ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Το «ταξίδι» στο BIM αλλάζει την Ευρωπαϊκή βιομηχανία κατασκευών

Η επόμενη φάση της ψηφιακής επανάστασης στον κατασκευαστικό κλάδο και τα δημόσια έργα

 19/01/2023 19:35

Το «ταξίδι» στο BIM αλλάζει την Ευρωπαϊκή βιομηχανία κατασκευών

Άννη Καρολίδου

Η Ευρωπαϊκή Κατασκευαστική Βιομηχανία, έχει ξεκινήσει το “BIM journey”, το ψηφιακό της ταξίδι στη μελέτη, κατασκευή και διαχείριση έργων υποδομής και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μελετάει την τροποποίηση της Οδηγίας 2014/24, κάνοντας στο εξής υποχρεωτικό το μοντέλο ΒΙΜ στα δημόσια έργα.

Το θέμα ΒΙΜ - δηλαδή τα μοντέλα Building Information Technology - αναλύθηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιείται από το ΤΕΕ/ΤΚΜ, μετά από πρωτοβουλία της Μόνιμης Επιτροπής Ανταγωνιστικότητας, Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας,

Το ΤΕΕ βρίσκεται κοντά στους μηχανικούς σε μία περίοδο που το περιβάλλον αλλάζει για τον κατασκευαστικό κλάδο και, η Ελλάδα, η δημόσια διοίκηση, οι Έλληνες μηχανικοί και όλοι οι κρίκοι της αλυσίδας παραγωγής τεχνικού έργου, θα πρέπει πλέον να εγκαταλείψουν τον παραδοσιακό τρόπο και να περάσουν στον πλήρως ψηφιακό-ΒΙΜ, τόνισε ο πρόεδρος του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας κ. Γιώργος Τσακούμης.

Άλλωστε, όπως τονίσθηκε και από τον πρόεδρο της Μ.Ε. Ανταγωνιστικότητας, Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας, οι μηχανικοί στο σύγχρονο περιβάλλον, εκτός από μελετητές και κατασκευαστές χρειάζονται περισσότερες δεξιότητες, που θα τους επιτρέψουν με τεχνολογικά και οικονομικά εργαλεία να κάνουν αποτελεσματικότερη τη διαχείριση των έργων, δημόσιων και ιδιωτικών.

Μπορεί το μοντέλο ΒΙΜ, να μην είναι γνωστό στο ευρύ κοινό, αλλά ήδη έχουν ξεπηδήσει οι ΒΙΜ managers και οι ΒΙΜ ειδικοί σύμβουλοι, ενώ η αγορά των λογισμικών εφαρμογών κυριαρχείται από τις αμερικανικές εταιρείες εξειδικευμένου software.

To Eυρωπαϊκό Οικοσύστημα Κατασκευών

Το Ευρωπαϊκό Οικοσύστημα Κατασκευών, των 3,1 εκατομμυρίων επιχειρήσεων - οι περισσότερες μικρομεσαίες- είναι ένα τεράστιο βιομηχανικό οικοσύστημα, που παράγει το 9% του ΑΕΠ της Ευρώπης και δίνει το 7% της απασχόλησης.

Κι’ όπως είπε η κα. Λιάνα Αναγνωστάκη, διευθύντρια Διεθνών και Ευρωπαϊκών Θεμάτων του κεντρικού ΤΕΕ και, μέλος της ΕUBIM Task Group, δεν νοείται να κατασκευάζουμε σχολεία, νοσοκομεία και λιμάνια, δίχως ΒΙΜ, το οποίο σαν open BIM , δηλαδή σαν ανοικτό σύστημα θα πρέπει να υϊοθετηθεί από την ελληνική διοίκηση σε μία προσπάθεια που θα επιφέρει βαθιές, ριζικές αλλαγές σε όλες τις διαδικασίες δημοσίων συμβάσεων και ευρύτερα στην παραγωγή τεχνικών έργων.

Το μοντέλο

Τα οφέλη από το μοντέλο ή αλλιώς, τη μεθοδολογία ΒΙΜ και τα ψηφιακά εργαλεία που τη συνοδεύουν και την καθιστούν λειτουργική, θα είναι πολλά:

Kαλύτερη διαχείριση και συντονισμός των έργων,

Βελτίωση δραστηριοτήτων στη φάση λειτουργίας της νέας υποδομής

Μείωση των απρόβλεπτων καθυστερήσεων και αστοχιών

Μείωση του χρόνου εκτέλεσης έργων, κόστους παραγωγής, ποιοτική βελτίωση των έργων.

Βεβαίως, το ΒΙΜ για να λειτουργήσει, θέλει αρχική υψηλή επένδυση κυρίως σε software αλλά και σε hardware, όπως επίσης εκπαίδευση των στελεχών μελετητικών και κατασκευαστικών εταιρειών, της δημόσιας διοίκησης αλλά και των φορέων που θα λειτουργούν τα έργα.

Τέλος, απολύτως απαραίτητη είναι η διαμόρφωση κανονιστικού πλαισίου για το ΒΙΜ και , σε εθνικό επίπεδο, η δημιουργία μίας πλατφόρμας ΒΙΜ με πρωτοβουλία του αρμόδιου υπουργείου και σε συνεργασια με το ΤΕΕ.


Η Ευρωπαϊκή Κατασκευαστική Βιομηχανία, έχει ξεκινήσει το “BIM journey”, το ψηφιακό της ταξίδι στη μελέτη, κατασκευή και διαχείριση έργων υποδομής και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μελετάει την τροποποίηση της Οδηγίας 2014/24, κάνοντας στο εξής υποχρεωτικό το μοντέλο ΒΙΜ στα δημόσια έργα.

Το θέμα ΒΙΜ - δηλαδή τα μοντέλα Building Information Technology - αναλύθηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιείται από το ΤΕΕ/ΤΚΜ, μετά από πρωτοβουλία της Μόνιμης Επιτροπής Ανταγωνιστικότητας, Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας,

Το ΤΕΕ βρίσκεται κοντά στους μηχανικούς σε μία περίοδο που το περιβάλλον αλλάζει για τον κατασκευαστικό κλάδο και, η Ελλάδα, η δημόσια διοίκηση, οι Έλληνες μηχανικοί και όλοι οι κρίκοι της αλυσίδας παραγωγής τεχνικού έργου, θα πρέπει πλέον να εγκαταλείψουν τον παραδοσιακό τρόπο και να περάσουν στον πλήρως ψηφιακό-ΒΙΜ, τόνισε ο πρόεδρος του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας κ. Γιώργος Τσακούμης.

Άλλωστε, όπως τονίσθηκε και από τον πρόεδρο της Μ.Ε. Ανταγωνιστικότητας, Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας, οι μηχανικοί στο σύγχρονο περιβάλλον, εκτός από μελετητές και κατασκευαστές χρειάζονται περισσότερες δεξιότητες, που θα τους επιτρέψουν με τεχνολογικά και οικονομικά εργαλεία να κάνουν αποτελεσματικότερη τη διαχείριση των έργων, δημόσιων και ιδιωτικών.

Μπορεί το μοντέλο ΒΙΜ, να μην είναι γνωστό στο ευρύ κοινό, αλλά ήδη έχουν ξεπηδήσει οι ΒΙΜ managers και οι ΒΙΜ ειδικοί σύμβουλοι, ενώ η αγορά των λογισμικών εφαρμογών κυριαρχείται από τις αμερικανικές εταιρείες εξειδικευμένου software.

To Eυρωπαϊκό Οικοσύστημα Κατασκευών

Το Ευρωπαϊκό Οικοσύστημα Κατασκευών, των 3,1 εκατομμυρίων επιχειρήσεων - οι περισσότερες μικρομεσαίες- είναι ένα τεράστιο βιομηχανικό οικοσύστημα, που παράγει το 9% του ΑΕΠ της Ευρώπης και δίνει το 7% της απασχόλησης.

Κι’ όπως είπε η κα. Λιάνα Αναγνωστάκη, διευθύντρια Διεθνών και Ευρωπαϊκών Θεμάτων του κεντρικού ΤΕΕ και, μέλος της ΕUBIM Task Group, δεν νοείται να κατασκευάζουμε σχολεία, νοσοκομεία και λιμάνια, δίχως ΒΙΜ, το οποίο σαν open BIM , δηλαδή σαν ανοικτό σύστημα θα πρέπει να υϊοθετηθεί από την ελληνική διοίκηση σε μία προσπάθεια που θα επιφέρει βαθιές, ριζικές αλλαγές σε όλες τις διαδικασίες δημοσίων συμβάσεων και ευρύτερα στην παραγωγή τεχνικών έργων.

Το μοντέλο

Τα οφέλη από το μοντέλο ή αλλιώς, τη μεθοδολογία ΒΙΜ και τα ψηφιακά εργαλεία που τη συνοδεύουν και την καθιστούν λειτουργική, θα είναι πολλά:

Kαλύτερη διαχείριση και συντονισμός των έργων,

Βελτίωση δραστηριοτήτων στη φάση λειτουργίας της νέας υποδομής

Μείωση των απρόβλεπτων καθυστερήσεων και αστοχιών

Μείωση του χρόνου εκτέλεσης έργων, κόστους παραγωγής, ποιοτική βελτίωση των έργων.

Βεβαίως, το ΒΙΜ για να λειτουργήσει, θέλει αρχική υψηλή επένδυση κυρίως σε software αλλά και σε hardware, όπως επίσης εκπαίδευση των στελεχών μελετητικών και κατασκευαστικών εταιρειών, της δημόσιας διοίκησης αλλά και των φορέων που θα λειτουργούν τα έργα.

Τέλος, απολύτως απαραίτητη είναι η διαμόρφωση κανονιστικού πλαισίου για το ΒΙΜ και , σε εθνικό επίπεδο, η δημιουργία μίας πλατφόρμας ΒΙΜ με πρωτοβουλία του αρμόδιου υπουργείου και σε συνεργασια με το ΤΕΕ.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία