ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: Το λιανεμπόριο δέσμιο της Covid – Yποτονικός ο γιορτινός τζίρος

Μάχη επιβίωσης δίνουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις - Το click inside εμπόδιο για εμπόρους και καταναλωτές - Μέχρι πότε θα διαρκέσουν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις - Τι λένε επαγγελματίες στο makthes.gr

 08/05/2021 08:00

Θεσσαλονίκη: Το λιανεμπόριο δέσμιο της Covid –  Yποτονικός ο γιορτινός τζίρος
Φωτ.αρχείου

Στέφανος Μαχτσίρας

Τις πληγές του προσπαθεί να επουλώσει το λιανεμπόριο της Θεσσαλονίκης με τον γιορτινό τζίρο να καταγράφει…χαμηλές πτήσεις αν και υπήρξε κινητικότητα στην αγορά.

Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι τις 15 του μήνα θα διαρκέσουν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις ενώ αύριο τα μαγαζιά θα παραμείνουν ανοιχτά.

«O τζίρος των γιορτών δεν έχει καμία σχέση με τον τζίρο προ κορονοϊού, click away και click inside δεν βοηθάνε τα καταστήματα. Υπάρχει μεγάλη μείωση εσόδων, ανασφάλεια ενώ ο κόσμος δεν έχει λεφτά, η αποζημίωση των 534 ευρώ δεν αρκεί», σημειώνει ο Γιάννης Κοροκυθάκης, υπεύθυνος καταστήματος ένδυσης στην Μακένζυ Κινγκ.

«Το click inside μπερδεύει τους καταναλωτές, το ξέρει και η κυβέρνηση, μας φόρτωσαν σε εμάς να ανοίξουμε τα καταστήματα για να μην πληρώνει το κράτος το προσωπικό μας», προσθέτει.

«Ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα, μόλις επανέλθει μία σχετική κανονικότητα θα φανούν τα απόνερα, οι επιχειρηματίες έχουν στεγνώσει, όλοι κοιτάνε την εστίαση αλλά για το λιανεμπόριο δεν λέει κανείς τίποτα. Τα αδιάθετα αποθέματα είναι ζημίες», αναφέρει.

«Από το πρόγραμμα Διέξοδος της ΠΚΜ ακόμα δεν έχουμε πάρει λεφτά, αν δεν δοθούν έγκαιρα δεν θα μείνουν επιχειρήσεις να τα πάρουν. Από τις ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν ελπίζουμε τίποτα, μετά τις 15 του μήνα αν αρθούν οι περιορισμοί στις μετακινήσεις και απελευθερωθεί η αγορά ίσως κινηθεί κάτι», καταλήγει.

«Η κίνηση της αγοράς την περίοδο των γιορτών ήταν σε γενικές γραμμές καλή. Δυστυχώς οι περιορισμοί που υπάρχουν εξαιτίας των υγειονομικών μέτρων, δεν επέτρεψαν στην αγορά να λειτουργήσει όπως εμείς θα θέλαμε. Παρόλη τη μεγάλη νεκρή περίοδο της καραντίνας όμως, φάνηκε ότι η ψυχολογία των επαγγελματιών και του καταναλωτικού κοινού υπήρξε καλή και αυτό εν μέρει αποτυπώθηκε και στους τζίρους. Ελπίζουμε πως με τον καιρό η αγορά θα επανέλθει στη φυσιολογική της λειτουργία», σημειώνει ο ταμίας του εμπορικού συλλόγου Ευόσμου Κορδελιού, Δημήτρης Γάκος.

«Το click inside, όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές, δεν είναι ένα μέτρο επιθυμητό. Είναι απλώς ένα μέτρο αναπόφευκτο προκειμένου να λειτουργήσει η αγορά. Η εικόνα που προβάλλεται από την πλειοψηφία των ΜΜΕ με ουρές έξω από μεγάλες εμπορικές αλυσίδες δεν είναι αντιπροσωπευτική. Αυτό που στην πραγματικότητα συμβαίνει στις τοπικές αγορές είναι τελείως διαφορετικό. Προς το παρόν προτεραιότητά μας είναι το να μείνει ανοιχτή η αγορά, οπότε τόσο οι επαγγελματίες όσο και το καταναλωτικό κοινό τηρούμε όλα τα μέτρα στο έπακρο», τονίζει.

«Τη φετινή χρονιά πιστεύουμε πως οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δε θα επηρεάσουν ιδιαίτερα την κατανάλωση. Θα πρέπει να βρεθούν άλλοι τρόποι ώστε να δημιουργηθεί μια αγοραστική διέγερση στο κοινό. Πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου Ευόσμου Κορδελιού, την οποία την έχουμε καταθέσει ήδη από πέρυσι, είναι έπειτα από συνεννόηση με τις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες, να υπάρξει ένα χρονικό διάστημα πολύ μεγάλων (και πραγματικών) εκπτώσεων, τύπου Black Friday. Θεωρούμε πως, αντίθετα με τις κλασικές εκπτώσεις, τέτοια δυναμικά μέτρα ίσως κινήσουν την αγορά», αναφέρει.

«Δυστυχώς οι καταστάσεις που βιώσαμε ήταν πολύ δύσκολες. Ακόμη προσπαθούμε να βρούμε τις ισορροπίες μας και να κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Δε μπορούμε να κάνουμε μακροπρόθεσμα σχέδια και να δούμε ή να προβλέψουμε το μέλλον στο λιανεμπόριο. Πορευόμαστε ανάλογα με την εξέλιξη του ιού, μέρα με την ημέρα. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να τηρούμε τα μέτρα και να καταβάλουμε κάθε προσπάθεια ώστε να επιβιώσουμε», καταλήγει.

Τις πληγές του προσπαθεί να επουλώσει το λιανεμπόριο της Θεσσαλονίκης με τον γιορτινό τζίρο να καταγράφει…χαμηλές πτήσεις αν και υπήρξε κινητικότητα στην αγορά.

Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι τις 15 του μήνα θα διαρκέσουν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις ενώ αύριο τα μαγαζιά θα παραμείνουν ανοιχτά.

«O τζίρος των γιορτών δεν έχει καμία σχέση με τον τζίρο προ κορονοϊού, click away και click inside δεν βοηθάνε τα καταστήματα. Υπάρχει μεγάλη μείωση εσόδων, ανασφάλεια ενώ ο κόσμος δεν έχει λεφτά, η αποζημίωση των 534 ευρώ δεν αρκεί», σημειώνει ο Γιάννης Κοροκυθάκης, υπεύθυνος καταστήματος ένδυσης στην Μακένζυ Κινγκ.

«Το click inside μπερδεύει τους καταναλωτές, το ξέρει και η κυβέρνηση, μας φόρτωσαν σε εμάς να ανοίξουμε τα καταστήματα για να μην πληρώνει το κράτος το προσωπικό μας», προσθέτει.

«Ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα, μόλις επανέλθει μία σχετική κανονικότητα θα φανούν τα απόνερα, οι επιχειρηματίες έχουν στεγνώσει, όλοι κοιτάνε την εστίαση αλλά για το λιανεμπόριο δεν λέει κανείς τίποτα. Τα αδιάθετα αποθέματα είναι ζημίες», αναφέρει.

«Από το πρόγραμμα Διέξοδος της ΠΚΜ ακόμα δεν έχουμε πάρει λεφτά, αν δεν δοθούν έγκαιρα δεν θα μείνουν επιχειρήσεις να τα πάρουν. Από τις ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν ελπίζουμε τίποτα, μετά τις 15 του μήνα αν αρθούν οι περιορισμοί στις μετακινήσεις και απελευθερωθεί η αγορά ίσως κινηθεί κάτι», καταλήγει.

«Η κίνηση της αγοράς την περίοδο των γιορτών ήταν σε γενικές γραμμές καλή. Δυστυχώς οι περιορισμοί που υπάρχουν εξαιτίας των υγειονομικών μέτρων, δεν επέτρεψαν στην αγορά να λειτουργήσει όπως εμείς θα θέλαμε. Παρόλη τη μεγάλη νεκρή περίοδο της καραντίνας όμως, φάνηκε ότι η ψυχολογία των επαγγελματιών και του καταναλωτικού κοινού υπήρξε καλή και αυτό εν μέρει αποτυπώθηκε και στους τζίρους. Ελπίζουμε πως με τον καιρό η αγορά θα επανέλθει στη φυσιολογική της λειτουργία», σημειώνει ο ταμίας του εμπορικού συλλόγου Ευόσμου Κορδελιού, Δημήτρης Γάκος.

«Το click inside, όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές, δεν είναι ένα μέτρο επιθυμητό. Είναι απλώς ένα μέτρο αναπόφευκτο προκειμένου να λειτουργήσει η αγορά. Η εικόνα που προβάλλεται από την πλειοψηφία των ΜΜΕ με ουρές έξω από μεγάλες εμπορικές αλυσίδες δεν είναι αντιπροσωπευτική. Αυτό που στην πραγματικότητα συμβαίνει στις τοπικές αγορές είναι τελείως διαφορετικό. Προς το παρόν προτεραιότητά μας είναι το να μείνει ανοιχτή η αγορά, οπότε τόσο οι επαγγελματίες όσο και το καταναλωτικό κοινό τηρούμε όλα τα μέτρα στο έπακρο», τονίζει.

«Τη φετινή χρονιά πιστεύουμε πως οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δε θα επηρεάσουν ιδιαίτερα την κατανάλωση. Θα πρέπει να βρεθούν άλλοι τρόποι ώστε να δημιουργηθεί μια αγοραστική διέγερση στο κοινό. Πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου Ευόσμου Κορδελιού, την οποία την έχουμε καταθέσει ήδη από πέρυσι, είναι έπειτα από συνεννόηση με τις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες, να υπάρξει ένα χρονικό διάστημα πολύ μεγάλων (και πραγματικών) εκπτώσεων, τύπου Black Friday. Θεωρούμε πως, αντίθετα με τις κλασικές εκπτώσεις, τέτοια δυναμικά μέτρα ίσως κινήσουν την αγορά», αναφέρει.

«Δυστυχώς οι καταστάσεις που βιώσαμε ήταν πολύ δύσκολες. Ακόμη προσπαθούμε να βρούμε τις ισορροπίες μας και να κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Δε μπορούμε να κάνουμε μακροπρόθεσμα σχέδια και να δούμε ή να προβλέψουμε το μέλλον στο λιανεμπόριο. Πορευόμαστε ανάλογα με την εξέλιξη του ιού, μέρα με την ημέρα. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να τηρούμε τα μέτρα και να καταβάλουμε κάθε προσπάθεια ώστε να επιβιώσουμε», καταλήγει.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία