένες προσδοκίες. Θα συνεχίσουμε να αυτοσχεδιάζουμε σε σχέση με το πώς θα παίξουμε και πού θα το παρουσιάσουμε», τόνισε.
Με τη γνωστή και διαχρονική κωμωδία το ΚΘΒΕ συμμετέχει στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2020, ενώ θα ξεκινήσει από το Θέατρο Δάσους της Θεσσαλονίκης στις 22 Ιουλίου. Έχοντας εντρυφήσει στο έργο και μέσα από το θρυλικό ανέβασμά του από το Θέατρο Τέχνης Κάρολου Κουν, το οποίο στιγμάτισε το ελληνικό θέατρο, ο Γιάννης Ρήγας μίλησε για τη μοναδικότητα του χαρακτηρίζοντάς το ως το καλύτερο έργο του Αριστοφάνη. «Είναι ένα ποτάμι, ένα κτήνος», είπε χαρακτηριστικά. «Πιστεύω ότι έχει δοκιμαστεί και έχει επιτύχει στο παρελθόν και το αγαπώ γιατί το κουβαλώ, γιατί μεγάλωσα μέσα σε αυτό, γιατί ένιωσα τις πρώτες σπουδαίες και ανεπανάληπτες συγκινήσεις της ζωής μου στο θέατρο. Εκείνη τη μεγάλη παράσταση την έφτιαξαν οι μεγάλοι δάσκαλοι του θεάτρου όπως ο Κουν, ο Χατζιδάκις, η Ζουζού Νικολούδη κ.α. Αισθάνομαι μεγάλη συγκίνηση γιατί είχα δίπλα μου αυτούς τους ανθρώπους και τόλμησα να αρθρώσω λόγο δίπλα τους. Έδωσα την ψυχή μου και το σώμα μου στο έργο αυτό, το αγαπώ σαν μια οφειλή απέναντι στους δασκάλους μου. Τώρα, ξεκινήσαμε να το ανεβάσουμε απενοχοποιημένα. Δεν θέλω να κάνω κάτι διαφορετικό, αλλά αυτό που είμαι εγώ, οι συνεργάτες μου, οι ηθοποιοί μου. Μας λείπει το κοινό για να πάρει φωτιά και να πάμε και στο επόμενο επίπεδο.».
Τους κεντρικούς ρόλους ερμηνεύουν ο Ταξιάρχης Χάνος, ο Γιάννης Σαμψαλάκης και ο Χρήστος Στέργιογλου πλαισιωμένοι από πολυπληθή θίασο ηθοποιών. Η μετάφραση είναι του Κ. Χ. Μύρη, τα σκηνικά του Κέννυ ΜακΛέλλαν, η μουσική του Γιώργου Χριστιανάκη, η χορογραφία του Δημήτρη Σωτηρίου, τα κοστούμια της Δέσποινας Ντάνη.
Εικαστικές «Όρνιθες»
Στο πλαίσιο της παραγωγής ομογενείς καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο παρουσιάζουν μέσα από την εικαστική τους παλέτα και τη φωτογραφική τους ματιά την έκθεση με τίτλο «Ορνιθο/θεομαχία – Νοημοσύνη Σμήνους». Πάνω από 28 ζωγράφοι από την Αμερική, την Αργεντινή, το Μεξικό, την Ιταλία, τη Ρωσία, τη Γαλλία, την Ουγγαρία, το Βέλγιο, την Ιταλία, τη Γερμανία πρωταγωνιστούν σε αυτό το παράλληλο εικαστικό δρώμενα που θα παρουσιαστεί στην πρεμιέρα της παράστασης στις 22 Ιουλίου και στη συνέχεια θα ταξιδέψει στα Αρχαία Θέατρο Δίου και Φιλίππων για να φτάσει στην Επίδαυρο στις 7,8 και 9 Αυγούστου και να καταλήξει ως μόνιμη έκθεση του Βασιλικού Θεάτρου Θεσσαλονίκης. Λίζα Σοτίλις, Φίλιπ Τσιάρας, Γιώργος Νάσσος, Αδάμ Καραμανλής, Στέλιος Παπαγεωργίου είναι μερικά μόνο από τα ονόματα που θα συμμετάσχουν, ενώ τα έργα τους υποδέχονται με τις βαριές υπογραφές των δικών τους «Ορνίθων» οι: Αλέκος Φασιανός, Γιώργος Σταθόπουλος, Άγγελος Παναγιώτου και Γιάννης Μετζικώφ.
Με επιτυχία η πρεμιέρα της Γκόλφως
Η καλοκαιρινή αυλαία όμως άνοιξε για τον οργανισμό με την «Γκόλφω» του Σπυρίδωνος Περεσιάδη. «Είναι μια παραγωγή που φτιάχτηκε για να χωράει παντού και σε όλες τις συνθήκες, έστω και μόνο με τη δειγματοληπτική παρουσία των θεατών. Μπορεί να φιλοξενηθεί από την ταράτσα του Βασιλικού μέχρι και το Θέατρο Δάσους», επεσήμανε ο Νίκος Κολοβός.
Προς το παρόν πάντως η πρεμιέρα της έγινε στον αύλειο χώρο της Μονής Λαζαριστών. «Θέλω να τονίσω ότι ήταν πολύ αισιόδοξο πως ο κόσμος επέστρεψε και είχε όρεξη να επιστρέψει και μάλιστα σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα που τηρήθηκαν όπως έπρεπε. Πρόκειται για έναν πενταμελή θίασο σε πολλαπλή διαδρομή, μια ήσυχη αναπαράσταση του έργου, που παρά τις αντιξοότητες καταφέραμε να το ανεβάσουμε κι ευελπιστώ ότι θα συνεχίσει το ταξίδι του», τόνισε ο σκηνοθέτης Χρήστος Παπαδημητρίου.
ΣΧΟΛΙΑ