ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη - Έρευνα ΒΕΘ: 3 στους 10 βιοτέχνες δυσκολεύονται να πληρώσουν τους λογαριασμούς του ρεύματος

Ακρίβεια και συνεχείς ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες το υπ´ αριθμόν 1 πρόβλημα για τους βιοτέχνες της Θεσσαλονίκης - Τι λένε για τη μετάβαση τους στην ψηφιακή εποχή

 02/05/2024 10:47

Θεσσαλονίκη - Έρευνα ΒΕΘ: 3 στους 10 βιοτέχνες δυσκολεύονται να πληρώσουν τους λογαριασμούς του ρεύματος

Η ακρίβεια και οι συνεχείς ανατιμήσεις των πρώτων υλών αποτελούν τις κυρίαρχες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τρεις στις δέκα βιοτεχνίες της Θεσσαλονίκης, με το ποσοστό να είναι αντίστοιχο για τις επιχειρήσεις που δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στην εξόφληση των πάγιων λογαριασμών τους, όπως είναι το ρεύμα. Όσο για το τι θα λειτουργούσε υποστηρικτικά για τις επιχειρήσεις, πέντε στους δέκα βιοτέχνες εκτιμούν πως προς αυτή την κατεύθυνση θα συνέβαλε η πρόσβαση στη χρηματοδότηση και στα προγράμματα στήριξης της επιχειρηματικότητας.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από το δίμηνο οικονομικό βαρόμετρο που πραγματοποίησε η εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview, για λογαριασμό του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και αφορά το διάστημα Μαρτίου - Απριλίου. Η έρευνα διενεργήθηκε ηλεκτρονικά σε δείγμα 370 επιχειρήσεων - μελών του ΒΕΘ.

Διαχρονικά και επαναλαμβανόμενα είναι τα περισσότερα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι βιοτεχνίες, με το ζήτημα της ακρίβειας - που αποτελεί την πιο νεόκοπη πρόκληση μεταξύ αυτών που δυσκολεύουν την καθημερινότητα των επιχειρήσεων - να αποτελεί την αιχμή του δόρατος.

Συγκεκριμένα στην ερώτηση «ποιες είναι οι βασικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η επιχείρηση σας;» το 25,2% απάντησε η ακρίβεια και οι συνεχείς ανατιμήσεις των πρώτων υλών, το 15,2% η κάλυψη των μηνιαίων υποχρεώσεων, το 14,7% η εύρεση εξειδικευμένου προσωπικού, ενώ αντίστοιχο είναι το ποσοστό και όσων απάντησαν πως η έλλειψη ρευστότητας δυσκολεύει τις επιχειρήσεις τους, το 14,9% κατέδειξε το μεταβαλλόμενο φορολογικό πλαίσιο ως αγκάθι για την επιχειρηματικότητα, το 8,7% τον έντονο ανταγωνισμό, ενώ το 6,6% έδειξε ως βασική πρόκληση την πρόσβαση στη χρηματοδότηση.

Δυσκολία στην εξόφληση λογαριασμών και προμηθευτών

Στην εξόφληση των λογαριασμών, (ρεύμα, κλπ) απάντησε το 30,9% πως δυσκολεύεται να ανταπεξέλθει, ενώ το 24,9% εξοφλεί, ασθμαίνοντας, τους προμηθευτές του. Το 15,4% δυσκολεύεται στην καταβολή των δόσεων για ληξιπρόθεσμες οφειλές, το 15% στην κάλυψη ασφαλιστικών εισφορών, ενώ το 13,8% στην καταβολή των μισθών.

Για το 45% υποστηρικτικά προς τις επιχειρήσεις θα λειτουργούσε η πρόσβαση στη χρηματοδότηση και στα προγράμματα στήριξης της επιχειρηματικότητας, για το 22,3% η βελτίωση της παραγωγικότητας, για το 11,1% η υιοθέτηση πρακτικών κυκλικής οικονομίας, για το

10,8% ο ψηφιακός μετασχηματισμός, ενώ αντίστοιχο είναι το ποσοστό όσων εκτιμούν πως ενέργειες για την ενίσχυση της εξωστρέφειας (εξαγωγές, συμμετοχή σε εκθέσεις κλπ) θα μπορούσαν να βοηθήσουν.

Η χρήση του διαδικτύου για την προώθηση των επιχειρήσεων τους (καταχωρήσεις σε ιστοσελίδες, χορηγούμενες διαφημίσεις στο Facebook) συμβάλει στη μετάβαση των επιχειρήσεων στην ψηφιακή εποχή σύμφωνα με το 48,4% των ερωτηθέντων. Το 19,2% απάντησε πως προς αυτή την κατεύθυνση θα συνδράμει η αναβάθμιση της εταιρικής ιστοσελίδας, το 17,8% η δημιουργία εταιρικής ιστοσελίδας, ενώ το 14,6% η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.

Ενισχυμένος ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας

Ικανοποιητική κρίνει την κατάσταση των επιχειρήσεών του το 54%, το 34% τη χαρακτηρίζει ως «καλή», ενώ το 12% ως «κακή».

Στην ερώτηση για το τι περιμένουν τους επόμενους έξι μήνες για την επιχείρησή τους, το 51% αναμένει στασιμότητα, βελτίωση το 33% και χειροτέρευση το 16%.

Να διατηρήσει το προσωπικό του στο επόμενο δίμηνο, δηλώνει ότι προτίθεται το 73% των ερωτηθέντων, προσλήψεις σκέφτεται να κάνει το 20%, ενώ σε απολύσεις προσανατολίζεται μόλις το 7% των συμμετεχόντων στην έρευνα. Σχετικά με τον τζίρο των επιχειρήσεών τους, το 52% απαντά πως παρέμεινε ο ίδιος, το 34% πως μειώθηκε, ενώ το 14% δηλώνει πώς κατέγραψε αύξηση.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας του διμήνου αγγίζει το 3,5%, ενισχυμένος έναντι του προηγούμενου διμήνου, όποτε ήταν στο 1,9%. Σημειώνεται πως πέρυσι το αντίστοιχο δίμηνο (Μαρτίου - Απριλίου) ήταν στο 2%.

Η ακρίβεια και οι συνεχείς ανατιμήσεις των πρώτων υλών αποτελούν τις κυρίαρχες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τρεις στις δέκα βιοτεχνίες της Θεσσαλονίκης, με το ποσοστό να είναι αντίστοιχο για τις επιχειρήσεις που δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στην εξόφληση των πάγιων λογαριασμών τους, όπως είναι το ρεύμα. Όσο για το τι θα λειτουργούσε υποστηρικτικά για τις επιχειρήσεις, πέντε στους δέκα βιοτέχνες εκτιμούν πως προς αυτή την κατεύθυνση θα συνέβαλε η πρόσβαση στη χρηματοδότηση και στα προγράμματα στήριξης της επιχειρηματικότητας.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από το δίμηνο οικονομικό βαρόμετρο που πραγματοποίησε η εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview, για λογαριασμό του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και αφορά το διάστημα Μαρτίου - Απριλίου. Η έρευνα διενεργήθηκε ηλεκτρονικά σε δείγμα 370 επιχειρήσεων - μελών του ΒΕΘ.

Διαχρονικά και επαναλαμβανόμενα είναι τα περισσότερα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι βιοτεχνίες, με το ζήτημα της ακρίβειας - που αποτελεί την πιο νεόκοπη πρόκληση μεταξύ αυτών που δυσκολεύουν την καθημερινότητα των επιχειρήσεων - να αποτελεί την αιχμή του δόρατος.

Συγκεκριμένα στην ερώτηση «ποιες είναι οι βασικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η επιχείρηση σας;» το 25,2% απάντησε η ακρίβεια και οι συνεχείς ανατιμήσεις των πρώτων υλών, το 15,2% η κάλυψη των μηνιαίων υποχρεώσεων, το 14,7% η εύρεση εξειδικευμένου προσωπικού, ενώ αντίστοιχο είναι το ποσοστό και όσων απάντησαν πως η έλλειψη ρευστότητας δυσκολεύει τις επιχειρήσεις τους, το 14,9% κατέδειξε το μεταβαλλόμενο φορολογικό πλαίσιο ως αγκάθι για την επιχειρηματικότητα, το 8,7% τον έντονο ανταγωνισμό, ενώ το 6,6% έδειξε ως βασική πρόκληση την πρόσβαση στη χρηματοδότηση.

Δυσκολία στην εξόφληση λογαριασμών και προμηθευτών

Στην εξόφληση των λογαριασμών, (ρεύμα, κλπ) απάντησε το 30,9% πως δυσκολεύεται να ανταπεξέλθει, ενώ το 24,9% εξοφλεί, ασθμαίνοντας, τους προμηθευτές του. Το 15,4% δυσκολεύεται στην καταβολή των δόσεων για ληξιπρόθεσμες οφειλές, το 15% στην κάλυψη ασφαλιστικών εισφορών, ενώ το 13,8% στην καταβολή των μισθών.

Για το 45% υποστηρικτικά προς τις επιχειρήσεις θα λειτουργούσε η πρόσβαση στη χρηματοδότηση και στα προγράμματα στήριξης της επιχειρηματικότητας, για το 22,3% η βελτίωση της παραγωγικότητας, για το 11,1% η υιοθέτηση πρακτικών κυκλικής οικονομίας, για το

10,8% ο ψηφιακός μετασχηματισμός, ενώ αντίστοιχο είναι το ποσοστό όσων εκτιμούν πως ενέργειες για την ενίσχυση της εξωστρέφειας (εξαγωγές, συμμετοχή σε εκθέσεις κλπ) θα μπορούσαν να βοηθήσουν.

Η χρήση του διαδικτύου για την προώθηση των επιχειρήσεων τους (καταχωρήσεις σε ιστοσελίδες, χορηγούμενες διαφημίσεις στο Facebook) συμβάλει στη μετάβαση των επιχειρήσεων στην ψηφιακή εποχή σύμφωνα με το 48,4% των ερωτηθέντων. Το 19,2% απάντησε πως προς αυτή την κατεύθυνση θα συνδράμει η αναβάθμιση της εταιρικής ιστοσελίδας, το 17,8% η δημιουργία εταιρικής ιστοσελίδας, ενώ το 14,6% η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.

Ενισχυμένος ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας

Ικανοποιητική κρίνει την κατάσταση των επιχειρήσεών του το 54%, το 34% τη χαρακτηρίζει ως «καλή», ενώ το 12% ως «κακή».

Στην ερώτηση για το τι περιμένουν τους επόμενους έξι μήνες για την επιχείρησή τους, το 51% αναμένει στασιμότητα, βελτίωση το 33% και χειροτέρευση το 16%.

Να διατηρήσει το προσωπικό του στο επόμενο δίμηνο, δηλώνει ότι προτίθεται το 73% των ερωτηθέντων, προσλήψεις σκέφτεται να κάνει το 20%, ενώ σε απολύσεις προσανατολίζεται μόλις το 7% των συμμετεχόντων στην έρευνα. Σχετικά με τον τζίρο των επιχειρήσεών τους, το 52% απαντά πως παρέμεινε ο ίδιος, το 34% πως μειώθηκε, ενώ το 14% δηλώνει πώς κατέγραψε αύξηση.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας του διμήνου αγγίζει το 3,5%, ενισχυμένος έναντι του προηγούμενου διμήνου, όποτε ήταν στο 1,9%. Σημειώνεται πως πέρυσι το αντίστοιχο δίμηνο (Μαρτίου - Απριλίου) ήταν στο 2%.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία