Τι τρέχει με το αεροδρόμιο του Ερντογάν;
07/03/2019 22:00
07/03/2019 22:00
Είναι γνωστή η έφεση του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στα μεγάλα έργα. Η Τρίτη γέφυρα στον Βόσπορο, το μεγαλειώδες προεδρικό μέγαρο, το τιτανοτεράστιο αεροδρόμιο… το οποίο το εγκαινίασε ο ίδιος στις 29 Οκτωβρίου του 2018 επιλέγοντας τη συγκεκριμένη μέρα, της επετείου των 95 ετών από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας, ως απόδειξη του μεγαλείου της χώρας του. Ονόμασε το έργο Νέο Αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης με σκοπό να γίνει ο μεγαλύτερος κόμβος στον κόσμο όταν θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία.
Ωστόσο, το πότε ακριβώς θα γίνει αυτό αποτελεί μια άλλη ιστορία. Θεωρητικά θα λειτουργούσε τον Δεκέμβριο, τον Ιανουάριο έθεσαν νέα ημερομηνία την 3η Μαρτίου, στα μέσα Φεβρουαρίου η πλήρης λειτουργία πήρε ξανά αναβολή για τον Απρίλιο. Πέραν αυτού το αεροδρόμιο είδε να ακυρώνονται πτήσεις καθώς και οριστικές ματαιώσεις. Υπάρχουν δε μερικές δημοσιεύσεις που θέλουν πως μερικοί πράκτορες έχουν ήδη αποχωρήσει από το σχέδιο, όπως αναφέρει η Αλ Μόνιτορ.
Ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της Τέρκις Ερλάινς είπε στην επιθεώρηση πως χρειάζονται μεταφορείς καθώς και υπηρεσίες για κέιτερινγκ. Η κατασκευή του αεροδρομίου απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί περαιωμένη. Πως κανείς δεν γνωρίζει πότε θα γίνει αυτό. Και φυσικά δεν μπορεί να τεθεί σε λειτουργία το έργο αν δεν ολοκληρωθούν αυτές οι εργασίες.
Αυτές οι καθυστερήσεις δεν είναι ό,τι καλύτερο για την Τουρκία και την κυβέρνησή της.
Η Αλ Μόνιτορ μίλησε με μηχανικούς, αντιπολιτευόμενους βουλευτές καθώς και με εκπροσώπους των εργατών που απασχολούνται στο έργο. Όλοι σχεδόν είχαν ασκήσει κριτική στον τρόπο με τον οποίο ξεκίνησε από την αρχή το έργο αλλά δεν είχαν εισακουστεί. Διέκρινε δε δυο βασικούς λόγους για την καθυστέρηση του έργου: τον κακό σχεδιασμό και την οικονομική κατάρρευση. Δυο αιτίες οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα όταν τελικά τεθεί σε λειτουργία το αεροδρόμιο.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα η τοποθεσία του αεροδρομίου είναι λάθος για οικονομικούς, περιβαλλοντολογικούς και λόγους υποδομής. Στο έδαφος υπήρχαν πριν ανθρακωρυχεία με ανισόπεδες επιφάνειες. Λέγεται πως το έργο ξεκίνησε ενάντια σε όλες τις προειδοποιήσεις και συνέχισε να εκτελείται χωρίς να ικανοποιούνται όλες οι προδιαγραφές. Πως στον χώρο του αεροδρομίου φυσούν ισχυροί άνεμοι και έχει συχνά ομίχλη.
Ακόμη το δημοσίευμα της Αλ Μόνιτορ αναφέρει πως κανείς δεν γνωρίζει πόσοι εργάτες έχουν σκοτωθεί στο έργο… Πως δεν έχουν καταφέρει να ενώσουν με τη συγκοινωνία το αεροδρόμιο με την Κωνσταντινούπολη. Λέγεται πως είναι πολύ ακριβή η μεταφορά και πως όταν θα ξεκινήσει η λειτουργία του θα πρέπει να σταματήσει το άλλο αεροδρόμιο καθώς δεν μπορούν να ανταποκριθούν και στα δυο. Ακόμη αναφέρουν πως υπάρχει οικονομικό πρόβλημα στην κοινοπραξία των 5 εταιριών που έχουν αναλάβει το έργο…
Υπενθυμίζεται στο σημείο αυτό πως η Τουρκία στις 31 Μαρτίου έχει δημοτικές εκλογές. Θεωρητικά θα μπορούσε το έργο να χρησιμοποιηθεί ως προπαγάνδα υπέρ της κυβέρνησης και να λειτουργήσει. Ωστόσο κάτι τέτοιο φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο. Όσο για το πότε τελικά θα συμβεί αυτό… Κάποτε στο μέλλον.
Είναι γνωστή η έφεση του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στα μεγάλα έργα. Η Τρίτη γέφυρα στον Βόσπορο, το μεγαλειώδες προεδρικό μέγαρο, το τιτανοτεράστιο αεροδρόμιο… το οποίο το εγκαινίασε ο ίδιος στις 29 Οκτωβρίου του 2018 επιλέγοντας τη συγκεκριμένη μέρα, της επετείου των 95 ετών από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας, ως απόδειξη του μεγαλείου της χώρας του. Ονόμασε το έργο Νέο Αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης με σκοπό να γίνει ο μεγαλύτερος κόμβος στον κόσμο όταν θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία.
Ωστόσο, το πότε ακριβώς θα γίνει αυτό αποτελεί μια άλλη ιστορία. Θεωρητικά θα λειτουργούσε τον Δεκέμβριο, τον Ιανουάριο έθεσαν νέα ημερομηνία την 3η Μαρτίου, στα μέσα Φεβρουαρίου η πλήρης λειτουργία πήρε ξανά αναβολή για τον Απρίλιο. Πέραν αυτού το αεροδρόμιο είδε να ακυρώνονται πτήσεις καθώς και οριστικές ματαιώσεις. Υπάρχουν δε μερικές δημοσιεύσεις που θέλουν πως μερικοί πράκτορες έχουν ήδη αποχωρήσει από το σχέδιο, όπως αναφέρει η Αλ Μόνιτορ.
Ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της Τέρκις Ερλάινς είπε στην επιθεώρηση πως χρειάζονται μεταφορείς καθώς και υπηρεσίες για κέιτερινγκ. Η κατασκευή του αεροδρομίου απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί περαιωμένη. Πως κανείς δεν γνωρίζει πότε θα γίνει αυτό. Και φυσικά δεν μπορεί να τεθεί σε λειτουργία το έργο αν δεν ολοκληρωθούν αυτές οι εργασίες.
Αυτές οι καθυστερήσεις δεν είναι ό,τι καλύτερο για την Τουρκία και την κυβέρνησή της.
Η Αλ Μόνιτορ μίλησε με μηχανικούς, αντιπολιτευόμενους βουλευτές καθώς και με εκπροσώπους των εργατών που απασχολούνται στο έργο. Όλοι σχεδόν είχαν ασκήσει κριτική στον τρόπο με τον οποίο ξεκίνησε από την αρχή το έργο αλλά δεν είχαν εισακουστεί. Διέκρινε δε δυο βασικούς λόγους για την καθυστέρηση του έργου: τον κακό σχεδιασμό και την οικονομική κατάρρευση. Δυο αιτίες οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα όταν τελικά τεθεί σε λειτουργία το αεροδρόμιο.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα η τοποθεσία του αεροδρομίου είναι λάθος για οικονομικούς, περιβαλλοντολογικούς και λόγους υποδομής. Στο έδαφος υπήρχαν πριν ανθρακωρυχεία με ανισόπεδες επιφάνειες. Λέγεται πως το έργο ξεκίνησε ενάντια σε όλες τις προειδοποιήσεις και συνέχισε να εκτελείται χωρίς να ικανοποιούνται όλες οι προδιαγραφές. Πως στον χώρο του αεροδρομίου φυσούν ισχυροί άνεμοι και έχει συχνά ομίχλη.
Ακόμη το δημοσίευμα της Αλ Μόνιτορ αναφέρει πως κανείς δεν γνωρίζει πόσοι εργάτες έχουν σκοτωθεί στο έργο… Πως δεν έχουν καταφέρει να ενώσουν με τη συγκοινωνία το αεροδρόμιο με την Κωνσταντινούπολη. Λέγεται πως είναι πολύ ακριβή η μεταφορά και πως όταν θα ξεκινήσει η λειτουργία του θα πρέπει να σταματήσει το άλλο αεροδρόμιο καθώς δεν μπορούν να ανταποκριθούν και στα δυο. Ακόμη αναφέρουν πως υπάρχει οικονομικό πρόβλημα στην κοινοπραξία των 5 εταιριών που έχουν αναλάβει το έργο…
Υπενθυμίζεται στο σημείο αυτό πως η Τουρκία στις 31 Μαρτίου έχει δημοτικές εκλογές. Θεωρητικά θα μπορούσε το έργο να χρησιμοποιηθεί ως προπαγάνδα υπέρ της κυβέρνησης και να λειτουργήσει. Ωστόσο κάτι τέτοιο φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο. Όσο για το πότε τελικά θα συμβεί αυτό… Κάποτε στο μέλλον.
ΣΧΟΛΙΑ