ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Βόλος: Λιθουανοί χάκερς άδειασαν τους λογαριασμούς οικογένειας με μεγάλη επιχείρηση αρτοσκευασμάτων

Οι απατεώνες είχαν προηγουμένως «χακάρει» το τηλεφωνικό κέντρο γνωστής συστημικής τράπεζας

 01/01/2025 14:11

Βόλος: Λιθουανοί χάκερς άδειασαν τους λογαριασμούς οικογένειας με μεγάλη επιχείρηση αρτοσκευασμάτων

Σε μία περιπέτεια, άνευ προηγουμένου, έχει εμπλακεί μία επιφανής οικογένεια επαγγελματιών που διατηρεί αλυσίδα με καταστήματα αρτοποιίας και είδη ζαχαροπλαστικής στον Βόλο. Οι επαγγελματικοί τους λογαριασμοί, μέσω των οποίων γίνονται πληρωμές σε δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία, καθώς επίσης και σε προμηθευτές, βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα.

Μέσα από μία καλοστημένη κομπίνα, όπως αναφέρει ο taxydromos.gr  που παραπέμπει σε κινηματογραφικό σενάριο του Χόλυγουντ, δίκτυο απατεώνων με έδρα τη Λιθουανία, κατάφερε να αποκτήσει πρόσβαση στους λογαριασμούς της επιχείρησης και να «ροκανίσει» χρήματα που προορίζονταν για πληρωμές.

Οι απατεώνες είχαν προηγουμένως «χακάρει» το τηλεφωνικό κέντρο γνωστής συστημικής τράπεζας και με πρόσχημα ότι έγινε απόπειρα διαδικτυακής απάτης, υποδυόμενοι τους τραπεζοϋπαλλήλους, υποστήριξαν πως θα πρέπει να ασφαλιστούν οι τραπεζικοί λογαριασμοί για να μην παραβιαστούν ξανά. Ωστόσο ο στόχος τους δεν ήταν άλλος παρά να αποκτήσουν, πρόσβαση στους προσωπικούς κωδικούς. Μόλις το πέτυχαν, άρπαξαν ό,τι υπήρχε σε ζεστό χρήμα!

Τα θύματα κατέθεσαν μήνυση κατά αγνώστων, ενώ η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Βόλου έχει αναλάβει την έρευνα, προκειμένου να εντοπιστούν τα ίχνη των απατεώνων. Η διαδικασία δεν είναι εύκολη, ενώ θεωρείται πολύ χρονοβόρα, αφού θα πρέπει να ζητηθεί η συνδρομή της Ιnterpol, εάν ισχύουν οι πληροφορίες ότι το κύκλωμα ενεργεί από στο εξωτερικό και μέσω του διαδικτύου «χτυπά» σε τραπεζικούς λογαριασμούς. Για την απάτη έχει ενημερωθεί η ελληνική συστημική τράπεζα, για λογαριασμό της οποία υποτίθεται ότι δρούσαν οι απατεώνες. Η επικοινωνία με τα θύματα γινόταν μέσω του τηλεφωνικού αριθμού 2109555000, ο οποίος πράγματι ανήκει στη λίστα επικοινωνίας τράπεζας και άγνωστο πώς χρησιμοποιήθηκε από τους κομπιναδόρους.

Εκπρόσωπος της επαγγελματικής επιχείρησης που βρέθηκε στο στόχαστρο των απατεώνων μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ εμφανίστηκε απαισιόδοξη ότι θα εντοπιστούν οι απατεώνες. Παράλληλα δεν έκρυψε τη δυσφορία της για το σύστημα ασφαλείας των τραπεζικών καταθέσεων, υπογραμμίζοντας πως «θα έπρεπε τα μέτρα θωράκισης για τους λογαριασμούς και μάλιστα τους επαγγελματικούς να είναι πιο αυστηρά, ώστε να αποτρέπονται οι διαδικτυακές απάτες». Σύμφωνα με την ίδια η τράπεζα επιφυλάχτηκε αφού ολοκληρώσει την έρευνά της να επιχειρήσει ανάκληση των ποσών που αντλήθηκαν… λάθρα, δίχως όμως να είναι τίποτα βέβαιο, αφού τουλάχιστον μέχρι χθες δεν είχε κινηθεί καμία σχετική διαδικασία.

Η καλοστημένη κομπίνα και ο αριθμός- παγίδα

Η κομπίνα σε βάρος της επαγγελματικής επιχείρησης ήταν καλά στημένη. Εκτυλίχτηκε καρέ- καρέ με τρόπο που πραγματικά δείχνει «επαγγελματική δουλειά» από την αρχή μέχρι το τέλος. Ισως γι’ αυτό και τα θύματα- μολονότι έμπειροι επαγγελματίες- έπεσαν στην παγίδα σχετικά εύκολα, «ανοίγοντας» διάπλατα την πόρτα για να «ξεκλειδώσουν» οι λογαριασμοί τους.

Όλα ξεκίνησαν το περασμένο Σάββατο το μεσημέρι. Το πρώτο τηλέφωνο έγινε στον γιο της επαγγελματία. Γυναίκα που μιλούσε άπταιστα ελληνικά του συστήθηκε ως υπάλληλος της τράπεζας. Τον ενημέρωσε ότι παραβιάστηκε ο λογαριασμός του και πρότεινε να κινηθεί ηλεκτρονικά η διαδικασία για να αποτραπεί νέα παραβίαση. Ο νεαρός το πίστεψε και δέχτηκε να δώσει δύο στοιχεία από το προσωπικό του PIN και από τον κωδικό ασφαλείας που διέθετε η τραπεζική του κάρτα. Σε δευτερόλεπτα οι απατεώνες είχαν μπει στον λογαριασμό του και άρπαξαν ένα μικρό ποσό το οποίο είχε κατατεθειμένο.

Συνεχίζοντας ακάθεκτοι ζήτησαν από τον γιο να επικοινωνήσει με τους γονείς του και να τους ενημερώσει ότι θα πρέπει να λάβουν και εκείνοι τα μέτρα τους, ώστε να μην αντιμετωπίσουν πρόβλημα στους λογαριασμούς που διατηρούσαν στην ίδια τράπεζα. Η μητέρα του ενημερώθηκε πρώτη. «Όταν είδα το συγκεκριμένο τηλέφωνο (σ.σ. 2109555000) δεν φαντάστηκα ότι πρόκειται για απάτη. Το έχω καλέσει αρκετές φορές για διάφορα ζητήματα που αφορούν στη συνεργασία μου με τη συγκεκριμένη τράπεζα» περιέγραψε η ίδια στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ για την περιπέτειά της.

Σύμφωνα με την ίδια, η «εκπρόσωπος» των απατεώνων από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής, δίχως να χάσει χρόνο, ζήτησε και από εκείνη τα δύο από τα τρία ψηφία του pin και του κωδικού ασφαλείας της κάρτας. Όταν κατάφερε να έχει πρόσβαση και σ’ αυτό τον λογαριασμό, άρπαξε ό,τι χρήματα υπήρχαν, ενώ συνέχισε «εισβάλλοντας» επίσης στο ψηφιακό πορτοφόλι (wallet|) που διατηρεί η επαγγελματίας, για τις ανάγκες της επιχείρησης.

Οδηγός προστασίας «ασπίδα» στις απάτες

Οι αρχές προκειμένου να προστατεύσουν τους πολίτες από απάτες που «αδειάζουν» τραπεζικούς λογαριασμούς προτρέπουν:

-Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με μηνύματα που σας ενημερώνουν για δήθεν προβλήματα με λογαριασμούς, κάρτες ή το e-Banking

-Μην αποκαλύπτουν σε κανέναν και για κανέναν λόγο κωδικούς σύνδεσηςγια το e-Banking, Kωδικούς μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνουν με μήνυμα στο κινητό τους (SMS, Viber), στοιχεία καρτών τους, καθώς και προσωπικά και οικονομικά στοιχεία σας, ακόμη και με πρόφαση ότι έτσι θα τους καταθέσουν χρήματα. Για κατάθεση χρημάτων, αρκεί να δώσουν τον IBAN του λογαριασμού τους.

-Να μη δέχονται να μεσολαβήσουν ως ενδιάμεσοι σε διακίνηση χρημάτων από άλλα άτομα, συνήθως άγνωστα σε εκείνους. Μπορεί να υποστούν σημαντικές επιπτώσεις, καθώς με αυτόν τον τρόπο εμπλέκεστε σε παράνομες ενέργειες, είτε το γνωρίζουν είτε όχι.

-Να διακόπτουν την κλήση εάν κάποιος καλεί από άγνωστο αριθμό, ειδικά από το εξωτερικό, και ισχυρίζεται ότι είναι από οποιαδήποτε εταιρεία πληροφορικής, χωρίς να έχει δηλωθεί βλάβη σε συσκευή κ.α..

-Τέλος, εάν οι πελάτες των τραπεζών διαπιστώνοντας σε βάρος τους ηλεκτρονική τραπεζική απάτη πρέπει να ενημερώσουν άμεσα την τράπεζα καλώντας στο ειδικό τμήμα της τράπεζας για τις ηλεκτρονικές απάτες, να προβούν σε ακύρωση/αμφισβήτηση των επίμαχων συναλλαγών είτε ηλεκτρονικά, είτε δια ζώσης με μετάβαση σε κατάστημα και να υποβάλλουν έγκληση κατά αγνώστων δραστών, μήπως προλάβουν να μπλοκάρουν τα χρήματα πριν την ολοκλήρωση της επίμαχης μεταφοράς.

Πηγή: taxydromos.gr

Σε μία περιπέτεια, άνευ προηγουμένου, έχει εμπλακεί μία επιφανής οικογένεια επαγγελματιών που διατηρεί αλυσίδα με καταστήματα αρτοποιίας και είδη ζαχαροπλαστικής στον Βόλο. Οι επαγγελματικοί τους λογαριασμοί, μέσω των οποίων γίνονται πληρωμές σε δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία, καθώς επίσης και σε προμηθευτές, βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα.

Μέσα από μία καλοστημένη κομπίνα, όπως αναφέρει ο taxydromos.gr  που παραπέμπει σε κινηματογραφικό σενάριο του Χόλυγουντ, δίκτυο απατεώνων με έδρα τη Λιθουανία, κατάφερε να αποκτήσει πρόσβαση στους λογαριασμούς της επιχείρησης και να «ροκανίσει» χρήματα που προορίζονταν για πληρωμές.

Οι απατεώνες είχαν προηγουμένως «χακάρει» το τηλεφωνικό κέντρο γνωστής συστημικής τράπεζας και με πρόσχημα ότι έγινε απόπειρα διαδικτυακής απάτης, υποδυόμενοι τους τραπεζοϋπαλλήλους, υποστήριξαν πως θα πρέπει να ασφαλιστούν οι τραπεζικοί λογαριασμοί για να μην παραβιαστούν ξανά. Ωστόσο ο στόχος τους δεν ήταν άλλος παρά να αποκτήσουν, πρόσβαση στους προσωπικούς κωδικούς. Μόλις το πέτυχαν, άρπαξαν ό,τι υπήρχε σε ζεστό χρήμα!

Τα θύματα κατέθεσαν μήνυση κατά αγνώστων, ενώ η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Βόλου έχει αναλάβει την έρευνα, προκειμένου να εντοπιστούν τα ίχνη των απατεώνων. Η διαδικασία δεν είναι εύκολη, ενώ θεωρείται πολύ χρονοβόρα, αφού θα πρέπει να ζητηθεί η συνδρομή της Ιnterpol, εάν ισχύουν οι πληροφορίες ότι το κύκλωμα ενεργεί από στο εξωτερικό και μέσω του διαδικτύου «χτυπά» σε τραπεζικούς λογαριασμούς. Για την απάτη έχει ενημερωθεί η ελληνική συστημική τράπεζα, για λογαριασμό της οποία υποτίθεται ότι δρούσαν οι απατεώνες. Η επικοινωνία με τα θύματα γινόταν μέσω του τηλεφωνικού αριθμού 2109555000, ο οποίος πράγματι ανήκει στη λίστα επικοινωνίας τράπεζας και άγνωστο πώς χρησιμοποιήθηκε από τους κομπιναδόρους.

Εκπρόσωπος της επαγγελματικής επιχείρησης που βρέθηκε στο στόχαστρο των απατεώνων μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ εμφανίστηκε απαισιόδοξη ότι θα εντοπιστούν οι απατεώνες. Παράλληλα δεν έκρυψε τη δυσφορία της για το σύστημα ασφαλείας των τραπεζικών καταθέσεων, υπογραμμίζοντας πως «θα έπρεπε τα μέτρα θωράκισης για τους λογαριασμούς και μάλιστα τους επαγγελματικούς να είναι πιο αυστηρά, ώστε να αποτρέπονται οι διαδικτυακές απάτες». Σύμφωνα με την ίδια η τράπεζα επιφυλάχτηκε αφού ολοκληρώσει την έρευνά της να επιχειρήσει ανάκληση των ποσών που αντλήθηκαν… λάθρα, δίχως όμως να είναι τίποτα βέβαιο, αφού τουλάχιστον μέχρι χθες δεν είχε κινηθεί καμία σχετική διαδικασία.

Η καλοστημένη κομπίνα και ο αριθμός- παγίδα

Η κομπίνα σε βάρος της επαγγελματικής επιχείρησης ήταν καλά στημένη. Εκτυλίχτηκε καρέ- καρέ με τρόπο που πραγματικά δείχνει «επαγγελματική δουλειά» από την αρχή μέχρι το τέλος. Ισως γι’ αυτό και τα θύματα- μολονότι έμπειροι επαγγελματίες- έπεσαν στην παγίδα σχετικά εύκολα, «ανοίγοντας» διάπλατα την πόρτα για να «ξεκλειδώσουν» οι λογαριασμοί τους.

Όλα ξεκίνησαν το περασμένο Σάββατο το μεσημέρι. Το πρώτο τηλέφωνο έγινε στον γιο της επαγγελματία. Γυναίκα που μιλούσε άπταιστα ελληνικά του συστήθηκε ως υπάλληλος της τράπεζας. Τον ενημέρωσε ότι παραβιάστηκε ο λογαριασμός του και πρότεινε να κινηθεί ηλεκτρονικά η διαδικασία για να αποτραπεί νέα παραβίαση. Ο νεαρός το πίστεψε και δέχτηκε να δώσει δύο στοιχεία από το προσωπικό του PIN και από τον κωδικό ασφαλείας που διέθετε η τραπεζική του κάρτα. Σε δευτερόλεπτα οι απατεώνες είχαν μπει στον λογαριασμό του και άρπαξαν ένα μικρό ποσό το οποίο είχε κατατεθειμένο.

Συνεχίζοντας ακάθεκτοι ζήτησαν από τον γιο να επικοινωνήσει με τους γονείς του και να τους ενημερώσει ότι θα πρέπει να λάβουν και εκείνοι τα μέτρα τους, ώστε να μην αντιμετωπίσουν πρόβλημα στους λογαριασμούς που διατηρούσαν στην ίδια τράπεζα. Η μητέρα του ενημερώθηκε πρώτη. «Όταν είδα το συγκεκριμένο τηλέφωνο (σ.σ. 2109555000) δεν φαντάστηκα ότι πρόκειται για απάτη. Το έχω καλέσει αρκετές φορές για διάφορα ζητήματα που αφορούν στη συνεργασία μου με τη συγκεκριμένη τράπεζα» περιέγραψε η ίδια στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ για την περιπέτειά της.

Σύμφωνα με την ίδια, η «εκπρόσωπος» των απατεώνων από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής, δίχως να χάσει χρόνο, ζήτησε και από εκείνη τα δύο από τα τρία ψηφία του pin και του κωδικού ασφαλείας της κάρτας. Όταν κατάφερε να έχει πρόσβαση και σ’ αυτό τον λογαριασμό, άρπαξε ό,τι χρήματα υπήρχαν, ενώ συνέχισε «εισβάλλοντας» επίσης στο ψηφιακό πορτοφόλι (wallet|) που διατηρεί η επαγγελματίας, για τις ανάγκες της επιχείρησης.

Οδηγός προστασίας «ασπίδα» στις απάτες

Οι αρχές προκειμένου να προστατεύσουν τους πολίτες από απάτες που «αδειάζουν» τραπεζικούς λογαριασμούς προτρέπουν:

-Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με μηνύματα που σας ενημερώνουν για δήθεν προβλήματα με λογαριασμούς, κάρτες ή το e-Banking

-Μην αποκαλύπτουν σε κανέναν και για κανέναν λόγο κωδικούς σύνδεσηςγια το e-Banking, Kωδικούς μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνουν με μήνυμα στο κινητό τους (SMS, Viber), στοιχεία καρτών τους, καθώς και προσωπικά και οικονομικά στοιχεία σας, ακόμη και με πρόφαση ότι έτσι θα τους καταθέσουν χρήματα. Για κατάθεση χρημάτων, αρκεί να δώσουν τον IBAN του λογαριασμού τους.

-Να μη δέχονται να μεσολαβήσουν ως ενδιάμεσοι σε διακίνηση χρημάτων από άλλα άτομα, συνήθως άγνωστα σε εκείνους. Μπορεί να υποστούν σημαντικές επιπτώσεις, καθώς με αυτόν τον τρόπο εμπλέκεστε σε παράνομες ενέργειες, είτε το γνωρίζουν είτε όχι.

-Να διακόπτουν την κλήση εάν κάποιος καλεί από άγνωστο αριθμό, ειδικά από το εξωτερικό, και ισχυρίζεται ότι είναι από οποιαδήποτε εταιρεία πληροφορικής, χωρίς να έχει δηλωθεί βλάβη σε συσκευή κ.α..

-Τέλος, εάν οι πελάτες των τραπεζών διαπιστώνοντας σε βάρος τους ηλεκτρονική τραπεζική απάτη πρέπει να ενημερώσουν άμεσα την τράπεζα καλώντας στο ειδικό τμήμα της τράπεζας για τις ηλεκτρονικές απάτες, να προβούν σε ακύρωση/αμφισβήτηση των επίμαχων συναλλαγών είτε ηλεκτρονικά, είτε δια ζώσης με μετάβαση σε κατάστημα και να υποβάλλουν έγκληση κατά αγνώστων δραστών, μήπως προλάβουν να μπλοκάρουν τα χρήματα πριν την ολοκλήρωση της επίμαχης μεταφοράς.

Πηγή: taxydromos.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία