ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Το εξοχικό του cashελάκη, η ωραία πρωτοβουλία των ταξιτζήδων και η μετεγγραφή στην Καλαμαριά. Γράφει ο Σαλονικιός

Στο μόνο που μπορεί να ελπίζει η Θεσσαλονίκη είναι η προμήθεια των 110 από τα συνολικά 250 ηλεκτρικά λεωφορεία με εμβέλεια 180 χιλιομέτρων τα οποία κατασκευάζονται ήδη στην Κίνα

 05/01/2024 07:00

Το εξοχικό του cashελάκη, η ωραία πρωτοβουλία των ταξιτζήδων και η μετεγγραφή στην Καλαμαριά. Γράφει ο Σαλονικιός

O Σαλονικιός

Πολλή σκόνη σήκωσε, και εντός κόμματος, η απόφαση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ να συγκαλέσει τριήμερη συνάντηση εργασίας των βουλευτών του κόμματος, 19-21 Ιανουαρίου, στις αγαπημένες του Σπέτσες. Η δημοσιοποίηση της είδησης προκάλεσε πλήθος σχολίων, επικριτικών ή και περιπαικτικών, στα ΜΜΕ και στα social media. Προκάλεσε όμως γκρίνιες και μεταξύ των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση της βουλευτού Επικρατείας Έλενας Ακρίτα η οποία σε mail που απέστειλε στην γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας Θεοδώρα Τζάκρη αναφέρει με το γνωστό δηκτικό ύφος της: «Αγαπητή Γραμματέα της ΚΟ, Μια διευκρίνιση, παρακαλώ. Αυτό το μειλ-φιρμάνι με το απαράδεκτο προστακτικό ύφος, απευθύνεται σε Έλληνες βουλευτές και δη αριστερού κόμματος ή σε πρωτοετείς της Σχολής Αστυφυλάκων;”.

Στα επικριτικά σχόλια απάντησε ο ίδιος ο cashελάκης, σε γλώσσα Παύλου Πολάκη. Επιτέθηκε για άλλη μια φορά στα “καθεστωτικά ΜΜΕ” που κάνουν bullying στον ΣΥΡΙΖΑ και ταΐζουν τον κόσμο με “Ενημέρωση Μητσοτάκη”. Δυστυχώς για τον ΣΥΡΙΖΑ, το πρόβλημα του κόμματος δεν είναι ούτε τα “εχθρικά ΜΜΕ”, ούτε η εκδρομικού χαρακτήρα κοινοβουλευτική συνάντηση στις Σπέτσες. Το πραγματικό πρόβλημα καθρεφτίζεται στην πρώτη φράση της χθεσινής δήλωσης του προέδρου ο οποίος ενημέρωνε ότι “έχω καλέσει τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στο σπίτι μου στις Σπέτσες...”. Αυτό ακριβώς λοιπόν είναι το πραγματικό πρόβλημα· ότι ολόκληρη η Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματος χωρά πλέον σε ένα σπίτι. Και εάν συνεχίσουν έτσι, ο cashελάκης και οι συν αυτώ (Παππάς, Πολάκης και λοιποί), ίσως μετά τις επόμενες εκλογές, να χωρά και σε γκαρσονιέρα.

Μπράβο στους ταξιτζήδες

Είναι από τις ειδήσεις που δεν συναντώνται συχνά γι' αυτό και αξίζει να τις προβάλλουμε. Αναφέρομαι σε μια θαυμάσια πρωτοβουλία του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) που σε συνεργασία με τη διαδικτυακή εκπομπή “Ταξινόμοι” πρόκειται σήμερα να παραλάβουν ηλικιωμένους από γηροκομεία για να τους κάνουν μια μεγάλη βόλτα στην στολισμένη Αθήνα. Συγκεκριμένα, τα ταξί θα παραλάβουν τους ηλικιωμένους από το Γηροκομείο Αθηνών, τη Λέσχη Φιλίας Ακαδημίας Πλάτωνος και τη Λέσχη Φιλίας Κυψέλης και θα τους ξεναγήσουν στο κέντρο της πόλης, σε Σύνταγμα, Ομόνοια, στη Σταδίου, την Πανεπιστημίου, στην όμορφα στολισμένη Βασιλίσσης Σοφίας κ.ο.κ.

Η μοναξιά που βιώνουν τις γιορτινές ημέρες οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας οι οποίοι φιλοξενούνται σε αυτές τις δομές είναι αφόρητη και τέτοιες πρωτοβουλίες απαλύνουν κάπως τον πόνο τους. Πολλά μπράβο στους ταξιτζήδες της Αθήνας και μακάρι να βρουν μιμητές και στους δικούς μας, εδώ στη Θεσσαλονίκη.

Από τον Σίμο στη Χρύσα

Κατά την προεκλογική περίοδο, αλλά και αρκετούς μήνες πριν από την έναρξή της, είχαν γίνει κάποιες σημαντικές μετακινήσεις στελεχών της διοίκησης του Γιάννη Δαρδαμανέλη προς την πλευρά της Χρύσας Αράπογλου οι οποίες έπαιξαν το ρόλος τους στις εκλογές. Οι πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις ήταν των αντιδημάρχων Θάνου Γιαννακού και Μαίρης Τσιραμπίδου οι οποίοι εξελέγησαν στη συνέχεια με το συνδυασμό “Καλαμαριά Μητέρα Πόλη”. Ωστόσο, η νέα δήμαρχος επιφύλασσε άλλη μια μετεγγραφή για μετά τις εκλογές. Πρόκειται για το νέο γενικό γραμματέα του δήμου, τον Σωκράτη Αθανασιάδη ο οποίος βρισκόταν για πολλά χρόνια στο πλευρό του Σίμου Δανιηλίδη, ως γενικός γραμματέας στο δήμο Συκεών αρχικά και στη συνέχεια στον καλλικρατικό δήμο Νεάπολης Συκεών. Πριν να πάει στον Σίμο βεβαίως, ο Σωκράτης ήταν γενικός γραμματέας στην Καλαμαριά, οπότε επιστρέφει ουσιαστικά στα παλιά του λημέρια. Επιπλέον, πρόκειται για βαθύ γνώστη των θεμάτων της αυτοδιοίκησης και συνεπώς θα αποδειχθεί υπερπολύτιμος συνεργάτης της Αράπογλου.

Μείον 220 λεωφορεία

Ο διαγωνισμός ανανέωσης του στόλου των αστικών λεωφορείων σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα προέβλεπε αρχικά την προμήθεια συνολικά 770 λεωφορείων αντιρυπαντικής τεχνολογίας διαφόρων τύπων, γι' αυτό και είχε χωριστεί σε τμήματα. Τον Μάιο του 2022 πήγε περίπατο το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού που αφορούσε 120 υβριδικά λεωφορεία καθώς δεν υποβλήθηκε καμία προσφορά. Προχθές, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε ότι κηρύχθηκε άγονος και ο διαγωνισμός που αφορούσε το τέταρτο τμήμα για την προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων 12 μέτρων με χιλιομετρική εμβέλεια 135 χιλιομέτρων. Ως αιτιολόγηση το υπουργείο ανακοίνωσε ότι η μοναδική εταιρεία BYD ELECTRIC BUS & TRUCK HUNGARY KFT που προσήλθε στο διαγωνισμό, αποκλείστηκε από τη συνέχειά του λόγω μιας ασυμφωνίας σε σχέση με τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης. Το υπουργείο απέφυγε να δημοσιοποιήσει περαιτέρω λεπτομέρειες ώστε να μπορούν να εξαχθούν κάποια συμπεράσματα. Πάντως, το γεγονός ότι ήδη, δύο τμήματα του διαγωνισμού ακυρώθηκαν, δείχνει ότι ο σχεδιασμός του, ο οποίος είχε γίνει επί ημερών Κώστα Καραμανλή, είχε προβλήματα.

Κατόπιν αυτών στο μόνο που μπορεί να ελπίζει η Θεσσαλονίκη είναι η προμήθεια των 110 από τα συνολικά 250 ηλεκτρικά λεωφορεία με εμβέλεια 180 χιλιομέτρων τα οποία κατασκευάζονται ήδη στην Κίνα και αναμένονται στα μέρη μας στις αρχές καλοκαιριού. Στο μεταξύ, όπως πληροφορούμαι, προχωρά η διαδικασία για την κατασκευή των εγκαταστάσεων στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης όπου θα τοποθετηθούν οι 55 φορτιστές των λεωφορείων. Ο διαγωνισμός για το έργο, προϋπολογισμού 7,5 εκατ. ευρώ βρίσκεται σε εξέλιξη και όπως μαθαίνω κατατέθηκε μία προσφορά από εταιρεία της Θεσσαλονίκης. Εάν όλα πάνε καλά, οι εγκαταστάσεις θα είναι έτοιμες γύρω στον Μάιο, ώστε τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία να κυκλοφορήσουν στους δρόμους, κάποια στιγμή Ιούνιο με Ιούλιο.

Πολλή σκόνη σήκωσε, και εντός κόμματος, η απόφαση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ να συγκαλέσει τριήμερη συνάντηση εργασίας των βουλευτών του κόμματος, 19-21 Ιανουαρίου, στις αγαπημένες του Σπέτσες. Η δημοσιοποίηση της είδησης προκάλεσε πλήθος σχολίων, επικριτικών ή και περιπαικτικών, στα ΜΜΕ και στα social media. Προκάλεσε όμως γκρίνιες και μεταξύ των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση της βουλευτού Επικρατείας Έλενας Ακρίτα η οποία σε mail που απέστειλε στην γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας Θεοδώρα Τζάκρη αναφέρει με το γνωστό δηκτικό ύφος της: «Αγαπητή Γραμματέα της ΚΟ, Μια διευκρίνιση, παρακαλώ. Αυτό το μειλ-φιρμάνι με το απαράδεκτο προστακτικό ύφος, απευθύνεται σε Έλληνες βουλευτές και δη αριστερού κόμματος ή σε πρωτοετείς της Σχολής Αστυφυλάκων;”.

Στα επικριτικά σχόλια απάντησε ο ίδιος ο cashελάκης, σε γλώσσα Παύλου Πολάκη. Επιτέθηκε για άλλη μια φορά στα “καθεστωτικά ΜΜΕ” που κάνουν bullying στον ΣΥΡΙΖΑ και ταΐζουν τον κόσμο με “Ενημέρωση Μητσοτάκη”. Δυστυχώς για τον ΣΥΡΙΖΑ, το πρόβλημα του κόμματος δεν είναι ούτε τα “εχθρικά ΜΜΕ”, ούτε η εκδρομικού χαρακτήρα κοινοβουλευτική συνάντηση στις Σπέτσες. Το πραγματικό πρόβλημα καθρεφτίζεται στην πρώτη φράση της χθεσινής δήλωσης του προέδρου ο οποίος ενημέρωνε ότι “έχω καλέσει τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στο σπίτι μου στις Σπέτσες...”. Αυτό ακριβώς λοιπόν είναι το πραγματικό πρόβλημα· ότι ολόκληρη η Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματος χωρά πλέον σε ένα σπίτι. Και εάν συνεχίσουν έτσι, ο cashελάκης και οι συν αυτώ (Παππάς, Πολάκης και λοιποί), ίσως μετά τις επόμενες εκλογές, να χωρά και σε γκαρσονιέρα.

Μπράβο στους ταξιτζήδες

Είναι από τις ειδήσεις που δεν συναντώνται συχνά γι' αυτό και αξίζει να τις προβάλλουμε. Αναφέρομαι σε μια θαυμάσια πρωτοβουλία του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) που σε συνεργασία με τη διαδικτυακή εκπομπή “Ταξινόμοι” πρόκειται σήμερα να παραλάβουν ηλικιωμένους από γηροκομεία για να τους κάνουν μια μεγάλη βόλτα στην στολισμένη Αθήνα. Συγκεκριμένα, τα ταξί θα παραλάβουν τους ηλικιωμένους από το Γηροκομείο Αθηνών, τη Λέσχη Φιλίας Ακαδημίας Πλάτωνος και τη Λέσχη Φιλίας Κυψέλης και θα τους ξεναγήσουν στο κέντρο της πόλης, σε Σύνταγμα, Ομόνοια, στη Σταδίου, την Πανεπιστημίου, στην όμορφα στολισμένη Βασιλίσσης Σοφίας κ.ο.κ.

Η μοναξιά που βιώνουν τις γιορτινές ημέρες οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας οι οποίοι φιλοξενούνται σε αυτές τις δομές είναι αφόρητη και τέτοιες πρωτοβουλίες απαλύνουν κάπως τον πόνο τους. Πολλά μπράβο στους ταξιτζήδες της Αθήνας και μακάρι να βρουν μιμητές και στους δικούς μας, εδώ στη Θεσσαλονίκη.

Από τον Σίμο στη Χρύσα

Κατά την προεκλογική περίοδο, αλλά και αρκετούς μήνες πριν από την έναρξή της, είχαν γίνει κάποιες σημαντικές μετακινήσεις στελεχών της διοίκησης του Γιάννη Δαρδαμανέλη προς την πλευρά της Χρύσας Αράπογλου οι οποίες έπαιξαν το ρόλος τους στις εκλογές. Οι πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις ήταν των αντιδημάρχων Θάνου Γιαννακού και Μαίρης Τσιραμπίδου οι οποίοι εξελέγησαν στη συνέχεια με το συνδυασμό “Καλαμαριά Μητέρα Πόλη”. Ωστόσο, η νέα δήμαρχος επιφύλασσε άλλη μια μετεγγραφή για μετά τις εκλογές. Πρόκειται για το νέο γενικό γραμματέα του δήμου, τον Σωκράτη Αθανασιάδη ο οποίος βρισκόταν για πολλά χρόνια στο πλευρό του Σίμου Δανιηλίδη, ως γενικός γραμματέας στο δήμο Συκεών αρχικά και στη συνέχεια στον καλλικρατικό δήμο Νεάπολης Συκεών. Πριν να πάει στον Σίμο βεβαίως, ο Σωκράτης ήταν γενικός γραμματέας στην Καλαμαριά, οπότε επιστρέφει ουσιαστικά στα παλιά του λημέρια. Επιπλέον, πρόκειται για βαθύ γνώστη των θεμάτων της αυτοδιοίκησης και συνεπώς θα αποδειχθεί υπερπολύτιμος συνεργάτης της Αράπογλου.

Μείον 220 λεωφορεία

Ο διαγωνισμός ανανέωσης του στόλου των αστικών λεωφορείων σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα προέβλεπε αρχικά την προμήθεια συνολικά 770 λεωφορείων αντιρυπαντικής τεχνολογίας διαφόρων τύπων, γι' αυτό και είχε χωριστεί σε τμήματα. Τον Μάιο του 2022 πήγε περίπατο το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού που αφορούσε 120 υβριδικά λεωφορεία καθώς δεν υποβλήθηκε καμία προσφορά. Προχθές, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε ότι κηρύχθηκε άγονος και ο διαγωνισμός που αφορούσε το τέταρτο τμήμα για την προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων 12 μέτρων με χιλιομετρική εμβέλεια 135 χιλιομέτρων. Ως αιτιολόγηση το υπουργείο ανακοίνωσε ότι η μοναδική εταιρεία BYD ELECTRIC BUS & TRUCK HUNGARY KFT που προσήλθε στο διαγωνισμό, αποκλείστηκε από τη συνέχειά του λόγω μιας ασυμφωνίας σε σχέση με τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης. Το υπουργείο απέφυγε να δημοσιοποιήσει περαιτέρω λεπτομέρειες ώστε να μπορούν να εξαχθούν κάποια συμπεράσματα. Πάντως, το γεγονός ότι ήδη, δύο τμήματα του διαγωνισμού ακυρώθηκαν, δείχνει ότι ο σχεδιασμός του, ο οποίος είχε γίνει επί ημερών Κώστα Καραμανλή, είχε προβλήματα.

Κατόπιν αυτών στο μόνο που μπορεί να ελπίζει η Θεσσαλονίκη είναι η προμήθεια των 110 από τα συνολικά 250 ηλεκτρικά λεωφορεία με εμβέλεια 180 χιλιομέτρων τα οποία κατασκευάζονται ήδη στην Κίνα και αναμένονται στα μέρη μας στις αρχές καλοκαιριού. Στο μεταξύ, όπως πληροφορούμαι, προχωρά η διαδικασία για την κατασκευή των εγκαταστάσεων στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης όπου θα τοποθετηθούν οι 55 φορτιστές των λεωφορείων. Ο διαγωνισμός για το έργο, προϋπολογισμού 7,5 εκατ. ευρώ βρίσκεται σε εξέλιξη και όπως μαθαίνω κατατέθηκε μία προσφορά από εταιρεία της Θεσσαλονίκης. Εάν όλα πάνε καλά, οι εγκαταστάσεις θα είναι έτοιμες γύρω στον Μάιο, ώστε τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία να κυκλοφορήσουν στους δρόμους, κάποια στιγμή Ιούνιο με Ιούλιο.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία