ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τρεις καταδίκες για την τραγωδία στο Norman Atlantic

Καταδικάστηκαν κυβερνήτης, Α' μηχανικός και ναύτης για ο ναυάγιο του 2014 - Αθωώθηκε ο εφοπλιστής

 11/10/2023 10:45

Τρεις καταδίκες για την τραγωδία στο Norman Atlantic

Μετά από 9 χρόνια ερευνών και ατελείωτες ακροάσεις, το Δικαστήριο του Μπάρι εξέδωσε τρεις ποινές σε πρώτο βαθμό για το ναυάγιο του Norman Atlantic που συνέβη στις 28 Δεκεμβρίου 2014 στο κανάλι του Οτράντο και στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 31 άνθρωποι, ενώ 64 τραυματίστηκαν.

Το πλοίο ταξίδευε από την Ελλάδα για την Ιταλία και έπρεπε να φτάσει στο λιμάνι της Ανκόνα, αλλά βυθίστηκε λόγω πυρκαγιάς που ξέσπασε στο κατάστρωμα -4, λίγο μετά τις 3 τα ξημερώματα 44 ναυτικά μίλια έξω από την Ηγουμενίτσα. Μια τραγωδία κατά την οποία άλλα σκάφη και ελικόπτερα από την Ιταλία, την Ελλάδα και την Αλβανία συμμετείχαν σε πολύωρες και επίπονες επιχειρήσεις διάσωσης, που δυσκόλεψε ακόμη περισσότερο η τρικυμία.

Το πλοίο είχε αναχωρήσει από την Πάτρα στις 28 Δεκεμβρίου του 2014, με 499 άτομα, από τα οποία 487 ήταν επιβάτες και 55 μέλη του πληρώματος. Στον αριθμό αυτό δεν περιλαμβάνονται λαθρεπιβάτες που, πιθανόν, επέβαιναν στο πλοίο.

Πολλοί από τους επιβάτες κάηκαν ζωντανοί, άλλοι παγιδεύτηκαν στο γκαράζ του πλοίου και άλλοι χάθηκαν στην Αδριατικής, σε μια επιχείρηση διάσωσης που είχε διαρκέσει 48 ώρες.

Οπως αναφέρει το epiruspost.gr, κατηγορούμενοι ήταν 11 άτομα. Μεταξύ αυτών, ο διευθύνων σύμβουλος και ο πρόεδρος της ναυλώτριας ακτοπλοϊκής εταιρείας ΑΝΕΚ, ο υποπλοίαρχος, ο αρχιφροντιστής, ο μαθητευόμενος ηλεκτρολόγος του πλοίου, ένας ναύκληρος και ναύτες, οι οποίοι συμμετείχαν στην «έχμαση» (ασφάλιση) του φορτίου και ναυτόπαιδες.

Σύμφωνα με όσα κατατέθηκαν από τους ερευνητές, οι φλόγες ξέσπασαν επειδή στο πλοίο φορτώθηκε μεγαλύτερος αριθμός φορτηγών-ψυγείων από τις διαθέσιμες ηλεκτρικές πρίζες, αναγκάζοντας τα οχήματα να ταξιδεύουν με τις μηχανές τους σε λειτουργία.

Η φωτιά ξέσπασε από ένα από τα φορτηγά. Το Δικαστήριο (πρόεδρος Marco Guida) καταδίκασε τον κυβερνήτη του πλοίου, Argilio Giacomazzi, σε έξι χρόνια φυλάκιση, τον πρώτο μηχανικό αξιωματικό Gianluca Assante σε πέντε χρόνια και τέσσερις μήνες και τον ναυτικό μέλος του πληρώματος Francesco Nardulli σε τρία χρόνια.

Οι τρεις είναι οι μόνοι που κρίθηκαν ένοχοι για το ναυάγιο. Ο εφοπλιστής Κάρλο Βισεντίνι αθωώθηκε για το αδίκημα του ναυαγίου για «μη διάπραξη του εγκλήματος», ενώ για τα άλλα αδικήματα που του απαγγέλθηκαν, διατάχθηκε να μην ληφθούν μέτρα λόγω παραγραφής. Εξαιρείται επίσης η ευθύνη των εταιρειών Visemar (ιδιοκτήτης του οχήματος) και Anek (ενοικιαστής) για τη μη ύπαρξη των φερόμενων αδικημάτων. Συνολικά, 21 άτομα αθωώθηκαν.

Έχοντας αναχωρήσει από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας νωρίς το απόγευμα της 27ης Δεκεμβρίου 2014, το πλοίο θα έπρεπε να είχε φτάσει στην Ανκόνα την επόμενη μέρα. Όμως το πλοίο δεν έφτασε ποτέ στην περιοχή Marche: η φωτιά ξέσπασε στα ανοιχτά των αλβανικών ακτών, τα μέτρα ασφαλείας καθυστέρησαν να εφαρμοστούν, όπως και οι προσπάθειες διάσωσης. 

Κάποιοι επιβάτες σκοτώθηκαν μετά από πτώση στη θάλασσα, ενώ δύο ναύτες από το αλβανικό ρυμουλκό Illiria έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της ελλιμενισμού του πλοίου.

Μετά από 9 χρόνια ερευνών και ατελείωτες ακροάσεις, το Δικαστήριο του Μπάρι εξέδωσε τρεις ποινές σε πρώτο βαθμό για το ναυάγιο του Norman Atlantic που συνέβη στις 28 Δεκεμβρίου 2014 στο κανάλι του Οτράντο και στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 31 άνθρωποι, ενώ 64 τραυματίστηκαν.

Το πλοίο ταξίδευε από την Ελλάδα για την Ιταλία και έπρεπε να φτάσει στο λιμάνι της Ανκόνα, αλλά βυθίστηκε λόγω πυρκαγιάς που ξέσπασε στο κατάστρωμα -4, λίγο μετά τις 3 τα ξημερώματα 44 ναυτικά μίλια έξω από την Ηγουμενίτσα. Μια τραγωδία κατά την οποία άλλα σκάφη και ελικόπτερα από την Ιταλία, την Ελλάδα και την Αλβανία συμμετείχαν σε πολύωρες και επίπονες επιχειρήσεις διάσωσης, που δυσκόλεψε ακόμη περισσότερο η τρικυμία.

Το πλοίο είχε αναχωρήσει από την Πάτρα στις 28 Δεκεμβρίου του 2014, με 499 άτομα, από τα οποία 487 ήταν επιβάτες και 55 μέλη του πληρώματος. Στον αριθμό αυτό δεν περιλαμβάνονται λαθρεπιβάτες που, πιθανόν, επέβαιναν στο πλοίο.

Πολλοί από τους επιβάτες κάηκαν ζωντανοί, άλλοι παγιδεύτηκαν στο γκαράζ του πλοίου και άλλοι χάθηκαν στην Αδριατικής, σε μια επιχείρηση διάσωσης που είχε διαρκέσει 48 ώρες.

Οπως αναφέρει το epiruspost.gr, κατηγορούμενοι ήταν 11 άτομα. Μεταξύ αυτών, ο διευθύνων σύμβουλος και ο πρόεδρος της ναυλώτριας ακτοπλοϊκής εταιρείας ΑΝΕΚ, ο υποπλοίαρχος, ο αρχιφροντιστής, ο μαθητευόμενος ηλεκτρολόγος του πλοίου, ένας ναύκληρος και ναύτες, οι οποίοι συμμετείχαν στην «έχμαση» (ασφάλιση) του φορτίου και ναυτόπαιδες.

Σύμφωνα με όσα κατατέθηκαν από τους ερευνητές, οι φλόγες ξέσπασαν επειδή στο πλοίο φορτώθηκε μεγαλύτερος αριθμός φορτηγών-ψυγείων από τις διαθέσιμες ηλεκτρικές πρίζες, αναγκάζοντας τα οχήματα να ταξιδεύουν με τις μηχανές τους σε λειτουργία.

Η φωτιά ξέσπασε από ένα από τα φορτηγά. Το Δικαστήριο (πρόεδρος Marco Guida) καταδίκασε τον κυβερνήτη του πλοίου, Argilio Giacomazzi, σε έξι χρόνια φυλάκιση, τον πρώτο μηχανικό αξιωματικό Gianluca Assante σε πέντε χρόνια και τέσσερις μήνες και τον ναυτικό μέλος του πληρώματος Francesco Nardulli σε τρία χρόνια.

Οι τρεις είναι οι μόνοι που κρίθηκαν ένοχοι για το ναυάγιο. Ο εφοπλιστής Κάρλο Βισεντίνι αθωώθηκε για το αδίκημα του ναυαγίου για «μη διάπραξη του εγκλήματος», ενώ για τα άλλα αδικήματα που του απαγγέλθηκαν, διατάχθηκε να μην ληφθούν μέτρα λόγω παραγραφής. Εξαιρείται επίσης η ευθύνη των εταιρειών Visemar (ιδιοκτήτης του οχήματος) και Anek (ενοικιαστής) για τη μη ύπαρξη των φερόμενων αδικημάτων. Συνολικά, 21 άτομα αθωώθηκαν.

Έχοντας αναχωρήσει από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας νωρίς το απόγευμα της 27ης Δεκεμβρίου 2014, το πλοίο θα έπρεπε να είχε φτάσει στην Ανκόνα την επόμενη μέρα. Όμως το πλοίο δεν έφτασε ποτέ στην περιοχή Marche: η φωτιά ξέσπασε στα ανοιχτά των αλβανικών ακτών, τα μέτρα ασφαλείας καθυστέρησαν να εφαρμοστούν, όπως και οι προσπάθειες διάσωσης. 

Κάποιοι επιβάτες σκοτώθηκαν μετά από πτώση στη θάλασσα, ενώ δύο ναύτες από το αλβανικό ρυμουλκό Illiria έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της ελλιμενισμού του πλοίου.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία