Τζήκας: Mέσα στο 2025 ο διαγωνισμός για την ανάπλαση της ΔΕΘ, μπαίνουν μπουλντόζες το 2026
04/12/2024 13:46
04/12/2024 13:46
Στην τελική ευθεία μπαίνει η ανάπλαση της ΔΕΘ καθώς μέσα στο 2026 θα μπουν μπουλντόζες με τον διαγωνισμό, από τον οποίο θα προκύψει ο ανάδοχος, να τρέχει εντός του 2025. «Με το μετρό η Θεσσαλονίκη αλλάζει κατηγορία, η πόλη αποκτά ξανά αυτοπεποίθηση, εμπιστεύεται τους θεσμούς ξανά, η ανάπλαση της ΔΕΘ έχει μία μοναδικότητα καθώς αφορά το πολεοδομικό και αρχιτεκτονικό αποτύπωμα της πόλης. Το έργο της ανάπλασης θα αλλάξει κατηγορία την πόλη, τρέξαμε το έργο από το 2012, κάναμε έναν αρχιτεκτονικό διαγωνισμό – πρότυπο», ανέφερε ο Τάσος Τζήκας, πρόεδρος της ΔΕΘ – ΗΕLEXPO, στο πλαίσιο ομιλίας του στο «2ο Growthfund Summit» του Υπερταμείου.
«Το σχέδιο προβλέπει πάρκο 110 στρεμμάτων, μαζί με την Αγία Φωτεινή, στο νότιο τμήμα της ΔΕΘ, εκθεσιακό κέντρο μεσαίου επιπέδου 60.000 τμ (δε χρειάζονται φαραωνικά), επιχειρηματικό κέντρο και ξενοδοχείο στους χώρους της ΔΕΘ. Ο συνολικός προϋπολογισμός αγγίζει τα 300 εκατ. ευρώ, αυτή τη στιγμή τρέχει ο διαγωνισμός για τον τεχνικό σύμβουλο, μπαίνουμε σε τελική φάση πλέον, τις επόμενες μέρες θα επιλέξει το ΤΑΙΠΕΔ τον τεχνικό σύμβουλο, μέσα στο 2025 θα τρέξει ο διαγωνισμός και θεωρώ πως μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2026 θα έχει εγκατασταθεί η κατασκευαστική εταιρεία για να ξεκινήσει το έργο», επεσήμανε.
«Μέχρι 120 εκατ. ευρώ θα δώσει ο δημόσιος τομέας, με τον τεχνικό σύμβουλο και το ΤΑΙΠΕΔ θα καταλήξουμε στο ακριβές μείγμα της συμμετοχής του ιδιώτη και στα χρόνια που ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει την διαχείριση του ξενοδοχείου, του επιχειρηματικού κέντρου και του υπόγειου πάρκινγκ αλλά και στο ύψος του δανείου που θα πάρει η ΔΕΘ», σημείωσε.
«Το έργο θα έχει δημοπρατηθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025, να το θεωρείτε σίγουρο, το έργο είναι κυρίως ιδιωτικό, αναμένουμε την ανταπόκριση της αγοράς. Πολύ κοντά είμαστε και στην καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προσφορών για την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στην Θεσσαλονίκη», σημείωσε ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης, εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ.
«Το Flyover εκτελείται με βάση τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει, θα παραδοθεί στους πολίτες εντός του χρονοδιαγράμματος που έχουμε θέσει, μέχρι δηλαδή το 2027, η δυτική Θεσσαλονίκη το 2028 θα διαθέτει και προαστιακό ενώ η ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εκτιμώ πως θα έχει ολοκληρωθεί το πρώτο τετράμηνο του 2025», επεσήμανε ο Χρήστος Σταϊκούρας, υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, ξεδιπλώνοντας το roadmap των μεγάλων έργων υποδομών.
«Το μετρό Θεσσαλονίκης είναι το πιο εμβληματικό έργο της τελευταίας δεκαετίας, μέχρι το τέλος του 2025 και η επέκταση της Καλαμαριάς θα έχει αποδοθεί στους πολίτες», επεσήμανε. «Στη Θεσσαλονίκη το 50% του στόλου των λεωφορείων του ΟΑΣΘ έχει ανανεωθεί. Παράλληλα έχουμε εξασφαλίσει 221 εκατ. ευρώ για να συνδέσουμε τον λιμένα της Καβάλας με τον σιδηρόδρομο Καρβάλη – Τοξότες. Συνδέουμε την Ελλάδα με την Ευρώπη αναβαθμίζοντας λιμένες και σιδηροδρομικό, και άλλες χώρες όπως η Ινδία θέλουν να έρθουν στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδας», υποστήριξε.
Σημειωτέον ότι σήμερα είχε προγραμματιστεί η εκδίκαση της προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας που κατέθεσε ομάδα πανεπιστημιακών κατά του σχεδίου ανάπλασης, ωστόσο για μία ακόμη φορά η εξέταση της υπόθεσης αναβλήθηκε.
Στην τελική ευθεία μπαίνει η ανάπλαση της ΔΕΘ καθώς μέσα στο 2026 θα μπουν μπουλντόζες με τον διαγωνισμό, από τον οποίο θα προκύψει ο ανάδοχος, να τρέχει εντός του 2025. «Με το μετρό η Θεσσαλονίκη αλλάζει κατηγορία, η πόλη αποκτά ξανά αυτοπεποίθηση, εμπιστεύεται τους θεσμούς ξανά, η ανάπλαση της ΔΕΘ έχει μία μοναδικότητα καθώς αφορά το πολεοδομικό και αρχιτεκτονικό αποτύπωμα της πόλης. Το έργο της ανάπλασης θα αλλάξει κατηγορία την πόλη, τρέξαμε το έργο από το 2012, κάναμε έναν αρχιτεκτονικό διαγωνισμό – πρότυπο», ανέφερε ο Τάσος Τζήκας, πρόεδρος της ΔΕΘ – ΗΕLEXPO, στο πλαίσιο ομιλίας του στο «2ο Growthfund Summit» του Υπερταμείου.
«Το σχέδιο προβλέπει πάρκο 110 στρεμμάτων, μαζί με την Αγία Φωτεινή, στο νότιο τμήμα της ΔΕΘ, εκθεσιακό κέντρο μεσαίου επιπέδου 60.000 τμ (δε χρειάζονται φαραωνικά), επιχειρηματικό κέντρο και ξενοδοχείο στους χώρους της ΔΕΘ. Ο συνολικός προϋπολογισμός αγγίζει τα 300 εκατ. ευρώ, αυτή τη στιγμή τρέχει ο διαγωνισμός για τον τεχνικό σύμβουλο, μπαίνουμε σε τελική φάση πλέον, τις επόμενες μέρες θα επιλέξει το ΤΑΙΠΕΔ τον τεχνικό σύμβουλο, μέσα στο 2025 θα τρέξει ο διαγωνισμός και θεωρώ πως μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2026 θα έχει εγκατασταθεί η κατασκευαστική εταιρεία για να ξεκινήσει το έργο», επεσήμανε.
«Μέχρι 120 εκατ. ευρώ θα δώσει ο δημόσιος τομέας, με τον τεχνικό σύμβουλο και το ΤΑΙΠΕΔ θα καταλήξουμε στο ακριβές μείγμα της συμμετοχής του ιδιώτη και στα χρόνια που ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει την διαχείριση του ξενοδοχείου, του επιχειρηματικού κέντρου και του υπόγειου πάρκινγκ αλλά και στο ύψος του δανείου που θα πάρει η ΔΕΘ», σημείωσε.
«Το έργο θα έχει δημοπρατηθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025, να το θεωρείτε σίγουρο, το έργο είναι κυρίως ιδιωτικό, αναμένουμε την ανταπόκριση της αγοράς. Πολύ κοντά είμαστε και στην καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προσφορών για την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στην Θεσσαλονίκη», σημείωσε ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης, εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ.
«Το Flyover εκτελείται με βάση τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει, θα παραδοθεί στους πολίτες εντός του χρονοδιαγράμματος που έχουμε θέσει, μέχρι δηλαδή το 2027, η δυτική Θεσσαλονίκη το 2028 θα διαθέτει και προαστιακό ενώ η ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εκτιμώ πως θα έχει ολοκληρωθεί το πρώτο τετράμηνο του 2025», επεσήμανε ο Χρήστος Σταϊκούρας, υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, ξεδιπλώνοντας το roadmap των μεγάλων έργων υποδομών.
«Το μετρό Θεσσαλονίκης είναι το πιο εμβληματικό έργο της τελευταίας δεκαετίας, μέχρι το τέλος του 2025 και η επέκταση της Καλαμαριάς θα έχει αποδοθεί στους πολίτες», επεσήμανε. «Στη Θεσσαλονίκη το 50% του στόλου των λεωφορείων του ΟΑΣΘ έχει ανανεωθεί. Παράλληλα έχουμε εξασφαλίσει 221 εκατ. ευρώ για να συνδέσουμε τον λιμένα της Καβάλας με τον σιδηρόδρομο Καρβάλη – Τοξότες. Συνδέουμε την Ελλάδα με την Ευρώπη αναβαθμίζοντας λιμένες και σιδηροδρομικό, και άλλες χώρες όπως η Ινδία θέλουν να έρθουν στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδας», υποστήριξε.
Σημειωτέον ότι σήμερα είχε προγραμματιστεί η εκδίκαση της προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας που κατέθεσε ομάδα πανεπιστημιακών κατά του σχεδίου ανάπλασης, ωστόσο για μία ακόμη φορά η εξέταση της υπόθεσης αναβλήθηκε.
ΣΧΟΛΙΑ