Τι δείχνει η εκκίνηση του προεκλογικού αγώνα. Του Κώστα Μπλιάτκα
23/04/2024 18:56
23/04/2024 18:56
Ανησυχεί ο πρωθυπουργός ενόψει ευρωεκλογών λέει το ρεπορτάζ και κινητοποιεί τους υπουργούς στέλνοντάς τους στις δεκατρείς περιφέρειες με ειδικούς ρόλους και γενικό καθήκον την αφύπνιση των στελεχών και της βάσης της ΝΔ.
Τα στοιχεία που του φέρνουν οι εκλογολόγοι και οι επικοινωνιολόγοι του, οι οποίοι αρίστευσαν το 2023 και στις συμβουλές και στις αναλύσεις τους, πιθανότατα τεκμηριώνουν την ανησυχία.
Τα υπόγεια ρεύματα στο εκλογικό σώμα, η αναμενόμενη χαλαρότητα λόγω της έλλειψης ισχυρού αντιπάλου αλλά και λόγω της φύσης των ευρωεκλογών που δεν βγάζουν κυβέρνηση, φτιάχνουν μια συνθήκη «ό,τι πρέπει» για να έλθει ένα οδυνηρό εκλογικό αποτέλεσμα και τέτοιο θα είναι αν η ΝΔ πέσει κάτω από το 30%, έστω και στο 29,9% που λέει ο λόγος.
Ανησυχούν και στο ΠΑΣΟΚ βλέποντας τον ΣΥΡΙΖΑ να έχει στρογγυλοκαθήσει δημοσκοπικά στην δεύτερη θέση και μάλιστα να διευρύνει διαρκώς τη διαφορά από το κόμμα του Νίκου Ανδρουλάκη.
Το πολύ της θλίψεως ίσως είναι αυτό που οδηγεί κάποιους στο ΠΑΣΟΚ να πιστεύουν και να δηλώνουν πως η ΝΔ «προωθεί» τον Κασσελάκη -πως άραγε;- διότι τον προτιμά ως αντίπαλο. Λένε μάλιστα πως στη ΝΔ έχουν το know how στον επηρεασμό της κοινής γνώμης.
Από την άλλη πλευρά βέβαια το «δεν τραβάει ο Ανδρουλάκης» ίσως δεν οφείλεται στην έντεχνη προπαγάνδα των κυβερνητικών στελεχών και ΜΜΕ αλλά στην απλούστερη ερμηνεία που λέει πως ο Κασσελάκης σαρώνει στα απολιτίκ ακροατήρια, στις εύπεπτες τηλεοπτικές εκπομπές, στη φωτογένεια και στα social media.
Το προβάδισμα αυτό το πήρε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ με την «αξία του» κι όχι με ξένες πλάτες, υπό την έννοια ότι ένα κομμάτι αδιάφορων για τα κόμματα και την πολιτική νέων, ακούει πιο εύκολα τον Στέφανο παρά τον Νίκο που είναι πιο κλασικός και συμβατικός πολιτικός, στη φόρμα της μεταπολίτευσης.
Άλλο είναι βέβαια να κερδίσεις για εύπεπτους λόγους και για «χαβαλέ» ένα ακροατήριο και άλλο να το φέρεις στην κάλπη σου. Δημοσκοπικά όμως έστω η μισή δουλειά έχει γίνει για τον Κασσελάκη.
Άλλοι πάλι λένε πως ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ τα έχει εύκολα τα «αυτογκόλ» με δηλώσεις του που προκαλούν θυμηδία και απορίες για την πολιτική του στάση, όπως το αφήγημα για το λάδι στην κολυμβήθρα της βάφτισής του.
Ένα άλλο ευδιάκριτο στοιχείο των προεκλογικών κοκορομαχιών που μόλις άρχισαν επίσημα, είναι οι αγοραίες εκφράσεις και οι επιθέσεις «σκληρού ροκ» που χρησιμοποιούν διάφοροι υποψήφιοι ευρωβουλευτές κυρίως στις τηλεοπτικές συζητήσεις. Αγριεύει το πράγμα.
Είναι σχετικά καινούργιο το φαινόμενο και αξίζει να ψάξει κανείς λίγο παραπάνω.
Όπως φαίνεται, τον κυνισμό που χρησιμοποίησαν τα κόμματα επιστρατεύοντας στα ψηφοδέλτια «λαμπερές» φίρμες που όμως δεν έχουν τα προσόντα να γίνουν καλοί ευρωβουλευτές, τον υιοθετούν τώρα και κάποιοι υποψήφιοι οι οποίοι «δεν θέλουν να χάσουν τη δουλειά». Οι πιο πονηροί λένε πως «είναι πολλά τα λεφτά Άρη» ενθυμούμενοι τη θρυλική κινηματογραφική ατάκα του Νίκου Κούρκουλου προς τον Σπύρο Καλογήρου.
Και ακόμα είμαστε στην αρχή
Ανησυχεί ο πρωθυπουργός ενόψει ευρωεκλογών λέει το ρεπορτάζ και κινητοποιεί τους υπουργούς στέλνοντάς τους στις δεκατρείς περιφέρειες με ειδικούς ρόλους και γενικό καθήκον την αφύπνιση των στελεχών και της βάσης της ΝΔ.
Τα στοιχεία που του φέρνουν οι εκλογολόγοι και οι επικοινωνιολόγοι του, οι οποίοι αρίστευσαν το 2023 και στις συμβουλές και στις αναλύσεις τους, πιθανότατα τεκμηριώνουν την ανησυχία.
Τα υπόγεια ρεύματα στο εκλογικό σώμα, η αναμενόμενη χαλαρότητα λόγω της έλλειψης ισχυρού αντιπάλου αλλά και λόγω της φύσης των ευρωεκλογών που δεν βγάζουν κυβέρνηση, φτιάχνουν μια συνθήκη «ό,τι πρέπει» για να έλθει ένα οδυνηρό εκλογικό αποτέλεσμα και τέτοιο θα είναι αν η ΝΔ πέσει κάτω από το 30%, έστω και στο 29,9% που λέει ο λόγος.
Ανησυχούν και στο ΠΑΣΟΚ βλέποντας τον ΣΥΡΙΖΑ να έχει στρογγυλοκαθήσει δημοσκοπικά στην δεύτερη θέση και μάλιστα να διευρύνει διαρκώς τη διαφορά από το κόμμα του Νίκου Ανδρουλάκη.
Το πολύ της θλίψεως ίσως είναι αυτό που οδηγεί κάποιους στο ΠΑΣΟΚ να πιστεύουν και να δηλώνουν πως η ΝΔ «προωθεί» τον Κασσελάκη -πως άραγε;- διότι τον προτιμά ως αντίπαλο. Λένε μάλιστα πως στη ΝΔ έχουν το know how στον επηρεασμό της κοινής γνώμης.
Από την άλλη πλευρά βέβαια το «δεν τραβάει ο Ανδρουλάκης» ίσως δεν οφείλεται στην έντεχνη προπαγάνδα των κυβερνητικών στελεχών και ΜΜΕ αλλά στην απλούστερη ερμηνεία που λέει πως ο Κασσελάκης σαρώνει στα απολιτίκ ακροατήρια, στις εύπεπτες τηλεοπτικές εκπομπές, στη φωτογένεια και στα social media.
Το προβάδισμα αυτό το πήρε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ με την «αξία του» κι όχι με ξένες πλάτες, υπό την έννοια ότι ένα κομμάτι αδιάφορων για τα κόμματα και την πολιτική νέων, ακούει πιο εύκολα τον Στέφανο παρά τον Νίκο που είναι πιο κλασικός και συμβατικός πολιτικός, στη φόρμα της μεταπολίτευσης.
Άλλο είναι βέβαια να κερδίσεις για εύπεπτους λόγους και για «χαβαλέ» ένα ακροατήριο και άλλο να το φέρεις στην κάλπη σου. Δημοσκοπικά όμως έστω η μισή δουλειά έχει γίνει για τον Κασσελάκη.
Άλλοι πάλι λένε πως ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ τα έχει εύκολα τα «αυτογκόλ» με δηλώσεις του που προκαλούν θυμηδία και απορίες για την πολιτική του στάση, όπως το αφήγημα για το λάδι στην κολυμβήθρα της βάφτισής του.
Ένα άλλο ευδιάκριτο στοιχείο των προεκλογικών κοκορομαχιών που μόλις άρχισαν επίσημα, είναι οι αγοραίες εκφράσεις και οι επιθέσεις «σκληρού ροκ» που χρησιμοποιούν διάφοροι υποψήφιοι ευρωβουλευτές κυρίως στις τηλεοπτικές συζητήσεις. Αγριεύει το πράγμα.
Είναι σχετικά καινούργιο το φαινόμενο και αξίζει να ψάξει κανείς λίγο παραπάνω.
Όπως φαίνεται, τον κυνισμό που χρησιμοποίησαν τα κόμματα επιστρατεύοντας στα ψηφοδέλτια «λαμπερές» φίρμες που όμως δεν έχουν τα προσόντα να γίνουν καλοί ευρωβουλευτές, τον υιοθετούν τώρα και κάποιοι υποψήφιοι οι οποίοι «δεν θέλουν να χάσουν τη δουλειά». Οι πιο πονηροί λένε πως «είναι πολλά τα λεφτά Άρη» ενθυμούμενοι τη θρυλική κινηματογραφική ατάκα του Νίκου Κούρκουλου προς τον Σπύρο Καλογήρου.
Και ακόμα είμαστε στην αρχή
ΣΧΟΛΙΑ