Το παραμύθι ΣΥΡΙΖΑ δεν θα έπρεπε να έχει ένα όριο;
08/02/2023 17:10
08/02/2023 17:10
Τριαντάφυλλος Πετκανόπουλος,
Δημοσιογράφος, οικονομολόγος
Ψέματα λένε όλοι και περισσότερα οι πολιτικοί και τα κόμματα και ακόμη περισσότερα σε προεκλογικές περιόδους. Αυτό όμως που χαρακτηρίζει τον ΣΥΡΙΖΑ είναι η αμετροέπεια στα ψέματα και στα παραμύθια.
Προσπαθεί πάλι να πείσει τους υποστηρικτές του ότι είναι μπροστά. Τους ίδιους στους οποίους έλεγε το ίδιο πριν τις Ευρωεκλογές του 2019 και τους οδήγησε (όσους το πίστεψαν) στη μεγάλη θλίψη που έβλεπες στα μάτια τους το βράδυ της Κυριακής. Να περιμένεις να είσαι πρώτος και να φας 10% στο κεφάλι.
Απορίας άξιο είναι πώς λέει πάλι το ίδιο παραμύθι και ποιόν μπορεί να πείσει.
Για να το στηρίξει και τότε και τώρα βρίσκει την ίδια ιδέα ότι δήθεν οι εταιρίες δημοσκοπήσεων πέφτουν έξω και ‘τα παίρνουν’ για να βγάζουν 1η τη ΝΔ.
Ας τελειώνει αυτό το παραμύθι λοιπόν.
1. Ας υποθέσουμε ότι έτσι είναι. Όμως ο Τσίπρας έχει σήμερα προσωπικό σύμβουλο τον ιδιοκτήτη μιας από τις μεγαλύτερες εταιρίες, ο οποίος όμως δεν βγαίνει να δώσει μια ‘σωστή’ δική του δημοσκόπηση όπου ο ΣΥΡΙΖΑ να είναι 1ος για να στηρίξει το επιχείρημα. Μήπως ‘τα παίρνει’ κι αυτός από τους άλλους; Το ίδιο και με τον αείμνηστο Νικολακόπουλο. Σύμβουλος του Τσιπρα κι αυτός και αριστερός. Ποτέ δεν δημοσίευσε έρευνα δική του η οποία να στηρίζει το αφήγημα ΣΥΡΙΖΑ ότι είναι 1ος. Χαζός δεν ήταν.
2. Σχετικά με την άποψη ότι στα δείγματα δεν περιλαμβάνονται πολλοί νέοι που βρίσκονται το πρωί στη δουλειά αλλά περισσότεροι ηλικιωμένοι υποστηρικτές της ΝΔ, αλήθεια είναι, αλλά είναι γνωστό ότι οι εταιρίες σταθμίζουν τα δείγματά τους για να διορθώσουν αυτή και άλλες αδυναμίες, έχοντας πια τεράστια πείρα. Άλλωστε οι δημοσκοπήσεις γίνονται κάθε μήνα και ακόμη και σε μη απόλυτα αντιπροσωπευτικό δείγμα σημασία έχουν οι μετακινήσεις. Εξ’ άλλου αυτό που μετράει περισσότερο είναι η σούμα των δημοσκοπήσεων που δημοσιεύεται κάθε τόσο.
3. Οι εταιρίες κάνουν και αναλυτικότερες έρευνες και Focus Group, αντλώντας δεδομένα τα οποία δεν δημοσιεύονται αλλά ενισχύουν και ‘δένουν’ τα συμπεράσματά που ανακοινώνουν. Και μην ξεχνάμε ότι κάνουν και άλλες έρευνες και εμπορικές και τρέμουν να μην πέσουν έξω και χάσουν την αξιοπιστία και τους πελάτες τους.
4. Όντως είχαν πέσει έξω αρκετές μονάδες με τον ΣΥΡΙΖΑ, σε βάρος του, το 2012, διότι ήταν μια πρωτόγνωρη και ρευστή κατάσταση που τους μπέρδεψε όλους. Έκτοτε προσαρμόστηκαν και δεν έχουν λαθέψει, σε τέτοιο βαθμό τουλάχιστον ώστε να έρθει ο πρόβλεψή τους πάνω-κάτω.
5. Αν Γκουγκλάρει κανείς: ‘Ελληνικές Εκλογές’ τις βρίσκει όλες με τα αποτελέσματα, αναλυτικά, τις έδρες κλπ και όλες τις δημοσκοπήσεις και τι έδιναν σε κάθε μία. Εκεί βλέπει ότι οι εταιρίες πέφτουν γενικώς μέσα. Ειδικά αν βγάλει ένα μέσο όρο θα δεί ότι αυτός έπεσε μέσα ακριβώς και σε κάθε εκλογική αναμέτρηση. Προφανώς έχουν μικρές η μεγαλύτερες διαφορές με τα τελικά αποτελέσματα αλλά περίπτωση να έβγαζαν 1ο τον τελικό 2ο και ανάποδα δεν υπήρξε.
Κατά συνέπεια όλο αυτό το πατιρντί που ξεκίνησε εδώ και λίγες μέρες ο ΣΥΡΙΖΑ και το λέει και ο αρχηγός του στις ομιλίες, ότι είναι πρώτος είναι απολύτως ψευδές και έωλο. Όπως πάντα χωρίς καμιά τεκμηρίωση και κανένα επιχείρημα και υποστηρικτικό δεδομένο. ‘Είμαστε πρώτοι’, τέλος. Πιστέψτε το. Τουλάχιστον το 2019 έλεγαν ότι το πιστοποιούν έρευνες από ξένες πρεσβείες κλπ. Τώρα τίποτα.
Όση καλή διάθεση και να έχεις
Αντιλαμβάνεται κανείς ότι ο ΣΥΡΙΖΑ και ειδικά ο πρόεδρός του ο Αλέξης Τσίπρας βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Πρώτον διότι ο 2ος είναι πάντοτε σε δύσκολη θέση, πώς να παραδεχτεί δεν είναι διεκδικητής; Δεύτερον διότι έχοντας εξαπολύσει σκληρή επίθεση στην κυβέρνηση, από τη δεύτερη μέρα της ορκωμοσίας της, εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια, με χαρακτηρισμούς πρωτοφανούς αγριότητας, βρίσκεται μπροστά στην απάντηση που οφείλει να δώσει στο ερώτημα: Γιατί αυτή η τόσο κακή (και τόσα άλλα) κυβέρνηση είναι 1η και με σημαντική διαφορά; Σχεδόν όση και στις εκλογές που νίκησε. Έτσι ξεπερνά για την ώρα το σκόπελο με ένα ακόμη παραμύθι και βλέπουμε.
Όσο διάθεση και να έχει κανείς να κατανοήσει όλα αυτά, να κατανοήσει τις ιδιαιτερότητες της πολιτικής, της προεκλογικής περιόδου, την ανάγκη του 2ου να πείσει ότι είναι μέσα στο παιχνίδι, να τονώσει το ηθικό και την αγωνιστικότητα των στελεχών του, το παραμύθι και το ψέμα δεν θα έπρεπε να έχουν κάποιο όριο;
Έστω για να γίνονται πιστευτά;
Σημ: Αυτή τη στιγμή η ΝΔ είναι μπροστά 6% - 8% και τσιμπάει από τους αναποφάσιστους λίγο περισσότερο από τον ΣΥΡΙΖΑ, άρα διευρύνει τη διαφορά. Τσιμπάει ακόμη ένα 2% - 3% στο δεύτερο γύρο, για σταθερή κυβέρνηση. Μετακίνηση ψηφοφόρων μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ και ειδικά προς τον δεύτερο δεν υπήρξε καμιά από τις τελευταίες εκλογές. Ούτε πρόσφατα, η παραμικρή.
Η μόνη μεγάλη μετακίνηση ψηφοφόρων που έγινε στον τελευταίο χρόνο, άρα υπάρχει θεωρητικά πιθανότητα να ξανασυμβεί μέχρι τις εκλογές είναι ένα ποσοστό 6% - 7% που πήρε το ΠΑΣΟΚ, μετά την εκλογή νέου αρχηγού από τον ΣΥΡΙΖΑ (στην ουσία επιστροφή δικών του παλιών ψηφοφόρων δηλαδή) και δεν το κράτησε. Για την ώρα…
Αυτή είναι η αληθινή δημοσκοπική κατάσταση σήμερα και το κείμενο έχει υπογραφή…
Τριαντάφυλλος Πετκανόπουλος,
Δημοσιογράφος, οικονομολόγος
Ψέματα λένε όλοι και περισσότερα οι πολιτικοί και τα κόμματα και ακόμη περισσότερα σε προεκλογικές περιόδους. Αυτό όμως που χαρακτηρίζει τον ΣΥΡΙΖΑ είναι η αμετροέπεια στα ψέματα και στα παραμύθια.
Προσπαθεί πάλι να πείσει τους υποστηρικτές του ότι είναι μπροστά. Τους ίδιους στους οποίους έλεγε το ίδιο πριν τις Ευρωεκλογές του 2019 και τους οδήγησε (όσους το πίστεψαν) στη μεγάλη θλίψη που έβλεπες στα μάτια τους το βράδυ της Κυριακής. Να περιμένεις να είσαι πρώτος και να φας 10% στο κεφάλι.
Απορίας άξιο είναι πώς λέει πάλι το ίδιο παραμύθι και ποιόν μπορεί να πείσει.
Για να το στηρίξει και τότε και τώρα βρίσκει την ίδια ιδέα ότι δήθεν οι εταιρίες δημοσκοπήσεων πέφτουν έξω και ‘τα παίρνουν’ για να βγάζουν 1η τη ΝΔ.
Ας τελειώνει αυτό το παραμύθι λοιπόν.
1. Ας υποθέσουμε ότι έτσι είναι. Όμως ο Τσίπρας έχει σήμερα προσωπικό σύμβουλο τον ιδιοκτήτη μιας από τις μεγαλύτερες εταιρίες, ο οποίος όμως δεν βγαίνει να δώσει μια ‘σωστή’ δική του δημοσκόπηση όπου ο ΣΥΡΙΖΑ να είναι 1ος για να στηρίξει το επιχείρημα. Μήπως ‘τα παίρνει’ κι αυτός από τους άλλους; Το ίδιο και με τον αείμνηστο Νικολακόπουλο. Σύμβουλος του Τσιπρα κι αυτός και αριστερός. Ποτέ δεν δημοσίευσε έρευνα δική του η οποία να στηρίζει το αφήγημα ΣΥΡΙΖΑ ότι είναι 1ος. Χαζός δεν ήταν.
2. Σχετικά με την άποψη ότι στα δείγματα δεν περιλαμβάνονται πολλοί νέοι που βρίσκονται το πρωί στη δουλειά αλλά περισσότεροι ηλικιωμένοι υποστηρικτές της ΝΔ, αλήθεια είναι, αλλά είναι γνωστό ότι οι εταιρίες σταθμίζουν τα δείγματά τους για να διορθώσουν αυτή και άλλες αδυναμίες, έχοντας πια τεράστια πείρα. Άλλωστε οι δημοσκοπήσεις γίνονται κάθε μήνα και ακόμη και σε μη απόλυτα αντιπροσωπευτικό δείγμα σημασία έχουν οι μετακινήσεις. Εξ’ άλλου αυτό που μετράει περισσότερο είναι η σούμα των δημοσκοπήσεων που δημοσιεύεται κάθε τόσο.
3. Οι εταιρίες κάνουν και αναλυτικότερες έρευνες και Focus Group, αντλώντας δεδομένα τα οποία δεν δημοσιεύονται αλλά ενισχύουν και ‘δένουν’ τα συμπεράσματά που ανακοινώνουν. Και μην ξεχνάμε ότι κάνουν και άλλες έρευνες και εμπορικές και τρέμουν να μην πέσουν έξω και χάσουν την αξιοπιστία και τους πελάτες τους.
4. Όντως είχαν πέσει έξω αρκετές μονάδες με τον ΣΥΡΙΖΑ, σε βάρος του, το 2012, διότι ήταν μια πρωτόγνωρη και ρευστή κατάσταση που τους μπέρδεψε όλους. Έκτοτε προσαρμόστηκαν και δεν έχουν λαθέψει, σε τέτοιο βαθμό τουλάχιστον ώστε να έρθει ο πρόβλεψή τους πάνω-κάτω.
5. Αν Γκουγκλάρει κανείς: ‘Ελληνικές Εκλογές’ τις βρίσκει όλες με τα αποτελέσματα, αναλυτικά, τις έδρες κλπ και όλες τις δημοσκοπήσεις και τι έδιναν σε κάθε μία. Εκεί βλέπει ότι οι εταιρίες πέφτουν γενικώς μέσα. Ειδικά αν βγάλει ένα μέσο όρο θα δεί ότι αυτός έπεσε μέσα ακριβώς και σε κάθε εκλογική αναμέτρηση. Προφανώς έχουν μικρές η μεγαλύτερες διαφορές με τα τελικά αποτελέσματα αλλά περίπτωση να έβγαζαν 1ο τον τελικό 2ο και ανάποδα δεν υπήρξε.
Κατά συνέπεια όλο αυτό το πατιρντί που ξεκίνησε εδώ και λίγες μέρες ο ΣΥΡΙΖΑ και το λέει και ο αρχηγός του στις ομιλίες, ότι είναι πρώτος είναι απολύτως ψευδές και έωλο. Όπως πάντα χωρίς καμιά τεκμηρίωση και κανένα επιχείρημα και υποστηρικτικό δεδομένο. ‘Είμαστε πρώτοι’, τέλος. Πιστέψτε το. Τουλάχιστον το 2019 έλεγαν ότι το πιστοποιούν έρευνες από ξένες πρεσβείες κλπ. Τώρα τίποτα.
Όση καλή διάθεση και να έχεις
Αντιλαμβάνεται κανείς ότι ο ΣΥΡΙΖΑ και ειδικά ο πρόεδρός του ο Αλέξης Τσίπρας βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Πρώτον διότι ο 2ος είναι πάντοτε σε δύσκολη θέση, πώς να παραδεχτεί δεν είναι διεκδικητής; Δεύτερον διότι έχοντας εξαπολύσει σκληρή επίθεση στην κυβέρνηση, από τη δεύτερη μέρα της ορκωμοσίας της, εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια, με χαρακτηρισμούς πρωτοφανούς αγριότητας, βρίσκεται μπροστά στην απάντηση που οφείλει να δώσει στο ερώτημα: Γιατί αυτή η τόσο κακή (και τόσα άλλα) κυβέρνηση είναι 1η και με σημαντική διαφορά; Σχεδόν όση και στις εκλογές που νίκησε. Έτσι ξεπερνά για την ώρα το σκόπελο με ένα ακόμη παραμύθι και βλέπουμε.
Όσο διάθεση και να έχει κανείς να κατανοήσει όλα αυτά, να κατανοήσει τις ιδιαιτερότητες της πολιτικής, της προεκλογικής περιόδου, την ανάγκη του 2ου να πείσει ότι είναι μέσα στο παιχνίδι, να τονώσει το ηθικό και την αγωνιστικότητα των στελεχών του, το παραμύθι και το ψέμα δεν θα έπρεπε να έχουν κάποιο όριο;
Έστω για να γίνονται πιστευτά;
Σημ: Αυτή τη στιγμή η ΝΔ είναι μπροστά 6% - 8% και τσιμπάει από τους αναποφάσιστους λίγο περισσότερο από τον ΣΥΡΙΖΑ, άρα διευρύνει τη διαφορά. Τσιμπάει ακόμη ένα 2% - 3% στο δεύτερο γύρο, για σταθερή κυβέρνηση. Μετακίνηση ψηφοφόρων μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ και ειδικά προς τον δεύτερο δεν υπήρξε καμιά από τις τελευταίες εκλογές. Ούτε πρόσφατα, η παραμικρή.
Η μόνη μεγάλη μετακίνηση ψηφοφόρων που έγινε στον τελευταίο χρόνο, άρα υπάρχει θεωρητικά πιθανότητα να ξανασυμβεί μέχρι τις εκλογές είναι ένα ποσοστό 6% - 7% που πήρε το ΠΑΣΟΚ, μετά την εκλογή νέου αρχηγού από τον ΣΥΡΙΖΑ (στην ουσία επιστροφή δικών του παλιών ψηφοφόρων δηλαδή) και δεν το κράτησε. Για την ώρα…
Αυτή είναι η αληθινή δημοσκοπική κατάσταση σήμερα και το κείμενο έχει υπογραφή…
ΣΧΟΛΙΑ