Βενζίνη: Αντλίες με… «αέρα κοπανιστό» έχει ένα στα τέσσερα πρατήρια καυσίμων (βίντεο)
21/10/2024 11:00
21/10/2024 11:00
Αποκαλυπτική έρευνα του ΕΜΠ δείχνει την απάτη στα πρατήρια καυσίμων, όπου αντί για βενζίνη 1 στα 4 πρατήρια πουλάνε…αέρα!
Το συνολικό κόστος της κλοπής ετησίως ανέρχεται σε 120 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι πειραγμένες οι αντλίες βρίσκονται στο 27% των πρατηρίων καυσίμων όταν το 2011 ήταν μόλις 4%. Είναι χαρακτηριστικό ότι όσα πρατήρια σφραγίστηκαν τον Ιούνιο λόγω νοθείας, σήμερα λειτουργούν κανονικά.
Το ποσοστό των πρατηρίων που μας βάζει λιγότερο καύσιμο είναι το 27%, με τις ποσότητες που παραδίδουν στους πελάτες τους να είναι ελλειμματικές σε ποσοστό που φτάνει μέχρι και 24% και για το μεγαλύτερο μέρος του δείγματος στο 10%. Η κατάσταση φαίνεται να «ξεφεύγει» από το 2011, όπου φαίνεται να υπάρχει μία αύξηση τόσο των πρατηρίων που παραβατούν όσο και στις ποσότητες που δεν παραδίδουν.
Το ποσοστό των παραβατικών πρατηρίων από 4% το 2011 έφτασε το 15% το 2016, το 19% το 2019, το 20% το 2021 και εκτινάχθηκε στο 27% το 2023, καταγράφοντας αύξηση 35% σε διάστημα των δύο ετών. Όσο για το ποσοστό βενζίνης που «κλέβουν» από το 7% το 2011 έφτασε έως και 10% το 2016, έως 17% το 2019, έως 20% το 2021 και έως 24% το 2023 (αύξηση 30% σε τρία χρόνια).
Οι καταναλωτές συνήθως αντιλαμβάνονται την κλοπή όταν βλέπουν τη διαφορά με άλλα πρατήρια, στο όργανο μέτρησης καυσίμου του αυτοκινήτου. Επίσης, δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουν έκπληκτοι ότι ο πρατηριούχος έχει βάλει περισσότερα λίτρα βενζίνης από τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου τους.
Συχνά θα δεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περιστατικά, που άλλοι το αντιμετωπίζουν με χιούμορ και άλλοι με αγανάκτηση, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν μεγαλύτερα προβλήματα, όπως βλάβες από νοθευμένο καύσιμο. Όμως και στη μία και την άλλη περίπτωση οι καταναλωτές είναι απροστάτευτοι.
Ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ) επικαλέστηκε το παράδειγμα της Βουλγαρίας, η οποία επίσης αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα παραβατικότητας στα καύσιμα. Το σύστημα εισροών εκροών στη γειτονική αγορά εφαρμόστηκε μέσα σε ένα χρόνο και μόνο κατά τον πρώτο μήνα λειτουργίας του έκλεισαν 300 πρατήρια τα οποία έκαναν σοβαρές παραβάσεις.
Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα όπου έχουν επενδυθεί περίπου 200 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση, το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει ή λειτουργεί εν μέρει καθώς αποστέλλονται στοιχεία τα οποία όμως δεν ελέγχονται. Αυτό γίνεται γιατί λείπει η κεντρική πλατφόρμα συλλογής ανάλυσης διασταύρωσης πιθανής παρανομίας ώστε οι αρχές να ξέρουν έχουν συγκεκριμένες πληροφορίες αλλά και στόχους.
12/09/2024 22:00
Αποκαλυπτική έρευνα του ΕΜΠ δείχνει την απάτη στα πρατήρια καυσίμων, όπου αντί για βενζίνη 1 στα 4 πρατήρια πουλάνε…αέρα!
Το συνολικό κόστος της κλοπής ετησίως ανέρχεται σε 120 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι πειραγμένες οι αντλίες βρίσκονται στο 27% των πρατηρίων καυσίμων όταν το 2011 ήταν μόλις 4%. Είναι χαρακτηριστικό ότι όσα πρατήρια σφραγίστηκαν τον Ιούνιο λόγω νοθείας, σήμερα λειτουργούν κανονικά.
Το ποσοστό των πρατηρίων που μας βάζει λιγότερο καύσιμο είναι το 27%, με τις ποσότητες που παραδίδουν στους πελάτες τους να είναι ελλειμματικές σε ποσοστό που φτάνει μέχρι και 24% και για το μεγαλύτερο μέρος του δείγματος στο 10%. Η κατάσταση φαίνεται να «ξεφεύγει» από το 2011, όπου φαίνεται να υπάρχει μία αύξηση τόσο των πρατηρίων που παραβατούν όσο και στις ποσότητες που δεν παραδίδουν.
Το ποσοστό των παραβατικών πρατηρίων από 4% το 2011 έφτασε το 15% το 2016, το 19% το 2019, το 20% το 2021 και εκτινάχθηκε στο 27% το 2023, καταγράφοντας αύξηση 35% σε διάστημα των δύο ετών. Όσο για το ποσοστό βενζίνης που «κλέβουν» από το 7% το 2011 έφτασε έως και 10% το 2016, έως 17% το 2019, έως 20% το 2021 και έως 24% το 2023 (αύξηση 30% σε τρία χρόνια).
Οι καταναλωτές συνήθως αντιλαμβάνονται την κλοπή όταν βλέπουν τη διαφορά με άλλα πρατήρια, στο όργανο μέτρησης καυσίμου του αυτοκινήτου. Επίσης, δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουν έκπληκτοι ότι ο πρατηριούχος έχει βάλει περισσότερα λίτρα βενζίνης από τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου τους.
Συχνά θα δεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περιστατικά, που άλλοι το αντιμετωπίζουν με χιούμορ και άλλοι με αγανάκτηση, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν μεγαλύτερα προβλήματα, όπως βλάβες από νοθευμένο καύσιμο. Όμως και στη μία και την άλλη περίπτωση οι καταναλωτές είναι απροστάτευτοι.
Ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ) επικαλέστηκε το παράδειγμα της Βουλγαρίας, η οποία επίσης αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα παραβατικότητας στα καύσιμα. Το σύστημα εισροών εκροών στη γειτονική αγορά εφαρμόστηκε μέσα σε ένα χρόνο και μόνο κατά τον πρώτο μήνα λειτουργίας του έκλεισαν 300 πρατήρια τα οποία έκαναν σοβαρές παραβάσεις.
Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα όπου έχουν επενδυθεί περίπου 200 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση, το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει ή λειτουργεί εν μέρει καθώς αποστέλλονται στοιχεία τα οποία όμως δεν ελέγχονται. Αυτό γίνεται γιατί λείπει η κεντρική πλατφόρμα συλλογής ανάλυσης διασταύρωσης πιθανής παρανομίας ώστε οι αρχές να ξέρουν έχουν συγκεκριμένες πληροφορίες αλλά και στόχους.
ΣΧΟΛΙΑ