Θωμάς Γέρμανος: Θα βαρεθείτε να μας βλέπετε μπροστά σας
05/11/2019 07:00
05/11/2019 07:00
Τους τελευταίους δύο μήνες επέστρεψε ο φόβος του προστίμου για παράνομη στάθμευση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Οι συντονισμένες επιχειρήσεις της διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης έφεραν αποτελέσματα στην κυκλοφορία και μια αλλαγή στην εικόνα με τα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα σε κεντρικούς δρόμους. Οι πολίτες συζητούν ξανά το θέμα, άλλοτε επικριτικά, άλλοτε επιβραβεύοντας την πρωτοβουλία, όμως το σίγουρο είναι πως πλέον σκέφτονται δύο φορές πριν να παρκάρουν ξανά παράνομα.
Ο διευθυντής της διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης Θωμάς Γέρμανος, μιλώντας στη «ΜτΚ», εξηγεί το σχέδιο που έχει ενεργοποιήσει σταδιακά από τον περασμένο Ιούλιο που ανέλαβε τα καθήκοντά του. «Αρχικά πιστεύω πως είναι μια μάστιγα για την πόλη η παράνομη στάθμευση. Άκουσα διάφορους ανθρώπους και διάβασα πολλά δημοσιεύματα γι’ αυτό το θέμα και θεώρησα καλό, σε συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης, να αποσυμφορήσουμε κάποιες κεντρικές αρτηρίες, ώστε να μπορούν τουλάχιστον τα αστικά να διέρχονται απρόσκοπτα και ο κάθε πολίτης να μπορεί να φτάνει έγκαιρα στη δουλειά του» αναφέρει ο Θωμάς Γέρμανος.
Στην πράξη αυτό σημαίνει πως από τον Σεπτέμβριο έχουν συσταθεί ειδικές ομάδες στην τροχαία, γίνονται συστηματικοί έλεγχοι και περιπολίες επί 24ώρου αλλά και συντονισμένες επιχειρήσεις. Μεγάλη σημασία για τον ίδιο έχει η ομάδα των «ρυθμιστών», όπως αποκαλούνται. Πρόκειται για ομάδα πέντε αστυνομικών, που κάθε πρωί βρίσκονται κατά μήκος της Τσιμισκή, ρυθμίζοντας την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης και αποτρέποντας την παράνομη στάθμευση. «Θέλω να τους ευχαριστήσω πραγματικά, γιατί αποτελούν τη ‘βιτρίνα’ της τροχαίας. Είναι καθημερινά εκεί και συμβάλλουν στην καλή εικόνα της πόλης» αναφέρει ο κ. Γέρμανος, που στα σχέδιά του είναι να ενδυναμώσει την ομάδα αυτή και να εξελιχθεί σε μια «ελίτ ρυθμιστών».
Πολλοί μιλούν για ρεκόρ κλήσεων από την τροχαία το τελευταίο διάστημα στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Ενδεικτικό είναι ότι στο δεκαπενθήμερο 15 - 30 Σεπτεμβρίου κόπηκαν 1.661 κλήσεις για παραβάσεις που βεβαιώθηκαν έπειτα από ελέγχους. «Κάποιοι λένε ότι είναι εντυπωσιακό, όμως εγώ δεν μένω στα νούμερα αλλά στο αποτέλεσμα. Ξέρω ότι πλέον παίρνω το αυτοκίνητό μου και τουλάχιστον κυκλοφορώ άνετα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και ακόμα και στα παιδιά μου λέω να προσέχουν πού σταθμεύουν, γιατί θα τους γράψουν. Δεν είμαστε τιμωροί, είμαστε απλά υπεύθυνοι για την έκρυθμη λειτουργία της πόλης και για το πρόσωπο που δείχνει σε επισκέπτες και κατοίκους» αναφέρει ο διευθυντής της τροχαίας.
«Θα βαρεθείτε να μας βλέπετε μπροστά σας» δηλώνει χαρακτηριστικά ο Θωμάς Γέρμανος στη «ΜτΚ», σχολιάζοντας την έντονη παρουσία της τροχαίας στην πόλη αλλά και τα επόμενα σχέδια που έχει. Όπως λέει ακόμα, έχει υλοποιήσει ένα μικρό μέρος των σχεδίων του καθώς στο προσεχές διάστημα ετοιμάζει νέα συστήματα μαζικών ελέγχων στους δρόμους της πόλης. Δεν κρύβει όμως ότι έχει μία μικρή ανησυχία για την εξέλιξη του έργου του. «Δεν μπορώ να πω ότι πετύχαμε και θαύματα μέχρι στιγμής, έχουμε ακόμα δρόμο μπροστά μας. Θα μιλήσουμε με πράξεις και όχι με δηλώσεις. Όμως θα σας εκμυστηρευτώ ότι αυτό που με αγχώνει πιο πολύ είναι η διάρκεια της προσπάθειας» σημειώνει, αναφέροντας πως σίγουρα θα χρειαστεί ενίσχυση προσωπικού στην υπηρεσία αλλά και δικύκλων για τη διατήρηση των ελέγχων, ενώ όπως τονίζει τους πέντε γερανούς που διαθέτει η τροχαία Θεσσαλονίκης θα ήταν καλύτερο να τους διπλασιάσει, διότι βοηθούν πολύ σε δύσκολες περιπτώσεις.
Οι κόντρες και τα κινητά τηλέφωνα στο στόχαστρο
Μετά την παράνομη στάθμευση, τα τροχαία και η συμπεριφορά ασυνείδητων οδηγών είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που απασχολούν την διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης και άμεσα θα λάβει μέτρα γι’ αυτά. «Υπάρχουν και ευσυνείδητοι οδηγοί, υπάρχουν και ασυνείδητοι. Πάντως ατυχήματα έχουμε αρκετά στην πόλη. Πιστεύω αυτό οφείλεται στην απροσεξία του καθενός αλλά και στις συγκυρίες» σχολιάζει ο κ. Γέρμανος για τη συμπεριφορά των οδηγών στη Θεσσαλονίκη, επισημαίνοντας πως δυστυχώς σε πολλά ατυχήματα εμπλέκονται νέοι άνθρωποι.
Άμεσο στόχο έχουν θέσει την αντιμετώπιση του φαινομένου με τις «κόντρες» που γίνονται στην πόλη. Συνήθως οι εμπλεκόμενοι αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες για την αναμέτρησή τους στον περιφερειακό, στη Μουδανίων, στην Εγνατία οδό αλλά και στο κέντρο της πόλης. «Είναι ένα φαινόμενο που με απασχολεί, καθώς γίνεται σε μεγάλο βαθμό συστηματικά, σε προκαθορισμένα σημεία, με προγραμματισμένα ραντεβού και πολλές φορές έπειτα από διαδικτυακά καλέσματα» σημειώνει ο κ. Γέρμανος, αποκαλύπτοντας στη «ΜτΚ» ότι πλέον όσοι εντοπίζονται, θα συλλαμβάνονται.
«Θα γίνουμε πιο αυστηροί απέναντί τους. Αποφασίσαμε πλέον να ακολουθούμε ακόμα και την αυτόφωρη διαδικασία γι’ αυτές τις περιπτώσεις. Ο δρόμος ανήκει σε όλους τους πολίτες, δεν ανήκει σε μια κατηγορία οδηγών, κυρίως νεαρών, που βρίσκουν εκτόνωση μέσα από αυτήν τη δράση» τονίζει και δίνει έμφαση στην επικινδυνότητα του φαινομένου, φέρνοντας ως παράδειγμα τον τραγικό θάνατο 30χρονου τον Σεπτέμβριο στο Ωραιόκαστρο. «Μόλις είχαν ‘φτιάξει’ ένα αυτοκίνητο και ήθελαν να το δοκιμάσουν. Πάνω στη δοκιμή ήρθε το μοιραίο…».
Στο στόχαστρο της τροχαίας μπαίνουν και οι πολίτες που χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο την ώρα που οδηγούν. «Πρόκειται για ένα φαινόμενο που θέλουμε να πολεμήσουμε. Είναι τρομερό. Δεν υπάρχουν στατιστικά για το πόσο ευθύνεται η χρήση τηλεφώνου σε τροχαία. Προφανώς όμως οι εμπλεκόμενοι δεν αναφέρουν ποτέ ότι λόγω κινητού βγήκαν από το δρόμο. Πάντως πιστεύω ότι ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για πολλά από τα ατυχήματα, γιατί αποσπάται η προσοχή τους, στέλνουν μηνύματα, σερφάρουν και οδηγούν ενστικτωδώς…», λέει ο κ. Γέρμανος, ενημερώνοντας ότι ομάδες της τροχαίας άμεσα θα ξεκινήσουν επιχειρήσεις για την καταπολέμηση του φαινομένου. Να υπενθυμίσουμε πως για τη συγκεκριμένη παράβαση ο οδηγός στερείται για 60 ημέρες το δίπλωμά του και τις πινακίδες του οχήματος.
Τα «κόκκινα» σημεία
Ζητήσαμε από το διευθυντή της διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης να μας υποδείξει τα σημεία που αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Σύμφωνα με τον ίδιο, αρκετά επιβαρυμένη είναι η 26ης Οκτωβρίου, η Αγίου Δημητρίου και η Κασσάνδρου όταν υπάρχουν διπλοπαρκαρισμένα αλλά και η Εθνικής Αντιστάσεως στην Καλαμαριά, όπου σύντομα θα γίνουν επιχειρήσεις. Όταν τον ρωτήσαμε για τον Βαρδάρη (συγκεκριμένα για τη διασταύρωση της Λαγκαδά με την Εγνατία και την 26 Οκτωβρίου), απάντησε πως στο σημείο υπάρχει συχνά πρόβλημα, «διότι όλοι οι δρόμοι καταλήγουν εκεί», ενώ τόνισε πως αδικαιολόγητα η οδός Λαγκαδά έχει πάρα πολλά φανάρια. Πάντως, ο ίδιος υποσχέθηκε στη «ΜτΚ» πως θα μελετήσουν με τους αρμόδιους αλλαγές στο φανάρι στην οδό Λαγκαδά στον Βαρδάρη, που ταλαιπωρεί τους Θεσσαλονικείς λόγω της μικρής χρονικής διάρκειας που προκαλεί αναμονή και μεγάλη συσσώρευση οχημάτων.
Επίσης, ακόμα ένας δρόμος στο οποίο εστιάζει την προσοχή της η τροχαία είναι η λεωφόρος Μ. Αλεξάνδρου. Μάλιστα, έχουν τοποθετηθεί κάμερες κατά μήκος του δρόμου, διότι έχει διαπιστωθεί πως οχήματα κινούνται με υψηλές ταχύτητες, κυρίως τις βραδινές ώρες. Ωστόσο, η δράση της Τροχαίας Θεσσαλονίκης εξαπλώνεται και στους περιφερειακούς δήμους με τακτικούς ελέγχους.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 3 Νοεμβρίου 2019
Τους τελευταίους δύο μήνες επέστρεψε ο φόβος του προστίμου για παράνομη στάθμευση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Οι συντονισμένες επιχειρήσεις της διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης έφεραν αποτελέσματα στην κυκλοφορία και μια αλλαγή στην εικόνα με τα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα σε κεντρικούς δρόμους. Οι πολίτες συζητούν ξανά το θέμα, άλλοτε επικριτικά, άλλοτε επιβραβεύοντας την πρωτοβουλία, όμως το σίγουρο είναι πως πλέον σκέφτονται δύο φορές πριν να παρκάρουν ξανά παράνομα.
Ο διευθυντής της διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης Θωμάς Γέρμανος, μιλώντας στη «ΜτΚ», εξηγεί το σχέδιο που έχει ενεργοποιήσει σταδιακά από τον περασμένο Ιούλιο που ανέλαβε τα καθήκοντά του. «Αρχικά πιστεύω πως είναι μια μάστιγα για την πόλη η παράνομη στάθμευση. Άκουσα διάφορους ανθρώπους και διάβασα πολλά δημοσιεύματα γι’ αυτό το θέμα και θεώρησα καλό, σε συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης, να αποσυμφορήσουμε κάποιες κεντρικές αρτηρίες, ώστε να μπορούν τουλάχιστον τα αστικά να διέρχονται απρόσκοπτα και ο κάθε πολίτης να μπορεί να φτάνει έγκαιρα στη δουλειά του» αναφέρει ο Θωμάς Γέρμανος.
Στην πράξη αυτό σημαίνει πως από τον Σεπτέμβριο έχουν συσταθεί ειδικές ομάδες στην τροχαία, γίνονται συστηματικοί έλεγχοι και περιπολίες επί 24ώρου αλλά και συντονισμένες επιχειρήσεις. Μεγάλη σημασία για τον ίδιο έχει η ομάδα των «ρυθμιστών», όπως αποκαλούνται. Πρόκειται για ομάδα πέντε αστυνομικών, που κάθε πρωί βρίσκονται κατά μήκος της Τσιμισκή, ρυθμίζοντας την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης και αποτρέποντας την παράνομη στάθμευση. «Θέλω να τους ευχαριστήσω πραγματικά, γιατί αποτελούν τη ‘βιτρίνα’ της τροχαίας. Είναι καθημερινά εκεί και συμβάλλουν στην καλή εικόνα της πόλης» αναφέρει ο κ. Γέρμανος, που στα σχέδιά του είναι να ενδυναμώσει την ομάδα αυτή και να εξελιχθεί σε μια «ελίτ ρυθμιστών».
Πολλοί μιλούν για ρεκόρ κλήσεων από την τροχαία το τελευταίο διάστημα στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Ενδεικτικό είναι ότι στο δεκαπενθήμερο 15 - 30 Σεπτεμβρίου κόπηκαν 1.661 κλήσεις για παραβάσεις που βεβαιώθηκαν έπειτα από ελέγχους. «Κάποιοι λένε ότι είναι εντυπωσιακό, όμως εγώ δεν μένω στα νούμερα αλλά στο αποτέλεσμα. Ξέρω ότι πλέον παίρνω το αυτοκίνητό μου και τουλάχιστον κυκλοφορώ άνετα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και ακόμα και στα παιδιά μου λέω να προσέχουν πού σταθμεύουν, γιατί θα τους γράψουν. Δεν είμαστε τιμωροί, είμαστε απλά υπεύθυνοι για την έκρυθμη λειτουργία της πόλης και για το πρόσωπο που δείχνει σε επισκέπτες και κατοίκους» αναφέρει ο διευθυντής της τροχαίας.
«Θα βαρεθείτε να μας βλέπετε μπροστά σας» δηλώνει χαρακτηριστικά ο Θωμάς Γέρμανος στη «ΜτΚ», σχολιάζοντας την έντονη παρουσία της τροχαίας στην πόλη αλλά και τα επόμενα σχέδια που έχει. Όπως λέει ακόμα, έχει υλοποιήσει ένα μικρό μέρος των σχεδίων του καθώς στο προσεχές διάστημα ετοιμάζει νέα συστήματα μαζικών ελέγχων στους δρόμους της πόλης. Δεν κρύβει όμως ότι έχει μία μικρή ανησυχία για την εξέλιξη του έργου του. «Δεν μπορώ να πω ότι πετύχαμε και θαύματα μέχρι στιγμής, έχουμε ακόμα δρόμο μπροστά μας. Θα μιλήσουμε με πράξεις και όχι με δηλώσεις. Όμως θα σας εκμυστηρευτώ ότι αυτό που με αγχώνει πιο πολύ είναι η διάρκεια της προσπάθειας» σημειώνει, αναφέροντας πως σίγουρα θα χρειαστεί ενίσχυση προσωπικού στην υπηρεσία αλλά και δικύκλων για τη διατήρηση των ελέγχων, ενώ όπως τονίζει τους πέντε γερανούς που διαθέτει η τροχαία Θεσσαλονίκης θα ήταν καλύτερο να τους διπλασιάσει, διότι βοηθούν πολύ σε δύσκολες περιπτώσεις.
Οι κόντρες και τα κινητά τηλέφωνα στο στόχαστρο
Μετά την παράνομη στάθμευση, τα τροχαία και η συμπεριφορά ασυνείδητων οδηγών είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που απασχολούν την διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης και άμεσα θα λάβει μέτρα γι’ αυτά. «Υπάρχουν και ευσυνείδητοι οδηγοί, υπάρχουν και ασυνείδητοι. Πάντως ατυχήματα έχουμε αρκετά στην πόλη. Πιστεύω αυτό οφείλεται στην απροσεξία του καθενός αλλά και στις συγκυρίες» σχολιάζει ο κ. Γέρμανος για τη συμπεριφορά των οδηγών στη Θεσσαλονίκη, επισημαίνοντας πως δυστυχώς σε πολλά ατυχήματα εμπλέκονται νέοι άνθρωποι.
Άμεσο στόχο έχουν θέσει την αντιμετώπιση του φαινομένου με τις «κόντρες» που γίνονται στην πόλη. Συνήθως οι εμπλεκόμενοι αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες για την αναμέτρησή τους στον περιφερειακό, στη Μουδανίων, στην Εγνατία οδό αλλά και στο κέντρο της πόλης. «Είναι ένα φαινόμενο που με απασχολεί, καθώς γίνεται σε μεγάλο βαθμό συστηματικά, σε προκαθορισμένα σημεία, με προγραμματισμένα ραντεβού και πολλές φορές έπειτα από διαδικτυακά καλέσματα» σημειώνει ο κ. Γέρμανος, αποκαλύπτοντας στη «ΜτΚ» ότι πλέον όσοι εντοπίζονται, θα συλλαμβάνονται.
«Θα γίνουμε πιο αυστηροί απέναντί τους. Αποφασίσαμε πλέον να ακολουθούμε ακόμα και την αυτόφωρη διαδικασία γι’ αυτές τις περιπτώσεις. Ο δρόμος ανήκει σε όλους τους πολίτες, δεν ανήκει σε μια κατηγορία οδηγών, κυρίως νεαρών, που βρίσκουν εκτόνωση μέσα από αυτήν τη δράση» τονίζει και δίνει έμφαση στην επικινδυνότητα του φαινομένου, φέρνοντας ως παράδειγμα τον τραγικό θάνατο 30χρονου τον Σεπτέμβριο στο Ωραιόκαστρο. «Μόλις είχαν ‘φτιάξει’ ένα αυτοκίνητο και ήθελαν να το δοκιμάσουν. Πάνω στη δοκιμή ήρθε το μοιραίο…».
Στο στόχαστρο της τροχαίας μπαίνουν και οι πολίτες που χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο την ώρα που οδηγούν. «Πρόκειται για ένα φαινόμενο που θέλουμε να πολεμήσουμε. Είναι τρομερό. Δεν υπάρχουν στατιστικά για το πόσο ευθύνεται η χρήση τηλεφώνου σε τροχαία. Προφανώς όμως οι εμπλεκόμενοι δεν αναφέρουν ποτέ ότι λόγω κινητού βγήκαν από το δρόμο. Πάντως πιστεύω ότι ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για πολλά από τα ατυχήματα, γιατί αποσπάται η προσοχή τους, στέλνουν μηνύματα, σερφάρουν και οδηγούν ενστικτωδώς…», λέει ο κ. Γέρμανος, ενημερώνοντας ότι ομάδες της τροχαίας άμεσα θα ξεκινήσουν επιχειρήσεις για την καταπολέμηση του φαινομένου. Να υπενθυμίσουμε πως για τη συγκεκριμένη παράβαση ο οδηγός στερείται για 60 ημέρες το δίπλωμά του και τις πινακίδες του οχήματος.
Τα «κόκκινα» σημεία
Ζητήσαμε από το διευθυντή της διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης να μας υποδείξει τα σημεία που αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Σύμφωνα με τον ίδιο, αρκετά επιβαρυμένη είναι η 26ης Οκτωβρίου, η Αγίου Δημητρίου και η Κασσάνδρου όταν υπάρχουν διπλοπαρκαρισμένα αλλά και η Εθνικής Αντιστάσεως στην Καλαμαριά, όπου σύντομα θα γίνουν επιχειρήσεις. Όταν τον ρωτήσαμε για τον Βαρδάρη (συγκεκριμένα για τη διασταύρωση της Λαγκαδά με την Εγνατία και την 26 Οκτωβρίου), απάντησε πως στο σημείο υπάρχει συχνά πρόβλημα, «διότι όλοι οι δρόμοι καταλήγουν εκεί», ενώ τόνισε πως αδικαιολόγητα η οδός Λαγκαδά έχει πάρα πολλά φανάρια. Πάντως, ο ίδιος υποσχέθηκε στη «ΜτΚ» πως θα μελετήσουν με τους αρμόδιους αλλαγές στο φανάρι στην οδό Λαγκαδά στον Βαρδάρη, που ταλαιπωρεί τους Θεσσαλονικείς λόγω της μικρής χρονικής διάρκειας που προκαλεί αναμονή και μεγάλη συσσώρευση οχημάτων.
Επίσης, ακόμα ένας δρόμος στο οποίο εστιάζει την προσοχή της η τροχαία είναι η λεωφόρος Μ. Αλεξάνδρου. Μάλιστα, έχουν τοποθετηθεί κάμερες κατά μήκος του δρόμου, διότι έχει διαπιστωθεί πως οχήματα κινούνται με υψηλές ταχύτητες, κυρίως τις βραδινές ώρες. Ωστόσο, η δράση της Τροχαίας Θεσσαλονίκης εξαπλώνεται και στους περιφερειακούς δήμους με τακτικούς ελέγχους.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 3 Νοεμβρίου 2019
ΣΧΟΛΙΑ