Tο Μπιτ Παζάρ μετατρέπεται σε γκαλερί με έργα φοιτητών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ
20/05/2022 15:23
20/05/2022 15:23
Έργα φοιτητών και φοιτητριών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ φιλοξενούν από σήμερα καταστήματα στο Μπιτ Παζάρ, μετατρέποντας σε μια μεγάλη γκαλερί, την ιστορική γειτονιά της Θεσσαλονίκης -που σημαίνει η «αγορά της ψείρας», από τα παλιά, γεμάτα ψείρες ρούχα που πωλούνταν κάποτε στα καταστήματα της αγοράς, η οποία φτιάχτηκε το 1928 από πρόσφυγες της Μικράς Ασίας.
Παρασκευή πρωί και στο καφενείο της αγοράς, οι κλασικοί θαμώνες γίνονται μια μεγάλη παρέα με της φοιτήτριες και τους φοιτητές, ενώ οι καταστηματάρχες στην οδό Τοσίτσα και στην Γκαρμπολά ευχαριστούν τα παιδιά που τους ομόρφυναν, όπως λένε, τα μαγαζιά.
«Τα έργα δένουν αρμονικά με τα παλιά αντικείμενα», λέει ο Παναγιώτης Κοτίδης, πρόεδρος του Σωματείου Παλαιοπωλών Καταστηματαρχών Μπιτ Παζάρ και σε ακριβώς αυτό αποσκοπούσε η πρωτοβουλία της διδάσκουσας Ελένης Θεοφυλάκτου, να γίνουν οι εργασίες των παιδιών στο συγκεκριμένο δημόσιο χώρο. «Δε θέλαμε να στιλιζάρουμε τα εκθέματα, αλλά να ενσωματωθούν στον χώρο», εξηγεί.
Η ιδέα της αγκαλιάστηκε θερμά από τους καταστηματάρχες. «Χαίρομαι πολύ που τα παιδιά βγαίνουν στη ζωή μέσω των σπουδών τους στην τέχνη», σημειώνει η Άννα Δαρδαμάνη που διατηρεί στην περιοχή κατάστημα με αντίκες.
Η κ. Θεοφυλάκτου, δίνει ιδιαίτερο βάρος και στις συνεργασίες των παιδιών. Το «μονοπάτι» των καλλιτεχνών, ιδιαίτερα των εικαστικών είναι κυρίως ατομικό, ωστόσο η ίδια εκτιμά ότι τέτοιου είδους συνεργασίες αποτελούν τη σύγχρονη αντίληψη στην τέχνη και η φοιτήτρια Δώρα Κ. Λάμπρου, εκφράζει την ελπίδα, η αρχή που έγινε με την ομαδική έκθεση στο Μπιτ Παζάρ να συνεχίσει με περισσότερες ομαδικές εργασίες σε διάφορα σημεία της πόλης.
Οι νέοι στο Μπιτ Παζάρ και οι άνθρωποι-αντίκες
Η ευρύτερη περιοχή γύρω από το Μπιτ Παζάρ αποτελεί διαχρονικά ένα από τα βραδινά στέκια νεολαίας στη Θεσσαλονίκη, ενώ πριν από μερικά χρόνια ήταν και πρωινό στέκι των νέων. «Τα έργα και τέτοιες πρωτοβουλίες αποτελούν έναν ωραίο τρόπο προσέλκυσης της νεολαίας και κατά τη διάρκεια της ημέρας», εκτιμά ο κ. Κοτίδης και ο Μανόλης Φωσκόπουλος συμπληρώνει με έμφαση πόσο θέλει η γειτονιά τα νέα παιδιά.
Ο Χρίστος Χατζηχριστοφή, φοιτητής από την Κύπρο, που το έργο του βρήκε τη θέση του μέσα στο καφενείο, δεν γνώριζε τη γειτονιά. Εντυπωσιάστηκε από την πρώτη φορά που βρέθηκε εκεί στο πλαίσιο του μαθήματος και παρατηρώντας τους ανθρώπους, ένιωσε, όπως λέει, ότι «έρχονται από άλλη εποχή και ζουν στο σήμερα, όπως οι αντίκες που πουλούν».
Έκδηλο είναι το ενδιαφέρον των περισσότερων για τη «μυστική» για πολλούς περιοχή του κέντρου της πόλης, όπως η Πένυ Θανασούλα-Βρύνα, φοιτήτρια από την Πάτρα, η οποία βρίσκει ότι τόσο το Μπιτ Παζάρ, όσο και πολλές ακόμη γειτονιές της Θεσσαλονίκης έχουν μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς «γνωρίζοντάς τες είναι σαν να κάνεις ταξίδι στο χρόνο», όπως σημειώνει.
Στην έκθεση, που θα διαρκέσει μέχρι τις 28 Μαΐου 2022, παίρνουν μέρος οι φοιτητές και φοιτήτριες του 2ου έτους τους 2ου Εργαστηρίου Ζωγραφικής της Σχολής Καλών Τεχνών ΑΠΘ: Πέννυ Θανασούλα-Βρύνα, Σοφία Δελή, Κική Ιωαννίδου, Γεωργία Χουστουλάκη, Ευαγγελία Νώλη, Δώρα Κ.Λάμπρου, Αρετή Παπαγγέλη, Χρύσα Τσίτσικα, Ορέστης Χαλκίδης και Χρίστος Χατζηχριστοφή.
01/05/2023 14:00
Έργα φοιτητών και φοιτητριών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ φιλοξενούν από σήμερα καταστήματα στο Μπιτ Παζάρ, μετατρέποντας σε μια μεγάλη γκαλερί, την ιστορική γειτονιά της Θεσσαλονίκης -που σημαίνει η «αγορά της ψείρας», από τα παλιά, γεμάτα ψείρες ρούχα που πωλούνταν κάποτε στα καταστήματα της αγοράς, η οποία φτιάχτηκε το 1928 από πρόσφυγες της Μικράς Ασίας.
Παρασκευή πρωί και στο καφενείο της αγοράς, οι κλασικοί θαμώνες γίνονται μια μεγάλη παρέα με της φοιτήτριες και τους φοιτητές, ενώ οι καταστηματάρχες στην οδό Τοσίτσα και στην Γκαρμπολά ευχαριστούν τα παιδιά που τους ομόρφυναν, όπως λένε, τα μαγαζιά.
«Τα έργα δένουν αρμονικά με τα παλιά αντικείμενα», λέει ο Παναγιώτης Κοτίδης, πρόεδρος του Σωματείου Παλαιοπωλών Καταστηματαρχών Μπιτ Παζάρ και σε ακριβώς αυτό αποσκοπούσε η πρωτοβουλία της διδάσκουσας Ελένης Θεοφυλάκτου, να γίνουν οι εργασίες των παιδιών στο συγκεκριμένο δημόσιο χώρο. «Δε θέλαμε να στιλιζάρουμε τα εκθέματα, αλλά να ενσωματωθούν στον χώρο», εξηγεί.
Η ιδέα της αγκαλιάστηκε θερμά από τους καταστηματάρχες. «Χαίρομαι πολύ που τα παιδιά βγαίνουν στη ζωή μέσω των σπουδών τους στην τέχνη», σημειώνει η Άννα Δαρδαμάνη που διατηρεί στην περιοχή κατάστημα με αντίκες.
Η κ. Θεοφυλάκτου, δίνει ιδιαίτερο βάρος και στις συνεργασίες των παιδιών. Το «μονοπάτι» των καλλιτεχνών, ιδιαίτερα των εικαστικών είναι κυρίως ατομικό, ωστόσο η ίδια εκτιμά ότι τέτοιου είδους συνεργασίες αποτελούν τη σύγχρονη αντίληψη στην τέχνη και η φοιτήτρια Δώρα Κ. Λάμπρου, εκφράζει την ελπίδα, η αρχή που έγινε με την ομαδική έκθεση στο Μπιτ Παζάρ να συνεχίσει με περισσότερες ομαδικές εργασίες σε διάφορα σημεία της πόλης.
Οι νέοι στο Μπιτ Παζάρ και οι άνθρωποι-αντίκες
Η ευρύτερη περιοχή γύρω από το Μπιτ Παζάρ αποτελεί διαχρονικά ένα από τα βραδινά στέκια νεολαίας στη Θεσσαλονίκη, ενώ πριν από μερικά χρόνια ήταν και πρωινό στέκι των νέων. «Τα έργα και τέτοιες πρωτοβουλίες αποτελούν έναν ωραίο τρόπο προσέλκυσης της νεολαίας και κατά τη διάρκεια της ημέρας», εκτιμά ο κ. Κοτίδης και ο Μανόλης Φωσκόπουλος συμπληρώνει με έμφαση πόσο θέλει η γειτονιά τα νέα παιδιά.
Ο Χρίστος Χατζηχριστοφή, φοιτητής από την Κύπρο, που το έργο του βρήκε τη θέση του μέσα στο καφενείο, δεν γνώριζε τη γειτονιά. Εντυπωσιάστηκε από την πρώτη φορά που βρέθηκε εκεί στο πλαίσιο του μαθήματος και παρατηρώντας τους ανθρώπους, ένιωσε, όπως λέει, ότι «έρχονται από άλλη εποχή και ζουν στο σήμερα, όπως οι αντίκες που πουλούν».
Έκδηλο είναι το ενδιαφέρον των περισσότερων για τη «μυστική» για πολλούς περιοχή του κέντρου της πόλης, όπως η Πένυ Θανασούλα-Βρύνα, φοιτήτρια από την Πάτρα, η οποία βρίσκει ότι τόσο το Μπιτ Παζάρ, όσο και πολλές ακόμη γειτονιές της Θεσσαλονίκης έχουν μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς «γνωρίζοντάς τες είναι σαν να κάνεις ταξίδι στο χρόνο», όπως σημειώνει.
Στην έκθεση, που θα διαρκέσει μέχρι τις 28 Μαΐου 2022, παίρνουν μέρος οι φοιτητές και φοιτήτριες του 2ου έτους τους 2ου Εργαστηρίου Ζωγραφικής της Σχολής Καλών Τεχνών ΑΠΘ: Πέννυ Θανασούλα-Βρύνα, Σοφία Δελή, Κική Ιωαννίδου, Γεωργία Χουστουλάκη, Ευαγγελία Νώλη, Δώρα Κ.Λάμπρου, Αρετή Παπαγγέλη, Χρύσα Τσίτσικα, Ορέστης Χαλκίδης και Χρίστος Χατζηχριστοφή.
ΣΧΟΛΙΑ