ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Το 32ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης συμμετείχε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Green Revolution the Best Solution» (φωτ.)

Τα θέματα που διαπραγματεύτηκαν μαθητές και εκπαιδευτικοί αφορούσαν την περιβαλλοντική ρύπανση, την υποβάθμιση του περιβάλλοντος και την κλιματική αλλαγή

 19/04/2024 15:23

Το 32ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης συμμετείχε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Green Revolution the Best Solution» (φωτ.)

Το 32ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης συμμετείχε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Green Revolution the Best Solution» που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των προγραμμάτων Erasmus+ από τις 15 Σεπτεμβρίου 2022 έως τις 14 Μαρτίου 2024.

Το πρόγραμμα υλοποίησαν τέσσερα ευρωπαϊκά σχολεία, το Goetheschule του Neu-Isenburg της Γερμανίας, το Urretxindorra Ikastola του Bilbao της Χώρας των Βάσκων, το Cesvaines Vidusskola του Cesvaine της Λετονίας και από την Ελλάδα το 32ο Γενικό Λύκειο της Χαριλάου Θεσσαλονίκης.

Τα θέματα που διαπραγματεύτηκαν μαθητές και εκπαιδευτικοί αφορούσαν την περιβαλλοντική ρύπανση, την υποβάθμιση του περιβάλλοντος και την κλιματική αλλαγή.

Η εστίαση του Ελληνικού σχολείου ήταν στα θαλάσσια οικοσυστήματα. Το αρχιπέλαγος του Αιγαίου, το Ιόνιο πέλαγος και κατ’ επέκταση η λεκάνη της Μεσογείου καθόρισαν τον Ελληνικό πολιτισμό και βοήθησαν στην εξάπλωσή του. Από τις 10 έως 14 Μαρτίου εξήντα δύο μαθητές και είκοσι εκπαιδευτικοί από τις τέσσερις χώρες ενημερώθηκαν για την θερμοκρασιακή αύξηση των θαλάσσιων υδάτων, για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ελληνικής θαλάσσιας βιοποικιλότητας και για τις επιπτώσεις της υπεραλίευσης, στο περιβάλλον και τους ανθρώπους.

fb-img-2.jpg

Αναδείχθηκαν κανόνες, ορθές πρακτικές και μέτρα που εφαρμόζονται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση με σκοπό την προστασία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων.

Για όλα αυτά, παρακολούθησαν εμπεριστατωμένη εισήγηση του επίκουρου καθηγητή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Δημήτριου Κλαουδάτου, ο οποίος αναφερόμενος στα παραπάνω, έθιξε θέματα που σχετίζονται με την ρύπανση, την υποβάθμιση των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και γενικότερα την πράσινη επανάσταση από τη σκοπιά του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Στο ίδιο πλαίσιο, ο κ. Χρόνης Ιωάννης Msc Phd, Αγροοικολόγος ενημέρωσε για την ποιότητα των υδάτων, για το μηχανισμό σχηματισμού του γεωφυσικού ανάγλυφου των ακτών του Θερμαϊκού και για τα φυσικά φαινόμενα στα οποία οφείλεται η δημιουργία των αμμολόφων.

Ενώ στην Ιχθυόσκαλα Θεσσαλονίκης ενημερώθηκαν για τη λειτουργία της σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την πολιτική που ακολουθεί για την πράσινη διαχείριση αλιευμάτων και απορριμμάτων.

Αντίστοιχα η κ. Βάρκα Ευδοξία, χημικός Phd, μίλησε για την όξινη βροχή και της επιπτώσεις της στα μνημεία, στα θαλάσσια οικοσυστήματα και γενικότερα στο περιβάλλον.

fb-img-3.jpg

Επίσης πραγματοποιήθηκαν βιωματικά και διερευνητικά εργαστήρια στα οποία: α) η κ. Γκικούδη Αναστασία, χημικός του ΕΚΦΕ, ασχολήθηκε με την ανακύκλωση και την κατασκευή εναλλακτικού πλαστικού από άμυλο πατάτας και β) η κ. Βάρκα Ευδοξία, έδειξε τεχνικές ανακύκλωσης και επανάχρησης του χαρτιού και κατασκεύασε αρώματα μαζί με τους μαθητές χρησιμοποιώντας φυσικά συστατικά.

Παράλληλα όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στα μνημεία της Θεσσαλονίκης, απήλαυσαν την εξαιρετική φιλοξενία που τους πρόσφεραν οι οικογένειες μαθητών του σχολείου, και συμμετείχαν στη δενδροφύτευση που οργάνωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης και η Ε΄ Δημοτική Κοινότητα στο Πάρκο Βούλγαρη αποκτώντας έτσι το δικό τους δέντρο και συμβολικά τις δικές τους ρίζες στην Θεσσαλονίκη.

Το 32ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης συμμετείχε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Green Revolution the Best Solution» που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των προγραμμάτων Erasmus+ από τις 15 Σεπτεμβρίου 2022 έως τις 14 Μαρτίου 2024.

Το πρόγραμμα υλοποίησαν τέσσερα ευρωπαϊκά σχολεία, το Goetheschule του Neu-Isenburg της Γερμανίας, το Urretxindorra Ikastola του Bilbao της Χώρας των Βάσκων, το Cesvaines Vidusskola του Cesvaine της Λετονίας και από την Ελλάδα το 32ο Γενικό Λύκειο της Χαριλάου Θεσσαλονίκης.

Τα θέματα που διαπραγματεύτηκαν μαθητές και εκπαιδευτικοί αφορούσαν την περιβαλλοντική ρύπανση, την υποβάθμιση του περιβάλλοντος και την κλιματική αλλαγή.

Η εστίαση του Ελληνικού σχολείου ήταν στα θαλάσσια οικοσυστήματα. Το αρχιπέλαγος του Αιγαίου, το Ιόνιο πέλαγος και κατ’ επέκταση η λεκάνη της Μεσογείου καθόρισαν τον Ελληνικό πολιτισμό και βοήθησαν στην εξάπλωσή του. Από τις 10 έως 14 Μαρτίου εξήντα δύο μαθητές και είκοσι εκπαιδευτικοί από τις τέσσερις χώρες ενημερώθηκαν για την θερμοκρασιακή αύξηση των θαλάσσιων υδάτων, για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ελληνικής θαλάσσιας βιοποικιλότητας και για τις επιπτώσεις της υπεραλίευσης, στο περιβάλλον και τους ανθρώπους.

fb-img-2.jpg

Αναδείχθηκαν κανόνες, ορθές πρακτικές και μέτρα που εφαρμόζονται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση με σκοπό την προστασία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων.

Για όλα αυτά, παρακολούθησαν εμπεριστατωμένη εισήγηση του επίκουρου καθηγητή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Δημήτριου Κλαουδάτου, ο οποίος αναφερόμενος στα παραπάνω, έθιξε θέματα που σχετίζονται με την ρύπανση, την υποβάθμιση των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και γενικότερα την πράσινη επανάσταση από τη σκοπιά του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Στο ίδιο πλαίσιο, ο κ. Χρόνης Ιωάννης Msc Phd, Αγροοικολόγος ενημέρωσε για την ποιότητα των υδάτων, για το μηχανισμό σχηματισμού του γεωφυσικού ανάγλυφου των ακτών του Θερμαϊκού και για τα φυσικά φαινόμενα στα οποία οφείλεται η δημιουργία των αμμολόφων.

Ενώ στην Ιχθυόσκαλα Θεσσαλονίκης ενημερώθηκαν για τη λειτουργία της σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την πολιτική που ακολουθεί για την πράσινη διαχείριση αλιευμάτων και απορριμμάτων.

Αντίστοιχα η κ. Βάρκα Ευδοξία, χημικός Phd, μίλησε για την όξινη βροχή και της επιπτώσεις της στα μνημεία, στα θαλάσσια οικοσυστήματα και γενικότερα στο περιβάλλον.

fb-img-3.jpg

Επίσης πραγματοποιήθηκαν βιωματικά και διερευνητικά εργαστήρια στα οποία: α) η κ. Γκικούδη Αναστασία, χημικός του ΕΚΦΕ, ασχολήθηκε με την ανακύκλωση και την κατασκευή εναλλακτικού πλαστικού από άμυλο πατάτας και β) η κ. Βάρκα Ευδοξία, έδειξε τεχνικές ανακύκλωσης και επανάχρησης του χαρτιού και κατασκεύασε αρώματα μαζί με τους μαθητές χρησιμοποιώντας φυσικά συστατικά.

Παράλληλα όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στα μνημεία της Θεσσαλονίκης, απήλαυσαν την εξαιρετική φιλοξενία που τους πρόσφεραν οι οικογένειες μαθητών του σχολείου, και συμμετείχαν στη δενδροφύτευση που οργάνωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης και η Ε΄ Δημοτική Κοινότητα στο Πάρκο Βούλγαρη αποκτώντας έτσι το δικό τους δέντρο και συμβολικά τις δικές τους ρίζες στην Θεσσαλονίκη.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία