Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι γεγονός! Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι επιβάτες
01/12/2024 09:23
01/12/2024 09:23
Σε 17 λεπτά μπορεί κάποιος να διανύει την απόσταση των 13 από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Νέα Ελβετία στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Η λειτουργία του Μετρό εκτιμάται πως πάει την πόλη σε… άλλη πίστα αναφορικά με τις μετακινήσεις, καθώς όπως και στην Αθήνα, η μετακίνηση ανεξαρτήτως καιρικών και κυκλοφοριακών συνθηκών στην επιφάνεια θα αλλάξει την καθημερινότητα της πόλης.
Για παράδειγμα κάποιος που μένει στην περιοχή της Βούλγαρη μπορεί να φτάσει στον σταθμό Βενιζέλου σε περίπου 12 λεπτά, χρόνος που σήμερα ειδικά τις ώρες αιχμής αγγίζει τα όρια της επιστημονικής φαντασίας.
Μέχρι και το βράδυ της ερχόμενης Τρίτης οι μετακινήσεις με το Μετρό είναι δωρεάν για τους επιβάτες. Στη συνέχεια το κόστος της μετακίνησης με το Μετρό θα στοιχίζει 60 λεπτά του ευρώ και θα έχει διάρκεια 1 ώρα και 10 λεπτά. Επιπλέον 60 λεπτά και την ίδια διάρκεια θα έχει το εισιτήριο με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Αρχικά τα δύο μέσα θα λειτουργήσουν με ξεχωριστά εισιτήρια και μελλοντικά με ενιαίο κόμιστρο. Τα εισιτήρια του Μετρό μπορούν οι επιβάτες να τα προμηθευτούν από τα ηλεκτρονικά μηχανήματα που υπάρχουν εντός των σταθμών.
Τα δρομολόγια έχουν συχνότητα τις ώρες αιχμής ανά 3,5 λεπτά και μελλοντικά με την προσθήκη της επέκτασης Καλαμαριάς και των επιπλέον 15 συρμών θα μπορεί να φτάσει και τα 90 δευτερόλεπτα.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης μπορεί να εξυπηρετεί καθημερινά 254.000 επιβάτες ή 18 χιλιάδες επιβάτες ανά ώρα με συρμούς που κινούνται χωρίς οδηγό καθώς ελέγχονται αυτόματα από το Κέντρο Ελέγχου που βρίσκεται στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας. Η εικόνα επιβίβασης ανά συρμό φτάνει τους 465 επιβάτες (καθήμενοι και όρθιοι). Φυσικά οι συρμοί διαθέτουν κλιματισμό και οθόνες πληροφόρησης κοινού.
Οι επιβάτες με ποδήλατα μπορούν να μπαίνουν σε αυτό-επιτρέπονται δύο ποδήλατα στο πίσω μέρος κάθε βαγονιού- και οι γονείς κατοικίδιων μαζί με τα ζώα τους, υπό την προϋπόθεση ότι τα μεταφέρουν στα σπίτια/τσάντες που διατίθενται στο εμπόριο
Στην είσοδο των σταθμών υπάρχουν πύλες εισόδου-εξόδου (όπως και στην Αθήνα). Η πρόσβαση στην αποβάθρα θα μπορεί να γίνεται με διαδοχικές κυλιόμενες σκάλες ή με ανελκυστήρες.
Όλοι οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης διαθέτουν κεντρική αποβάθρα με τα τρένα να σταματούν πλάγια των αποβαθρών.
Οι 13 σταθμοί είναι οι: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία.
Σε 17 λεπτά μπορεί κάποιος να διανύει την απόσταση των 13 από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Νέα Ελβετία στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Η λειτουργία του Μετρό εκτιμάται πως πάει την πόλη σε… άλλη πίστα αναφορικά με τις μετακινήσεις, καθώς όπως και στην Αθήνα, η μετακίνηση ανεξαρτήτως καιρικών και κυκλοφοριακών συνθηκών στην επιφάνεια θα αλλάξει την καθημερινότητα της πόλης.
Για παράδειγμα κάποιος που μένει στην περιοχή της Βούλγαρη μπορεί να φτάσει στον σταθμό Βενιζέλου σε περίπου 12 λεπτά, χρόνος που σήμερα ειδικά τις ώρες αιχμής αγγίζει τα όρια της επιστημονικής φαντασίας.
Μέχρι και το βράδυ της ερχόμενης Τρίτης οι μετακινήσεις με το Μετρό είναι δωρεάν για τους επιβάτες. Στη συνέχεια το κόστος της μετακίνησης με το Μετρό θα στοιχίζει 60 λεπτά του ευρώ και θα έχει διάρκεια 1 ώρα και 10 λεπτά. Επιπλέον 60 λεπτά και την ίδια διάρκεια θα έχει το εισιτήριο με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Αρχικά τα δύο μέσα θα λειτουργήσουν με ξεχωριστά εισιτήρια και μελλοντικά με ενιαίο κόμιστρο. Τα εισιτήρια του Μετρό μπορούν οι επιβάτες να τα προμηθευτούν από τα ηλεκτρονικά μηχανήματα που υπάρχουν εντός των σταθμών.
Τα δρομολόγια έχουν συχνότητα τις ώρες αιχμής ανά 3,5 λεπτά και μελλοντικά με την προσθήκη της επέκτασης Καλαμαριάς και των επιπλέον 15 συρμών θα μπορεί να φτάσει και τα 90 δευτερόλεπτα.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης μπορεί να εξυπηρετεί καθημερινά 254.000 επιβάτες ή 18 χιλιάδες επιβάτες ανά ώρα με συρμούς που κινούνται χωρίς οδηγό καθώς ελέγχονται αυτόματα από το Κέντρο Ελέγχου που βρίσκεται στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας. Η εικόνα επιβίβασης ανά συρμό φτάνει τους 465 επιβάτες (καθήμενοι και όρθιοι). Φυσικά οι συρμοί διαθέτουν κλιματισμό και οθόνες πληροφόρησης κοινού.
Οι επιβάτες με ποδήλατα μπορούν να μπαίνουν σε αυτό-επιτρέπονται δύο ποδήλατα στο πίσω μέρος κάθε βαγονιού- και οι γονείς κατοικίδιων μαζί με τα ζώα τους, υπό την προϋπόθεση ότι τα μεταφέρουν στα σπίτια/τσάντες που διατίθενται στο εμπόριο
Στην είσοδο των σταθμών υπάρχουν πύλες εισόδου-εξόδου (όπως και στην Αθήνα). Η πρόσβαση στην αποβάθρα θα μπορεί να γίνεται με διαδοχικές κυλιόμενες σκάλες ή με ανελκυστήρες.
Όλοι οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης διαθέτουν κεντρική αποβάθρα με τα τρένα να σταματούν πλάγια των αποβαθρών.
Οι 13 σταθμοί είναι οι: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία.
ΣΧΟΛΙΑ