Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μετά από 15 μήνες ιδιωτικού μάνατζμεντ
19/06/2019 13:19
19/06/2019 13:19
Τον απολογισμό της πορείας των 15 μηνών του λιμανιού της Θεσσαλονίκης υπό ιδιωτικό μάνατζμεντ έκανε σήμερα ο πρόεδρος και της ΟΛΘ ΑΕ Σωτήρης Θεοφάνης κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, παρουσιάζοντας το όραμα και τους στόχους για το επόμενο διάστημα. Η καρδιά της προοπτικής του λιμανιού είναι οι επενδύσεις στις υποδομές και κυρίως στον ΣΕΜΠΟ, είπε, προσθέτοντας ότι θα ξεκινήσουν πολύ σύντομα.
«Θέλουμε το λιμάνι ένα μεγάλο κέντρο συνδυασμένων μεταφορών στη νοτιοανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια με ενεργή παρουσία στη Βαλκανική ενδοχώρα, αυτό που ιστορικά ήταν πάντα, αλλά στις νέες συνθήκες εμπορικών προτύπων και τεχνολογιών. Πολύ μεγάλη αξία για μας έχει το να καταστεί το λιμάνι ένα κέντρο εφαρμογής των πιο προηγμένων τεχνολογικά λύσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις μεταφορές, να γίνει ένα κέντρο αριστείας. Βλέπουμε το λιμάνι ως μοχλό οικονομικής ανάπτυξης για τη Βόρεια Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Όλη η οικονομική κοινότητα της περιοχής έχει σταθεί στο πλευρό μας» τόνισε.
Ο κ. Θεοφάνης επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι «πετύχαμε να υπερβούμε μια εξαιρετικά δύσκολη πραγματικότητα. Ανταποκριθήκαμε στις προσδοκίες των πελατών μας. Πετύχαμε πολύ καλά οικονομικά νούμερα. Προωθήσαμε άμεσες επενδύσεις άνω των 10 εκατ. ευρώ σε εξοπλισμό και υποδομές, πέρα από τις υποχρεωτικές επενδύσεις, ενώ άλλες επενδύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη» τόνισε. Σε λιγότερο από τρία χρόνια από την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ θα έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις 50 εκατ. ευρω μόνο στον εξοπλισμό.
Αύξηση στη διακίνηση
Εξάλλου, σε μεγάλο βαθμό η αύξηση της διακίνησης και των κερδών οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη βελτίωση του εξοπλισμού (επισκευή υπάρχοντος και προμήθεια 12 straddle carriers) σύμφωνα με τη διοικητική ομάδα. Ο αν. διευθύνων σύμβουλος Rui Pinto υπογράμμισε ότι η φήμη και το brand του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι πολύ ισχυρό στις γειτονικές χώρες και παρά τα προβλήματα του παρελθόντος γρήγορα ανακτήθηκε σημαντικό μέρος από το χαμένο έδαφος.
Αν και το 70% της κίνησης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης προέρχεται από την εγχώρια αγορά, καταγράφηκε αύξηση του αριθμού κοντέινερ που διακινούνται από γειτονικές χώρες από 50.000 teus το 2017 σε πάνω από 60.000 teus το 2018, ενώ το πεντάμηνο του 2019 καταγράφεται αύξηση 40% το φορτίο προς διαμετακόμιση σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρσι σύμφωνα με τον κ. Θεοφάνη.
Το 2019 θα κλείσει με νέα αύξηση 6% στη συνολική διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων σύμφωνα με τον κ. Πίντο. Στο συμβατικό φορτίο υπήρξε αύξηση τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε όγκο (3,8 εκατ. τόνους) .
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο γενικός οικονομικός διευθυντής Henrick Jepsen η παραγωγικότητα των γερανογεφυρών αυξήθηκε κατά 100%. ενώ μειώθηκε στο μισό ο μέσος χρόνος παραμονής ανά πλοίο, από τις 20 ώρες το Μάρτιο του 2018 στις 13 στα τέλη του 2018 και ακόμη περισσότερο εντός του 2019.
«Η αύξηση στους όγκους το 2018 αύξησε τα έσοδα κατά 4 εκατ. ευρω, ενώ η βελτίωση των διαδικασιών βοήθησε να μειώσουμε κατά 1 εκατ. το κόστος, έτσι αυξήσαμε τα μεικτά κέρδη κατά 5 εκατ. ευρώ» είπε, σχολιάζοντας ότι «έχουμε ανακτήσει την εμπιστοσύνη των ναυτιλιακών εταιρειών γιατί καταφέραμε να μειώσουν τα κόστη τους» ανέφερε ο κ. Jepsen.
Αλλαγές στη διοίκηση
«Κερδίσαμε τη μάχη, μένει να κερδίσουμε τον πόλεμο της ανάπτυξης του λιμανιού. Έχουμε να κερδίσουμε από τη συνοχή του πολυεθνικού χαρακτήρα της πολυεθνικής διοικητικής ομάδας» είπε ο κ. Θεοφάνης, ανακοινώνοντας αλλαγές στη δομή του μάνατζμεντ.
Με απόφαση των μετόχων ο ίδιος διατηρεί την θέση του προέδρου, εστιάζοντας στην στρατηγική ανάπτυξη της εταιρείας, ενώ διευθύνων σύμβουλος αναλαμβάνει ο Φράνκο Κούπολα, που θα έχει την ευθύνη της καθημερινής λειτουργίας του λιμανιού, ενώ απομακρύνεται ο διευθυντής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Μαρκ Ριοντέλ. "Όταν ξεκινήσαμε στο λιμάνι (σ.σ. η κοινοπραξία που απέκτησε το 67% του ΟΛΘ), ανέλαβα και τους δύο ρόλους, του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου γιατί υπήρχε ανάγκη ενιαιότητας της διοίκησης. Τώρα ήρθε η ώρα να ξεχωρίσουμε τους στρατηγικούς στόχους της ανάπτυξης από τον στόχο της καθημερινής αναβαθμισμένης λειτουργία του λιμανιού" σημείωσε ο κ.Θεοφάνης, ο οποίος γνωστοποίησε ακόμη ότι "στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης της διοικητικής ομάδας, αποχωρεί στο τέλος του μήνα κι ο γενικός επιχειρησιακός διευθυντής και διευθυντής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), Μαρκ Ριοντέλ (Marc Riondel)".
Οι εργαζόμενοι
Αναφορικά με τους εργαζόμενους ο κ. Θεοφάνης τόνισε ότι ο πιο ασφαλής τρόπος για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας είναι η ανάπτυξη της εταιρείας. «Κανείς δεν έχει να φοβηθεί, υπό την προϋπόθεση ότι συστρατεύεται με τους σκοπούς της εταιρείας» σημείωσε.
«Οι φόβοι των εργαζομένων διαψεύστηκαν στην πράξη. Αντί να απολύσουμε πήραμε νέους και τους εκπαίδευσαμε» πρόσθεσε, αποφεύγοντας να αναφερθεί στο γεγονός ότι δεν έχει υπογραφεί νέα συλλογική σύμβαση και κανονισμός εργασίας.
Τον απολογισμό της πορείας των 15 μηνών του λιμανιού της Θεσσαλονίκης υπό ιδιωτικό μάνατζμεντ έκανε σήμερα ο πρόεδρος και της ΟΛΘ ΑΕ Σωτήρης Θεοφάνης κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, παρουσιάζοντας το όραμα και τους στόχους για το επόμενο διάστημα. Η καρδιά της προοπτικής του λιμανιού είναι οι επενδύσεις στις υποδομές και κυρίως στον ΣΕΜΠΟ, είπε, προσθέτοντας ότι θα ξεκινήσουν πολύ σύντομα.
«Θέλουμε το λιμάνι ένα μεγάλο κέντρο συνδυασμένων μεταφορών στη νοτιοανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια με ενεργή παρουσία στη Βαλκανική ενδοχώρα, αυτό που ιστορικά ήταν πάντα, αλλά στις νέες συνθήκες εμπορικών προτύπων και τεχνολογιών. Πολύ μεγάλη αξία για μας έχει το να καταστεί το λιμάνι ένα κέντρο εφαρμογής των πιο προηγμένων τεχνολογικά λύσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις μεταφορές, να γίνει ένα κέντρο αριστείας. Βλέπουμε το λιμάνι ως μοχλό οικονομικής ανάπτυξης για τη Βόρεια Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Όλη η οικονομική κοινότητα της περιοχής έχει σταθεί στο πλευρό μας» τόνισε.
Ο κ. Θεοφάνης επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι «πετύχαμε να υπερβούμε μια εξαιρετικά δύσκολη πραγματικότητα. Ανταποκριθήκαμε στις προσδοκίες των πελατών μας. Πετύχαμε πολύ καλά οικονομικά νούμερα. Προωθήσαμε άμεσες επενδύσεις άνω των 10 εκατ. ευρώ σε εξοπλισμό και υποδομές, πέρα από τις υποχρεωτικές επενδύσεις, ενώ άλλες επενδύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη» τόνισε. Σε λιγότερο από τρία χρόνια από την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ θα έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις 50 εκατ. ευρω μόνο στον εξοπλισμό.
Αύξηση στη διακίνηση
Εξάλλου, σε μεγάλο βαθμό η αύξηση της διακίνησης και των κερδών οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη βελτίωση του εξοπλισμού (επισκευή υπάρχοντος και προμήθεια 12 straddle carriers) σύμφωνα με τη διοικητική ομάδα. Ο αν. διευθύνων σύμβουλος Rui Pinto υπογράμμισε ότι η φήμη και το brand του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι πολύ ισχυρό στις γειτονικές χώρες και παρά τα προβλήματα του παρελθόντος γρήγορα ανακτήθηκε σημαντικό μέρος από το χαμένο έδαφος.
Αν και το 70% της κίνησης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης προέρχεται από την εγχώρια αγορά, καταγράφηκε αύξηση του αριθμού κοντέινερ που διακινούνται από γειτονικές χώρες από 50.000 teus το 2017 σε πάνω από 60.000 teus το 2018, ενώ το πεντάμηνο του 2019 καταγράφεται αύξηση 40% το φορτίο προς διαμετακόμιση σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρσι σύμφωνα με τον κ. Θεοφάνη.
Το 2019 θα κλείσει με νέα αύξηση 6% στη συνολική διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων σύμφωνα με τον κ. Πίντο. Στο συμβατικό φορτίο υπήρξε αύξηση τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε όγκο (3,8 εκατ. τόνους) .
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο γενικός οικονομικός διευθυντής Henrick Jepsen η παραγωγικότητα των γερανογεφυρών αυξήθηκε κατά 100%. ενώ μειώθηκε στο μισό ο μέσος χρόνος παραμονής ανά πλοίο, από τις 20 ώρες το Μάρτιο του 2018 στις 13 στα τέλη του 2018 και ακόμη περισσότερο εντός του 2019.
«Η αύξηση στους όγκους το 2018 αύξησε τα έσοδα κατά 4 εκατ. ευρω, ενώ η βελτίωση των διαδικασιών βοήθησε να μειώσουμε κατά 1 εκατ. το κόστος, έτσι αυξήσαμε τα μεικτά κέρδη κατά 5 εκατ. ευρώ» είπε, σχολιάζοντας ότι «έχουμε ανακτήσει την εμπιστοσύνη των ναυτιλιακών εταιρειών γιατί καταφέραμε να μειώσουν τα κόστη τους» ανέφερε ο κ. Jepsen.
Αλλαγές στη διοίκηση
«Κερδίσαμε τη μάχη, μένει να κερδίσουμε τον πόλεμο της ανάπτυξης του λιμανιού. Έχουμε να κερδίσουμε από τη συνοχή του πολυεθνικού χαρακτήρα της πολυεθνικής διοικητικής ομάδας» είπε ο κ. Θεοφάνης, ανακοινώνοντας αλλαγές στη δομή του μάνατζμεντ.
Με απόφαση των μετόχων ο ίδιος διατηρεί την θέση του προέδρου, εστιάζοντας στην στρατηγική ανάπτυξη της εταιρείας, ενώ διευθύνων σύμβουλος αναλαμβάνει ο Φράνκο Κούπολα, που θα έχει την ευθύνη της καθημερινής λειτουργίας του λιμανιού, ενώ απομακρύνεται ο διευθυντής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Μαρκ Ριοντέλ. "Όταν ξεκινήσαμε στο λιμάνι (σ.σ. η κοινοπραξία που απέκτησε το 67% του ΟΛΘ), ανέλαβα και τους δύο ρόλους, του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου γιατί υπήρχε ανάγκη ενιαιότητας της διοίκησης. Τώρα ήρθε η ώρα να ξεχωρίσουμε τους στρατηγικούς στόχους της ανάπτυξης από τον στόχο της καθημερινής αναβαθμισμένης λειτουργία του λιμανιού" σημείωσε ο κ.Θεοφάνης, ο οποίος γνωστοποίησε ακόμη ότι "στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης της διοικητικής ομάδας, αποχωρεί στο τέλος του μήνα κι ο γενικός επιχειρησιακός διευθυντής και διευθυντής του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), Μαρκ Ριοντέλ (Marc Riondel)".
Οι εργαζόμενοι
Αναφορικά με τους εργαζόμενους ο κ. Θεοφάνης τόνισε ότι ο πιο ασφαλής τρόπος για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας είναι η ανάπτυξη της εταιρείας. «Κανείς δεν έχει να φοβηθεί, υπό την προϋπόθεση ότι συστρατεύεται με τους σκοπούς της εταιρείας» σημείωσε.
«Οι φόβοι των εργαζομένων διαψεύστηκαν στην πράξη. Αντί να απολύσουμε πήραμε νέους και τους εκπαίδευσαμε» πρόσθεσε, αποφεύγοντας να αναφερθεί στο γεγονός ότι δεν έχει υπογραφεί νέα συλλογική σύμβαση και κανονισμός εργασίας.
ΣΧΟΛΙΑ