ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Βασίλης Κικίλιας: Με πρωτοβουλίες εργαζόμαστε για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης

Ο υπουργός Τουρισμού μιλά στη «ΜτΚ» για τον απολογισμό του 2022, τη χρονιά που έρχεται και τα ατού της Θεσσαλονίκης

 18/12/2022 17:45

Βασίλης Κικίλιας:  Με πρωτοβουλίες εργαζόμαστε για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης

Νίκος Οικονόμου

Ο υπουργός Τουρισμού τονίζει σε συνέντευξή του στη «ΜτΚ» ότι ειδικά στη Θεσσαλονίκη «η κρουαζιέρα ‘εκτοξεύθηκε’ και είναι 10 φορές πάνω σε σχέση με το 2019», ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία του λιμανιού της πόλης έγινε ταυτόχρονο homeporting.

Για το 2022 τονίζει τα έσοδα από τον τουρισμό προσέγγισαν ή ακόμα και ξεπέρασαν σε ορισμένες περιπτώσεις τις επιδόσεις-ρεκόρ του 2019, για τις πληρότητες των εορτών προβλέπει ότι θα αγγίξουν σε πολλές περιοχές το 100%. Για το 2023 τονίζει ότι θα είναι εξίσου δύσκολη με το 2022, όμως και πάλι με σκληρή δουλειά, θα τα καταφέρουμε.

Κύριε Κικίλια, έχετε συμπληρώσει ήδη 15 μήνες στο υπουργείο Τουρισμού. Πώς ήταν μέχρι στιγμής το ταξίδι;

Πριν από αυτούς τους 15 μήνες είχε προηγηθεί, κύριε Οικονόμου ένα άλλο, αναμφισβήτητα πολύ δύσκολο ταξίδι: Η θητεία μου στο υπουργείο Υγείας την περίοδο της μεγαλύτερης υγειονομικής κρίσης που έχει αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα τα τελευταία 100 χρόνια. Παραλάβαμε ένα ΕΣΥ με πολλά διαχρονικά προβλήματα, ελλείψεις και παθογένειες και μαζί με τους γιατρούς, τους νοσηλευτές και όλους τους υγειονομικούς μας, καταφέραμε να το κρατήσουμε όρθιο τη στιγμή που άλλα συστήματα κραταιών χωρών, όπως της Ιταλίας, κατέρρεαν.

Τον Σεπτέμβριο του 2021 ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μού εμπιστεύθηκε το υπουργείο Τουρισμού, ένα αναπτυξιακό υπουργείο.

Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο, έθεσα ως πρωταρχικό στόχο την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη στήριξη της μέσης ελληνικής οικογένειας και των τοπικών οικονομιών. Η επιτυχημένη διαχείριση της πανδημίας είχε καταστήσει την Ελλάδα ως τον πλέον ασφαλή ευρωπαϊκό προορισμό -αυτό ήταν πολύ σημαντικό- χρειάζονταν όμως και άλλες παρεμβάσεις για την αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος. 

Σε αυτό το πλαίσιο, καταρτίσαμε στρατηγικό σχέδιο που περιελάμβανε μια σειρά πρωτοβουλιών, όπως η επέκταση της τουριστικής περιόδου, η ανάδειξη πανέμορφων προορισμών της χώρας μας με λιγότερο ισχυρό brand, το άνοιγμα σε νέες αγορές και η προσέλκυση «ποιοτικών», high spenders ταξιδιωτών που δαπανούν πολλά χρήματα στις διακοπές τους, ενισχύοντας καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και εμπόριο. Τους μήνες που ακολούθησαν προέκυψαν πολλαπλές κρίσεις, επιδεικνύοντας όμως ευελιξία και γρήγορα αντανακλαστικά καταφέραμε να έχουμε μια πραγματικά εξαιρετική σεζόν.

Η φετινή τουριστική χρονιά βαδίζει προς το τέλος. Ποιος είναι ο απολογισμός της;

Τη συνολική, απολογιστική εικόνα θα την έχουμε τον Ιανουάριο. Ωστόσο τα μέχρι στιγμής στοιχεία από τα αεροδρόμια όσον αφορά τις αφίξεις, και από την Τράπεζα της Ελλάδος και την ΕΛΣΤΑΤ αναφορικά με τα ταξιδιωτικά έσοδα, καταδεικνύουν ότι προσεγγίσαμε ή ακόμα και ξεπεράσαμε σε ορισμένες περιπτώσεις τις επιδόσεις-ρεκόρ του 2019, που ήταν όμως μια χρονιά «ανέφελη», χωρίς προβλήματα. 

Όταν, λοιπόν, κάνουμε σύγκριση με την προ-πανδημίας περίοδο, θα πρέπει να υπολογίζουμε ότι τους πρώτους μήνες του 2022 ήταν σε ισχύ οι περιορισμοί λόγω της παραλλαγής «Όμικρον» και ακολούθησαν πόλεμος στην καρδιά της Ευρώπης, ακρίβεια, πληθωρισμός, ενεργειακή κρίση. Ενδεικτικά, θα σας αναφέρω τα στοιχεία που ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα η Fraport: Η φετινή επιβατική κίνηση στα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, κατέγραψε ρεκόρ με 30,5 εκατομμύρια επιβάτες να έχουν διακινηθεί από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο, αριθμός κατά 3,6% αυξημένος σε σύγκριση με το 2019. Επιπλέον, ενισχύσαμε την κρουαζιέρα με αύξηση του homeporting με 5.000 calls στα ελληνικά λιμάνια, αριθμό ρεκόρ, ενώ στο πλαίσιο του βιώσιμου τουριστικού μοντέλου αναδείξαμε νέους προορισμούς κρουαζιέρας (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Βόλος κ.ά.).

Είστε ικανοποιημένος από το +3 δισ. έσοδα σε σχέση με τον στόχο του περσινού προϋπολογισμού; Πώς επιτεύχθηκε τελικά αυτό;

Όπως σας ανέφερα, όλο το πλέγμα των στρατηγικών παρεμβάσεων που αναπτύξαμε είχαν ως καταληκτικό σκοπό την ενίσχυση της εθνικής οικονομίας και τη στήριξη της ελληνικής κοινωνίας. Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης είχε θέσει ως στόχο στον περσινό προϋπολογισμό τα ταξιδιωτικά έσοδα να φτάσουν τα 15 δισ. ευρώ. 

Οι δυσκολίες που προέκυψαν στην πορεία δεν μας έκαναν να καταθέσουμε τα όπλα. Από φύσεως είμαι «μαχητής», δεν αφήνω τα προβλήματα να με καταβάλλουν. Μένω προσηλωμένος στον στόχο μου και καταβάλλω κάθε δυνατή προσπάθεια για να τον πετύχω δουλεύοντας σκληρά και ομαδικά. 

Η προσπάθεια πρέπει να είναι πάντα συλλογική για να πετύχει. Μαζί με την υφυπουργό Σοφία Ζαχαράκη και με τη συνεργασία του ΕΟΤ, της περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης, των επαγγελματιών του κλάδου (ΞΕΕ, ΠΟΞ, ΣΕΤΕ κλπ), τη Marketing Greece και πάνω απ’ όλα των εργαζόμενων στον τουρισμό που δουλεύουν πολλές φορές υπό αντίξοες συνθήκες, δείχνοντας στους επισκέπτες μας τι σημαίνει ελληνική φιλοξενία, καταφέραμε όχι μόνο να φτάσουμε τον πήχη των 15 δις αλλά και να τον ξεπεράσουμε κατά 3 δισ. ευρώ. Πρόκειται για ζεστό χρήμα το οποίο πηγαίνει αδιαμεσολάβητα στην τσέπη των Ελλήνων πολιτών, που τόσο το έχουν ανάγκη, ειδικά αυτή τη δημοσιονομικά δύσκολη περίοδο.

Η συμφωνία με τις αμερικανικές αερογραμμές για 63 απευθείας πτήσεις/εβδομάδα από τις ΗΠΑ στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», η έναρξη της τουριστικής περιόδου έγινε νωρίτερα από ποτέ, η ανάδειξη εναλλακτικών προορισμών και η προβολή της χώρας μας με 12μηνη καμπάνια του ΕΟΤ, η ανάπτυξη του city break -βλέπετε ότι η Αθήνα δεν έχει σταματήσει να υποδέχεται τουρίστες- οι συμφωνίες με ισχυρούς παίκτες της τουριστικής αγοράς και η αναπλήρωση του κενού που είχαμε από Ρωσία και Ουκρανία με ταξιδιώτες από χώρες των Βαλκανίων είναι κάποιες από τις στρατηγικές κινήσεις που έφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Μπαίνουμε σιγά - σιγά στην εορταστική περίοδο, με τις πληρότητες να είναι πολύ υψηλές για τους χειμερινούς και ορεινούς προορισμούς. Τι προβλέψεις υπάρχουν;

Η εικόνα που έχουμε από τους επαγγελματίες του κλάδου είναι πράγματι πολύ καλή και φαίνεται ότι η τουριστική κίνηση την περίοδο των εορτών θα κυμανθεί σε πολύ υψηλά επίπεδα. Σε ορισμένους δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς οι προκρατήσεις είχαν ξεκινήσει από τον Αύγουστο, επομένως αντιλαμβάνεστε ότι οι πληρότητες τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά θα αγγίξουν σε πολλές περιοχές το 100%. Δεν περιοριζόμαστε όμως μόνο σε αυτές τις ημέρες. Εργαζόμαστε προκειμένου οι ορεινοί-χειμερινοί προορισμοί να έχουν τουρισμό και τους επόμενους μήνες, μέχρι την έναρξη της θερινής σεζόν.

Τι μέλλει γενέσθαι με τις 125.000 άυλες ψηφιακές κάρτες του προγράμματος «Τουρισμός για Όλους»; Πότε θα ξεκινήσουν;

Φέτος δόθηκαν από την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη πάνω από 100 εκατ. ευρώ στα προγράμματα του κοινωνικού τουρισμού του North Εvia και Samos Pass και του προγράμματος «Τουρισμός για Όλους», ενώ προχωρούμε και σε δράσεις για ΑμεΑ. 

Η κλήρωση για τις 125.000 άυλες ψηφιακές κάρτες θα γίνει τον Ιανουάριο, μετά την εορταστική περίοδο, προκειμένου να ενισχυθεί ο εγχώριος τουρισμός και off season. Στο πλαίσιο αυτό, οι ιδιοκτήτες μικρών ξενοδοχείων και καταλυμάτων σε μεγάλο υψόμετρο ενισχύονται με 100 εκατομμύρια ευρώ μέσω του προγράμματος «Εξοικονομώ- Επιχειρώ», ενώ επεκτείνεται για ένα ακόμα έτος το ΕΣΠΑ για έργα υποδομής αυτών των επιχειρήσεων.

Και το 2023; Τι προβλέψεις και τι must υπάρχουν για την τουριστική περίοδο; Ποιος είναι ο στόχος;

Το 2023 είναι η χρονιά που το πρόσημο της βιωσιμότητας θα είναι πιο εμφανές παντού. Από τις διαφημιστικές μας καμπάνιες μέχρι την υλοποίηση σειράς έργων υποδομών σε νησιωτικούς και ηπειρωτικούς προορισμούς, όπως διαχείριση των στερεών αποβλήτων, των υδάτινων πόρων, ηλεκτροκίνηση, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, λιμάνια, μαρίνες, αγκυροβολία, ορεινά μονοπάτια, χιονοδρομικά κέντρα, οινοποιία κ.ά. Ταυτόχρονα συνεχίσουμε τις προσπάθειες για ακόμα μεγαλύτερη αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος, επέκταση της σεζόν, ανάπτυξη του χειμερινού/ορεινού τουρισμού και προσέλκυσης ταξιδιωτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Η επόμενη χρονιά θα προβλέπεται να είναι εξίσου δύσκολη με το 2022, όμως και πάλι με σκληρή δουλειά, θα τα καταφέρουμε.

Η υπόθεση διαφθοράς πολιτικών του Ευρωκοινοβουλίου, συμπεριλαμβανομένης της Ελληνίδας Εύας Καϊλή, απασχολεί όλο τον κόσμο. Πόσο βοηθούν τέτοιες ιστορίες στο να κερδίσει ξανά η πολιτική την εμπιστοσύνη των πολιτών και ιδιαίτερα των νέων;

Η πρωτοφανής αυτή υπόθεση δεν κάνει ζημιά μόνο στο ΠΑΣΟΚ αλλά πλήττει συνολικά την πολιτική ζωή της χώρας, θίγει την πολιτική και τους πολιτικούς ως θεσμικούς πυλώνες της Δημοκρατίας. Και έχετε δίκιο κύριε Οικονόμου, τέτοια φαινόμενα διαφθοράς κλονίζουν την εμπιστοσύνη των πολιτών ειδικά της νέας γενιάς. 

Το χάσμα ανάμεσα στους πολιτικούς και την κοινωνία μεγαλώνει και αν δεν κάνουμε κάτι, κάποια στιγμή δεν θα γεφυρώνεται πια. Πρέπει να θυμόμαστε πάντα ότι χωρίς την εμπιστοσύνη και την στήριξη των πολιτών, εμείς οι πολιτικοί δεν είμαστε τίποτα και επιβάλλεται να μη ξεχνάμε ούτε μια στιγμή ποιοι μας έδωσαν τις κοινοβουλευτικές μας θέσεις και για ποιους λόγους ψηφιστήκαμε και είμαστε στην εξουσία.

Ποιο είναι το διακύβευμα των εκλογών; Και ποιο το δίλημμα που θα κληθούν οι πολίτες να απαντήσουν;

Δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς ότι τα τελευταία χρόνια η χώρα έχει έρθει αντιμέτωπη με πολλαπλές και σοβαρές κρίσεις: Πανδημία, ακρίβεια, ενεργειακό, ελληνοτουρκικά. 

Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει αποδείξει ότι με σοβαρότητα και υπευθυνότητα μπορεί να είναι αποτελεσματική, να παίρνει εγκαίρως τις σωστές πρωτοβουλίες, να δίνει λύσεις και να είναι δίπλα στην κοινωνία, σε κάθε Έλληνα και Ελληνίδα, σε όποια δυσκολία κι αν προκύψει. Σύντομα θα δοθεί και πολιτική απάντηση στο διακύβευμα της κάλπης και θα κληθούμε όλοι μαζί να ξαναπροσπαθήσουμε και να ολοκληρώσουμε το έργο μας για άλλη μια ακόμα τετραετία.

Τελειώνουμε με τη Θεσσαλονίκη. Ποια είναι τα τουριστικά σχέδια για την πόλη;

Το 2022, η Θεσσαλονίκη απέδειξε τις πολύ μεγάλες δυνατότητες που έχει στον κλάδο της κρουαζιέρας. 

Με στοχευμένες κινήσεις, καταφέραμε να έχουμε μια πολύ καλή χρονιά σε όλα τα λιμάνια της χώρας, αλλά ειδικά στη Θεσσαλονίκη η κρουαζιέρα «εκτοξεύθηκε» και είναι 10 φορές πάνω σε σχέση με το 2019, ενώ χαρακτηριστικό είναι ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του λιμανιού της πόλης έγινε ταυτόχρονο homeporting. Το 2023 θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες για περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας, καθώς και για μεγαλύτερη προώθηση του αστικού τουρισμού. 

Η Θεσσαλονίκη είναι μια πανέμορφη πόλη, με πλούτο ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς, καταπληκτική γαστρονομία, χώρους τέχνης, πολιτισμού και φυσικά διασκέδασης. Αποτελεί, λοιπόν, ιδανικό προορισμό για city break και πόλο έλξης για πολλές μορφές τουρισμού. Επιπλέον, δρομολογούμε νέα ανοίγματα στις αγορές των ΗΠΑ και της Σαουδικής Αραβίας αλλά και νέες απευθείας πτήσεις με στόχο την ακόμα μεγαλύτερη τουριστική ανάπτυξη της πόλης.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 18.12.2022

Ο υπουργός Τουρισμού τονίζει σε συνέντευξή του στη «ΜτΚ» ότι ειδικά στη Θεσσαλονίκη «η κρουαζιέρα ‘εκτοξεύθηκε’ και είναι 10 φορές πάνω σε σχέση με το 2019», ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία του λιμανιού της πόλης έγινε ταυτόχρονο homeporting.

Για το 2022 τονίζει τα έσοδα από τον τουρισμό προσέγγισαν ή ακόμα και ξεπέρασαν σε ορισμένες περιπτώσεις τις επιδόσεις-ρεκόρ του 2019, για τις πληρότητες των εορτών προβλέπει ότι θα αγγίξουν σε πολλές περιοχές το 100%. Για το 2023 τονίζει ότι θα είναι εξίσου δύσκολη με το 2022, όμως και πάλι με σκληρή δουλειά, θα τα καταφέρουμε.

Κύριε Κικίλια, έχετε συμπληρώσει ήδη 15 μήνες στο υπουργείο Τουρισμού. Πώς ήταν μέχρι στιγμής το ταξίδι;

Πριν από αυτούς τους 15 μήνες είχε προηγηθεί, κύριε Οικονόμου ένα άλλο, αναμφισβήτητα πολύ δύσκολο ταξίδι: Η θητεία μου στο υπουργείο Υγείας την περίοδο της μεγαλύτερης υγειονομικής κρίσης που έχει αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα τα τελευταία 100 χρόνια. Παραλάβαμε ένα ΕΣΥ με πολλά διαχρονικά προβλήματα, ελλείψεις και παθογένειες και μαζί με τους γιατρούς, τους νοσηλευτές και όλους τους υγειονομικούς μας, καταφέραμε να το κρατήσουμε όρθιο τη στιγμή που άλλα συστήματα κραταιών χωρών, όπως της Ιταλίας, κατέρρεαν.

Τον Σεπτέμβριο του 2021 ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μού εμπιστεύθηκε το υπουργείο Τουρισμού, ένα αναπτυξιακό υπουργείο.

Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο, έθεσα ως πρωταρχικό στόχο την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη στήριξη της μέσης ελληνικής οικογένειας και των τοπικών οικονομιών. Η επιτυχημένη διαχείριση της πανδημίας είχε καταστήσει την Ελλάδα ως τον πλέον ασφαλή ευρωπαϊκό προορισμό -αυτό ήταν πολύ σημαντικό- χρειάζονταν όμως και άλλες παρεμβάσεις για την αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος. 

Σε αυτό το πλαίσιο, καταρτίσαμε στρατηγικό σχέδιο που περιελάμβανε μια σειρά πρωτοβουλιών, όπως η επέκταση της τουριστικής περιόδου, η ανάδειξη πανέμορφων προορισμών της χώρας μας με λιγότερο ισχυρό brand, το άνοιγμα σε νέες αγορές και η προσέλκυση «ποιοτικών», high spenders ταξιδιωτών που δαπανούν πολλά χρήματα στις διακοπές τους, ενισχύοντας καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και εμπόριο. Τους μήνες που ακολούθησαν προέκυψαν πολλαπλές κρίσεις, επιδεικνύοντας όμως ευελιξία και γρήγορα αντανακλαστικά καταφέραμε να έχουμε μια πραγματικά εξαιρετική σεζόν.

Η φετινή τουριστική χρονιά βαδίζει προς το τέλος. Ποιος είναι ο απολογισμός της;

Τη συνολική, απολογιστική εικόνα θα την έχουμε τον Ιανουάριο. Ωστόσο τα μέχρι στιγμής στοιχεία από τα αεροδρόμια όσον αφορά τις αφίξεις, και από την Τράπεζα της Ελλάδος και την ΕΛΣΤΑΤ αναφορικά με τα ταξιδιωτικά έσοδα, καταδεικνύουν ότι προσεγγίσαμε ή ακόμα και ξεπεράσαμε σε ορισμένες περιπτώσεις τις επιδόσεις-ρεκόρ του 2019, που ήταν όμως μια χρονιά «ανέφελη», χωρίς προβλήματα. 

Όταν, λοιπόν, κάνουμε σύγκριση με την προ-πανδημίας περίοδο, θα πρέπει να υπολογίζουμε ότι τους πρώτους μήνες του 2022 ήταν σε ισχύ οι περιορισμοί λόγω της παραλλαγής «Όμικρον» και ακολούθησαν πόλεμος στην καρδιά της Ευρώπης, ακρίβεια, πληθωρισμός, ενεργειακή κρίση. Ενδεικτικά, θα σας αναφέρω τα στοιχεία που ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα η Fraport: Η φετινή επιβατική κίνηση στα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, κατέγραψε ρεκόρ με 30,5 εκατομμύρια επιβάτες να έχουν διακινηθεί από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο, αριθμός κατά 3,6% αυξημένος σε σύγκριση με το 2019. Επιπλέον, ενισχύσαμε την κρουαζιέρα με αύξηση του homeporting με 5.000 calls στα ελληνικά λιμάνια, αριθμό ρεκόρ, ενώ στο πλαίσιο του βιώσιμου τουριστικού μοντέλου αναδείξαμε νέους προορισμούς κρουαζιέρας (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Βόλος κ.ά.).

Είστε ικανοποιημένος από το +3 δισ. έσοδα σε σχέση με τον στόχο του περσινού προϋπολογισμού; Πώς επιτεύχθηκε τελικά αυτό;

Όπως σας ανέφερα, όλο το πλέγμα των στρατηγικών παρεμβάσεων που αναπτύξαμε είχαν ως καταληκτικό σκοπό την ενίσχυση της εθνικής οικονομίας και τη στήριξη της ελληνικής κοινωνίας. Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης είχε θέσει ως στόχο στον περσινό προϋπολογισμό τα ταξιδιωτικά έσοδα να φτάσουν τα 15 δισ. ευρώ. 

Οι δυσκολίες που προέκυψαν στην πορεία δεν μας έκαναν να καταθέσουμε τα όπλα. Από φύσεως είμαι «μαχητής», δεν αφήνω τα προβλήματα να με καταβάλλουν. Μένω προσηλωμένος στον στόχο μου και καταβάλλω κάθε δυνατή προσπάθεια για να τον πετύχω δουλεύοντας σκληρά και ομαδικά. 

Η προσπάθεια πρέπει να είναι πάντα συλλογική για να πετύχει. Μαζί με την υφυπουργό Σοφία Ζαχαράκη και με τη συνεργασία του ΕΟΤ, της περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης, των επαγγελματιών του κλάδου (ΞΕΕ, ΠΟΞ, ΣΕΤΕ κλπ), τη Marketing Greece και πάνω απ’ όλα των εργαζόμενων στον τουρισμό που δουλεύουν πολλές φορές υπό αντίξοες συνθήκες, δείχνοντας στους επισκέπτες μας τι σημαίνει ελληνική φιλοξενία, καταφέραμε όχι μόνο να φτάσουμε τον πήχη των 15 δις αλλά και να τον ξεπεράσουμε κατά 3 δισ. ευρώ. Πρόκειται για ζεστό χρήμα το οποίο πηγαίνει αδιαμεσολάβητα στην τσέπη των Ελλήνων πολιτών, που τόσο το έχουν ανάγκη, ειδικά αυτή τη δημοσιονομικά δύσκολη περίοδο.

Η συμφωνία με τις αμερικανικές αερογραμμές για 63 απευθείας πτήσεις/εβδομάδα από τις ΗΠΑ στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», η έναρξη της τουριστικής περιόδου έγινε νωρίτερα από ποτέ, η ανάδειξη εναλλακτικών προορισμών και η προβολή της χώρας μας με 12μηνη καμπάνια του ΕΟΤ, η ανάπτυξη του city break -βλέπετε ότι η Αθήνα δεν έχει σταματήσει να υποδέχεται τουρίστες- οι συμφωνίες με ισχυρούς παίκτες της τουριστικής αγοράς και η αναπλήρωση του κενού που είχαμε από Ρωσία και Ουκρανία με ταξιδιώτες από χώρες των Βαλκανίων είναι κάποιες από τις στρατηγικές κινήσεις που έφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Μπαίνουμε σιγά - σιγά στην εορταστική περίοδο, με τις πληρότητες να είναι πολύ υψηλές για τους χειμερινούς και ορεινούς προορισμούς. Τι προβλέψεις υπάρχουν;

Η εικόνα που έχουμε από τους επαγγελματίες του κλάδου είναι πράγματι πολύ καλή και φαίνεται ότι η τουριστική κίνηση την περίοδο των εορτών θα κυμανθεί σε πολύ υψηλά επίπεδα. Σε ορισμένους δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς οι προκρατήσεις είχαν ξεκινήσει από τον Αύγουστο, επομένως αντιλαμβάνεστε ότι οι πληρότητες τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά θα αγγίξουν σε πολλές περιοχές το 100%. Δεν περιοριζόμαστε όμως μόνο σε αυτές τις ημέρες. Εργαζόμαστε προκειμένου οι ορεινοί-χειμερινοί προορισμοί να έχουν τουρισμό και τους επόμενους μήνες, μέχρι την έναρξη της θερινής σεζόν.

Τι μέλλει γενέσθαι με τις 125.000 άυλες ψηφιακές κάρτες του προγράμματος «Τουρισμός για Όλους»; Πότε θα ξεκινήσουν;

Φέτος δόθηκαν από την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη πάνω από 100 εκατ. ευρώ στα προγράμματα του κοινωνικού τουρισμού του North Εvia και Samos Pass και του προγράμματος «Τουρισμός για Όλους», ενώ προχωρούμε και σε δράσεις για ΑμεΑ. 

Η κλήρωση για τις 125.000 άυλες ψηφιακές κάρτες θα γίνει τον Ιανουάριο, μετά την εορταστική περίοδο, προκειμένου να ενισχυθεί ο εγχώριος τουρισμός και off season. Στο πλαίσιο αυτό, οι ιδιοκτήτες μικρών ξενοδοχείων και καταλυμάτων σε μεγάλο υψόμετρο ενισχύονται με 100 εκατομμύρια ευρώ μέσω του προγράμματος «Εξοικονομώ- Επιχειρώ», ενώ επεκτείνεται για ένα ακόμα έτος το ΕΣΠΑ για έργα υποδομής αυτών των επιχειρήσεων.

Και το 2023; Τι προβλέψεις και τι must υπάρχουν για την τουριστική περίοδο; Ποιος είναι ο στόχος;

Το 2023 είναι η χρονιά που το πρόσημο της βιωσιμότητας θα είναι πιο εμφανές παντού. Από τις διαφημιστικές μας καμπάνιες μέχρι την υλοποίηση σειράς έργων υποδομών σε νησιωτικούς και ηπειρωτικούς προορισμούς, όπως διαχείριση των στερεών αποβλήτων, των υδάτινων πόρων, ηλεκτροκίνηση, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, λιμάνια, μαρίνες, αγκυροβολία, ορεινά μονοπάτια, χιονοδρομικά κέντρα, οινοποιία κ.ά. Ταυτόχρονα συνεχίσουμε τις προσπάθειες για ακόμα μεγαλύτερη αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος, επέκταση της σεζόν, ανάπτυξη του χειμερινού/ορεινού τουρισμού και προσέλκυσης ταξιδιωτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Η επόμενη χρονιά θα προβλέπεται να είναι εξίσου δύσκολη με το 2022, όμως και πάλι με σκληρή δουλειά, θα τα καταφέρουμε.

Η υπόθεση διαφθοράς πολιτικών του Ευρωκοινοβουλίου, συμπεριλαμβανομένης της Ελληνίδας Εύας Καϊλή, απασχολεί όλο τον κόσμο. Πόσο βοηθούν τέτοιες ιστορίες στο να κερδίσει ξανά η πολιτική την εμπιστοσύνη των πολιτών και ιδιαίτερα των νέων;

Η πρωτοφανής αυτή υπόθεση δεν κάνει ζημιά μόνο στο ΠΑΣΟΚ αλλά πλήττει συνολικά την πολιτική ζωή της χώρας, θίγει την πολιτική και τους πολιτικούς ως θεσμικούς πυλώνες της Δημοκρατίας. Και έχετε δίκιο κύριε Οικονόμου, τέτοια φαινόμενα διαφθοράς κλονίζουν την εμπιστοσύνη των πολιτών ειδικά της νέας γενιάς. 

Το χάσμα ανάμεσα στους πολιτικούς και την κοινωνία μεγαλώνει και αν δεν κάνουμε κάτι, κάποια στιγμή δεν θα γεφυρώνεται πια. Πρέπει να θυμόμαστε πάντα ότι χωρίς την εμπιστοσύνη και την στήριξη των πολιτών, εμείς οι πολιτικοί δεν είμαστε τίποτα και επιβάλλεται να μη ξεχνάμε ούτε μια στιγμή ποιοι μας έδωσαν τις κοινοβουλευτικές μας θέσεις και για ποιους λόγους ψηφιστήκαμε και είμαστε στην εξουσία.

Ποιο είναι το διακύβευμα των εκλογών; Και ποιο το δίλημμα που θα κληθούν οι πολίτες να απαντήσουν;

Δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς ότι τα τελευταία χρόνια η χώρα έχει έρθει αντιμέτωπη με πολλαπλές και σοβαρές κρίσεις: Πανδημία, ακρίβεια, ενεργειακό, ελληνοτουρκικά. 

Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει αποδείξει ότι με σοβαρότητα και υπευθυνότητα μπορεί να είναι αποτελεσματική, να παίρνει εγκαίρως τις σωστές πρωτοβουλίες, να δίνει λύσεις και να είναι δίπλα στην κοινωνία, σε κάθε Έλληνα και Ελληνίδα, σε όποια δυσκολία κι αν προκύψει. Σύντομα θα δοθεί και πολιτική απάντηση στο διακύβευμα της κάλπης και θα κληθούμε όλοι μαζί να ξαναπροσπαθήσουμε και να ολοκληρώσουμε το έργο μας για άλλη μια ακόμα τετραετία.

Τελειώνουμε με τη Θεσσαλονίκη. Ποια είναι τα τουριστικά σχέδια για την πόλη;

Το 2022, η Θεσσαλονίκη απέδειξε τις πολύ μεγάλες δυνατότητες που έχει στον κλάδο της κρουαζιέρας. 

Με στοχευμένες κινήσεις, καταφέραμε να έχουμε μια πολύ καλή χρονιά σε όλα τα λιμάνια της χώρας, αλλά ειδικά στη Θεσσαλονίκη η κρουαζιέρα «εκτοξεύθηκε» και είναι 10 φορές πάνω σε σχέση με το 2019, ενώ χαρακτηριστικό είναι ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του λιμανιού της πόλης έγινε ταυτόχρονο homeporting. Το 2023 θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες για περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας, καθώς και για μεγαλύτερη προώθηση του αστικού τουρισμού. 

Η Θεσσαλονίκη είναι μια πανέμορφη πόλη, με πλούτο ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς, καταπληκτική γαστρονομία, χώρους τέχνης, πολιτισμού και φυσικά διασκέδασης. Αποτελεί, λοιπόν, ιδανικό προορισμό για city break και πόλο έλξης για πολλές μορφές τουρισμού. Επιπλέον, δρομολογούμε νέα ανοίγματα στις αγορές των ΗΠΑ και της Σαουδικής Αραβίας αλλά και νέες απευθείας πτήσεις με στόχο την ακόμα μεγαλύτερη τουριστική ανάπτυξη της πόλης.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 18.12.2022

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία