ΠΑΙΔΕΙΑ

Tο τέλος της σχολικής χρονιάς

Τελευταία ημέρα για νηπιαγωγεία και δημοτικά - Μάσκες και μαθησιακά κενά ο απολογισμός της επιστροφής των μαθητών στη δια ζώσης εκπαίδευση -Τι λένε εκπαιδευτικοί και γονείς

 15/06/2022 15:53

Tο τέλος της σχολικής χρονιάς
Φωτ. αρχείου

Έλενα Αποστολίδου

Ολοκληρώθηκε σήμερα μία ιδιαίτερη σχολική χρονιά που αφήνει πίσω της ένα ιδιαίτερο αποτύπωμα. Τελευταία μέρα η σημερινή για τους μικρούς μαθητές των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων της χώρας, που αφήνουν πίσω τους φίλους και δασκάλους και ετοιμάζονται για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.

Το μάθημα με τις προστατευτικές μάσκες και οι δυσκολίες στην επικοινωνία που δημιουργήθηκαν αλλά και τα μαθησιακά κενά και η συμπεριφορά των μαθητών που επέστρεψαν στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία έπειτα από σχεδόν δυο χρόνια αποτελούν εκείνα τα σημεία που σύμφωνα με εκπαιδευτικούς που μιλούν στο makthes.gr θα πρέπει να εστιάσει κανείς κάνοντας τον απολογισμό της φετινής σχολικής χρονιάς.

Το υπουργείο Παιδείας από την πλευρά του κάνει λόγο για ένα στοίχημα που κερδήθηκε καθώς τα μαθήματα φέτος έγιναν στο μεγαλύτερό τους μέρος δια ζώσης, με τη διασπορά να αντιμετωπίστηκε όπως αναφέρει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου μέσα από τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση.

Συμπεριφορικά προβλήματα

«Αναδείχθηκαν πολλά προβλήματα» λέει η Πόπη Σαραϊδάρη, εκπαιδευτικός και μέλος της Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για το τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς. Όπως τονίζει στο Makthes.gr τα παιδιά κλήθηκαν να επιστρέψουν στη δια ζώσης εκπαίδευση και με την επιστροφή τους αναδείχθηκαν πολλά μαθησιακά και κοινωνικά προβλήματα που δημιουργήθηκαν την περίοδο της καραντίνας. Η ίδια χαρακτηρίζει «δύσκολη» τη χρονιά που πια αποτελεί παρελθόν και κάνει λόγο για προβλήματα που πρέπει το υπουργείο Παιδείας να επιλύσει.

«Ήταν δύσκολη η λειτουργία των σχολείων με μάσκες, αλλά σίγουρα μόνο θετικά μπορεί δει κανείς ότι η εκπαιδευτική διαδικασία έγινε δια ζώσης και δεν είχαμε το μαρτύριο της τηλεκπαίδευσης. Με την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία έγιναν φανερά δυο σημεία, ότι τα παιδιά ‘κουβαλάνε’ μαθησιακά κενά και υπάρχουν επίσης προβλήματα συμπεριφοράς, ψυχολογικά και κοινωνικά προβλήματα που εκδηλώθηκαν μέσα στα σχολεία. Ήταν σίγουρα μια δύσκολη χρονιά με αυτή την έννοια αλλά δεν θέλαμε να είμαστε κλειστά. Σίγουρα αναδείχθηκαν πολλά προβλήματα που δεν αντιμετωπίστηκαν, όπως η αραίωση τμημάτων, οι ελλείψεις εκπαιδευτικών, η απουσία ενισχυτικής διδασκαλίας, και ενώ δημιουργήθηκαν νέα ζητήματα όπως η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Παράλληλα, η αξιολόγηση του υπουργείου Παιδείας και η άρνηση των εκπαιδευτικών που γνωρίζουν ότι αξιολόγηση σημαίνει και διαχωρισμός δημιούργησε ένα εχθρικό κλίμα του υπουργείου απέναντι σε εκπαιδευτικούς και μαθητές».

Η διαχείριση της πανδημίας

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης μιλώντας στη «ΜτΚ» είχε κάνει τον δικό του απολογισμό τονίζοντας πως παρά τις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας η εκπαιδευτική χρονιά κύλησε ομαλά και η διασπορά του COVID-19 στα σχολεία ήταν μικρή. «Είναι αλήθεια πως η τελευταία χρονιά είναι μία χρονιά με ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Η διαχείριση της πανδημίας ήταν ένα πολυσύνθετο και διαρκές θέμα που οφείλαμε να αντιμετωπίσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με απόλυτη συνέπεια και ευαισθησία, γιατί αφορούσε στην υγεία και στην ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών μας. Και αποδείχθηκε ότι τη διαχειριστήκαμε εξαιρετικά καλά, αν κρίνουμε από τη μικρή διασπορά στον χώρο του σχολείου», ανέφερε ο κ. Κόπτσης στη συνέντευξή του.

Μια ιδιαίτερη χρονιά

Ο Θανάσης Κικινής, πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) μιλάει στο makthes. gr για το τέλος μιας «ιδιαίτερης σχολικής χρονιάς» λέγοντας πως το υπουργείο Παιδείας λειτούργησε με επικοινωνιακούς και όχι με ουσιαστικούς όρους επίλυσης των προβλημάτων. Όπως λέει, «ήταν μια πολύ ιδιαίτερη χρονιά με την έννοια ότι αν κριθεί συνολικά σε σχέση με το τι έγινε από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας θεωρούμε ότι ήταν μια χρονιά που έδειξε ξεκάθαρα ότι δεν ενδιαφέρεται για την ουσία της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά μόνο πως για τον εντυπωσιασμό της κοινής γνώμης. Σε αυτό το κλίμα κινήθηκε και το ζήτημα τη αξιολόγησης που ήταν ένα σημαντικό ζήτημα, αλλά και στον τρόπο που λειτούργησε με τα εργαστήρια δεξιοτήτων αλλά και φυσικά με την εξαγγελία που είχαμε σε σχέση με τη λειτουργία των σχολείων. Αρχικά έγινε λόγος για λειτουργία μέχρι τις 6 το απόγευμα, έπειτα στις 5.30 το απόγευμα μιλάμε δηλαδή πρόκειται για μια καθαρά επικοινωνιακή χρονιά χωρίς καμία ουσία στην εκπαίδευση. Ακόμα και η πανδημία αντιμετωπίστηκε χωρίς καμία ουσιαστική μέριμνα στις σχολικές μονάδες όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές και στα όρια των αντοχών των εκπαιδευτικών και των μαθητών».

Η διαχείριση στο σπίτι

«Δύσκολη» χαρακτηρίζει την εκπαιδευτική χρονιά που ολοκληρώθηκε και ο Θανάσης Κοκονάς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας που μιλάει στο makthes.gr. Όπως λεέι, «μια δύσκολη και έντονη σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της αναδεικνύοντας ζητήματα σημαντικά που θα τα βρούμε μπροστά μας με την έναρξη της νέας εκπαιδευτικής χρονιάς. Προβλήματα που σχετίζονται με τη μαθησιακή διαδικασία, όπως τα κενά των μαθητών, τα μέτρα που δεν πάρθηκαν και ο συνωστισμός στις αίθουσες που συνεχίστηκε παρά την πανδημική κρίση και τα προβλήματα συμπεριφοράς όπως τα αυξανόμενα περιστατικά bullying που το υπουργείο Παιδείας επιλέγει να τα βάζει κάτω από το χαλί, καθώς αρνείται ότι η παρουσία ψυχολόγων και ουσιαστικής μέριμνας θα επιλύσει το σοβαρό αυτό ζήτημα. Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, Τράπεζα Θεμάτων και όλα αυτά που θα φέρει η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων επίσης θα μοιάζει με τιμωρία για εκείνους τους μαθητές που επί δυο χρόνια παρακολούθησαν τηλεκπαίδευση και φέτος κλήθηκαν να εξεταστούν σε μεγαλύτερη ύλη. Το υπουργείο Παιδείας πρέπει να ακούσει τις προτάσεις μας και να μπορέσουν και οι γονείς να διαχειριστούν όλες αυτές τις αλλαγές που έρχονται σε μια ακόμα αβέβαιη χρονιά που όπως όλα δείχνουν θα εισέλθουμε από τον Σεπτέμβριο. Μέχρι τότε, ας μην ξεχνάμε την ξεκούραση και το παιχνίδι, αυτό έχουν ανάγκη οι μαθητές και τη χαλαρότητα και τη ζωή τους πίσω οι μεγαλύτερο μαθητές. Καλό καλοκαίρι λοιπόν..»

Ολοκληρώθηκε σήμερα μία ιδιαίτερη σχολική χρονιά που αφήνει πίσω της ένα ιδιαίτερο αποτύπωμα. Τελευταία μέρα η σημερινή για τους μικρούς μαθητές των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων της χώρας, που αφήνουν πίσω τους φίλους και δασκάλους και ετοιμάζονται για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.

Το μάθημα με τις προστατευτικές μάσκες και οι δυσκολίες στην επικοινωνία που δημιουργήθηκαν αλλά και τα μαθησιακά κενά και η συμπεριφορά των μαθητών που επέστρεψαν στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία έπειτα από σχεδόν δυο χρόνια αποτελούν εκείνα τα σημεία που σύμφωνα με εκπαιδευτικούς που μιλούν στο makthes.gr θα πρέπει να εστιάσει κανείς κάνοντας τον απολογισμό της φετινής σχολικής χρονιάς.

Το υπουργείο Παιδείας από την πλευρά του κάνει λόγο για ένα στοίχημα που κερδήθηκε καθώς τα μαθήματα φέτος έγιναν στο μεγαλύτερό τους μέρος δια ζώσης, με τη διασπορά να αντιμετωπίστηκε όπως αναφέρει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου μέσα από τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση.

Συμπεριφορικά προβλήματα

«Αναδείχθηκαν πολλά προβλήματα» λέει η Πόπη Σαραϊδάρη, εκπαιδευτικός και μέλος της Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για το τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς. Όπως τονίζει στο Makthes.gr τα παιδιά κλήθηκαν να επιστρέψουν στη δια ζώσης εκπαίδευση και με την επιστροφή τους αναδείχθηκαν πολλά μαθησιακά και κοινωνικά προβλήματα που δημιουργήθηκαν την περίοδο της καραντίνας. Η ίδια χαρακτηρίζει «δύσκολη» τη χρονιά που πια αποτελεί παρελθόν και κάνει λόγο για προβλήματα που πρέπει το υπουργείο Παιδείας να επιλύσει.

«Ήταν δύσκολη η λειτουργία των σχολείων με μάσκες, αλλά σίγουρα μόνο θετικά μπορεί δει κανείς ότι η εκπαιδευτική διαδικασία έγινε δια ζώσης και δεν είχαμε το μαρτύριο της τηλεκπαίδευσης. Με την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία έγιναν φανερά δυο σημεία, ότι τα παιδιά ‘κουβαλάνε’ μαθησιακά κενά και υπάρχουν επίσης προβλήματα συμπεριφοράς, ψυχολογικά και κοινωνικά προβλήματα που εκδηλώθηκαν μέσα στα σχολεία. Ήταν σίγουρα μια δύσκολη χρονιά με αυτή την έννοια αλλά δεν θέλαμε να είμαστε κλειστά. Σίγουρα αναδείχθηκαν πολλά προβλήματα που δεν αντιμετωπίστηκαν, όπως η αραίωση τμημάτων, οι ελλείψεις εκπαιδευτικών, η απουσία ενισχυτικής διδασκαλίας, και ενώ δημιουργήθηκαν νέα ζητήματα όπως η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Παράλληλα, η αξιολόγηση του υπουργείου Παιδείας και η άρνηση των εκπαιδευτικών που γνωρίζουν ότι αξιολόγηση σημαίνει και διαχωρισμός δημιούργησε ένα εχθρικό κλίμα του υπουργείου απέναντι σε εκπαιδευτικούς και μαθητές».

Η διαχείριση της πανδημίας

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης μιλώντας στη «ΜτΚ» είχε κάνει τον δικό του απολογισμό τονίζοντας πως παρά τις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας η εκπαιδευτική χρονιά κύλησε ομαλά και η διασπορά του COVID-19 στα σχολεία ήταν μικρή. «Είναι αλήθεια πως η τελευταία χρονιά είναι μία χρονιά με ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Η διαχείριση της πανδημίας ήταν ένα πολυσύνθετο και διαρκές θέμα που οφείλαμε να αντιμετωπίσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με απόλυτη συνέπεια και ευαισθησία, γιατί αφορούσε στην υγεία και στην ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών μας. Και αποδείχθηκε ότι τη διαχειριστήκαμε εξαιρετικά καλά, αν κρίνουμε από τη μικρή διασπορά στον χώρο του σχολείου», ανέφερε ο κ. Κόπτσης στη συνέντευξή του.

Μια ιδιαίτερη χρονιά

Ο Θανάσης Κικινής, πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) μιλάει στο makthes. gr για το τέλος μιας «ιδιαίτερης σχολικής χρονιάς» λέγοντας πως το υπουργείο Παιδείας λειτούργησε με επικοινωνιακούς και όχι με ουσιαστικούς όρους επίλυσης των προβλημάτων. Όπως λέει, «ήταν μια πολύ ιδιαίτερη χρονιά με την έννοια ότι αν κριθεί συνολικά σε σχέση με το τι έγινε από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας θεωρούμε ότι ήταν μια χρονιά που έδειξε ξεκάθαρα ότι δεν ενδιαφέρεται για την ουσία της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά μόνο πως για τον εντυπωσιασμό της κοινής γνώμης. Σε αυτό το κλίμα κινήθηκε και το ζήτημα τη αξιολόγησης που ήταν ένα σημαντικό ζήτημα, αλλά και στον τρόπο που λειτούργησε με τα εργαστήρια δεξιοτήτων αλλά και φυσικά με την εξαγγελία που είχαμε σε σχέση με τη λειτουργία των σχολείων. Αρχικά έγινε λόγος για λειτουργία μέχρι τις 6 το απόγευμα, έπειτα στις 5.30 το απόγευμα μιλάμε δηλαδή πρόκειται για μια καθαρά επικοινωνιακή χρονιά χωρίς καμία ουσία στην εκπαίδευση. Ακόμα και η πανδημία αντιμετωπίστηκε χωρίς καμία ουσιαστική μέριμνα στις σχολικές μονάδες όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές και στα όρια των αντοχών των εκπαιδευτικών και των μαθητών».

Η διαχείριση στο σπίτι

«Δύσκολη» χαρακτηρίζει την εκπαιδευτική χρονιά που ολοκληρώθηκε και ο Θανάσης Κοκονάς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας που μιλάει στο makthes.gr. Όπως λεέι, «μια δύσκολη και έντονη σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της αναδεικνύοντας ζητήματα σημαντικά που θα τα βρούμε μπροστά μας με την έναρξη της νέας εκπαιδευτικής χρονιάς. Προβλήματα που σχετίζονται με τη μαθησιακή διαδικασία, όπως τα κενά των μαθητών, τα μέτρα που δεν πάρθηκαν και ο συνωστισμός στις αίθουσες που συνεχίστηκε παρά την πανδημική κρίση και τα προβλήματα συμπεριφοράς όπως τα αυξανόμενα περιστατικά bullying που το υπουργείο Παιδείας επιλέγει να τα βάζει κάτω από το χαλί, καθώς αρνείται ότι η παρουσία ψυχολόγων και ουσιαστικής μέριμνας θα επιλύσει το σοβαρό αυτό ζήτημα. Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, Τράπεζα Θεμάτων και όλα αυτά που θα φέρει η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων επίσης θα μοιάζει με τιμωρία για εκείνους τους μαθητές που επί δυο χρόνια παρακολούθησαν τηλεκπαίδευση και φέτος κλήθηκαν να εξεταστούν σε μεγαλύτερη ύλη. Το υπουργείο Παιδείας πρέπει να ακούσει τις προτάσεις μας και να μπορέσουν και οι γονείς να διαχειριστούν όλες αυτές τις αλλαγές που έρχονται σε μια ακόμα αβέβαιη χρονιά που όπως όλα δείχνουν θα εισέλθουμε από τον Σεπτέμβριο. Μέχρι τότε, ας μην ξεχνάμε την ξεκούραση και το παιχνίδι, αυτό έχουν ανάγκη οι μαθητές και τη χαλαρότητα και τη ζωή τους πίσω οι μεγαλύτερο μαθητές. Καλό καλοκαίρι λοιπόν..»

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία