ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τουρισμός: Εξετάζεται «μοντέλο Βενετίας» με αύξηση εισιτηρίου για επισκέπτες κρουαζιέρας στα νησιά

Για αποσυμφόρηση από τον υπερπληθυσμό που περιορίζει την τουριστική εμπειρία και επιβαρύνει τις τοπικές κοινωνίες

 07/08/2024 22:00

Τουρισμός: Εξετάζεται «μοντέλο Βενετίας» με αύξηση εισιτηρίου για επισκέπτες κρουαζιέρας στα νησιά
Μοντέλο Βενετίας εξετάζει να εφαρμόσει η κυβέρνηση σε δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς κρουαζιέρας, με σκοπό την αποσυμφόρηση από τον υπερπληθυσμό, που έχει ως αποτέλεσμα, να περιορίζει την εμπειρία των τουριστών κατά την επίσκεψή τους, αλλά και να επιβαρύνει τις τοπικές κοινωνίες.

Με στόχο να αυξηθούν τα έσοδα από το τουριστικό ρεύμα αναμένονται παρεμβάσεις για την κρουαζιέρα σε πρώτη φάση στη Σαντορίνη, γράφει το ertnews.gr. Θα ανέβει η τιμή αποβίβασης στο νησί ενώ – σε δεύτερη φάση – πιθανόν έως το τέλος του έτους – το μέτρο θα εφαρμοστεί και στη Μύκονο.

Όπως ανέφερε τουρίστας για τη Σαντορίνη: «Χρειάστηκε να περιμένουμε μία ώρα από τη στιγμή που κατεβήκαμε από το κρουαζιερόπλοιο για να ανέβουμε στο τελεφερίκ και τρεις ώρες στην επιστροφή».

Εξετάζονται πολιτικές αυξήσεις χρεώσεων σε συγκεκριμένα λιμάνια, αφού σήμερα βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, εναλλακτικά μοντέλα διοίκησης των λιμένων, καθώς και ψηφιακά εργαλεία διαχείρισης στόλου. Μέτρα τα οποία εκτιμάται ότι θα συμβάλλουν στην διευθέτηση της αυξανόμενης ζήτησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται το τέλος αποβίβασης επισκεπτών κρουαζιέρας, να ανέλθει στα 10€ – 15€. Τα μέτρα θα εφαρμοστούν πρώτα στη Σαντορίνη στην οποία οι ημερήσιες επισκέψεις μπορεί να αγγίξουν κάποιες φορές και τις 14.000, ενώ θα επεκταθούν και σε άλλους προορισμούς.

Όπως δήλωσε ο Αντώνης Παγώνης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης: «Θεωρούμε ότι πρέπει να λειτουργήσει άμεσα το berth location, ο περιορισμός ατόμων να είναι στα 8.000 άτομα όπως προβλέπει το λιμενικό Ταμείο Θήρας και όλο αυτό θα υπάρξει μία καλύτερη οργάνωση και ένα time slots το οποίο θα είναι πιο εύρυθμη η λειτουργία για την κρουαζιέρα και τον μόνιμο κάτοικο και τον επισκέπτη».

Εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες έρχονται στη χώρα μας με κρουαζιερόπλοια πολλές φορές με σημαντικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες. Όλα αυτά τα δεδομένα συνυπολογίζονται για τις όποιες προωθούμενες αποφάσεις.

Εκτός από τις βιώσιμες λύσεις στις αυξημένες τουριστικές ροές κρουαζιέρας, στόχος είναι και η βελτίωση υποδομών στους προορισμούς κρουαζιέρας.

Νομοθετικές ρυθμίσεις

Σε νομοθετική ρύθμιση η οποία θα αποδεσμεύσει την Σαντορίνη και ενδεχομένως και τη Μύκονο από την οριζόντια τιμή των 2 ευρώ που ισχύει σήμερα για κάθε επιβάτη κρουαζιέρας που αποβιβάζεται σε νησιά, προσανατολίζονται τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Τουρισμού.

Εξετάζεται να οριστούν ως τιμή αποβίβασης τα 15 ευρώ ανά άτομο για την Σαντορίνη ενώ σε δεύτερη φάση πιθανόν έως το τέλος του έτους το μέτρο να εφαρμοστεί και στη Μύκονο. Υπήρξε να επισημάνουμε και επιμονή των μεγάλων tour operators να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά τα δύο διάσημα Κυκλαδονήσια στις κρουαζιέρες που καταθέτουν προς έγκριση για την Ελλάδα.

Δεν πρόκειται αναφέρουν πηγές των υπουργείων για αντίμετρο στο φαινόμενο του υπερτουρισμού αλλά για μέτρο αύξησης των εσόδων από το τουριστικό ρεύμα αφού σήμερα τα τέλη ανά επιβάτη κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά, είναι από τα χαμηλότερα στην Ανατολική Μεσόγειο.

Μοντέλο Βενετίας εξετάζει να εφαρμόσει η κυβέρνηση σε δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς κρουαζιέρας, με σκοπό την αποσυμφόρηση από τον υπερπληθυσμό, που έχει ως αποτέλεσμα, να περιορίζει την εμπειρία των τουριστών κατά την επίσκεψή τους, αλλά και να επιβαρύνει τις τοπικές κοινωνίες.

Με στόχο να αυξηθούν τα έσοδα από το τουριστικό ρεύμα αναμένονται παρεμβάσεις για την κρουαζιέρα σε πρώτη φάση στη Σαντορίνη, γράφει το ertnews.gr. Θα ανέβει η τιμή αποβίβασης στο νησί ενώ – σε δεύτερη φάση – πιθανόν έως το τέλος του έτους – το μέτρο θα εφαρμοστεί και στη Μύκονο.

Όπως ανέφερε τουρίστας για τη Σαντορίνη: «Χρειάστηκε να περιμένουμε μία ώρα από τη στιγμή που κατεβήκαμε από το κρουαζιερόπλοιο για να ανέβουμε στο τελεφερίκ και τρεις ώρες στην επιστροφή».

Εξετάζονται πολιτικές αυξήσεις χρεώσεων σε συγκεκριμένα λιμάνια, αφού σήμερα βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, εναλλακτικά μοντέλα διοίκησης των λιμένων, καθώς και ψηφιακά εργαλεία διαχείρισης στόλου. Μέτρα τα οποία εκτιμάται ότι θα συμβάλλουν στην διευθέτηση της αυξανόμενης ζήτησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται το τέλος αποβίβασης επισκεπτών κρουαζιέρας, να ανέλθει στα 10€ – 15€. Τα μέτρα θα εφαρμοστούν πρώτα στη Σαντορίνη στην οποία οι ημερήσιες επισκέψεις μπορεί να αγγίξουν κάποιες φορές και τις 14.000, ενώ θα επεκταθούν και σε άλλους προορισμούς.

Όπως δήλωσε ο Αντώνης Παγώνης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης: «Θεωρούμε ότι πρέπει να λειτουργήσει άμεσα το berth location, ο περιορισμός ατόμων να είναι στα 8.000 άτομα όπως προβλέπει το λιμενικό Ταμείο Θήρας και όλο αυτό θα υπάρξει μία καλύτερη οργάνωση και ένα time slots το οποίο θα είναι πιο εύρυθμη η λειτουργία για την κρουαζιέρα και τον μόνιμο κάτοικο και τον επισκέπτη».

Εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες έρχονται στη χώρα μας με κρουαζιερόπλοια πολλές φορές με σημαντικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες. Όλα αυτά τα δεδομένα συνυπολογίζονται για τις όποιες προωθούμενες αποφάσεις.

Εκτός από τις βιώσιμες λύσεις στις αυξημένες τουριστικές ροές κρουαζιέρας, στόχος είναι και η βελτίωση υποδομών στους προορισμούς κρουαζιέρας.

Νομοθετικές ρυθμίσεις

Σε νομοθετική ρύθμιση η οποία θα αποδεσμεύσει την Σαντορίνη και ενδεχομένως και τη Μύκονο από την οριζόντια τιμή των 2 ευρώ που ισχύει σήμερα για κάθε επιβάτη κρουαζιέρας που αποβιβάζεται σε νησιά, προσανατολίζονται τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Τουρισμού.

Εξετάζεται να οριστούν ως τιμή αποβίβασης τα 15 ευρώ ανά άτομο για την Σαντορίνη ενώ σε δεύτερη φάση πιθανόν έως το τέλος του έτους το μέτρο να εφαρμοστεί και στη Μύκονο. Υπήρξε να επισημάνουμε και επιμονή των μεγάλων tour operators να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά τα δύο διάσημα Κυκλαδονήσια στις κρουαζιέρες που καταθέτουν προς έγκριση για την Ελλάδα.

Δεν πρόκειται αναφέρουν πηγές των υπουργείων για αντίμετρο στο φαινόμενο του υπερτουρισμού αλλά για μέτρο αύξησης των εσόδων από το τουριστικό ρεύμα αφού σήμερα τα τέλη ανά επιβάτη κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά, είναι από τα χαμηλότερα στην Ανατολική Μεσόγειο.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία