ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Την Δευτέρα βγαίνουν στους δρόμους ηλεκτρικά λεωφορεία - Σε ποιες γραμμές

Όσα είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας σε συνέντευξή του

 17/05/2024 12:16

Θεσσαλονίκη: Την Δευτέρα βγαίνουν στους δρόμους ηλεκτρικά λεωφορεία - Σε ποιες γραμμές

Την Δευτέρα 20 Μαΐου βγαίνουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στον ΣΚΑΙ, επιβεβαίωσε ότι τα λεωφορεία είναι απολύτως λειτουργικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς έχουν ενταχθεί στον συγκοινωνιακό ιστό των δυο πόλεων.

«Σήμερα το πρωί ξεκίνησαν τα πρώτα 46 λεωφορεία στην Αθήνα. Μάλιστα, επιβιβάστηκα σε ένα και ήρθα από του Ρέντη εδώ στον Πειραιά μαζί με πολίτες. Εκτιμούμε ότι ο αριθμός αυτός θα είναι διπλάσιος εντός δυο εβδομάδων. Στη Θεσσαλονίκη ξεκινάμε τη Δευτέρα τα πρώτα λεωφορεία, πιστοί στο χρονοδιάγραμμά μας», είπε ο Υπουργός.

Οι δοκιμές, που είχαν αρχίσει στις 6 Απριλίου, πραγματοποιήθηκαν σε έξι, από τα συνολικά 110 καινούρια ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι πληρούν τις προδιαγραφές που τέθηκαν στη σύμβαση προμήθειάς τους.

Κάθε ένα από τα έξι λεωφορεία ήταν φορτωμένο με σακιά άμμου, βάρους 2,5 τόνων, το οποίο αντιστοιχεί σε ένα μισογεμάτο λεωφορείο. Η ολοκλήρωση των δοκιμαστικών έγινε μόλις το κάθε ένα από τα έξι λεωφορεία διένυσε 5.000 χιλιόμετρα.

Τα λεωφορεία διαθέτουν υπερδιπλάσια ενεργειακή αυτονομία από την απαιτούμενη. Έτσι, ενώ βάσει του διαγωνισμού θα έπρεπε να μπορούν να πραγματοποιούν με μία φόρτιση διαδρομές μήκους τουλάχιστον 180 χιλιομέτρων, στην πράξη τα λεωφορεία διανύουν άνετα περισσότερα από 300 χιλιόμετρα.

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΘ, η αρχή θα γίνει με δύο γραμμές, την 21 που εκτελεί το δρομολόγιο Εύοσμος – Αριστοτέλους και την 29 που εκτελεί το δρομολόγιο Πολίχνη – Αριστοτέλους. Οι δύο αυτές γραμμές θα εξυπηρετούνται πλέον αποκλειστικά με 17 ηλεκτρικά λεωφορεία.

Η ανακοίνωση του ΟΑΣΘ

Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι την προσεχή Δευτέρα, 20 Μαΐου, αρχίζουν να δρομολογούνται τα ηλεκτρικά λεωφορεία, με τον ΟΑΣΘ και τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης να μπαίνουν και επίσημα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Η αρχή θα γίνει με δύο γραμμές, την 21 που εκτελεί το δρομολόγιο Εύοσμος – Αριστοτέλους και την 29 που εκτελεί το δρομολόγιο Πολίχνη – Αριστοτέλους. Οι δύο αυτές γραμμές θα εξυπηρετούνται πλέον αποκλειστικά με 17 ηλεκτρικά λεωφορεία.

Σταδιακά, τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα εντάσσονται σε ακόμα περισσότερες γραμμές, κατά κύριο λόγο της Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι 12μετρα, 75 επιβατών. Η αυτονομία τους ξεπερνά με άνεση τα 300 χιλιόμετρα. Διαθέτουν σύστημα κλιματισμού, εξαερισμού, ανακλινόμενα παράθυρα, θύρες usb, ειδική θέση για αναπηρικό αμαξίδιο και ράμπα για την πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρίες στη μεσαία θύρα. Είναι αθόρυβα και μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Την Δευτέρα 20 Μαΐου βγαίνουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στον ΣΚΑΙ, επιβεβαίωσε ότι τα λεωφορεία είναι απολύτως λειτουργικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς έχουν ενταχθεί στον συγκοινωνιακό ιστό των δυο πόλεων.

«Σήμερα το πρωί ξεκίνησαν τα πρώτα 46 λεωφορεία στην Αθήνα. Μάλιστα, επιβιβάστηκα σε ένα και ήρθα από του Ρέντη εδώ στον Πειραιά μαζί με πολίτες. Εκτιμούμε ότι ο αριθμός αυτός θα είναι διπλάσιος εντός δυο εβδομάδων. Στη Θεσσαλονίκη ξεκινάμε τη Δευτέρα τα πρώτα λεωφορεία, πιστοί στο χρονοδιάγραμμά μας», είπε ο Υπουργός.

Οι δοκιμές, που είχαν αρχίσει στις 6 Απριλίου, πραγματοποιήθηκαν σε έξι, από τα συνολικά 110 καινούρια ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι πληρούν τις προδιαγραφές που τέθηκαν στη σύμβαση προμήθειάς τους.

Κάθε ένα από τα έξι λεωφορεία ήταν φορτωμένο με σακιά άμμου, βάρους 2,5 τόνων, το οποίο αντιστοιχεί σε ένα μισογεμάτο λεωφορείο. Η ολοκλήρωση των δοκιμαστικών έγινε μόλις το κάθε ένα από τα έξι λεωφορεία διένυσε 5.000 χιλιόμετρα.

Τα λεωφορεία διαθέτουν υπερδιπλάσια ενεργειακή αυτονομία από την απαιτούμενη. Έτσι, ενώ βάσει του διαγωνισμού θα έπρεπε να μπορούν να πραγματοποιούν με μία φόρτιση διαδρομές μήκους τουλάχιστον 180 χιλιομέτρων, στην πράξη τα λεωφορεία διανύουν άνετα περισσότερα από 300 χιλιόμετρα.

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΘ, η αρχή θα γίνει με δύο γραμμές, την 21 που εκτελεί το δρομολόγιο Εύοσμος – Αριστοτέλους και την 29 που εκτελεί το δρομολόγιο Πολίχνη – Αριστοτέλους. Οι δύο αυτές γραμμές θα εξυπηρετούνται πλέον αποκλειστικά με 17 ηλεκτρικά λεωφορεία.

Η ανακοίνωση του ΟΑΣΘ

Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι την προσεχή Δευτέρα, 20 Μαΐου, αρχίζουν να δρομολογούνται τα ηλεκτρικά λεωφορεία, με τον ΟΑΣΘ και τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης να μπαίνουν και επίσημα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Η αρχή θα γίνει με δύο γραμμές, την 21 που εκτελεί το δρομολόγιο Εύοσμος – Αριστοτέλους και την 29 που εκτελεί το δρομολόγιο Πολίχνη – Αριστοτέλους. Οι δύο αυτές γραμμές θα εξυπηρετούνται πλέον αποκλειστικά με 17 ηλεκτρικά λεωφορεία.

Σταδιακά, τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα εντάσσονται σε ακόμα περισσότερες γραμμές, κατά κύριο λόγο της Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι 12μετρα, 75 επιβατών. Η αυτονομία τους ξεπερνά με άνεση τα 300 χιλιόμετρα. Διαθέτουν σύστημα κλιματισμού, εξαερισμού, ανακλινόμενα παράθυρα, θύρες usb, ειδική θέση για αναπηρικό αμαξίδιο και ράμπα για την πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρίες στη μεσαία θύρα. Είναι αθόρυβα και μηδενικών εκπομπών ρύπων.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία