ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

«Θηλιά» στο λαιμό οι υπέρογκοι λογαριασμοί νερού στο Λαγκαδά - Επανεξετάζονται για να μειωθούν στο μισό

Δήμος και Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης προχωρούν σε αναπροσαρμογή των τιμολογίων των νοικοκυριών μετά τις έντονες αντιδράσεις των πολιτών

 07/04/2023 07:00

«Θηλιά» στο λαιμό οι υπέρογκοι λογαριασμοί νερού στο Λαγκαδά - Επανεξετάζονται για να μειωθούν στο μισό

Φανή Σοβιτσλή

Στα «κάγκελα» για τα εξωφρενικά ποσά που είδαν στους λογαριασμούς του νερού παραμένουν εκατοντάδες κάτοικοι σε χωριά του δήμου Λαγκαδά, όπως ο Λαχανάς, το Πολυδένδρι και οι Πέντε Βρύσες.

Το πρόβλημα με τους υπέρογκους λογαριασμούς προέκυψε πέρυσι την άνοιξη, όταν η Οικονομική Επιτροπή, κατόπιν αιτήματος της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης Λαγκαδά (ΔΕΥΑΛ) ενέκρινε αύξηση στα τιμολόγια του νερού, που σύμφωνα με καταγγελίες κατοίκων κυμαίνεται από 100% έως και 300%.

Με δεδομένο μάλιστα ότι λόγω της ενεργειακής κρίσης αυξήθηκε η τιμή του ρεύματος και των καυσίμων, εκτοξεύοντας το κόστος λειτουργίας της ΔΕΥΑΛ, ο δήμος αποφάσισε να προβεί σε αυξήσεις για να καλύψει τη ζημία.

Όταν όμως άρχισαν να φτάνουν οι λογαριασμοί του νερού στα νοικοκυριά οι πολίτες ξεσηκώθηκαν, ζητώντας από τη δημοτική αρχή να προβεί σε αναπροσαρμογή, καθώς αδυνατούν να πληρώσουν τα ποσά που τους χρεώθηκαν.

Οι αντιδράσεις των πολιτών ανάγκασαν το δήμο να επανεξετάσει το ζήτημα και να αποφασίσει την εκπόνηση οικονομοτεχνικής μελέτης, ώστε να γίνει αναπροσαρμογή της παρούσας τιμολογιακής πολιτικής. Παράλληλα, έχει ήδη καλέσει τους κατοίκους και τους ιδιοκτήτες σπιτιών συγκεκριμένων χωριών να υποβάλουν αιτήσεις, ώστε οι λογαριασμοί που εμφανίζουν υπέρογκες χρεώσεις να εξεταστούν ένας προς έναν και εφόσον προκύπτει διαφορά να επαναπροσδιορίζεται.

Χρέη και έλλειψη μετρήσεων «γονάτισαν» τη ΔΕΥΑΛ

Μιλώντας για το πρόβλημα που έχει ανακύψει ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης Λαγκαδά Γιώργος Ξενιτίδης τόνισε στο makthes.gr ότι η νυν δημοτική αρχή παρέλαβε την επιχείρηση με πολλά χρέη, ενώ βρέθηκε αντιμέτωπη με τα δικαστικές αποφάσεις και έπρεπε να βρει τρόπο να τα καλύψει.

«Είναι αλήθεια ότι σε αρκετές περιπτώσεις εστάλησαν φουσκωμένοι λογαριασμοί, αλλά σε καμία περίπτωση οι αυξήσεις δεν ξεπέρασαν το 300% ή έφτασαν το 1000% όπως δηλώνουν κάποιοι. Το μεγαλύτερο ποσοστό φτάνει το 110% σε κάποια σπίτια, όπου οι μετρήσεις υδρόμετρων από τη ΔΕΥΑΛ έδειξαν ότι ξόδεψαν πάνω από 200 κ.μ νερού. Το 80% των σπιτιών σε αυτά τα χωριά δεν έχει τόσα προβλήματα με τους λογαριασμούς» υπογράμμισε ο κ. Ξενιτίδης. Πρόσθεσε μάλιστα ότι όλο αυτό συνέβη επειδή στο παρελθόν δεν γίνονταν καν μετρήσεις, απλώς οι κάτοικοι πλήρωναν το πάγιο και όχι τον κύριο λογαριασμό του νερού.

«Μιλάμε για δέκα χρόνια πριν, οπότε οι προηγούμενες διοικήσεις έκαναν… μικροπολιτική και αδιαφορούσαν για το πώς θα πληρωθούν τα έξοδα της επιχείρησης, στην οποία δεκάδες εκατοντάδες νοικοκυριά πολύ απλά δεν πλήρωναν» σχολίασε ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΛ. Ανέφερε δε, πως το 2019 η παρούσα δημοτική αρχή είχε προτείνει αυξήσεις της τάξης του 20% -25% αλλά δεν έγιναν δεκτές από το δημοτικό συμβούλιο. «Στη συνέχεια ήρθε η ενεργειακή κρίση και άρχισαν κανονικά οι μετρήσεις οπότε το κόστος αυξήθηκε υπερβολικά» σχολίασε ο κ. Ξενιτίδης.

Θα πέσουν οι τιμές

Πάντως ο δήμος σκοπεύει άμεσα να δώσει λύση στο θέμα των υπέρογκων λογαριασμών και σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΛ θα γίνει άμεσα αναπροσαρμογή των τιμολογίων, ενώ όσα σπίτια ήταν κλειστά, οι λογαριασμοί θα πέσουν στο μισό. «Φροντίζουμε ώστε όπου ήταν μηδενική η μέτρηση το ποσό που θα πληρωθεί να είναι μειωμένο κατά 50%. Πάντως δεν αντιδρά όλος ο κόσμος, η πλειοψηφία στηρίζει την απόφασή μας να βρούμε λύση» ανέφερε ο ίδιος.

Στο θέμα τοποθετήθηκε και ο δήμαρχος Γ. Ταχματζίδης ο οποίος παραδέχθηκε ότι από τη συζήτηση που είχε με τους δημότες διαπίστωσε πως για διαφόρους λόγους υπήρχαν περιπτώσεις υπέρογκων λογαριασμών. «Σε κλίμα συνεννόησης αποφασίσαμε να δούμε κάθε περίπτωση όπου υπάρχει υπέρογκος λογαριασμός ξεχωριστά, ώστε οι δημότες να καταβάλουν το ποσό που όντως τους αναλογεί», δήλωσε ο δήμαρχος.

Στα «κάγκελα» για τα εξωφρενικά ποσά που είδαν στους λογαριασμούς του νερού παραμένουν εκατοντάδες κάτοικοι σε χωριά του δήμου Λαγκαδά, όπως ο Λαχανάς, το Πολυδένδρι και οι Πέντε Βρύσες.

Το πρόβλημα με τους υπέρογκους λογαριασμούς προέκυψε πέρυσι την άνοιξη, όταν η Οικονομική Επιτροπή, κατόπιν αιτήματος της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης Λαγκαδά (ΔΕΥΑΛ) ενέκρινε αύξηση στα τιμολόγια του νερού, που σύμφωνα με καταγγελίες κατοίκων κυμαίνεται από 100% έως και 300%.

Με δεδομένο μάλιστα ότι λόγω της ενεργειακής κρίσης αυξήθηκε η τιμή του ρεύματος και των καυσίμων, εκτοξεύοντας το κόστος λειτουργίας της ΔΕΥΑΛ, ο δήμος αποφάσισε να προβεί σε αυξήσεις για να καλύψει τη ζημία.

Όταν όμως άρχισαν να φτάνουν οι λογαριασμοί του νερού στα νοικοκυριά οι πολίτες ξεσηκώθηκαν, ζητώντας από τη δημοτική αρχή να προβεί σε αναπροσαρμογή, καθώς αδυνατούν να πληρώσουν τα ποσά που τους χρεώθηκαν.

Οι αντιδράσεις των πολιτών ανάγκασαν το δήμο να επανεξετάσει το ζήτημα και να αποφασίσει την εκπόνηση οικονομοτεχνικής μελέτης, ώστε να γίνει αναπροσαρμογή της παρούσας τιμολογιακής πολιτικής. Παράλληλα, έχει ήδη καλέσει τους κατοίκους και τους ιδιοκτήτες σπιτιών συγκεκριμένων χωριών να υποβάλουν αιτήσεις, ώστε οι λογαριασμοί που εμφανίζουν υπέρογκες χρεώσεις να εξεταστούν ένας προς έναν και εφόσον προκύπτει διαφορά να επαναπροσδιορίζεται.

Χρέη και έλλειψη μετρήσεων «γονάτισαν» τη ΔΕΥΑΛ

Μιλώντας για το πρόβλημα που έχει ανακύψει ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης Λαγκαδά Γιώργος Ξενιτίδης τόνισε στο makthes.gr ότι η νυν δημοτική αρχή παρέλαβε την επιχείρηση με πολλά χρέη, ενώ βρέθηκε αντιμέτωπη με τα δικαστικές αποφάσεις και έπρεπε να βρει τρόπο να τα καλύψει.

«Είναι αλήθεια ότι σε αρκετές περιπτώσεις εστάλησαν φουσκωμένοι λογαριασμοί, αλλά σε καμία περίπτωση οι αυξήσεις δεν ξεπέρασαν το 300% ή έφτασαν το 1000% όπως δηλώνουν κάποιοι. Το μεγαλύτερο ποσοστό φτάνει το 110% σε κάποια σπίτια, όπου οι μετρήσεις υδρόμετρων από τη ΔΕΥΑΛ έδειξαν ότι ξόδεψαν πάνω από 200 κ.μ νερού. Το 80% των σπιτιών σε αυτά τα χωριά δεν έχει τόσα προβλήματα με τους λογαριασμούς» υπογράμμισε ο κ. Ξενιτίδης. Πρόσθεσε μάλιστα ότι όλο αυτό συνέβη επειδή στο παρελθόν δεν γίνονταν καν μετρήσεις, απλώς οι κάτοικοι πλήρωναν το πάγιο και όχι τον κύριο λογαριασμό του νερού.

«Μιλάμε για δέκα χρόνια πριν, οπότε οι προηγούμενες διοικήσεις έκαναν… μικροπολιτική και αδιαφορούσαν για το πώς θα πληρωθούν τα έξοδα της επιχείρησης, στην οποία δεκάδες εκατοντάδες νοικοκυριά πολύ απλά δεν πλήρωναν» σχολίασε ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΛ. Ανέφερε δε, πως το 2019 η παρούσα δημοτική αρχή είχε προτείνει αυξήσεις της τάξης του 20% -25% αλλά δεν έγιναν δεκτές από το δημοτικό συμβούλιο. «Στη συνέχεια ήρθε η ενεργειακή κρίση και άρχισαν κανονικά οι μετρήσεις οπότε το κόστος αυξήθηκε υπερβολικά» σχολίασε ο κ. Ξενιτίδης.

Θα πέσουν οι τιμές

Πάντως ο δήμος σκοπεύει άμεσα να δώσει λύση στο θέμα των υπέρογκων λογαριασμών και σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΛ θα γίνει άμεσα αναπροσαρμογή των τιμολογίων, ενώ όσα σπίτια ήταν κλειστά, οι λογαριασμοί θα πέσουν στο μισό. «Φροντίζουμε ώστε όπου ήταν μηδενική η μέτρηση το ποσό που θα πληρωθεί να είναι μειωμένο κατά 50%. Πάντως δεν αντιδρά όλος ο κόσμος, η πλειοψηφία στηρίζει την απόφασή μας να βρούμε λύση» ανέφερε ο ίδιος.

Στο θέμα τοποθετήθηκε και ο δήμαρχος Γ. Ταχματζίδης ο οποίος παραδέχθηκε ότι από τη συζήτηση που είχε με τους δημότες διαπίστωσε πως για διαφόρους λόγους υπήρχαν περιπτώσεις υπέρογκων λογαριασμών. «Σε κλίμα συνεννόησης αποφασίσαμε να δούμε κάθε περίπτωση όπου υπάρχει υπέρογκος λογαριασμός ξεχωριστά, ώστε οι δημότες να καταβάλουν το ποσό που όντως τους αναλογεί», δήλωσε ο δήμαρχος.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία