Βοήθεια και υποστήριξη σε ηλικιωμένους την περίοδο της πανδημίας μέσω μιας... συσκευής
28/01/2021 14:08
28/01/2021 14:08
Συνεχίζεται-ειδικά τώρα στην περίοδο της πανδημίας, όπου πολλοί άνθρωποι ζουν σε απόσταση- η λειτουργία της υπηρεσίας «Κλικ Ζωής», η οποία υποστηρίζεται από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Πρόκειται για μια μοναδική συσκευή συνδεδεμένη με τηλεφωνικό κέντρο 24ωρης λειτουργίας, η οποία αποδείχθηκε σωτήρια σε δεκάδες περιπτώσεις μέχρι σήμερα σε άτομα που ζουν σε περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας.
Το «Κλικ Ζωής» παρέχει υπηρεσίες αυτόνομης και ασφαλούς διαβίωσης ηλικιωμένων σε άτομα άνω των 60 ετών και υποστηρίζεται από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Η παροχή της υπηρεσίας χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκούς πόρους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και αφορά σε 3.000 άτομα που ζουν σε διάφορες περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας. Οι ωφελούμενοι δεν θα έχουν καμιά οικονομική επιβάρυνση, καθώς οι υπηρεσίες θα παρέχονται δωρεάν.
Το πρόγραμμα διεξάγεται με τη συμμετοχή κοινωνικών υπηρεσιών των δήμων της Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και των φορέων που παρέχουν υποστήριξη σε άτομα της τρίτης ηλικίας.
Όπως εξηγούν οι εκπρόσωποι της εταιρείας GNOMON INFORMATICS S.A, που είναι υπεύθυνοι για τη παροχή της υπηρεσίας , «η περίοδος της πανδημίας ανέδειξε το ζήτημα των χιλιάδων ατόμων άνω των 60 ετών , οι οποίοι ζουν μόνοι τους και έχουν μεγαλύτερη ανάγκη για αυτονομία, αυτοεξυπηρέτηση, ποιότητα ζωής και ασφάλεια. Το ‘κλίκ ζωής΄ δεν είναι απλώς μια συσκευή που παρέχει σύνδεση με ένα τηλεφωνικό κέντρο. Είναι μια γέφυρα επικοινωνίας μέσω της οποίας ο ωφελούμενος μπορεί να ζητήσει βοήθεια και άμεση παρέμβαση για όποια επείγουσα κατάσταση αντιμετωπίζει. O πληθυσμός της χώρας μας γηράσκει, ενώ εκτός από την αύξηση του προσδόκιμου επιβίωσης καταγράφεται και αύξηση του απόλυτου αριθμού των ατόμων της τρίτης ηλικίας. Η GNOMONINFORMATICSS.A με την 25ετή εμπειρία της, αλλά και τις ολοκληρωμένες εφαρμογές της σε συστήματα εξ αποστάσεως παρακολούθησης της υγείας, έρχεται να καλύψει το κενό που υπάρχει στη χώρα μας στο κομμάτι της αυτόνομης διαβίωσης και ασφαλούς γήρανσης εμπλουτίζοντας την εμπειρία και τις παροχές της, και με νέες υπηρεσίες, στοχεύοντας στην αυτοματοποιημένη διάγνωση κρίσιμων και έκτακτων καταστάσεων.
Το«Κλικ Ζωής» λειτουργεί ήδη από το 2013 σε τέσσερεις περιοχές στην Ελλάδα: Σέρρες, Μεταμόρφωση Αττικής, Πυλαία Θεσσαλονίκης και Σκύδρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τους τελευταίους3 μήνες του χρόνου, περίοδος περιορισμού λόγω πανδημίας, η υπηρεσία έχει δεχθεί 968 κλήσεις για επείγον περιστατικό και οι 245 από αυτές πραγματοποιήθηκαν από τις 10 το βράδυ μέχρι τις 6 το πρωί.
Πώς λειτουργεί
Το «Κλικ Ζωής», παρέχεται μέσω μίας συσκευής, η οποία συνδέεται με τηλεφωνικό κέντρο 24ωρης παρακολούθησης.
Προσφέρονται τρεις διαφορετικές υπηρεσίες:
Το κουμπί πανικού: Δυνατότητα άμεσης κλήσης με το πάτημα ενός κουμπιού. Με τη σύνδεση στο τηλεφωνικό κέντρο, γίνεται αξιολόγηση του περιστατικού. Ανάλογα με την περίπτωση ειδοποιείται συγγενικό πρόσωπο, γείτονας, ή άλλες υπηρεσίες (ΕΚΑΒ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ κλπ)
Η ανίχνευση πτώσης: Σ’ αυτή την περίπτωση παρέχεται η δυνατότητα αυτόματης ανίχνευσης πτώσης ηλικιωμένου και άμεση επέμβαση .
Εντοπισμός ηλικιωμένου: (για άτομα με προβλήματα άνοιας ). Το προσωπικό της υπηρεσίας 24ωρης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης επικοινωνεί τηλεφωνικά με τον εξυπηρετούμενο όταν λαμβάνει έκτακτη ειδοποίηση από τη συσκευή τηλεειδοποίησης σε περίπτωση απώλειας προσανατολισμού του και εξόδου του από τα προκαθορισμένα όρια της περιοχής κίνησης του που έχει καθορισθεί.
Η συσκευή «Κλικ Ζωής» είναι συνδεδεμένη με τηλεφωνικό κέντρο 24ωρης λειτουργίας, το οποίο στελεχώνει ειδικευμένο προσωπικό που αξιολογεί κάθε κλήση που δέχεται.
Ειδικά την περίοδο της πανδημίας ψυχολόγοι του τηλεφωνικού κέντρου παρέχεται ψυχολογική υποστήριξη στους ωφελούμενους του προγράμματος , με τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας.
Ένα κλικ που σώζει ζωές.
Στη διάρκεια λειτουργίας του το «ΚλικΖωής» έχει δεχθεί χιλιάδες κλήσεις. Σε ορισμένες από αυτές η παρέμβαση των στελεχών του έσωσαν κυριολεκτικά μια ανθρώπινη ζωή.
Η πτώση της κυρίας Σ
Η Σ.Χ ζει μόνη της τα τελευταία χρόνια σε περιοχή έξω από τη Θεσσαλονίκη. Η κόρη της δεν έχει τη δυνατότητα να την επισκέπτεται καθημερινά εξαιτίας των υποχρεώσεών της. Η πανδημία έκανε την κατάσταση πιο δύσκολη. Το «Κλικ Ζωής» αποδείχθηκε σωτήριο για τη Σ και έδωσε τη δυνατότητα στην κόρη της να αισθανθεί ανακουφισμένη, αφού η μητέρα της ήταν πλέον ασφαλής.
Μια μέρα η Σ.Χ αισθάνθηκε μια έντονη ζαλάδα και έπεσε. Πάτησε το κουμπί της συσκευής και συνδέθηκε με το τηλεφωνικό κέντρο. Μέσα σε λίγα λεπτά μια γειτόνισσα βρέθηκε δίπλα της , ενώ ειδοποιήθηκε και το ΕΚΑΒ.
Ο μοναχικός κύριος Γ
Ο κύριος Γ.Δ υποφέρει από μιας ήπιας μορφής κατάθλιψη από τότε που έχασε τη γυναίκα του. Η περίοδος της πανδημίας δοκίμασε τις αντοχές του. Σε κάποια από τις επικοινωνίες του με την ψυχολόγο του τηλεφωνικού κέντρου, ο κύριος Γ εκμυστηρεύθηκε ότι αποπειράθηκε να βάλει τέλος στη ζωή του. Χωρίς να χαθεί ούτε ένα λεπτό, κλήθηκε από την υπηρεσία η κόρη του Γ και το ΕΚΑΒ.
Συνεχίζεται-ειδικά τώρα στην περίοδο της πανδημίας, όπου πολλοί άνθρωποι ζουν σε απόσταση- η λειτουργία της υπηρεσίας «Κλικ Ζωής», η οποία υποστηρίζεται από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Πρόκειται για μια μοναδική συσκευή συνδεδεμένη με τηλεφωνικό κέντρο 24ωρης λειτουργίας, η οποία αποδείχθηκε σωτήρια σε δεκάδες περιπτώσεις μέχρι σήμερα σε άτομα που ζουν σε περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας.
Το «Κλικ Ζωής» παρέχει υπηρεσίες αυτόνομης και ασφαλούς διαβίωσης ηλικιωμένων σε άτομα άνω των 60 ετών και υποστηρίζεται από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Η παροχή της υπηρεσίας χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκούς πόρους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και αφορά σε 3.000 άτομα που ζουν σε διάφορες περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας. Οι ωφελούμενοι δεν θα έχουν καμιά οικονομική επιβάρυνση, καθώς οι υπηρεσίες θα παρέχονται δωρεάν.
Το πρόγραμμα διεξάγεται με τη συμμετοχή κοινωνικών υπηρεσιών των δήμων της Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και των φορέων που παρέχουν υποστήριξη σε άτομα της τρίτης ηλικίας.
Όπως εξηγούν οι εκπρόσωποι της εταιρείας GNOMON INFORMATICS S.A, που είναι υπεύθυνοι για τη παροχή της υπηρεσίας , «η περίοδος της πανδημίας ανέδειξε το ζήτημα των χιλιάδων ατόμων άνω των 60 ετών , οι οποίοι ζουν μόνοι τους και έχουν μεγαλύτερη ανάγκη για αυτονομία, αυτοεξυπηρέτηση, ποιότητα ζωής και ασφάλεια. Το ‘κλίκ ζωής΄ δεν είναι απλώς μια συσκευή που παρέχει σύνδεση με ένα τηλεφωνικό κέντρο. Είναι μια γέφυρα επικοινωνίας μέσω της οποίας ο ωφελούμενος μπορεί να ζητήσει βοήθεια και άμεση παρέμβαση για όποια επείγουσα κατάσταση αντιμετωπίζει. O πληθυσμός της χώρας μας γηράσκει, ενώ εκτός από την αύξηση του προσδόκιμου επιβίωσης καταγράφεται και αύξηση του απόλυτου αριθμού των ατόμων της τρίτης ηλικίας. Η GNOMONINFORMATICSS.A με την 25ετή εμπειρία της, αλλά και τις ολοκληρωμένες εφαρμογές της σε συστήματα εξ αποστάσεως παρακολούθησης της υγείας, έρχεται να καλύψει το κενό που υπάρχει στη χώρα μας στο κομμάτι της αυτόνομης διαβίωσης και ασφαλούς γήρανσης εμπλουτίζοντας την εμπειρία και τις παροχές της, και με νέες υπηρεσίες, στοχεύοντας στην αυτοματοποιημένη διάγνωση κρίσιμων και έκτακτων καταστάσεων.
Το«Κλικ Ζωής» λειτουργεί ήδη από το 2013 σε τέσσερεις περιοχές στην Ελλάδα: Σέρρες, Μεταμόρφωση Αττικής, Πυλαία Θεσσαλονίκης και Σκύδρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τους τελευταίους3 μήνες του χρόνου, περίοδος περιορισμού λόγω πανδημίας, η υπηρεσία έχει δεχθεί 968 κλήσεις για επείγον περιστατικό και οι 245 από αυτές πραγματοποιήθηκαν από τις 10 το βράδυ μέχρι τις 6 το πρωί.
Πώς λειτουργεί
Το «Κλικ Ζωής», παρέχεται μέσω μίας συσκευής, η οποία συνδέεται με τηλεφωνικό κέντρο 24ωρης παρακολούθησης.
Προσφέρονται τρεις διαφορετικές υπηρεσίες:
Το κουμπί πανικού: Δυνατότητα άμεσης κλήσης με το πάτημα ενός κουμπιού. Με τη σύνδεση στο τηλεφωνικό κέντρο, γίνεται αξιολόγηση του περιστατικού. Ανάλογα με την περίπτωση ειδοποιείται συγγενικό πρόσωπο, γείτονας, ή άλλες υπηρεσίες (ΕΚΑΒ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ κλπ)
Η ανίχνευση πτώσης: Σ’ αυτή την περίπτωση παρέχεται η δυνατότητα αυτόματης ανίχνευσης πτώσης ηλικιωμένου και άμεση επέμβαση .
Εντοπισμός ηλικιωμένου: (για άτομα με προβλήματα άνοιας ). Το προσωπικό της υπηρεσίας 24ωρης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης επικοινωνεί τηλεφωνικά με τον εξυπηρετούμενο όταν λαμβάνει έκτακτη ειδοποίηση από τη συσκευή τηλεειδοποίησης σε περίπτωση απώλειας προσανατολισμού του και εξόδου του από τα προκαθορισμένα όρια της περιοχής κίνησης του που έχει καθορισθεί.
Η συσκευή «Κλικ Ζωής» είναι συνδεδεμένη με τηλεφωνικό κέντρο 24ωρης λειτουργίας, το οποίο στελεχώνει ειδικευμένο προσωπικό που αξιολογεί κάθε κλήση που δέχεται.
Ειδικά την περίοδο της πανδημίας ψυχολόγοι του τηλεφωνικού κέντρου παρέχεται ψυχολογική υποστήριξη στους ωφελούμενους του προγράμματος , με τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας.
Ένα κλικ που σώζει ζωές.
Στη διάρκεια λειτουργίας του το «ΚλικΖωής» έχει δεχθεί χιλιάδες κλήσεις. Σε ορισμένες από αυτές η παρέμβαση των στελεχών του έσωσαν κυριολεκτικά μια ανθρώπινη ζωή.
Η πτώση της κυρίας Σ
Η Σ.Χ ζει μόνη της τα τελευταία χρόνια σε περιοχή έξω από τη Θεσσαλονίκη. Η κόρη της δεν έχει τη δυνατότητα να την επισκέπτεται καθημερινά εξαιτίας των υποχρεώσεών της. Η πανδημία έκανε την κατάσταση πιο δύσκολη. Το «Κλικ Ζωής» αποδείχθηκε σωτήριο για τη Σ και έδωσε τη δυνατότητα στην κόρη της να αισθανθεί ανακουφισμένη, αφού η μητέρα της ήταν πλέον ασφαλής.
Μια μέρα η Σ.Χ αισθάνθηκε μια έντονη ζαλάδα και έπεσε. Πάτησε το κουμπί της συσκευής και συνδέθηκε με το τηλεφωνικό κέντρο. Μέσα σε λίγα λεπτά μια γειτόνισσα βρέθηκε δίπλα της , ενώ ειδοποιήθηκε και το ΕΚΑΒ.
Ο μοναχικός κύριος Γ
Ο κύριος Γ.Δ υποφέρει από μιας ήπιας μορφής κατάθλιψη από τότε που έχασε τη γυναίκα του. Η περίοδος της πανδημίας δοκίμασε τις αντοχές του. Σε κάποια από τις επικοινωνίες του με την ψυχολόγο του τηλεφωνικού κέντρου, ο κύριος Γ εκμυστηρεύθηκε ότι αποπειράθηκε να βάλει τέλος στη ζωή του. Χωρίς να χαθεί ούτε ένα λεπτό, κλήθηκε από την υπηρεσία η κόρη του Γ και το ΕΚΑΒ.
ΣΧΟΛΙΑ