ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Υπογράφεται η σύμβαση για τα ηλεκτρικά λεωφορεία-Πότε θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη, γιατί απόρησαν οι κινέζοι

Τα λεωφορεία αναμένεται να έρθουν στην Ελλάδα μέσα στον Φεβρουάριο του 2024 και θα τεθούν σε κυκλοφορία γύρω στο Πάσχα

 23/09/2023 08:00

Υπογράφεται η σύμβαση για τα ηλεκτρικά λεωφορεία-Πότε θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη, γιατί απόρησαν οι κινέζοι

Νίκος Ηλιάδης

Μέσα στις επόμενες ημέρες, πιθανότατα ως το τέλος του μήνα, αναμένεται, σύμφωνα με κυβερνητική πηγή, να υπογραφεί η σύμβαση με την κινεζική ανάδοχη εταιρεία, για την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, εφόσον υπογραφεί η σύμβαση τα λεωφορεία αναμένεται να έρθουν στην Ελλάδα μέσα στον Φεβρουάριο του 2024 και θα τεθούν σε κυκλοφορία γύρω στο Πάσχα. Από τα 250 λεωφορεία, στη Θεσσαλονίκη θα έρθουν τα 110 προκειμένου να ενταχθούν στο στόλο του ΟΑΣΘ και τα υπόλοιπα 140 θα ενταχθούν στο στόλο του ΟΣΥ, στην Αθήνα.

Κατά πληροφορίες τα οχήματα θα έρθουν όλα μαζί και όχι τμηματικά καθώς η κινεζική εταιρεία Υutong Bus έχει τη δυνατότητα να ολοκληρώσει την παραγγελία μέσα στο διάστημα που θα προβλέπεται στη σύμβαση αφού, όπως επισημαίνεται, μια τέτοια ποσότητα οχημάτων, παράγεται στις εγκαταστάσεις της σε μία, δύο μέρες. Τα οχήματα έχουν μήκος 12 μέτρα και ελάχιστη αυτονομία 180 χιλιόμετρα. Το κόστος τους, σύμφωνα με την προσφορά του αναδόχου, ανέρχεται σε 440.720 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), συμπεριλαμβανομένου και του φορτιστή. Έτσι το συνολικό κόστος θα φτάσει στα 110 εκατ.

Στη Σταυρούπολη

Έως τον Φεβρουάριο, Μάρτιο του 2024 θα πρέπει να ετοιμαστούν και οι εγκαταστάσεις οι οποίες θα υποδεχθούν τα 110 λεωφορεία της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ, Κώστα Ταγγίρη τα ηλεκτρικά οχήματα θα στεγαστούν στο αμαξοστάσιο του Οργανισμού, στη Σταυρούπολη. Εκεί θα γίνουν ειδικές διαμορφώσεις για τη φόρτιση των οχημάτων. Θα τοποθετηθούν 55 φορτιστές καθώς, κάθε ένας έχει τη δυνατότητα ταυτόχρονης φόρτισης δύο οχημάτων.

Πάντως, ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει ποιος φορέας θα κάνει τις αναγκαίες εργασίες διαμόρφωσης στο αμαξοστάσιο καθώς ενδέχεται να τις αναλάβει ένας, για Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

Το κόστος για τη Θεσσαλονίκη ενδέχεται να φτάσει και στα 2 εκατ. ευρώ αφού, μόνον οι γραμμές (κύρια και δευτερεύουσα) που θα τραβήξει ο ΔΕΔΔΗΕ κοστίζουν περί το 1,5 εκατ. Όπως αναφέρει ο κ. Ταγγίρης, ήδη ο ΟΑΣΘ έχει καταθέσει αίτηση προς τον ΔΕΔΔΗΕ για επαύξηση ισχύος στο αμαξοστάσιο προκειμένου να μπορούν να λειτουργήσουν οι φορτιστές. Στην προμήθεια περιλαμβάνονται και μερικοί φορητοί φορτιστές προκειμένου να μπορούν να φορτίσουν κάποιο όχημα που τυχόν θα μείνει στο δρόμο.

Η έκπληξη των κινέζων

Το προηγούμενο διάστημα είχε βρεθεί στη Θεσσαλονίκη κλιμάκιο της αναδόχου εταιρείας, η οποία στην Ελλάδα εκπροσωπείται από τον όμιλο Κοπελούζου. Οι Κινέζοι ξεναγήθηκαν στους χώρους του αμαξοστασίου και είδαν και κάποια από τα λεωφορεία τα οποία έχει ο ΟΑΣΘ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εκείνο που τους έκανε εντύπωση ήταν τα ακυρωτικά μηχανήματα τα οποία υπάρχουν εντός των λεωφορείων.

Οι εκπρόσωποι του αναδόχου εξέφρασαν την απορία τους πώς είναι δυνατόν να χρειάζεται να τοποθετηθούν σε οχήματα νέας τεχνολογίας τέτοια απαρχαιωμένα μηχανήματα τα οποία εκδίδουν χάρτινα εισιτήρια.

Ωστόσο, στην παραγγελία προβλέπεται να υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης αυτών των παλιών εκδοτικών μηχανημάτων, μιας και η υπόθεση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έχει κολλήσει για τα καλά εδώ και σχεδόν δύο χρόνια.

Μέσα στις επόμενες ημέρες, πιθανότατα ως το τέλος του μήνα, αναμένεται, σύμφωνα με κυβερνητική πηγή, να υπογραφεί η σύμβαση με την κινεζική ανάδοχη εταιρεία, για την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, εφόσον υπογραφεί η σύμβαση τα λεωφορεία αναμένεται να έρθουν στην Ελλάδα μέσα στον Φεβρουάριο του 2024 και θα τεθούν σε κυκλοφορία γύρω στο Πάσχα. Από τα 250 λεωφορεία, στη Θεσσαλονίκη θα έρθουν τα 110 προκειμένου να ενταχθούν στο στόλο του ΟΑΣΘ και τα υπόλοιπα 140 θα ενταχθούν στο στόλο του ΟΣΥ, στην Αθήνα.

Κατά πληροφορίες τα οχήματα θα έρθουν όλα μαζί και όχι τμηματικά καθώς η κινεζική εταιρεία Υutong Bus έχει τη δυνατότητα να ολοκληρώσει την παραγγελία μέσα στο διάστημα που θα προβλέπεται στη σύμβαση αφού, όπως επισημαίνεται, μια τέτοια ποσότητα οχημάτων, παράγεται στις εγκαταστάσεις της σε μία, δύο μέρες. Τα οχήματα έχουν μήκος 12 μέτρα και ελάχιστη αυτονομία 180 χιλιόμετρα. Το κόστος τους, σύμφωνα με την προσφορά του αναδόχου, ανέρχεται σε 440.720 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), συμπεριλαμβανομένου και του φορτιστή. Έτσι το συνολικό κόστος θα φτάσει στα 110 εκατ.

Στη Σταυρούπολη

Έως τον Φεβρουάριο, Μάρτιο του 2024 θα πρέπει να ετοιμαστούν και οι εγκαταστάσεις οι οποίες θα υποδεχθούν τα 110 λεωφορεία της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ, Κώστα Ταγγίρη τα ηλεκτρικά οχήματα θα στεγαστούν στο αμαξοστάσιο του Οργανισμού, στη Σταυρούπολη. Εκεί θα γίνουν ειδικές διαμορφώσεις για τη φόρτιση των οχημάτων. Θα τοποθετηθούν 55 φορτιστές καθώς, κάθε ένας έχει τη δυνατότητα ταυτόχρονης φόρτισης δύο οχημάτων.

Πάντως, ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει ποιος φορέας θα κάνει τις αναγκαίες εργασίες διαμόρφωσης στο αμαξοστάσιο καθώς ενδέχεται να τις αναλάβει ένας, για Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

Το κόστος για τη Θεσσαλονίκη ενδέχεται να φτάσει και στα 2 εκατ. ευρώ αφού, μόνον οι γραμμές (κύρια και δευτερεύουσα) που θα τραβήξει ο ΔΕΔΔΗΕ κοστίζουν περί το 1,5 εκατ. Όπως αναφέρει ο κ. Ταγγίρης, ήδη ο ΟΑΣΘ έχει καταθέσει αίτηση προς τον ΔΕΔΔΗΕ για επαύξηση ισχύος στο αμαξοστάσιο προκειμένου να μπορούν να λειτουργήσουν οι φορτιστές. Στην προμήθεια περιλαμβάνονται και μερικοί φορητοί φορτιστές προκειμένου να μπορούν να φορτίσουν κάποιο όχημα που τυχόν θα μείνει στο δρόμο.

Η έκπληξη των κινέζων

Το προηγούμενο διάστημα είχε βρεθεί στη Θεσσαλονίκη κλιμάκιο της αναδόχου εταιρείας, η οποία στην Ελλάδα εκπροσωπείται από τον όμιλο Κοπελούζου. Οι Κινέζοι ξεναγήθηκαν στους χώρους του αμαξοστασίου και είδαν και κάποια από τα λεωφορεία τα οποία έχει ο ΟΑΣΘ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εκείνο που τους έκανε εντύπωση ήταν τα ακυρωτικά μηχανήματα τα οποία υπάρχουν εντός των λεωφορείων.

Οι εκπρόσωποι του αναδόχου εξέφρασαν την απορία τους πώς είναι δυνατόν να χρειάζεται να τοποθετηθούν σε οχήματα νέας τεχνολογίας τέτοια απαρχαιωμένα μηχανήματα τα οποία εκδίδουν χάρτινα εισιτήρια.

Ωστόσο, στην παραγγελία προβλέπεται να υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης αυτών των παλιών εκδοτικών μηχανημάτων, μιας και η υπόθεση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έχει κολλήσει για τα καλά εδώ και σχεδόν δύο χρόνια.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία