Ξανά στις ράγες τρένα - Επαναλειτουργεί από σήμερα ο σιδηρόδρομος με αυξημένα μέτρα ασφαλείας (βίντεο)
22/03/2023 07:06
22/03/2023 07:06
Με πρώτο τον συρμό του προαστιακού που εκτελεί το δρομολόγιο από την Αθήνα στην Οινόη, στις 4:45 τα ξημερώματα της Τετάρτης, έγινε η επανεκκίνηση των δρομολογίων του σιδηροδρόμου, 22 ημέρες μετά από την ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών.
Η επανεκκίνηση γίνεται με συγκεκριμένα μέτρα που στόχο έχουν να εγγυηθούν την ασφάλεια των επιβατών στη σκιά της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη.
Π. Τερεζάκης: Η επόμενη μέρα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι ένα στοίχημα που πρέπει να το κερδίσουμε όλοι μαζί
Στις 04:45 ξεκίνησε από το σταθμό Λαρίσης το πρώτο τρένο για να πραγματοποιήσει το δρομολόγιο Αθήνα - Οινόη, με επιβάτη και τον νέο επικεφαλής του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη που δήλωσε πως «Τόσο η διοίκηση όσο και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ είμαστε αποφασισμένοι να θέσουμε σε λειτουργία εκ νέου τα τρένα της χώρας. Δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού μας. Με δεδομένο ότι ο σιδηρόδρομος είναι το πλέον φιλικό στο περιβάλλον μέσο αξίζει να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για τη γρήγορη και ασφαλέστερη επαναλειτουργία του. Θέλουμε και εσείς να σταθείτε δίπλα μας γιατί για όλους μας η επόμενη μέρα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι ένα στοίχημα που πρέπει να το κερδίσουμε όλοι μαζί. Ξεκίνησαν ήδη τα προαστιακά σήμερα από Αθήνα για Χαλκίδα και Αθήνα για Αεροδρόμιο. Σταδιακά μέσα σε πέντε εβδομάδες σκοπεύουμε να αποκαταστήσουμε τη λειτουργία των συρμών με τα μέτρα ασφαλείας που έχουμε ανακοινώσει».
Ωστόσο, η επανεκκίνηση των δρομολογίων γίνεται μετ' εμποδίων, καθώς οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να έχουν ανησυχίες για την ασφάλεια, μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.
Αναλυτικά, τα δρομολόγια που εκκινούν σήμερα, σύμφωνα με ενημέρωση της Hellenic Train:
Επιπλέον, έχει προγραμματισθεί να επανεκκινήσει κι ένα ζεύγος εμπορευματικής αμαξοστοιχίας Αθήνα-Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη-Αθήνα.
Χειρόφρενο θα τραβήξουν σήμερα οι αμαξοστοιχίες, Θεσσαλονίκη - Δράμα και Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
Ωστόσο, σε συνδιάσκεψή που είχαν το συνδικάτο των μηχανοδηγών αποφάσισαν να μη λύσουν χειρόφρενο οι αμαξοστοιχίες που εκτελούν τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη - Δράμα και Θεσσαλονίκη – Φλώρινα, θέτοντας ζήτημα ασφάλειας. Για τον λόγο αυτό ζητούν παράταση μίας εβδομάδας για την επανεκκίνηση των δρομολογίων.
Τα μέτρα ασφάλειας
Ειδικότερα, για την επανεκκίνηση των τρένων και του Προαστιακού αποφασίστηκε:
Παράλληλα, μέχρι να ολοκληρωθεί το σύστημα της τηλεδιοίκησης, για το οποίο έχει ξεσπάσει πολιτική κόντρα ανάμεσα στη Νέα Δημοκρατία και τον ΣΥΡΙΖΑ, τα δρομολόγια θα είναι μειωμένα.
Στόχος είναι να υλοποιηθεί βήμα βήμα ο σχεδιασμός (σε 5 φάσεις) της σταδιακής ανάπτυξης των δρομολογίων, ώστε μέχρι το Πάσχα να υπάρξει πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας μέχρι το Πάσχα. Αναφορικά με τα τρένα στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, τα δρομολόγια ξεκινούν και πάλι την 1η Απριλίου.
Σημειώνεται ότι στο συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων που συνεδρίασε για 2η φορά τη Δευτέρα (20/3) συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στην πυρασφάλεια, την πυρανίχνευση καθώς και στις ραδιο-επικοινωνίες και στον φωτισμό στις σήραγγες. Επίσης, προγραμματίζονται ασκήσεις ετοιμότητας επί χάρτου αλλά και στο πεδίο, με σενάρια αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών, όπου θα συμμετέχουν η Αστυνομία, η Πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ.
Με μειωμένες ταχύτητες τρένα και Προαστιακός
Στα μέτρα που ενεργοποιούνται για την επανεκκίνηση σε τρένα και Προαστιακό, περιλαμβάνεται και η μειωμένη ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, η ταχύτητα των τρένων διαμοφώνεται ως εξής:
Επιπλέον, θα υπάρξει σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
Τα 9 σημεία που επισημαίνουν οι μηχανοδηγοί
Εννέα ζητήματα, χωρίς την επίλυση των οποίων «δεν μπορεί να ξεκινήσουν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια» έθεσαν με επιστολή τους προς τη διοίκηση της Hellenic Train οι μηχανοδηγοί (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης), μια ημέρα πριν την επανεκκίνηση της πρώτης φάσης των δρομολογίων.
Οι μηχανοδηγοί υπογραμμίζουν ότι είχαν προειδοποιήσει έγκαιρα για τη μη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας και συμπληρώνουν ότι απαιτούνται οι κατάλληλες ενέργειες για επίλυση σοβαρών θεμάτων σε εννέα σημεία του δικτύου.
Ειδικότερα, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης Ελλάδας ζητά την ασφαλή λειτουργία των επικοινωνιών και εντός των σηράγγων, την επάνδρωση μεγάλων σταθμών, όπως αυτός της Έδεσσας, αλλά και πιστοποιητικά ελέγχου καταλληλότητας των γεφυρών από τις οποίες διέρχεται το τρένο. Επιπλέον αναφέρεται στην ανάγκη επαρκούς φύλαξης των ισόπεδων διαβάσεων, ενώ επαναλαμβάνει το αίτημά της για καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής και από την Hellenic Train, «καθώς μετά την σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας», όπως αναφέρουν.
«Η σιδηροδρομική τραγωδία της 28/02/2023 έχει συγκλονίσει την Ελληνική Κοινωνία. 57 άνθρωποι, 11 εξ αυτών εργαζόμενοι επι των αμαξοστοιχιών έχασαν την ζωή τους σε ένα αδιανόητο δυστύχημα.
Το Σωματείο μας είχε έγκαιρα προειδοποιήσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, για τους κινδύνους που εγκυμονεί η μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας (Φωτοσήματα - Τηλεδιοίκηση - ETCS).
Δυστυχώς οι επισημάνσεις και οι προειδοποιήσεις μας, ανεξήγητα, είτε υποβαθμίστηκαν είτε δεν λήφθηκαν σοβαρά υπόψη.
Από την 1/3/2023 έχει ανασταλεί η κυκλοφορία των τρένων στην Ελληνική Επικράτεια, ενώ ο νέος Υπουργός Μεταφορών κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε δέσμη μέτρων για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στις 22 Μαρτίου 2023.
Το Σωματείο μας συμμετείχε σε μια συνάντηση με την νέα πολιτική ηγεσία, ενώ συνάντηση υπήρξε και με τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Τερεζάκη Π. την Παρασκευή 17 Μαρτίου.
Μετά την συνεδρίαση του ΔΣ του Σωματείου μας, θέτουμε υπόψην σας τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν σε συγκεκριμένα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου να επανεκκινήσουν και σε αυτά, τα σιδηροδρομικά δρομολόγια.
Επισημαίνουμε ότι πιστεύουμε ότι χωρίς την επίλυση τους, δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε αυτά τα σημεία.
Εκτός αυτών, ο ΟΣΕ οφείλει να φροντίσει άμεσα και να ενημερώσει γραπτώς εντός 10 ημερών για τον σχεδιασμό του για την εκπόνηση σχεδίου εκ-χόρτωση των γραμμών σε όλη την σιδηροδρομική υποδομή.Όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει, ζητάμε την καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής ΚΑΙ από την Hellenic Train καθώς μετά την σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας. Τέλος σας ενημερώνουμε ότι ο κ. Τερεζάκης στην συνάντηση του με το Σωματείο μας, ανέφερε ότι η Hellenic Train έχει παραλάβει 30 φορητές συσκευές GSMR. Όπως αναφέρεται στην επιστολή, «πιστεύουμε ότι, χωρίς την επίλυση τους, δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε αυτά τα σημεία».
Σκέρτσος: Ο σιδηρόδρομος θα ξεκινήσει με τη μέγιστη ασφάλεια για τους πολίτες
«Η δέσμευση της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργού του κ. Γεραπετρίτη είναι ότι η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου θα γίνει με την μέγιστη δυνατή ασφάλεια και σε συνεργασία με το προσωπικό με το έμψυχο δυναμικό των ελληνικών σιδηροδρόμων. Συνεπώς δεν πρόκειται να γίνει τίποτα αν δεν αισθανθούν ασφαλείς οι άνθρωποι. Θα συζητήσουμε όλα τα θέματα, δεν υπάρχει περίπτωση να έχουμε επανεκκίνηση με τυφλά σημεία στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων» ξεκαθάρισε ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στον Real fm.
«O κ. Γεραπετρίτης βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τους εργαζόμενους και με τους συνδικαλιστικούς φορείς και εκπροσώπους ώστε να λυθούν όλα τα ζητήματα που θέτουν» πρόσθεσε.
«Εμείς αναλαμβάνουμε πλήρως την ευθύνη που μας αναλογεί αλλά και την ευθύνη της λύσης για να μην ξαναζήσουμε αυτό το τραγικό δυστύχημα. Αυτό είναι το ελάχιστο που έχουμε να πράξουμε ως ένδειξη σεβασμού προς τις ζωές που χάθηκαν και προς όλους τους πολίτες που ζητούν το αυτονόητο, να λειτουργούν με ασφάλεια κρίσιμες υποδομές, κρίσιμες δημόσιες υπηρεσίες όπως είναι οι δημόσιες μεταφορές» υπογράμμισε ακόμη.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, αφού είπε ότι σύστημα τηλεδιοίκησης υπήρχε και λειτουργούσε από το 2007 έως το 2011 και έπεσε σε αδράνεια από το 2011 και μετά, υπογράμμισε ότι «όποιος λέει ότι λειτουργούσε πλήρως το κεντρικό σύστημα τηλεδιοίκησης από το 2011 και μετά λέει ψέματα. Λειτουργούσαν επιμέρους τμήματά του».
«Χθες καταδείχθηκε και στη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής θεσμών και διαφάνειας αλλά και με τα ρεπορτάζ που έγιναν ότι υπήρχε τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης το οποίο δεν χρησιμοποιήθηκε από τον σταθμάρχη της επίμαχη ώρα δυστυχώς. Είχε χρησιμοποιηθεί την ίδια μέρα από τις προηγούμενες βάρδιες, από τους συναδέλφους του και εκεί εντοπίζεται η τραγική μεγάλη ευθύνη του σταθμάρχη, διότι παρέκαμψε το σύστημα ενώ θα μπορούσε με τη χρήση του να έχει τροχοδρομήσει στην άνοδο το τραίνο» επεσήμανε ακόμη ο Άκης Σκέρτσος, τονίζοντας ότι το δυστύχημα θα μπορούσε να είχε αποτραπεί αν ο σταθμάρχης είχε κάνει χρήση του συστήματος.
Αναφερόμενος στο δίλημμα των εκλογών είπε «το ερώτημα που θα κληθούμε να απαντήσουμε στις κάλπες είναι ποιος είναι με την πρόοδο και ποιος είναι με τον σταθμάρχη της Λάρισας και με όλο το σύστημα αυτό που εμάς μας βρίσκει απέναντι, της υστέρησης, της ανευθυνότητας και της ήσσονος προσπάθειας».
22/03/2023 10:09
Με πρώτο τον συρμό του προαστιακού που εκτελεί το δρομολόγιο από την Αθήνα στην Οινόη, στις 4:45 τα ξημερώματα της Τετάρτης, έγινε η επανεκκίνηση των δρομολογίων του σιδηροδρόμου, 22 ημέρες μετά από την ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών.
Η επανεκκίνηση γίνεται με συγκεκριμένα μέτρα που στόχο έχουν να εγγυηθούν την ασφάλεια των επιβατών στη σκιά της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη.
Π. Τερεζάκης: Η επόμενη μέρα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι ένα στοίχημα που πρέπει να το κερδίσουμε όλοι μαζί
Στις 04:45 ξεκίνησε από το σταθμό Λαρίσης το πρώτο τρένο για να πραγματοποιήσει το δρομολόγιο Αθήνα - Οινόη, με επιβάτη και τον νέο επικεφαλής του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη που δήλωσε πως «Τόσο η διοίκηση όσο και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ είμαστε αποφασισμένοι να θέσουμε σε λειτουργία εκ νέου τα τρένα της χώρας. Δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού μας. Με δεδομένο ότι ο σιδηρόδρομος είναι το πλέον φιλικό στο περιβάλλον μέσο αξίζει να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για τη γρήγορη και ασφαλέστερη επαναλειτουργία του. Θέλουμε και εσείς να σταθείτε δίπλα μας γιατί για όλους μας η επόμενη μέρα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι ένα στοίχημα που πρέπει να το κερδίσουμε όλοι μαζί. Ξεκίνησαν ήδη τα προαστιακά σήμερα από Αθήνα για Χαλκίδα και Αθήνα για Αεροδρόμιο. Σταδιακά μέσα σε πέντε εβδομάδες σκοπεύουμε να αποκαταστήσουμε τη λειτουργία των συρμών με τα μέτρα ασφαλείας που έχουμε ανακοινώσει».
Ωστόσο, η επανεκκίνηση των δρομολογίων γίνεται μετ' εμποδίων, καθώς οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να έχουν ανησυχίες για την ασφάλεια, μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.
Αναλυτικά, τα δρομολόγια που εκκινούν σήμερα, σύμφωνα με ενημέρωση της Hellenic Train:
Επιπλέον, έχει προγραμματισθεί να επανεκκινήσει κι ένα ζεύγος εμπορευματικής αμαξοστοιχίας Αθήνα-Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη-Αθήνα.
Χειρόφρενο θα τραβήξουν σήμερα οι αμαξοστοιχίες, Θεσσαλονίκη - Δράμα και Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
Ωστόσο, σε συνδιάσκεψή που είχαν το συνδικάτο των μηχανοδηγών αποφάσισαν να μη λύσουν χειρόφρενο οι αμαξοστοιχίες που εκτελούν τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη - Δράμα και Θεσσαλονίκη – Φλώρινα, θέτοντας ζήτημα ασφάλειας. Για τον λόγο αυτό ζητούν παράταση μίας εβδομάδας για την επανεκκίνηση των δρομολογίων.
Τα μέτρα ασφάλειας
Ειδικότερα, για την επανεκκίνηση των τρένων και του Προαστιακού αποφασίστηκε:
Παράλληλα, μέχρι να ολοκληρωθεί το σύστημα της τηλεδιοίκησης, για το οποίο έχει ξεσπάσει πολιτική κόντρα ανάμεσα στη Νέα Δημοκρατία και τον ΣΥΡΙΖΑ, τα δρομολόγια θα είναι μειωμένα.
Στόχος είναι να υλοποιηθεί βήμα βήμα ο σχεδιασμός (σε 5 φάσεις) της σταδιακής ανάπτυξης των δρομολογίων, ώστε μέχρι το Πάσχα να υπάρξει πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας μέχρι το Πάσχα. Αναφορικά με τα τρένα στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, τα δρομολόγια ξεκινούν και πάλι την 1η Απριλίου.
Σημειώνεται ότι στο συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων που συνεδρίασε για 2η φορά τη Δευτέρα (20/3) συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στην πυρασφάλεια, την πυρανίχνευση καθώς και στις ραδιο-επικοινωνίες και στον φωτισμό στις σήραγγες. Επίσης, προγραμματίζονται ασκήσεις ετοιμότητας επί χάρτου αλλά και στο πεδίο, με σενάρια αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών, όπου θα συμμετέχουν η Αστυνομία, η Πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ.
Με μειωμένες ταχύτητες τρένα και Προαστιακός
Στα μέτρα που ενεργοποιούνται για την επανεκκίνηση σε τρένα και Προαστιακό, περιλαμβάνεται και η μειωμένη ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, η ταχύτητα των τρένων διαμοφώνεται ως εξής:
Επιπλέον, θα υπάρξει σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
Τα 9 σημεία που επισημαίνουν οι μηχανοδηγοί
Εννέα ζητήματα, χωρίς την επίλυση των οποίων «δεν μπορεί να ξεκινήσουν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια» έθεσαν με επιστολή τους προς τη διοίκηση της Hellenic Train οι μηχανοδηγοί (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης), μια ημέρα πριν την επανεκκίνηση της πρώτης φάσης των δρομολογίων.
Οι μηχανοδηγοί υπογραμμίζουν ότι είχαν προειδοποιήσει έγκαιρα για τη μη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας και συμπληρώνουν ότι απαιτούνται οι κατάλληλες ενέργειες για επίλυση σοβαρών θεμάτων σε εννέα σημεία του δικτύου.
Ειδικότερα, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης Ελλάδας ζητά την ασφαλή λειτουργία των επικοινωνιών και εντός των σηράγγων, την επάνδρωση μεγάλων σταθμών, όπως αυτός της Έδεσσας, αλλά και πιστοποιητικά ελέγχου καταλληλότητας των γεφυρών από τις οποίες διέρχεται το τρένο. Επιπλέον αναφέρεται στην ανάγκη επαρκούς φύλαξης των ισόπεδων διαβάσεων, ενώ επαναλαμβάνει το αίτημά της για καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής και από την Hellenic Train, «καθώς μετά την σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας», όπως αναφέρουν.
«Η σιδηροδρομική τραγωδία της 28/02/2023 έχει συγκλονίσει την Ελληνική Κοινωνία. 57 άνθρωποι, 11 εξ αυτών εργαζόμενοι επι των αμαξοστοιχιών έχασαν την ζωή τους σε ένα αδιανόητο δυστύχημα.
Το Σωματείο μας είχε έγκαιρα προειδοποιήσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, για τους κινδύνους που εγκυμονεί η μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας (Φωτοσήματα - Τηλεδιοίκηση - ETCS).
Δυστυχώς οι επισημάνσεις και οι προειδοποιήσεις μας, ανεξήγητα, είτε υποβαθμίστηκαν είτε δεν λήφθηκαν σοβαρά υπόψη.
Από την 1/3/2023 έχει ανασταλεί η κυκλοφορία των τρένων στην Ελληνική Επικράτεια, ενώ ο νέος Υπουργός Μεταφορών κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε δέσμη μέτρων για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στις 22 Μαρτίου 2023.
Το Σωματείο μας συμμετείχε σε μια συνάντηση με την νέα πολιτική ηγεσία, ενώ συνάντηση υπήρξε και με τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Τερεζάκη Π. την Παρασκευή 17 Μαρτίου.
Μετά την συνεδρίαση του ΔΣ του Σωματείου μας, θέτουμε υπόψην σας τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν σε συγκεκριμένα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου να επανεκκινήσουν και σε αυτά, τα σιδηροδρομικά δρομολόγια.
Επισημαίνουμε ότι πιστεύουμε ότι χωρίς την επίλυση τους, δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε αυτά τα σημεία.
Εκτός αυτών, ο ΟΣΕ οφείλει να φροντίσει άμεσα και να ενημερώσει γραπτώς εντός 10 ημερών για τον σχεδιασμό του για την εκπόνηση σχεδίου εκ-χόρτωση των γραμμών σε όλη την σιδηροδρομική υποδομή.Όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει, ζητάμε την καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής ΚΑΙ από την Hellenic Train καθώς μετά την σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας. Τέλος σας ενημερώνουμε ότι ο κ. Τερεζάκης στην συνάντηση του με το Σωματείο μας, ανέφερε ότι η Hellenic Train έχει παραλάβει 30 φορητές συσκευές GSMR. Όπως αναφέρεται στην επιστολή, «πιστεύουμε ότι, χωρίς την επίλυση τους, δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε αυτά τα σημεία».
Σκέρτσος: Ο σιδηρόδρομος θα ξεκινήσει με τη μέγιστη ασφάλεια για τους πολίτες
«Η δέσμευση της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργού του κ. Γεραπετρίτη είναι ότι η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου θα γίνει με την μέγιστη δυνατή ασφάλεια και σε συνεργασία με το προσωπικό με το έμψυχο δυναμικό των ελληνικών σιδηροδρόμων. Συνεπώς δεν πρόκειται να γίνει τίποτα αν δεν αισθανθούν ασφαλείς οι άνθρωποι. Θα συζητήσουμε όλα τα θέματα, δεν υπάρχει περίπτωση να έχουμε επανεκκίνηση με τυφλά σημεία στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων» ξεκαθάρισε ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στον Real fm.
«O κ. Γεραπετρίτης βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τους εργαζόμενους και με τους συνδικαλιστικούς φορείς και εκπροσώπους ώστε να λυθούν όλα τα ζητήματα που θέτουν» πρόσθεσε.
«Εμείς αναλαμβάνουμε πλήρως την ευθύνη που μας αναλογεί αλλά και την ευθύνη της λύσης για να μην ξαναζήσουμε αυτό το τραγικό δυστύχημα. Αυτό είναι το ελάχιστο που έχουμε να πράξουμε ως ένδειξη σεβασμού προς τις ζωές που χάθηκαν και προς όλους τους πολίτες που ζητούν το αυτονόητο, να λειτουργούν με ασφάλεια κρίσιμες υποδομές, κρίσιμες δημόσιες υπηρεσίες όπως είναι οι δημόσιες μεταφορές» υπογράμμισε ακόμη.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, αφού είπε ότι σύστημα τηλεδιοίκησης υπήρχε και λειτουργούσε από το 2007 έως το 2011 και έπεσε σε αδράνεια από το 2011 και μετά, υπογράμμισε ότι «όποιος λέει ότι λειτουργούσε πλήρως το κεντρικό σύστημα τηλεδιοίκησης από το 2011 και μετά λέει ψέματα. Λειτουργούσαν επιμέρους τμήματά του».
«Χθες καταδείχθηκε και στη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής θεσμών και διαφάνειας αλλά και με τα ρεπορτάζ που έγιναν ότι υπήρχε τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης το οποίο δεν χρησιμοποιήθηκε από τον σταθμάρχη της επίμαχη ώρα δυστυχώς. Είχε χρησιμοποιηθεί την ίδια μέρα από τις προηγούμενες βάρδιες, από τους συναδέλφους του και εκεί εντοπίζεται η τραγική μεγάλη ευθύνη του σταθμάρχη, διότι παρέκαμψε το σύστημα ενώ θα μπορούσε με τη χρήση του να έχει τροχοδρομήσει στην άνοδο το τραίνο» επεσήμανε ακόμη ο Άκης Σκέρτσος, τονίζοντας ότι το δυστύχημα θα μπορούσε να είχε αποτραπεί αν ο σταθμάρχης είχε κάνει χρήση του συστήματος.
Αναφερόμενος στο δίλημμα των εκλογών είπε «το ερώτημα που θα κληθούμε να απαντήσουμε στις κάλπες είναι ποιος είναι με την πρόοδο και ποιος είναι με τον σταθμάρχη της Λάρισας και με όλο το σύστημα αυτό που εμάς μας βρίσκει απέναντι, της υστέρησης, της ανευθυνότητας και της ήσσονος προσπάθειας».
ΣΧΟΛΙΑ