ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Υπερψηφίστηκε το ρυμοτομικό της νέας Τούμπας, αλλά παραμένει ένα «αγκάθι»

Πέρασε από το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης το Ρυμοτομικό Σχέδιο Εφαρμογής με δύο κατά και οκτώ λευκά

 17/06/2021 21:00

Υπερψηφίστηκε το ρυμοτομικό της νέας Τούμπας, αλλά παραμένει ένα «αγκάθι»
Φωτογραφία αρχείου

Δημήτρης Λαζόπουλος

Υπερψηφίστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης η γνωμοδότηση επί των ενστάσεων στο πλαίσιο της διαδικασίας δημοσιότητας του Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής για την ανέγερση του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ στην Τούμπα, ενώ δύο δημοτικοί σύμβουλοι ψήφισαν κατά και οκτώ λευκό.

Η πλειοψηφία των επισημάνσεων του δήμου Θεσσαλονίκης έχουν γίνει αποδεκτές και έχουν ενσωματωθεί στο σχέδιο για την ανέγερση του νέου γηπέδου και για αυτό «η υπηρεσία μας προτείνει τη χορήγηση της σύμφωνης γνώμης του Δημοτικού Συμβουλίου», δήλωσε νωρίτερα η Κατερίνα Δαναδιάδου, προϊστάμενη του τμήματος Αστικού Σχεδιασμού του δήμου, κατά την εξελισσόμενη τηλεδιάσκεψη του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου συζητείται και το θέμα για τους όρους ανέγερσης του νέου γηπέδου.

Οι επισημάνσεις του δήμου που συμπεριλήφθηκαν στο ΡΣΕ

Στις επισημάνσεις του δήμου, η υπηρεσία τονίζει ότι ζητείται από τον ΠΑΟΚ να παραδοθούν έτοιμοι προς χρήση στον δήμο οι προβλεπόμενοι κοινόχρηστοι χώροι πέριξ του γηπέδου, να προσδιορίζονται οι διατάξεις εφαρμογής του σχεδίου στη συνέχεια του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής και να βελτιωθούν οι όροι δόμησης του νηπιαγωγείου που προτείνεται να ανεγερθεί στην οδό Αδαμίδου, συμπλήρωσε η κ. Δαναδιάδου.

Αναφορικά με την υπογειοποίηση της οδού Κλεάνθους, η κ. Δαναδιάδου δήλωσε χαρακτηριστικά πως τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της υπογειοποίησης δεν αποτελούν αντικείμενο του Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής και «από εδώ και πέρα το θέμα θα κριθεί κατά την εκπόνηση των εξειδικευμένων κυκλοφοριακών μελετών για το θέμα». 

«Καμπανάκι» για την υπογειοποίηση της Κλεάνθους-Τι πρότειναν οι αιρετοί

Σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο δήμος Θεσσαλονίκης σε σχέση με τις επισημάνσεις επί του ρυμοτομικού σχεδίου για το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ, ζήτησε να μάθει ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», Βασίλης Γάκης.

Ο Γιώργος Ορφανός, επικεφαλής της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη Είναι Το Μέλλον», χαρακτήρισε εξαιρετική την εισήγηση της προϊσταμένης του τμήματος Αστικού Σχεδιασμού του δήμου Θεσσαλονίκης, στο βασικό κομμάτι. «Θέλουμε το γήπεδο, αλλά το θέλουμε με συγκεκριμένες συνθήκες που θα βοηθήσουν την περιοχή», τόνισε ο κ. Ορφανός και υπογράμμισε πως «τώρα πρέπει να βάλουμε τον δικό μας κανόνα σε αυτή τη θετική σχέση». Ενδεικτικά τόνισε ότι με την υπογειοποίηση της οδού Κλεάνθους, θα πρέπει να απομακρύνονται οι πεζοί.

Σπ. Βούγιας: Αν η υπογειοποίηση της Κλεάνθους έφτανε στον περιφερειακό, θα ήταν πολύ αξιόλογη επένδυση

Ο Σπύρος Βούγιας, επικεφαλής της παράταξης «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη», δήλωσε ότι «υπάρχει ένα "αγκάθι" το οποίο μπορεί να σκιάσει αργότερα», αλλά «δεν το θέτω ως προϋπόθεση» και αφορά την υπογειοποίηση της Κλεάνθους. «Μπορεί να βλάψει εκ των υστέρων το ολοκληρωμένο έργο, τη λειτουργικότητά του. Αν αυτή η υπογειοποίηση αποκόψει τη δυτική περιοχή του οικοπέδου από τις εκπαιδευτικές λειτουργίες, τα σπίτια, το πολιτιστικό κέντρο, ο κόσμος θα αναρωτηθεί γιατί έγινε αυτή η υπογειοποίηση», εξήγησε ο κ. Βούγιας. «Η υπογειοποίηση ξεκινάει και τελειώνει στην Κλεάνθους. Αν μπορούσε να περάσει κάτω από τη Λαμπράκη και να βγάλει τα οχήματα στην περιφερειακή, τότε θα ήταν μια πολύ αξιόλογη επένδυση», συνέχισε ο ίδιος και προέβλεψε ότι θα δημιουργείται κυκλοφοριακή συμφόρηση, διότι θα υπάρχει μία κλίση 10% στον δρόμο στην έξοδο προς τη Λαμπράκη. «Οι ράμπες καθόδου και ανόδου, αποκόπτουν τη μία από την άλλη πλευρά και θα υπάρχει μόνο στη μέση μία γέφυρα από την οποία θα περνάει ο κόσμος», προειδοποίησε ο επικεφαλής της παράταξης «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη». «Μπορούμε να αποφύγουμε αυτό το λάθος», κατέληξε και ενημέρωσε ότι οι δημοτικές παρατάξεις δεν έχουν λάβει μέχρι σήμερα την κυκλοφοριακή μελέτη του έργου.

Το ζήτημα είναι ο δημόσιος περιβάλλον χώρος, «αυτός που δίνεται σήμερα ουσιαστικά στην ΠΑΕ», δήλωσε ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Σωτήρης Ζαριανόπουλος. «Πρόκειται για μία ανάπλαση που θα επηρεάσει αποφασιστικά την περιοχή της Τούμπας. Θα έχουμε αλλαγή τοπίου με επίδραση στην καθημερινή λειτουργία. Βάζουμε προβληματισμούς σχετικά με το αν πρέπει όλος αυτός ο χώρος να διατεθεί υπό τη διοίκηση της ΠΑΕ και όχι για τις ανάγκες της Τούμπας. Αυτό θα γίνει και όχι μόνο τις ημέρες των αγώνων. Το μεγαλύτερο μέρος θα βρίσκεται στα χέρια της ΠΑΕ», συνέχισε. Ο κ. Ζαριανόπουλος παρέπεμψε και σε παρόμοιες υποθέσεις, όπως στο γήπεδο του Ολυμπιακού, όπου συνέβη το ίδιο με τον δημόσιο χώρο. Ειδικά για την υπογειοποίηση της Κλεάνθους, διερωτήθηκε γιατί πρέπει να γίνει. «Κουβέντα για όλη τη χρηματοδότηση του έργου δεν έχει γίνει ποτέ. Ούτε σήμερα, ούτε στις προηγούμενες συζητήσεις. Ακόμη είμαστε σε ένα σχετικό σκοτάδι. Δεν ξέρουμε τι ακριβώς θα βγει στο τέλος και ποιος θα το χρηματοδοτήσει».

Στη «λαϊκή γειτονιά της Τούμπας προσπαθούν να εξυπηρετηθούν μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα» και να στηθεί ένα «φαραωνικό εμπορικό και επιχειρηματικό κέντρο με τρόπο που ζημιώνει και το δημόσιο», αλλά και τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα της περιοχής, εκτίμησε ο επικεφαλής της παράταξης «Η Πόλη Ανάποδα-Δύναμη Ανατροπής», Κωνσταντίνος Ξενόπουλος. «Ο ιστορικός αυτός σύλλογος και ο λαός του, δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως άλλοθι για τα επιχειρηματικά σχέδια κανενός», διαμήνυσε ο ίδιος.

«Θα πρέπει να δούμε συνολικά το κυκλοφοριακό» ζήτημα και πέριξ του γηπέδου και ευρύτερα στην Τούμπα, διότι θα αποτελέσει «μείζον θέμα στα χρόνια που έρχονται», ανέφερε από την πλευρά του ο Γιώργος Ρακκάς, επικεφαλής της παράταξης «Μένουμε Θεσσαλονίκη».

Γ. Καλφακάκου: Η υπογειοποίηση της Κλεάνθους «σε τόσο μικρό μήκος, μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει

Υπέρ του νέου γηπέδου, αρκεί «να υπάρξουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε οι δημότες της Τούμπας να μην χάσουνε», αλλά «αντίθετα να αναβαθμιστούν όλες οι υποδομές και τις οποίες ζητάμε να μπούνε στο Προεδρικό Διάταγμα για την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου, δηλαδή το νηπιαγωγείο, τα σχολεία, το κολυμβητήριο με το στέγαστρο, το πολιτιστικό κέντρο, ο κοινόχρηστος χώρος για τους πολίτες κλπ», στάθηκε η δημοτική σύμβουλος της «Θεσσαλονίκη Μαζί», Γλυκερία Καλφακάκου. Η ίδια επεσήμανε ως μηχανικός, όπως και προηγούμενοι δημοτικοί σύμβουλοι, ότι η υπογειοποίηση της Κλεάνθους «σε τόσο μικρό μήκος, μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει. Θα κόψει την περιοχή στα δύο και θα δημιουργήσει ακόμη και προβλήματα ασφάλειας σε περίπτωση πανικού και ξαφνικού αδειάσματος του γηπέδου».

Απαντώντας σε ορισμένες επισημάνσεις των δημοτικών συμβούλων, η κ. Δαναδιάδου ξεκαθάρισε ότι η απόσταση και η τήρηση του ύψους των οδών και το ύψος του γηπέδου, θα τηρηθούν όπως προβλέπονται. Ακόμη, «όλες οι εκτάσεις του υπουργείου Εθνικής Άμυνας παραχωρήθηκαν με το άρθρο 22 του νόμου 4572 στον ΠΑΟΚ», ενώ για τον χώρο του νηπιαγωγείου, εκφράζει επιφύλαξη ως προς την επάρκεια του αύλειου χώρου, σαν γεωμετρικό σχήμα, συνέχισε η ίδια.

«Εδώ είμαστε για να διαμορφώσουμε το καλύτερο δυνατό περιβάλλον και για τη γειτονιά», διαβεβαίωσε ο Κ. Ζέρβας

Η εισήγηση της υπηρεσίας «είναι ένα μνημείο αρτιότητας», δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας. Όπως εξήγησε ο δήμαρχος, «ο ΠΑΟΚ έχει στην κατοχή του 31 στρέμματα. Αυτά είχαν αγοραστεί από τον ΠΑΟΚ από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας στο παρελθόν, η έκταση αγοράστηκε με το υστέρημα των Παοκτζήδων. Το 1966 είχε εξοφληθεί αυτή η έκταση. Το 2018 δόθηκε στον ΑΣ μία πρόσθετη έκταση 29 στρεμμάτων, από το Ταμείο Εθνικής Άμυνας, για 99 χρόνια. Μιλάμε για ένα καθεστώς περίπου 60 στρεμμάτων».

Επιπλέον, σε αυτούς τους χώρους περιλαμβάνονται συγκεκριμένοι όροι για νηπιαγωγείο, παιδικό σταθμό, γυμνάσια, λύκεια και κοινόχρηστους πράσινους χώρους. «Προφανώς ο δήμος Θεσσαλονίκης θα απαιτήσει η απόδοση όποιου κοινόχρηστου χώρου, να γίνει με δαπάνες του πρότζεκτ», αν και προς το παρόν δεν είναι γνωστές ποιες πηγές χρηματοδότησης μπορούν να αξιοποιηθούν, ανέφερε ο κ. Ζέρβας. «Εδώ είμαστε για να διαμορφώσουμε το καλύτερο δυνατό περιβάλλον και για τη γειτονιά. Ακόμη και για το κολυμβητήριο του δήμου προβλέπεται η δυνατότητα κάλυψής του με μία στέγη», διαβεβαίωσε ο δήμαρχος. 

Από εκεί και πέρα «είναι εξαιρετικά σημαντικό να υπάρχει βιωσιμότητα του πρότζεκτ για αυτό και περιλαμβάνεται μία σειρά από χρήσεις» και ειδικότερα προβλέπονται πόροι και όροι λειτουργίας. Οι μακροοικονομικοί δείκτες της πόλης θα βελτιωθούν και μάλιστα βραχυπρόθεσμα, υποστήριξε ο ίδιος, παραπέμποντας σε μία μελέτη που διενήργησε ένας νέος επιστήμονας, ονόματι Τζόρτζι Ναλμπάντι. 

Σε άλλο σημείο, ο κ. Ζέρβας χαρακτήρισε ιστορική στιγμή την έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου στο σχέδιο που συμπεριλαμβάνει τις επισημάνσεις του δήμου.

Παράλληλα, ο κ. Ζέρβας επανέλαβε τη βούλησή του να βοηθήσει και τον Άρη και τον Ηρακλή. Για τον Ηρακλή υπάρχει δυνατότητα να κατασκευάσει γήπεδο σε συγκεκριμένη περιοχή και για τον Άρη να ανασκευάσει το «Κλ. Βικελίδης», πρόσθεσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Υπερψηφίστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης η γνωμοδότηση επί των ενστάσεων στο πλαίσιο της διαδικασίας δημοσιότητας του Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής για την ανέγερση του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ στην Τούμπα, ενώ δύο δημοτικοί σύμβουλοι ψήφισαν κατά και οκτώ λευκό.

Η πλειοψηφία των επισημάνσεων του δήμου Θεσσαλονίκης έχουν γίνει αποδεκτές και έχουν ενσωματωθεί στο σχέδιο για την ανέγερση του νέου γηπέδου και για αυτό «η υπηρεσία μας προτείνει τη χορήγηση της σύμφωνης γνώμης του Δημοτικού Συμβουλίου», δήλωσε νωρίτερα η Κατερίνα Δαναδιάδου, προϊστάμενη του τμήματος Αστικού Σχεδιασμού του δήμου, κατά την εξελισσόμενη τηλεδιάσκεψη του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου συζητείται και το θέμα για τους όρους ανέγερσης του νέου γηπέδου.

Οι επισημάνσεις του δήμου που συμπεριλήφθηκαν στο ΡΣΕ

Στις επισημάνσεις του δήμου, η υπηρεσία τονίζει ότι ζητείται από τον ΠΑΟΚ να παραδοθούν έτοιμοι προς χρήση στον δήμο οι προβλεπόμενοι κοινόχρηστοι χώροι πέριξ του γηπέδου, να προσδιορίζονται οι διατάξεις εφαρμογής του σχεδίου στη συνέχεια του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής και να βελτιωθούν οι όροι δόμησης του νηπιαγωγείου που προτείνεται να ανεγερθεί στην οδό Αδαμίδου, συμπλήρωσε η κ. Δαναδιάδου.

Αναφορικά με την υπογειοποίηση της οδού Κλεάνθους, η κ. Δαναδιάδου δήλωσε χαρακτηριστικά πως τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της υπογειοποίησης δεν αποτελούν αντικείμενο του Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής και «από εδώ και πέρα το θέμα θα κριθεί κατά την εκπόνηση των εξειδικευμένων κυκλοφοριακών μελετών για το θέμα». 

«Καμπανάκι» για την υπογειοποίηση της Κλεάνθους-Τι πρότειναν οι αιρετοί

Σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο δήμος Θεσσαλονίκης σε σχέση με τις επισημάνσεις επί του ρυμοτομικού σχεδίου για το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ, ζήτησε να μάθει ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», Βασίλης Γάκης.

Ο Γιώργος Ορφανός, επικεφαλής της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη Είναι Το Μέλλον», χαρακτήρισε εξαιρετική την εισήγηση της προϊσταμένης του τμήματος Αστικού Σχεδιασμού του δήμου Θεσσαλονίκης, στο βασικό κομμάτι. «Θέλουμε το γήπεδο, αλλά το θέλουμε με συγκεκριμένες συνθήκες που θα βοηθήσουν την περιοχή», τόνισε ο κ. Ορφανός και υπογράμμισε πως «τώρα πρέπει να βάλουμε τον δικό μας κανόνα σε αυτή τη θετική σχέση». Ενδεικτικά τόνισε ότι με την υπογειοποίηση της οδού Κλεάνθους, θα πρέπει να απομακρύνονται οι πεζοί.

Σπ. Βούγιας: Αν η υπογειοποίηση της Κλεάνθους έφτανε στον περιφερειακό, θα ήταν πολύ αξιόλογη επένδυση

Ο Σπύρος Βούγιας, επικεφαλής της παράταξης «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη», δήλωσε ότι «υπάρχει ένα "αγκάθι" το οποίο μπορεί να σκιάσει αργότερα», αλλά «δεν το θέτω ως προϋπόθεση» και αφορά την υπογειοποίηση της Κλεάνθους. «Μπορεί να βλάψει εκ των υστέρων το ολοκληρωμένο έργο, τη λειτουργικότητά του. Αν αυτή η υπογειοποίηση αποκόψει τη δυτική περιοχή του οικοπέδου από τις εκπαιδευτικές λειτουργίες, τα σπίτια, το πολιτιστικό κέντρο, ο κόσμος θα αναρωτηθεί γιατί έγινε αυτή η υπογειοποίηση», εξήγησε ο κ. Βούγιας. «Η υπογειοποίηση ξεκινάει και τελειώνει στην Κλεάνθους. Αν μπορούσε να περάσει κάτω από τη Λαμπράκη και να βγάλει τα οχήματα στην περιφερειακή, τότε θα ήταν μια πολύ αξιόλογη επένδυση», συνέχισε ο ίδιος και προέβλεψε ότι θα δημιουργείται κυκλοφοριακή συμφόρηση, διότι θα υπάρχει μία κλίση 10% στον δρόμο στην έξοδο προς τη Λαμπράκη. «Οι ράμπες καθόδου και ανόδου, αποκόπτουν τη μία από την άλλη πλευρά και θα υπάρχει μόνο στη μέση μία γέφυρα από την οποία θα περνάει ο κόσμος», προειδοποίησε ο επικεφαλής της παράταξης «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη». «Μπορούμε να αποφύγουμε αυτό το λάθος», κατέληξε και ενημέρωσε ότι οι δημοτικές παρατάξεις δεν έχουν λάβει μέχρι σήμερα την κυκλοφοριακή μελέτη του έργου.

Το ζήτημα είναι ο δημόσιος περιβάλλον χώρος, «αυτός που δίνεται σήμερα ουσιαστικά στην ΠΑΕ», δήλωσε ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Σωτήρης Ζαριανόπουλος. «Πρόκειται για μία ανάπλαση που θα επηρεάσει αποφασιστικά την περιοχή της Τούμπας. Θα έχουμε αλλαγή τοπίου με επίδραση στην καθημερινή λειτουργία. Βάζουμε προβληματισμούς σχετικά με το αν πρέπει όλος αυτός ο χώρος να διατεθεί υπό τη διοίκηση της ΠΑΕ και όχι για τις ανάγκες της Τούμπας. Αυτό θα γίνει και όχι μόνο τις ημέρες των αγώνων. Το μεγαλύτερο μέρος θα βρίσκεται στα χέρια της ΠΑΕ», συνέχισε. Ο κ. Ζαριανόπουλος παρέπεμψε και σε παρόμοιες υποθέσεις, όπως στο γήπεδο του Ολυμπιακού, όπου συνέβη το ίδιο με τον δημόσιο χώρο. Ειδικά για την υπογειοποίηση της Κλεάνθους, διερωτήθηκε γιατί πρέπει να γίνει. «Κουβέντα για όλη τη χρηματοδότηση του έργου δεν έχει γίνει ποτέ. Ούτε σήμερα, ούτε στις προηγούμενες συζητήσεις. Ακόμη είμαστε σε ένα σχετικό σκοτάδι. Δεν ξέρουμε τι ακριβώς θα βγει στο τέλος και ποιος θα το χρηματοδοτήσει».

Στη «λαϊκή γειτονιά της Τούμπας προσπαθούν να εξυπηρετηθούν μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα» και να στηθεί ένα «φαραωνικό εμπορικό και επιχειρηματικό κέντρο με τρόπο που ζημιώνει και το δημόσιο», αλλά και τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα της περιοχής, εκτίμησε ο επικεφαλής της παράταξης «Η Πόλη Ανάποδα-Δύναμη Ανατροπής», Κωνσταντίνος Ξενόπουλος. «Ο ιστορικός αυτός σύλλογος και ο λαός του, δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως άλλοθι για τα επιχειρηματικά σχέδια κανενός», διαμήνυσε ο ίδιος.

«Θα πρέπει να δούμε συνολικά το κυκλοφοριακό» ζήτημα και πέριξ του γηπέδου και ευρύτερα στην Τούμπα, διότι θα αποτελέσει «μείζον θέμα στα χρόνια που έρχονται», ανέφερε από την πλευρά του ο Γιώργος Ρακκάς, επικεφαλής της παράταξης «Μένουμε Θεσσαλονίκη».

Γ. Καλφακάκου: Η υπογειοποίηση της Κλεάνθους «σε τόσο μικρό μήκος, μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει

Υπέρ του νέου γηπέδου, αρκεί «να υπάρξουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε οι δημότες της Τούμπας να μην χάσουνε», αλλά «αντίθετα να αναβαθμιστούν όλες οι υποδομές και τις οποίες ζητάμε να μπούνε στο Προεδρικό Διάταγμα για την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου, δηλαδή το νηπιαγωγείο, τα σχολεία, το κολυμβητήριο με το στέγαστρο, το πολιτιστικό κέντρο, ο κοινόχρηστος χώρος για τους πολίτες κλπ», στάθηκε η δημοτική σύμβουλος της «Θεσσαλονίκη Μαζί», Γλυκερία Καλφακάκου. Η ίδια επεσήμανε ως μηχανικός, όπως και προηγούμενοι δημοτικοί σύμβουλοι, ότι η υπογειοποίηση της Κλεάνθους «σε τόσο μικρό μήκος, μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει. Θα κόψει την περιοχή στα δύο και θα δημιουργήσει ακόμη και προβλήματα ασφάλειας σε περίπτωση πανικού και ξαφνικού αδειάσματος του γηπέδου».

Απαντώντας σε ορισμένες επισημάνσεις των δημοτικών συμβούλων, η κ. Δαναδιάδου ξεκαθάρισε ότι η απόσταση και η τήρηση του ύψους των οδών και το ύψος του γηπέδου, θα τηρηθούν όπως προβλέπονται. Ακόμη, «όλες οι εκτάσεις του υπουργείου Εθνικής Άμυνας παραχωρήθηκαν με το άρθρο 22 του νόμου 4572 στον ΠΑΟΚ», ενώ για τον χώρο του νηπιαγωγείου, εκφράζει επιφύλαξη ως προς την επάρκεια του αύλειου χώρου, σαν γεωμετρικό σχήμα, συνέχισε η ίδια.

«Εδώ είμαστε για να διαμορφώσουμε το καλύτερο δυνατό περιβάλλον και για τη γειτονιά», διαβεβαίωσε ο Κ. Ζέρβας

Η εισήγηση της υπηρεσίας «είναι ένα μνημείο αρτιότητας», δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας. Όπως εξήγησε ο δήμαρχος, «ο ΠΑΟΚ έχει στην κατοχή του 31 στρέμματα. Αυτά είχαν αγοραστεί από τον ΠΑΟΚ από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας στο παρελθόν, η έκταση αγοράστηκε με το υστέρημα των Παοκτζήδων. Το 1966 είχε εξοφληθεί αυτή η έκταση. Το 2018 δόθηκε στον ΑΣ μία πρόσθετη έκταση 29 στρεμμάτων, από το Ταμείο Εθνικής Άμυνας, για 99 χρόνια. Μιλάμε για ένα καθεστώς περίπου 60 στρεμμάτων».

Επιπλέον, σε αυτούς τους χώρους περιλαμβάνονται συγκεκριμένοι όροι για νηπιαγωγείο, παιδικό σταθμό, γυμνάσια, λύκεια και κοινόχρηστους πράσινους χώρους. «Προφανώς ο δήμος Θεσσαλονίκης θα απαιτήσει η απόδοση όποιου κοινόχρηστου χώρου, να γίνει με δαπάνες του πρότζεκτ», αν και προς το παρόν δεν είναι γνωστές ποιες πηγές χρηματοδότησης μπορούν να αξιοποιηθούν, ανέφερε ο κ. Ζέρβας. «Εδώ είμαστε για να διαμορφώσουμε το καλύτερο δυνατό περιβάλλον και για τη γειτονιά. Ακόμη και για το κολυμβητήριο του δήμου προβλέπεται η δυνατότητα κάλυψής του με μία στέγη», διαβεβαίωσε ο δήμαρχος. 

Από εκεί και πέρα «είναι εξαιρετικά σημαντικό να υπάρχει βιωσιμότητα του πρότζεκτ για αυτό και περιλαμβάνεται μία σειρά από χρήσεις» και ειδικότερα προβλέπονται πόροι και όροι λειτουργίας. Οι μακροοικονομικοί δείκτες της πόλης θα βελτιωθούν και μάλιστα βραχυπρόθεσμα, υποστήριξε ο ίδιος, παραπέμποντας σε μία μελέτη που διενήργησε ένας νέος επιστήμονας, ονόματι Τζόρτζι Ναλμπάντι. 

Σε άλλο σημείο, ο κ. Ζέρβας χαρακτήρισε ιστορική στιγμή την έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου στο σχέδιο που συμπεριλαμβάνει τις επισημάνσεις του δήμου.

Παράλληλα, ο κ. Ζέρβας επανέλαβε τη βούλησή του να βοηθήσει και τον Άρη και τον Ηρακλή. Για τον Ηρακλή υπάρχει δυνατότητα να κατασκευάσει γήπεδο σε συγκεκριμένη περιοχή και για τον Άρη να ανασκευάσει το «Κλ. Βικελίδης», πρόσθεσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία